Çeviri

Friday, October 31, 2025

Tomkins'in Dokuzu ve 9 Temel Duygu

Yaratılışı ve idraki (bilinci) oluşturan üç temel unsur bulunmaktadır. Olgu, Algı ve Duygu

Olgu : Yaratılmış olan manevi ve maddi varlıklar

Algı : Olguların idrakli varlıklar üzerinde oluşturduğu farkındalık (ve niteliği)

Duygu : Algının, bir idrakli varlıkta oluşturduğu ve onu tutum, davranış veya söyleme yönlendiren etki (ve niteliği)

Dolayısıyla, "duygu"nun formülü aşağıdaki gibi olmaktadır.

Duygu = Olgu + Algı

Bir başka deyişle bir olgunun insanda oluşturduğu algının niteliği o insanın hangi duyguyu yaşayacağını belirlemektedir.

Amerikalı psikolog Silvan Solomon Tomkins'in, "Tomkin's Nine" (Tomkins'in Dokuzu) olarak anılan "Primary  Affects" (Temel Duygular) sisteminde 9 duygu yer almaktadır.

1- İlgi / Merak (Interest–Excitement)
2- Neşe / Sevinç (Enjoyment–Joy)
3- Şaşkınlık (Surprise–Startle)
4- Üzüntü / Keder (Distress–Anguish)
5- Korku / Dehşet (Fear–Terror)
6- Öfke / Hiddet (Anger–Rage)
7- Tiksinti (Disgust)
8- Nefret / Küçümseme (Dissmell / Contempt)
9- Utanç / Mahcubiyet (Shame–Humiliation)

https://en.wikipedia.org/wiki/Silvan_Tomkins

Kaynaklar kapsamlı ve detaylı incelendiğinde ve objektif bir değerlendirme yapıldığında insan ruhunun 9 temel duygudan oluştuğu ancak bu duyguların, Tomkins'in Temel Duygular kapsamına göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Zira anılan 9 temel duygu şöyle 
sıralanmaktadır.

1- Sevgi
2- Nefret
3- Korku
4- Öfke
5- Sevinç
6- Güven
7- Üzüntü
8- Şaşkınlık
9- Tiksinme

Yukarıda sıralanan temel duyguların bileşiminden oluşan ancak Hopkins'in temel duygular kapsamına aldığı?! "türev duygular" da bulunmaktadır. Bunlara bazı örnekler şöyledir.

Kıskançlık = Korku + Öfke + Üzüntü + Güvensizlik
Özlem = Sevgi + Üzüntü
Gurur = Sevinç + Güven (-sizlik)
Utanç = Korku + Üzüntü + Güvensizlik
Tatmin = Sevinç + Güven
Hayalkırıklığı = Üzüntü + Korku + Güven (-sizlik)
Umut = İstek + Özlem + Güven
Heyecan = Korku veya Sevinç
Küçümseme = Nefret + Tiksinme
.....
.....

"İstek", "İlgi", "Merak", "Bağlılık", "Yakınlık" gibi kavramlar ise geniş kapsamlı olan "Sevgi" duygusu kaynaklı dürtü ve yönelim olarak tanımlanmaktadır. Zira "Sevgi", anılan kavramları içeren bir duygudur.

Kur'an'da "His" (Duygu) kelimesi sadece Meryem suresinin aşağıdaki ayetinde geçmektedir.

19/98 Ve (1) kem (2) ehlekna (3) kable (4) hum (5) min (6) karn (7) hel (8) TUHİSSU (9) min (10) hum (11) min (12) ehadin (13) ev (14) tesmeu (15) lehum (16) rikza (17) 

( Ve onlardan önce nice nesilden helak ettik. Onlardan birilerini HİSSEDİYOR MUSUN? Veya onların hafif bir sözünü sesini duyuyor musun? )

- Ayetin kodundaki rakamların toplamının nümerolojik değeri 9 (1+9+9+8 = 27 ... 2+7 = 9) olmaktadır.

- Ayetteki "Tuhissu" (تُحِسُّ) (Hissedersin) kelimesinin sıra numarası 9'dur.

- Ayetteki "Tuhissu" (تُحِسُّ) (Hissedersin) kelimesinin ebced değeri olan 468 sayısının nümerolojik değeri de 9 (4+6+8 = 18 ... 1+8 = 9) olmaktadır. (Te 400 + Ha 8 + Sin 60 = 468)

İncil'de "Feeling" (Duygu, His) kelimesinin ilk kez geçtiği ayetin kodunun nümerolojik değeri de 9 olmaktadır.

49-Ephesians-4-19 Who being past FEELING have given themselves over unto lasciviousness, to work all uncleanness with greediness.

(DUYGULARINI yitirmiş oldukları halde, kendilerini sefahate, açgözlülükle her türlü pisliği yapmaya verdiler.)

4+9+4+1+9 = 27 ... 2+7 = 9

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2025/10/zeker-unsa-ve-9.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2024/02/insann-kaynak-kodu-9.html

Alfa, Omega ve 19

İncil'in son bölümü olan Vahiyler bölümünün ilk alt bölümündeki aşağıdaki ayetlerde Rab'bin zamandan münezzeh olduğu yani yaratılışta zaman kavramının olmadığı, her şeyin büyük "1"'in içinde yer aldığı ve "İlk"in de "Son"un da 1 olduğu bildirilmektedir.

66-Vahiy-1-8 "Ben ALFA VE OMEGA'yım, BAŞLANGIÇ ​​VE SONUM" diyor VAR OLAN, VAR OLMUŞ ve GELECEK OLAN, Her Şeye Gücü Yeten Rab.

66-Vahiyler-1-11  Şöyle diyordu; "ALFA VE OMEGA Ben'im. İLK VE SON Ben'im. Gördüklerini kitaba yaz ve Asya'daki yedi kiliseye, Efes, İzmir, Bergama, Tiyatira, Sart, Filadelfya ve Laodikya'ya gönder" dedi.

İncil'in orijinal metni Yunanca olup, ayetlerde geçen Alfa ve Omega kelimeleri Yunan alfabesinin ilk ve son harflerinin isimleridir.

İlk ve Son kelimelerinin matematiksel ifadesi ise 1 ve 9'dur. Yanyana konumlandıklarında 19 sayısını oluşturan bu iki sayının toplamının nümerolojik değeri 1 (1+9 = 10 ... 1+0 = 1) olmaktadır.

Yukarıdaki ayetlerin, ayet numaralarının toplamı da 19 sayısını vermektedir. (8+11 = 19)

Kur'an'da sadece 19 sayısının vurgulandığı ayrı bir ayet bulunmaktadır.

74/30 Aleyha tis'ate aşere

(عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ)

( Onun üzerinde on dokuz vardır. )

Bu ayetin ebced değeri, palindromik* bir sayı olan 1221 sayısıdır.

*Soldan sağa veya sağdan sola okunduğunda aynı değeri veren sayı.

Yukarıdaki iki İncil ayetinin ait oldukları surenin numarasındaki (66) rakamların toplamı 12 (6+6 = 12), ayetlerin alt bölüm kodlarını (1-8 ve 1-11) oluşturan rakamların toplamı ise 21 (1+8+1+11 = 21) olmaktadır. Bu iki sayının yanyana konumlanması durumunda ortaya 1221 sayısının çıkması ve bu sayının, Kur'an'da 19 sayısının zikredildiği ayetin ebced değeri olması dikkat çekmektedir.

Yonah ... Güvercin ve Yunus

Kur'an'da 10. surenin ismi de olan "Yunus" kelimesinin kökeni İbranice'deki Yonah (Güvercin) kelimesidir. Bu kelime Grekçe'de Ionas, Arapça'da Yunus, Batı dillerinde ise Jonas / Jonah olarak telaffuz edilmektedir.

Türkçe'de, memeli büyük bir balık türünün ismi olan "Yunus" kelimesi ise  kök Türkçe bir kelime olup, "Yunmak / Yünmek" (Suda yuvarlanmak, Yuvarlanmak, Dönmek, Oynamak) fiilinden türeme bir kelimedir. "Yunus" kelimesi, söz konusu balığın suda oynayan, yuvarlanan, çevik hareket eden yapısına istinaden balığa isim olarak verilmiştir.

Saffat suresinin aşağıdaki ayetinde yer alan "Hz. Yunus'u balığın* yutması" teşbihi, "Yunus" kelimesinin Türkçe'deki anlamıyla semantik bir uyum arzetmektedir. (Teşbihteki balık, bir yunus türü olan ve "Katil Balina" olarak da anılan "Orcinus Orca" ile ilintilendirilmektedir.)

37/142 Fe (1) eltekame (2) HU (3) el (4) HUTU (5) ve (6) huve (7) mulim (8)

( Böylece O'NU (YUNUS'U) BALIK yuttu. O kınayandı. )

Yukarıda zikredilen varlıklar olan "Güvercin" ve "Yunus"un kromozom sayıları sırasıyla 44 ve 80'dir. Bu iki sayının da nümerolojik değeri 8 olup, söz konusu ayette de 8 nümerolojisi bulunmaktadır.

- Ayetin kodundaki rakamların toplamı 8 olmaktadır. (3+7+1+4+2 = 17 ... 1+7 = 8)

- Ayette 8 kelime bulunmaktadır.

Ayrıca "Delphinidae" (Gerçek Yunuslar) olarak adlandırılan kategoride 37 yunus türü bulunmaktadır ki bu sayı "Hz. Yunus" ("Hu" zamiriyle) ve "Balık" kelimelerinin birlikte yer aldığı yukarıdaki ayetin ait olduğu Saffat suresinin de numarasıdır.

1- Cephalorhynchus commersonii (Commerson’s Dolphin)

2-Cephalorhynchus eutropia (Chilean Dolphin)

3- Cephalorhynchus heavisidii (Heaviside’s Dolphin)

4- Cephalorhynchus hectori (Hector’s Dolphin)

5- Delphinus delphis (Common Dolphin)

6- Feresa attenuata (Pygmy Killer Whale)

7- Globicephala macrorhynchus (Short-finned Pilot Whale)

8- Globicephala melas (Long-finned Pilot Whale)

9- Grampus griseus (Risso’s Dolphin)

10- Lagenodelphis hosei (Fraser’s Dolphin)

11- Lagenorynchus acutus (Atlantic white-sided dolphin)

12- Lagenohynchus albirostris (White Beaked Dolphin)

13- Lagenohynchus australis (Peale’s Dolphin)

14- Lagenohynchus cruciger (Hour Glass Dolphin)

15- Lagenorhynchus obliquidens (Pacific White-sided Dolphin)

16- Lagenohynchus obscurus (Dusky Dolphin)

17- Lissodelphis borealis (Northern right-whale Dolphin)

18- Lissodelphis peronii (Southern right-whale Dolphin)

19- Orcaella brevirostris (Irrawaddy Dolphin)

20- Orcaella heinsohni (Australian Snubfin Dolphin)

21- Orcinus orca (Killer Whale)

22- Peponocephala electra (Melon-headed Whale)

23- Pseudorca crassidens (False Killer Whale)

24- Sotalia fluiviatilis (Tucuxi)

25- Sotalia guianesis (Guiana Dolphin)

26- Sousa chinensis (Indo-Pacific Humpback Dolphin)

27- Sousa plumbea (Indian Ocean Humpback Dolphin)

28- Sousa sahulensis (Australian Humpback Dolphin)

29- Sousa teuszii (Atlantic Humpback Dolphin)

30- Stenella attenuata (Spotted Dolphin)

31- Stenella clymene (Clymene Dolphin)

32- Stenella coeruleoalba (Striped Dolphin)

33- Stenella frontalis (Atlantic Spotted Dolphin)

34- Stenella longirostris (Spinner Dolphin)

35- Steno bredanesis (Rough-toothed Dolphin)

36- Tursiops aduncus (Indo-Pacific Bottlenose Dolphin)

37- Tursiops truncatus (Bottlenose Dolphin)

https://www.whalingmuseum.org/research/research-resources/whale-science/biology/about-whales/delphinidae/

37 sayısının nümerolojik değeri olan 10 (3+7 = 10) sayısı ise Yunus suresinin numarası olup, bu surede 109 (1+0+9 = 10) ayet bulunmaktadır.

Yunus suresinde "Yunus" kelimesinin ilk kez geçtiği ayetin sure numarası olan 10 sayısı ve ayet numarası olan 98 (9+8 = 17 ... 1+7 = 8) sayısı yukarıda incelenen 8 ve 10 sayıları ile uyum arzetmektedir.

10/98 Fe lev la kanet karyetun amenet fe nefeaha imanuha illa kavme YUNUS lemma amenu keşefna anhum azabel hizyi fil hayatid dunya ve metta'nahum ila hiyn

( Şayet inanıp da inançları onlara fayda vermiş şehir olmasaydı? Ancak YUNUS'un kavmi inandığı zaman, dünya hayatında zillet azabını üzerlerinden kaldırıp açmış ve onları belirli zamana kadar faydalandırmıştık. )

Monday, October 27, 2025

Ruh, Oksijen ve 21

Havadaki oksijen oranı, kuru hava için yaklaşık %21 olarak verilmektedir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fraction_of_inspired_oxygen#:~:text=Natural%20air%20includes%2021%25%20oxygen,to%20100%25%20is%20routinely%20used

İnsanın madde planındaki fizyolojik yaşam kaynağı olan "Oksijen", Kur'an'da, "Rih" (Rüzgar, Esinti, Üfleme) kelimesinden türeme olan ve "Bilinç, Bilgi, Kelime" anlamlarını da temsil eden "Ruh" kelimesiyle ilintili durumdadır. 

"Ruh" kelimesinin Kur'an'da 21 kere tekrarlanması ve ruh ilminden bahsedilen aşağıdaki ayetin kodundaki (17/85) rakamların toplamının ve ayetteki kelime adedinin 21 olması, Oksijenin havadaki oranı (%21) ile uyum arzetmektedir.

17/85 Ve (1) yes'elune (2) ke (3) an (4) el (5) RUH (6) kul (7) el (8) RUHU (9) min (10) emri (11) rabb (12) i (13) ve (14) ma (15) utitum (16) min (17) el (18) ilmi (19) illa (20) kalila (21) 

( Ve sana RUHtan sual ediyorlar. De ki: "RUH, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )

Tevrat'ın aşağıdaki ayetinde "Ruh" kelimesinin "Üflenen hayat nefesi" olarak temsil edildiği görülmektedir.

1-Genesis-2-7 Ve RAB Tanrı yerin tozundan toprağından adamı yaptı ve onun burun deliklerine HAYAT NEFESİNİ ÜFLEDİ; ve insan yaşayan bir RUH oldu.

"Nefahtu fihi min ruhi" (İçine ruhumdan üfledim) ifadesi Kur'an'da sadece aşağıdaki ayetlerde yer almaktadır.

15/29 Fe (1) iza (2) sevveytu (3) hu (4) ve (5) nefahtu (6) fi (7) hi (8) min (9) RUH (10) İ (11) fe (12) kau (13) lehu (14) sacidin (15) 

( Onu düzenleyip şekillendirdiğimde ve içine RUHUMdan üflediğimde, artık ona yere kapanarak serilin. )

38/72 Fe (1) iza (2) sevveytu (3) hu (4) ve (5) nefahtu (6) fi (7) hi (8) min (9) RUH (10) İ (11) fe (12) kau (13) lehu (14) sacidin (15) 

( Böylece onu düzenleyip şekillendirdiğimde ve içine RUHUMdan üflediğimde artık ona yere kapanarak serilin. )

"Ruhi" (Ruh + i (benim) (Ruhum / Benim ruhum) kelime ikilisinin, her iki ayette de sıra numaraları sırasıyla 10 ve 11 olup, bu iki sayının toplamı da 21 olmaktadır. 

21 sayısı ayrıca, "Allah" kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedi olan 2701 sayısını veren 37 x 73 işlemindeki sayılar ile de ilgilidir. Zira 3 ve 7 sayılarının çarpımı 21 sayısını vermektedir.

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2025/06/spiritum-sanctum.html?m=1

Bir "Sinek" dahi yaratamazsınız!

En yaygın olan yani insan yaşamıyla en çok ilişkili olan sinek türü "Ev Sineği" olarak da anılan "Musca Domestica"'dır. 

Musca Domestica (Ev Sineği)

Diploid yani ikili kromozom yapısına sahip olan Musca Domestica'da 6 çift yani 12 (2x6) kromozom bulunmaktadır.

"Zubab" (ذُّبَابُ) (Sinek) kelimesinin ilk ve son kez geçtiği ve "Sineğin yaratılması" temasının vurgulandığı Hacc suresinin aşağıdaki ayetinde sineğin kromozomal yapısına işaret edilmekte gibidir.

22/73 Ya (1) eyyu (2) ha (3) el (4) nasu (5) duribe (6) meselun (7) fe (8) estemiu (9) leh (10) inne (11) ellezine (12) ted'une (13) min (14) duni (15) allahi (16) LEN (17) YAHLUKU (18) ZUBABEN (19) ve (20) lev (21) ictemu (22) leh (23) ve (24) in (25) yeslub (26) hum (27) el (28) ZUBABU (29) şey'en (30) la (31) yestenkizu (32) hu (33) min (34) h (35) daufet (36) talibu (37) ve (38) el (39) matlub (40) 

( Ey insanlar, misal, söz beyan edilmiştir. Artık onu duyun. Kesinlikle o Allah’tan başkasını çağıranlar, şayet toplanıp onun için bir araya gelseler bile SİNEK YARATAMAZLAR. Eğer SİNEK onlardan bir şey kapsa, onu ondan kurtarmaya istidatları olmaz. Taleb eden de taleb edilen de zayıftır.  )

- "Zubab" kelimesinin ayette iki kere tekrarlanması "Diploid" (İkili, Çiftli) kromozom yapısına işaret niteliğindedir.

- Ayetteki "Zubab" kelimelerinin sıra numaraları 19 ve 29 olup, bu sayıların toplamlarının nümerolojik değeri 12 olmaktadır. (19+29 = 48 ... 4+8 = 12)

- "Zubab" (ذُّبَابُ) kelimesinin ebced değeri 705 olup, bu sayının nümerolojik değeri de 12 olmaktadır.

(Zel 700 + Be 2 + Elif 1 + Be 2 = 705 ... 7+0+5 = 12)

"Sinek" kelimesinin Tevrat'ta ilk kez geçtiği aşağıdaki ayetin kodunda da 2 ve 12 nümerolojisi bulunmaktadır.

2-Exodus-8-31 RAB Musa'nın isteğini yerine getirdi; firavunun, görevlilerinin, halkının üzerinden SİNEK tasallutunu uzaklaştırdı. Tek SİNEK kalmadı.

- Ayetin sure numarası olan ve Sinek kelimesinin de ayetteki tekrar adedi olan 2 sayısı yine sineğin diploid (ikili, çift) kromozom yapısına işaret etmekte gibidir.

- Ayetin alt bölüm numarasındaki ve ayet numarasındaki rakamların toplamı da sinekteki kromozom adedi olan 12 (8+3+1 = 12) sayısını vermektedir.

Sunday, October 26, 2025

İbrani alfabesindeki 23. harf !?

Malum olduğu üzere İbrani alfabesi 22  harften oluşmaktadır.

22 harften oluşan İbrani alfabesi

Ancak bazı kaynaklarda, tıpkı Arap alfabesindeki "Ayn" ve "Ğayn" ikilisi gibi, eski İbrani alfabesinde, alfabenin 16. harfi olan "Ayin" harfinin fonetik bir varyasyonu olarak "Ghah / Ghayin" harfinin de bulunduğu ve alfabenin 23 harften oluştuğu belirtilmektedir.

"Ghayin" ve "Ayin" harfleri (soldan sağa)

23. harf olduğu ileri sürülen "Ghah / Ghayin" harfinin şeklinin DNA sarmalına benzemesi ve insanda da 23 kromozom çifti bulunması dikkat çekmektedir.

Ancak "insana ve DNA sarmalı"na benzeyen söz konusu "Ghayin" harfinin İbrani harflerinin morfolojisinden farklı olduğu görülmektedir ki bu da "veri itibarı değerlendirmesi" açısından üzerinde durulması gereken bir husustur. 

45. ve 46. kromozomlar...

İnsanda 23 kromozom çifti yani 46 kromozom bulunmakta olup, cinsiyeti belirleyen ise 23. kromozom çiftinin yani 45. ve 46. kromozomların niteliğidir. Bu kromozomların 45X 46X olarak tezahür etmesi kadın, 45X 46Y olarak tezahür etmesi ise erkek cinsinin oluşumunu sağlamaktadır.

Yukarıdaki husus Necm suresinin aşağıdaki ayet "ikilisinde" semantik ve nümerik olarak kodlanmış gibidir.

53/45 Ve ennehu halekal ZEVCEEYNİ el ZEKERA vel UNSA

(وَاَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْاُنْثٰىۙ)

( Ve kesinlikle O'dur, İKİ EŞİ, ERKEĞİ ve KADINI yaratan. )

53/46 Min NUTFETİN iza tumna

(مِنْ نُطْفَةٍ اِذَا تُمْنٰىۖ)

( Akıtıldığında SU DAMLASIndan.)

Esasen bu ayetin, aşağıdaki gibi tek cümlelik tek bir ayet olabilecekken "ikiye" bölünerek ayet "ikilisi" olarak bildirilmesi  "kromozom çifti" kavramı bağlamında dikkat çekmektedir. 

"Su damlası akıtıldığında, iki eşi, erkeği ve kadını yaratan kesinlikle O'dur."

Ayet ikilisindeki "Zevceyni (İki eş)", "Zeker -Unsa (Kadın)" ifadeleri de yine "kromozom çifti" ve "iki cinsiyet" fenomenleriyle uyum arzetmektedir.

Ayrıca ayet ikilisindeki "Nutfe" (Su damlası, Meni, Sperm) kelimesiyle de "üreme" kavramına işaret edilmektedir.

Ayet ikilisinin numaralarının 45 ve 46 olması da nümerik uyumu oluşturmaktadır. Zira başta da belirtildiği üzere 23. kromozom çiftinin yani 45. ve 46. kromozomların niteliği cinsiyeti belirlemektedir.

Ve yukarıdaki iki ayetin ebced değerlerinin toplamı 3884* olmaktadır ki bu sayının nümerolojik değeri, insandaki kromozom çifti adedi olan 23 sayısıdır. (3+8+8+4 = 23)

*1. ayetin ebced değeri 2448 + 2. ayetin ebced değeri 1436 = 3884

Friday, October 24, 2025

Hangisi "Yük" acaba!?

".... .... Türkiye’de İŞÇİ çalıştırmanın İŞVERENE YÜKÜNÜN OECD ülkelerine göre daha fazla olduğunu da belirterek, “İŞVERENE YÜK OECD ülkelerinde yüzde 22, bizde 22.75. Yüzde 5 destekle bu YÜKÜ 17.5’e düşürüyoruz. Ama AB ve Amerika’da bu YÜK destekle yüzde 17” dedi."

Basından 24.10.2025

Sosyal Güvenlik ile ilgili bir yetkiliye ait olan yukarıdaki ifadeler*, "işveren" olarak anılagelen malum zümrenin, çalışan ve emek veren insana kısaca insana bakış açısını özetlemesi açısından önem taşımaktadır. Zira ifadelerdeki "Yük" kelimesi "Sıkıntı, Sorun, Olması istenmeyen, Zorlanılan" anlamlarını temsil etmektedir. Ve bu ifadeler, "İşçi" olmasa varlığı mümkün olamayacak olan "İşveren"i mağdurmuş gibi göstermektedir.

Bazı bordrolarda yer alan "İşverene maliyetiniz ..... TL" ifadesi de aynı zihniyetin yansımasıdır. 

Bu gibi ifadeler, adeta çalışan insanın, sebep olduğu! "yükten", "maliyetten" dolayı suçluluk hissetmesi ve utanması gerektiğini telkin edercesine kullanılmaktadır.

Esasen nimeti gaspetmek suretiyle kölelik sistemini sürdüren ve insanlığın üzerinde "Yük" oluşturanların, insanı "Yük" addetmeleri oldukça trajikomik bir durumdur. Ve bu durum Siyonizm'de "Goyim" (Halk, Ulus) kelimesine, negatif ve aşağılayıcı nitelikli olan "Köle" anlamının yüklenmesiyle de ilintilidir.

Üretimin ve faydanın temelini oluşturan insanın "yük" olarak görülmesi, en basit ifadeyle insanın kendi soyuna ihanetinin ve nankörlüğünün de bir delili niteliğindedir. 

*Not: Alıntıdaki ifadelerin genele şamil olduğu yani planlı ve kadim telkinlerin sonucu olarak maalesef çoğunluğun kullanmakta olduğu ifadeler olduğunun, odaklanılmak istenenin belirli bir kişi veya kurum değil ifadenin kendisi olduğunun, söz konusu örneğin sadece bir vesile olduğunun hatırlatılmasında fayda bulunmaktadır.

Thursday, October 23, 2025

Konuşan duvarlar

Duvar yazıları toplumun psikolojik durumunun yansıması ve tanımı niteliğindedir. Dün bir sokakta çekilmiş olan aşağıdaki foto toplumun mevcut ruh halini yansıtmakta gibidir.

Yunanca kökenli olan "Khaos" (Kaos) kelimesi "Karışıklık, Kargaşa, Karmaşa, Düzensizlik" anlamları ile bilinen bir kelime olsa da esasen kök anlam itibarıyla "Boşluk" anlamına gelmektedir. Ancak bu anlam dolaylı olarak "Karışıklık, Karmaşa" anlamına da çıkmaktadır.

"Boşluk" .... yani anlam verememek, ne yapacağını, ne olacağını bilememek, yönünü belirleyememek, kontrolü kaybetmek ...... dolayısıyla "zihinsel karışıklık içinde olmak" .... tıpkı uzay aracı ile bağı kopmuş ve uzayın "boşluğunda" sürüklenen bir astronot gibi .....

Esasen travmatik bir durumu özetleyen yukarıdaki tasvirler tam da küresel zümrenin insanlığı içine sürüklemek istediği ruh halini tanımlamaktadır. Zira insanlığı sürekli travma halinde, boşlukta tutmak isteyen bu zümre "Ordo ab chao" (Kaosa dayalı düzen) mottosunu da ilke edinmiştir. Çünkü zihinsel boşluk / zihinsel kargaşa içindeki bir kitle en kolay domine edilebilecek kitledir.

Şeytani zihniyetin bu sinsi (gören için çok bariz) stratejisi, ayetle de bildirilmiştir.

3/118 Ey o inananlar, sizin dışınızdakilerden dost edinmeyin. SİZDEN SIKINTIYI, DÜZENSİZLİĞİ EKSİK ETMEZLER. O SİZİ MEŞAKKATLE HELAK EDENİ SEVERLER, ARZULARLAR. Ağızlarından kin, öfke, çirkinlik ortaya açığa çıkar. O GÖĞÜSLERİNİN GİZLEDİĞİ İSE DAHA BÜYÜKTÜR. Eğer sizler akıl etmekteyseniz, sizlere ayetleri açıkladık. 

Sihirli Kare ve Sihirli Sayı

1-9 arası sayılardan aşağıdaki gibi 3x3 bir kare matris oluşturulduğunda, matristeki sayıların satır, sütun ve köşegen toplamları hep 15 olmaktadır.

Matematikte bu matrise "Sihirli Kare", toplamların sonucu olan 15 sayısına ise "Sihirli Sayı" denmektedir. 

Bir kare matristeki satır ve sütun adedi "n" ile temsil edildiğinde sihirli sayının formülü aşağıdaki gibi olmaktadır.

Sihirli sayı = n(n^2+1)/2

"Kare" şeklinin, odaların boyutları vasıtasıyla ima edildiği Tevrat'ın aşağıdaki ayeti, aynı zamanda "Sihirli Kare" ve "Sihirli Sayı" kavramları ile de nümerik uyum arzetmektedir.

26-Ezekiel-40-12 Küçük odaların önündeki boşluk da bu kenarda bir arşın, öbür kenarda bir arşındı. Küçük odaların BU KENARDA ALTI ARŞIN, ÖBÜR KENARDA ALTI ARŞIN İDİ.

- Ayette, karenin kenar uzunluk değerlerini arşın / cubit cinsinden ifade eden sayı 6'dır. Bu sayı 15 sayısının nümerolojik değeridir.

- Ayetin kodundaki rakamların toplamı 15 olmaktadır. (2+6+4+0+1+2 = 15)

- Ayetin numarası olan 12 sayısının nümerolojik değeri olan 3 (1+2 = 3) sayısı da kare matrisin satır ve sütun adedine işaret etmekte gibidir.

Hicr suresinin aşağıdaki ayetinde doğrudan bir kare mesajı bulunmamakla birlikte, ayetteki nümerik yapının, sihirli kare fenomenindeki nümerik yapıyla (3, 6, 9), uyum arzetmesi dikkat çekmektedir.

15/9 İn (1) na (2) nahnu (3) nezzelna (4) el (5) zikra (6) ve (7) in (8) na (9) lehu (10) le (11) hafizun (12) 

( Hatırlamayı kesinlikle biz indirdik ve kesinlikle biz ona koruyucular gözeticiler olacağız. )

- Ayetin sure numarası 15'tir. (Sihirli sayı 15)

- Ayetin numarası 9'dur. (3×3 kare matriste 9 rakam bulunur.)

- Ayetteki kelime adedi 12 (1+2 = 3 ... Sihirli Karedeki satır ve sütun adedi 3'tür.)

- Ayetteki ana kelime ilan "Zikra" (Hatırlama / Kur'an*) 6  kelimedir. (15 ... 1+5 = 6) 

*Kur'an 114 (1+1+4 = 6) ayetten oluşmakta olup, "Kur'an" (لُرْءَان) kelimesinin ebced değeri de 351 (3+5+1 = 9)'dir.

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2025/10/evrenin-anahtarlar-3-6-9.html


Aydınlık üzerine aydınlık

Fizik biliminin bir kolu olan optikte, İnterferans ( Girişim) kavramı, aynı frekanstaki iki ışık dalgasının üst üste gelerek birbirini güçlendirmesi olarak tanımlanmaktadır.

Süperpozisyon (Üstüne konumlanma) kavramı ise, birden fazla ışık dalgasının elektrik alanlarının, olasılık genliklerinin veya kuvvetlerinin vektörel toplam olarak birleşmesi anlamına gelmektedir.

Bir başka deyişle, "ışığın üzerine ışık gelmesi” olarak tanımlanabilecek bu fenomende dalgalar birbirini yok etmeyip, yeni bir dağılım modeli oluşturmaktadır. İki veya daha fazla ışık dalgası aynı noktada buluştuğunda, toplam dalga o anki elektrik alanlarının vektörel toplamı olmaktadır.

"Lambanın ışık yayma prensibinin" tasvir edildiği, Nur (Aydınlık, Işık) suresinin aşağıdaki ayetinde yer alan "Nur ala nur" (Aydınlık üzerine aydınlık /Işık üzerine ışık) ifadesi İnterferans ve Süperpozisyon fenomenlerine de işaret etmekte gibidir.

24/35 ALLAHU (1) NURU (2) EL (3) SEMAVATİ (4) VE (5) EL (6) ARD (7) meselu (8) nuri (9) hi (10) ke (11) mişkatin (12) fi (13) ha (14) misbah (15) el (16) misbahu (17) fi (18) zucaceh (19) el (20) zucacetu (21) ke (22) enne (23) ha (24) kevkebun (25) durriyyun (26) yukadu (27) min (28) şeceratin (29) mubaraketin (30) zeytunetin (31) la (32) şerkiyyetin (33) ve (34) la (35) ğarbiyyetin (36) yekadu (37) zeytu (38) ha (39) yudiy'u (40) ve (41) lev (42) lem (43) temses (44) hu (45) nar (46) NURUN (47) ALA (48) NUR (49) yehdi (50) allahu (51) li (52) nuri (53) hi (54) men (55) yeşa (56) ve (57) yadribu (58) allahu (59) el (60) emsale (61) li (62) el (63) nas (64) ve (65) allahu (66) bi (67) kulli (68) şey'in (69) alim (70)

( ALLAH GÖKLERİN VE YERİN AYDINLIĞIDIR. O’nun aydınlığının misali, içinde lamba olan kandil gibidir. Lamba camın içindedir. Cam da, kesinlikle o incili yıldız gibidir. Ne doğuya meyleden, ne batıya meyleden, yağı bereketli olan ağaçtan tutuşturulup yakılır. Şayet ona ateş dokunmasa bile yağı yittikçe yanar. AYDINLIK ÜZERİNE AYDINLIKTIR. Allah dilediği kimseyi aydınlığına yönlendirir. Allah misalleri insan için beyan eder. Allah her şeyi bilendir. )

Görünür ışığın spektrumu 380 - 740 nm dalga boyu aralığındadır. Bu aralıktaki farklı dalga boyları 7 farklı rengin (Mor, Mavi, Turkuaz, Yeşil, Sarı, Turuncu, Kırmızı) oluşmasına da vasıta olmaktadır. Yani renk, ışığın dalga boyunun gözle algılanan karşılığıdır.

https://scied-ucar-edu.translate.goog/learning-zone/earth-system/electromagnetic-spectrum?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=tr&_x_tr_hl=tr&_x_tr_pto=wa

Yukarıdaki ayetin ilk cümlesi olan "Allahu nurus semavati vel ard" (Allah göklerin ve yerin aydınlığıdır.) cümlesinin 7 kelimeden oluşması konu bağlamında dikkat çekmektedir. 

Kur'an'da "Diya" (Işık) kelimesinin ilk kez geçtiği Yunus suresinin aşağıdaki ayetinde 11 nümerolojisi bulunmaktadır. Bu sayı, ışık spektrumunun dalga boyunu nm cinsinden ifade eden sayıların nümerolojik değeridir. (380 ... 3+8+0 = 11 ve 740 ... 7+4+0 = 11)

10/5 Huve (1) ellezi (2) ceale (3) el (4) şemse (5) DİYAEN (6) ve (7) el (8) kamera (9) NURAN (10) ...

(Güneş’i ışık, Ay’ı aydınlık kılan O'dur. ... )

- Ayetin numarası ile ayetteki "Diya" (Işık) kelimesinin toplamı 11 (5+6 = 11) olmaktadır.

- Ayetin sure numarası (10) ile ayetin ilk cümlesindeki kelime adedini ifade eden sayının (10) nümerolojik değerleri 1'dir. Bu durum 11 tezahürüne işaret gibidir.

- Ayetteki "Diya" (Işık) ve "Nur" (Aydınlık) kelimelerinin sıra numaralarındaki rakamların toplamı da 7 (6+1+0 = 7) olmaktadır ki bu da ışığın dalga boyu spektrumundaki renk adedine eşittir.

- Ayetin kodundaki (10/5) rakamlar ile ayetin ana mesajını içeren ilk cümlesindeki kelime adedini ifade eden sayıdaki (10) rakamların toplamı da 7 (1+0+5+1+0 = 7) olmaktadır.

Wednesday, October 22, 2025

Suyun "kaderi"

Su, sıvı ve katı (buz) haliyle 510 milyon km2'lik yerküre lanının %75'ini kaplamaktadır. Bu oran okyanuslar, buzullar, iç denizler, nehirler ve göller de dahil edilerek yapılan hesaplamayı yansıtmaktadır.

Sadece okyanuslar baz alındığında ise suyun yerküre alanına oranı %71'dir.

https://earthobservatory.nasa.gov/images/46209/the-water-planet#:~:text=Viewed%20from%20space%2C%20the%20most,fills%20the%20sky%20with%20clouds

https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_water_on_Earth

"Oran" kelimesinin anlamı "Ölçülülük, Ölçülü olma, Karşılıklı ölçü durumu" olup, Kur'an'da bu kelimenin en yakın karşılığı "Kader" (Ölçü) kelimesidir.

Mu'minun suresinin aşağıdaki ayetinde, suyun belirli bir ölçü ile yerküreye indirildiğinden ve yerleştirildiğinden bahsedilmektedir. Ayetin, "kabule dayalı olarak alternatifli"* olan yukarıdaki veriler ile nümerolojik olarak da uyum arzettiği görülmektedir.

*Oran hesaplamasında tüm su alanını baz almak veya sadece okyanusları baz almak.

23/18 Ve (1) enzelna (2) min (3) el (4) semai (5) MAEN (6) bi (7) KADERİN (8) fe (9) ESKENNA (10) hu (11) fi (12) el (13) ERDİ (14) ve (15) in (16) na (17) ala (18) zehabin (19) bi (20) hi (21) le (22) kadirun (23) 

( Ve gökten ÖLÇÜ ile SU indirdik de onu YERDE İSKAN ETTİRDİK. Kesinlikle biz onu gidermeye gücü yetenleriz. )

- Ayetin, ana mesajı veren ilk cümlesindeki "Ma" (Su) kelimesi 6., "Kader" (Ölçü) kelimesi ise 8. kelimedir. "Ma / Kader" oranını ifade eden 6/8 işleminin sonucu tam olarak %75 olmaktadır.

- Ayetteki "Eskenna" (Yerleştirdik) kelimesi 10., "Erd" (Yer) kelimesi ise 14. kelimedir. "Eskenna / Erd" oranını ifade eden 10/14 işleminin sonucu ise %71 seviyesinde olmaktadır. 

Anarşist karıncalar

“Anarşi” kelimesi Yunanca kökenli bir kelime olup, etimolojik analizi şöyledir.

An (Yokluk ve Olumsuzluk ön eki) + Archia (Başkanlık, Hükümdarlık, Tahakküm, Yönetim, Otorite) (Arkhos (Şef, Baş, Başkan, Reis, Hükümdar) ) + Eia (Durum eki) )

“Anarşi” kelimesinden türemiş olan “Anarşizm” kavramının tanımı ise şöyledir. 

“Özel mülkiyeti ve şirketleşmeyi toplumda bir baskı kaynağı, siyasi kurumları da onun bir aracı olarak gören, toplumsal merkezi otoriteyi, zorlamayı, tahakkümü, erki ve hiyerarşinin tüm biçimlerini ortadan kaldırmayı ve böylelikle özgürleşmeyi savunan düşünce sistemi”

Yukarıdaki tanım, küresel bağlamda mevcut durumu tasvir eden ifadeler de içermektedir. Zira dünya toplumları her geçen gün, kaynakları gasp ederek zenginleşmiş ve neredeyse tüm mülkiyeti ve sosyal erki ele geçirmiş olan ve siyaseti de bir demokrasi ve özgürlük illüzyonu olarak kullanmakta olan şirketlerin küresel tahakkümüne biraz daha fazla girmektedir.

Dünyanın içinde bulunduğu bu durumun kök sebebi, “99 koyunu olmasına rağmen kardeşinin tek koyununa da göz diken” (38/23) zihniyettir. 

İnsanların, aralarında güvene dayalı, eşitlikçi, adaletli, paylaşımcı ve dürüst bir sistem kuramamalarının ve daima kendilerine fayda sağlayacağına inandıkları bir “başkan” arayışı içinde olmalarının kök sebebi de yine yukarıdaki zihniyettir. Bu nefsani ve cehalet sembolü zihniyet, maalesef tarih boyunca hep tiranların tezahür etmesine ve insanlığın da, esasen kendisinin sebep olduğu bu durum karşısında acı çekmesine sebebiyet vermiştir.

“Kapitalizm” kelimesi incelendiğinde de yine “Baş, Başkan” kelimesiyle karşılaşılmaktadır. Zira “Başlılık, Başta olma” kök anlamını içeren bu Latince kelimenin etimolojik analizi “Caput” (Baş) + alis (ile ilgili) + ismus (isim yapım eki)” şeklindedir. 

Birilerinin tahakkümüne girmeden, birlikte, toplu olarak fayda elde edebilmenin, sosyal sınıf, statü vb. gibi bölücü ve ayırıcı kavramları zihinlerden uzak tutabilmenin ve birleşik insanlık realitesini tesis edebilmenin yegane yolu ise, her insanın bir diğer insanı kendisi gibi görebilmesine, bir bütünün parçaları olduklarını idrak edebilmesine ve dolayısıyla insan için bıkmadan, usanmadan özveriyle "çalışmasına" bağlıdır. Herkesin aynı zihniyette olduğu bir dünyanın cennet olması da zaten beklenen sonuçtur. İnsanı mutluluğa götürecek yol ve mutluluk için yapılması gerekenler zaten bellidir. Bu bir sır değil, esasen herkesin bilincinde olduğu bir gerçektir. Ancak bu gerçeğin görmezlikten gelinmesinin ve buna bağlı olarak dünyanın bir cehennem niteliğinde olmasının sebebi de yine “99 koyun 1 koyun” obsesyonudur. Yani “kibir”dir. 

Tevrat’ın aşağıdaki ayetlerinde, "çalışkanlık" ile özdeşleştirilmiş bir varlık olan “Karınca” misali vasıtasıyla, “İnsan”’a çok net bir mesaj verilmektedir. 

20-Proverbs-6-6 Ey tembel kişi, git, karıncaya bak, Onun yaşamından bilgelik öğren.

20-Proverbs-6-7 BAŞKANLARI, ÖNDERLERİ YA DA YÖNETİCİLERİ OLMADIĞI HALDE,

20-Proverbs-6-8 Yazın erzaklarını biriktirirler, Yiyeceklerini toplarlar biçim mevsiminde.

20-Proverbs-30-25 Karıncalar güçlü olmayan bir topluluktur, Ama yiyeceklerini yazdan biriktirirler.

Tuesday, October 21, 2025

Gökler ve yer daim olduğu sürece ...

Evvelki bölümlerde de değinildiği üzere, Cennet ve Cehennem kavramlarının maddeden bağımsız ruhsal haller (psikolojik durum) oldukları hususu ayetlerle de dolaylı olarak teyid edilmektedir. 

Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde "Cennet" (Örtü, Koruma, Sakınma) kavramı "Göklerin ve yerin genişliği kadar" ifadesiyle tasvir edilmektedir. Cennet kavramının madde planı ile ilintilendirilmesi, her yaşam planının kendine özgü cenneti ve cehennemi olduğunu, dolayısıyla bu kavramların bir yer veya mekandan ziyade ruhsal durumu temsil ettiğini teyid etmektedir.

3/133 Ve (1) sariu (2) ila (3) mağfiratin (4) min (5) rabbi (6) kum (7) ve (8) CENNETİN (9) ARDU (10) HA (11) EL (12) SEMAVATU (13) VE (14) EL (15) ERDU (16) uiddet (17) li (18) el (19) muttekin (20)

( Ve Rab’binizden affa ve sakınanlar için hazırlanmış, GENİŞLİĞİ GÖKLER VE YER KADAR OLAN CENNETE koşun. )

Hud suresinin aşağıdaki ayetlerinde, kaba madde planı varlığı olan insan için Cennet (Örtü, Koruma, Huzur) ve Cehennem (Sıkıntı, Üzüntü, Istırap) hallerinde kalış sürelerine ilişkin bilgi aktarılmakta ve bu süreler "Gökler ve yer daim olduğu sürece kalıcı olmak" ifadesiyle bildirilmektedir.

11/106 Fe emmellezine ŞEKU fe FİN NARİ lehum fiha zefirun ve şehik

( O BEDBAHT OLANLAR ATEŞİN İÇİNDEDİRLER. Onlara orada hıçkırıkla nefes vererek inlemeler ve haykırışlar vardır. )

11/107 HALİDİNE Fİ HA (NAR) MADAMETİS SEMAVATU VEL ERDU illa ma şae rabbuk inne rabbeke fe'alun li ma yurid 

( Rab’binin dilemesi hariç, GÖKLER VE YER DAİM OLDUĞU SÜRECE ONUN (ATEŞ) İÇİNDE KALICILARDIR. Kesinlikle Rab’bin ne isterse yapar. )

11/108 Ve emmellezine SUİDU fe fil CENNETİ HALİDİNE Fİ HA MADAMETİS SEMAVATU VEL ERDU illa ma şae rabbuk ataen ğayra meczuz

( Ve o mesud olanlar artık CENNETİN içindedirler. Rab’binin dilemesi hariç, GÖKLER VE YER DAİM OLDUĞU SÜRECE, kesintisiz bağış olarak, onun içinde KALICILARDIR.  )

Yukarıdaki ayet, ruhsal hal düalitesini niteleyen Cennet ve Cehennem hallerinin, her yaşam planında mevcut olduğu gibi kaba madde planı dünyada da mevcut olduğunu ve bu hallerin mal, para vb. gibi maddi unsurlara bağlı olmadığını ifade etmekte gibidir. Zira, aldatıcı unsurlar olan mal ve para kavramlarının esasen nefsani frekansları açığa çıkararak insana cehennemi yaşattığı da batıni bir gerçektir.

Netice itibarıyla kötülük ve günahtan yana olan "Bedbaht"ların kaba madde planı dünyadaki yaşam döngüleri boyunca cehennemi (negatif ruh hali) deneyimleyecekleri, iyilik ve doğruluktan yana olan "Said"lerin ise kaba madde planı dünyadaki yaşam süreçleri boyunca cenneti (pozitif ruh hali) deneyimleyecekleri bildirilmektedir. Ve söz konusu ruhsal hallerin "zenginlik, fakirlik, hastalık, sağlık, ölüm, yaşam" kelimelerinin aldatıcı maddi anlamlarına bağlı olmadığı, bu kelimelerin esasen "maddi" olmayan kavramları temsil ettiklerine de işaret edilmektedir. Söz konusu kelimelerin gerçek anlamları şöyle tanımlanıp formüle edilebilirler.

Zenginlik : İlimde, inançta ve sevgide çokluk

Fakirlik : İlim, inanç ve sevgi yoksunluğu

Sağlık : Tevazu, özveri, paylaşım

Hastalık : Kibir, hırs, öfke

dolayısıyla;

Yaşam : Zenginlik + Sağlık

Ölüm : Fakirlik + Hastalık

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2024/12/cennet-cehennem-ve-ebediyet.html?m=1

Sunday, October 19, 2025

Harf kelimesi ve 22 sayısı

İbranice ve Arapça, Semitik dil ailesine ait olan iki dil olup, ilk İbranice metinler M.Ö. 10.–6. yüzyıllarında, ilk Arapça metinler ise M.S. 4.–5. yüzyılda ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla İbranice, Arapça'ya göre yazılı bağlamda daha eski bir dil niteliği arzetmektedir.

İbrani alfabesinde 22, Arap alfabesinde ise 28 harf bulunmaktadır. Arap alfabesinde olup da İbrani alfabesinde olmayan 6 (28-22 = 6) harf bulunmaktadır ki bu harfler ث (Se), خ (Hi), ذ (Zel), ض (Dad), ظ (Zi), غ (Ğayn) harfleridir. Esasen Arap alfabesinde, bu harfleri ikame edebilecek harfler (س (Sin), ح (Ha), ز (Ze), د (Dal), ع (Ayn) ) bulunmaktadır. 

Arapça’daki kelimelerde, sessiz harflerin üstünde ve altında yer alan ve hereke olarak anılan fetha (üstün), kesra (esre), damma (ötre) işaretleri sessiz harflerin hangi sesli harflerle okunacağının temel belirleyicileridir. Dolayısıyla örneğin “He”, “Ha” ve “Hi” harflerinin kök telaffuzunda sesli harfler yer alsa da bu harflerin kelime içinde hangi sesli harf ile telaffuz edileceğini herekeler belirlemektedir. Dolayısıyla bu harfler birbirlerini ikame etme potansiyeline haizdir. (Ancak öte yandan, Arapça’nın çok spesifik ve hassas telaffuza dayalı bir dil olduğu, telaffuz farklılıklarının anlamsal farklar yaratığı da hatırlanmalıdır.)

“Harf” kelimesi “Uç, Kıyı, Kenar, Çizgi, Hat” anlamına gelmekte olup, sesleri ifade eden harfler de “çizgilerden”, “hatlardan” oluşmaktadır. Kur’an’da “Harf” kelimesi sadece Hacc suresinin aşağıdaki ayetinde geçmektedir. Hacc suresinin bir özelliği de içerdiği ayet adedinin, Kur’an’daki “hurufu mukatta” (kesilmiş harfler, ayrıştırılmış harfler) adedi ile aynı olması yani 78 olmasıdır.

22/11 Ve (1) min (2) el (3) nasi (4) men (5) ya'budu (6) allahe (7) ala (8) HARF (9) fe (10) in (11) esabe (12) hu (13) hayrun (14) itmeenne (15) bi (16) h (17) ve (18) in (19) esabet (20) hu (21) fitnetun (22) inkalebe (23) ala (24) vechi (25) hi (26) hasira (27) el (28) dunya (29) ve (30) el (31) ahirah (32) zalike (33) huve (34) el (35) husranu (36) el (37) mubin (38) 

( Ve insanlardan kimi Allah’a  UCUNDAN KIYISINDAN kulluk eder de eğer ona hayır isabet ederse onunla tatmin olur. Eğer ona fitne isabet ederse yüzüstü döner. Dünyada da, ahirette de hasarlanmıştır. İşte bu, o apaçık hüsrandır. )

Yukarıdaki ayette 22 sayısı dikkat çekmektedir. Zira ayetin sure numarası 22 olup, ayetin numarasındaki (11) rakamların, ayetteki “Harf” kelimesinin sıra numarasının (9) ve ayetteki kelime adedini temsil eden sayıdaki (38) rakamların toplamı 22 (1+1+9+3+8 = 22) olmaktadır.

Ayrıca bkz.

Saturday, October 18, 2025

Tatlı su ve Tuzlu su

"Tatlı su" ile "Tuzlu su"yun birbirlerine karışmaması ve aralarında sınır gibi bir hat, bir tabaka oluşmasının sebebi yoğunluk farklarıdır.

Tatlı suyun yoğunluğu ≈ 1000 kg/m³

Tuzlu suyun yoğunluğu ≈ 1030 kg/m³

https://brainly.com/question/41762586

https://kg-m3.com/material/water-salt

https://my.gauthmath.com/solution/1793550576099333/13-The-density-of-sea-water-is-1030kg-m3-The-gravitational-field-strength-on-the

Alaska'dan bir görüntü

Söz konusu fenomen Furkan suresinin aşağıdaki ayetinde semantik ve nümerik olarak bildirilmektedir.

25/53 Ve (1) huve (2) ellezi (3) merace (4) el (5) bahr (6) eyni (7) haza (8) azbun (9) FURATUN (10) ve (11) haza (12) MİLHUN (13) ucac (14) ve (15) CEALE (16) beyne (17) huma (18) BERZEHAN (19) ve (20) hicran (21) mahcura (22) 

( Ve İKİ DENİZİ salan O'dur. Bu iyidir, TATLIDIR. Bu ise TUZLUDUR, acıdır. Onların aralarında PERDE ve menedici yasak OLUŞTURUR. )

Ayetteki "Furat" (Tatlı) kelimesinin sıra numarası 10, "Milhun" (Tuzlu) kelimesinin sıra numarası ise 13'tür. Bu iki sayı, tatlı ve tuzluyun yoğunluk değerleriyle rakamsal uyum arzetmektedir. 

Tatlı su 1000 kg/m3 ... 10. sıra

Tuzlu su 1030 kg/m3 ... 13. sıra

Aynı tema Rahman suresinin aşağıdaki ayet ikilisinde de yer almaktadır.

55/19 Merace (1) el (2) bahr (3) eyni (4) yeltekiyan (5)

( İki denizi saldı ki kavuşurlar. )

55/20 Beyne (1) huma (2) berzahun (3) la (4) yebğiyan (5)

( Aralarında perde vardır, azıp sınırı aşmazlar. )

Bu ayette de 10 ve 13 sayılarına işaret edilmekte gibidir. Zira sure numarasının nümerolojik değeri 10 (5+5 =10) olup, sure numarasının nümerolojik değeri (10) ile ayet numaralarını oluşturan rakamların toplamının nümerolojik değeri (3) (1+9+2+0 = 12 ... 1+2 = 3) toplandığında ise 13 sayısı elde edilmektedir. Ayrıca ayet ikilisinde toplam 10 kelime bulunması da baz değer olan suyun yoğunluğuna işaret niteliğindedir.


Friday, October 17, 2025

Atmosfersiz gezegen Merkür

Merkür, Güneş Sisteminde yer alan ve atmosferi olmayan tek gezegendir. Dolayısıyla ultraviyole Güneş ışınlarından koruma işlevi gören Ozon tabakası da olmayan bir gezegendir. 

Merkür'ün Güneş'e uzaklığı 0.387 AU (Astronomic Unit) veya 58.050.000* km'dir.

1AU ≈ 150.000.000 km (Dünya ile Güneş arasındaki ortalama mesafe)

0.387 AU x 150.000.000 km = 58.050.000 km

Yukarıda AU veya Km cinsinden belirtilmiş olan iki sayının (0 387 ve 58.050.000) da nümerolojik değerleri 18 üzerinden 9 olmaktadır.

https://www.universetoday.com/articles/how-far-is-earth-from-the-sun#:~:text=We%20orbit%20the%20Sun%20at,point%2C%20it's%20152%20million%20km

https://www.cuemath.com/ncert-solutions/the-distance-between-earth-and-sun-is-150-million-kilometres-which-can-be-written-in-exponential-form-as/

Kehf suresinin, Zulkarneyn* ve Ye'cuc ve Me'cuc isimli farklı boyut varlıkları ile ilgili olan kısmında yer alan aşağıdaki ayet konu bağlamında dikkat çekmektedir. 

*Evvelki bölümlerde bir karakter ismi olarak zikredilen "Zulkarneyn" (İki Boynuzlu) kelimesinin ve Yec'uc - Mec'uc kelimelerinin kozmik bağlamda semantik incelemeleri yapılmış olup, Zulkarneyn kelimesi "Wormhole" (Solucan Deliği) fenomeni ile ilişkilendirilmiştir.

18/90 Hatta (1) iza (2) belağa (3) matlia (4) el (5) ŞEMSİ (6) vecede (7) ha (8) tatluu (9) ala (10) kavmin (11) LEM (12) NEC'AL (13) lehum (14) MİN (15) DUNİ (16) HA (17) SİTRA (18) 

( Nihayet GÜNEŞ’in doğduğu yere ulaştığında, onu, kendilerine ONDAN BAŞKA ÖRTÜ OLUŞTURMADIĞIMIZ kavmin üzerine doğarken buldu. )

- Ayette "üzerinde örtü olarak sadece Güneş'in bulunduğu" yani "üzerinde herhangi bir katmanın mevcut olmadığı" bir kavimden bahsedilmektedir. "Kavim" kelimesi "Topluluk" anlamına gelmekte olup, diğer gezegenlerde farklı yaşam formları halinde mevcut idrakli varlıklar olması muhtemeldir. Zira Ye'cuc ve Me'cuc da farklı plan varlıklarıdır.

Aşağıdaki durumlar, en yukarıda AU veya Km cinsinden belirtilmiş olan iki sayının da nümerolojik değeri olan 9 sayısıyla uyum arzetmektedir.

- Ayetin sure numarası 18 (1+8 = 9)'dir.

- Ayetin numarası 90 (9+0 = 9)'dır.

- Ayette 18 (1+8 = 9) kelime bulunmaktadır.

Not: Bu ayet Dünya'nın kutup bölgelerinde, şafak vaktinde atmosferdeki ozon seviyesinin minimum seviyeye hatta 0 seviyesine inmesine neden olan "Ozone Depletion" fenomeni ile de ilintilendirilmiştir.

Yerin çapı 2

Geoit bir forma sahip olan yerkürenin ekvatoryal çapı (en geniş çap) 12,756 km olarak kayıtlarda yer almaktadır. (Bu sayının nümerolojik değeri 21 olmaktadır.)


https://imagine.gsfc.nasa.gov/features/cosmic/earth_info.html#:~:text=The%20diameter%20of%20a%20circle,the%20Earth%20is%20slightly%20flattened.

https://science.nasa.gov/earth/facts/

https://www.universetoday.com/articles/diameter-of-earth

Rahman suresinin aşağıdaki ayetinde “Kutr el ard” (Yerin çapı) ifadesi yer almakta olup, bu ifadeyi oluşturan kelimelerin ayetteki sıra numaraları, yukarıda belirtilen “yerkürenin çapı” değeri ile nümerolojik uyum arzetmektedir.

55/33 Ya (1) ma'şere (2) el (3) cinni (4) ve (5) el (6) insi (7) in (8) isteta'tum (9) en (10) tenfuzu (11) min (12) AKTARİ (13) el (14) semavati (15) ve (16) EL (17) ARDİ (18) fe (19) infuzu (20) la (21) tenfizune (22) illa (23) bi (24) sultan (25) 

( Ey cin ve insan toplulukları, eğer göklerin ve YERİN ÇAPLARINDAN nüfuz edip geçmeye istidatınız varsa, haydi ötesine geçin. Kuvvet, delil olmadan geçemezsiniz. ) 

Ayetteki ilgili kelimeler “Aktar” (Çaplar), “El” (Ön ek, Artikel, Tamlama eki) ve “Ard” (Yer) kelimeleri olup, sıra numaraları ise sırasıyla 13, 17 ve 18’dir. Bu sayıları oluşturan rakamların toplamı da 21 sayısını vermektedir. (1+3+1+7+1+8 = 21)

Not: Bazı kaynaklar yerkürenin çap değerini 13000 km olarak yuvarlamaktadır. Ayete bu bağlamda bakıldığında ise "Aktar" (Çaplar) kelimesinin 13. kelime olduğu görülmektedir.

Zerreden daha küçüğü .... Elektron

Maddenin yapıtaşı olan atomların yapıtaşları ise, “atom altı parçacık” adı verilen yapılardır. Elektron, en önemli atom altı parçacık addedilebilir. Zira periyodik tablodaki bir kimyasal elementin “atom numarası”, o elementin “elektron sayısı” anlamına gelmektedir. Ayrıca, elektronlar atomun çekirdeği etrafında bulunurlar ve elementlerin kimyasal özelliklerini belirlerler. Elektronların, atomlar arası bağları ve molekül oluşumlarını sağlama gibi kritik işlevi de bulunur.

Bir elektronun kütlesi 9.11 x 10^-31 kg olarak ölçülmüştür.

https://www.wyzant.com/resources/answers/711840/the-mass-of-an-electron-is-9-11x10-31-kg-if-the-de-broglie-wavelength-for-a

https://atominsan.com.tr/atomalti-parcaciklar/

“Atom” kelimesinin Arapça karşılığı “çok küçük parça, partikül” anlamına da gelen “Zerre” kelimesi olup, bu kelime ilk kez Sebe suresinin aşağıdaki ayetinde geçmektedir. Ayetteki “Miskale zerrah” (Zerre ağırlığı) ve “Asğaru min zalike” (Bundan daha küçüğü) ifadeleri “atom altı parçacık”, “elektron” kavramına işaret niteliğindedir.

34/3 Ve (1) kale (2) ellezine (3) keferu (4) la (5) te'ti (6) na (7) el (8) saah (9) kul (10) bela (11) ve (12) rabb (13) i (14) le (15) te'tiye (16) enne (17) kum (18) alimi (19) el (20) ğayb (21) la (22) ya'zubu (23) an (24) hu (25) miskalu (26) ZERRATİN (27) fi (28) el (29) semavati (30) ve (31) la (32) fi (33) el (34) erdi (35) ve (36) la (37) ASĞARU (38) min (39) zalike (40) ve (41) la (42) ekberu (43) illa (44) fi (45) kitabin (46) mubin (47) 

( Ve o inkar edenler "Bize saat gelmez." dediler. De ki: "Bilakis ve Rab’bim, size kesinlikle gelecektir. Gaybı bilendir. Ne göklerde, ne de yerde ZERRE ağırlığı ölçüsü bile O’ndan gizli kalamaz. Bundan DAHA KÜÇÜĞÜ ve daha büyüğü apaçık kitapta olmasının haricinde yoktur." )

Ayetteki “Zerrat” (Atom) kelimesinin sıra numarası 27 (2+7 =9), “Asğaru” (Daha küçük) kelimesinin sıra numarası ise 38 (3+8 = 11)’dir. Bu iki sayının nümerolojik değerleri sırasıyla 9 ve 11 olmakta ve elektronun kütklesini kg cinsinden ifade eden “9.11 x 10^-31” ifadesinin sayısal kökü ile tam uyum arzetmektedir. 


11 yıldız sembolizmi

Kur’an’da ve Tevrat’ta geçen “Ehade aşera kavkeben” / “Ehad-aşar kokhavim” (On bir yıldız) ifadesi, ayetlerde 11 nümerolojisini içerecek şekilde yer almaktadır. Hz. Yusuf’un rüyası bağlamında zikredilen ve Hz. Yusuf’un “hal değişimi” yaşayarak habercilik mertebesine yükseleceğini haber veren “11 yıldız” sembolizmi, Neolitik Çağ’a (Kalkolitik Dönem) (M.Ö. 4500) ait olduğu belirtilen Sümer tabletinde de yer almaktadır.

Sümer Tabletindeki 11 yıldız

“11 Yıldız” konulu ayetlerdeki nümerolojik tespitler şöyledir.

12/4 İz (1) kale (2) yusufu (3) li (4) ebi (5) hi (6) ya (7) ebeti (8) in (9) ni (10) raeytu (11) EHADE (12) AŞERA (13) kevkeben (14) ve (15) el (16) şemse (17) ve (18) el (19) kamera (20) raeytu (21) hum (22) li (23) i (24) sacidin (25)

( Zamanında Yusuf babasına "Ey baba, kesinlikle ben ON BİR yıldız, Güneş ve Ay gördüm. Onları benim için yere kapanırlarken gördüm." dedi. )

- Ayetin numarası ile ayetteki “Ehade aşera” (On bir) kelime ikilisinin sıra numaralarını oluşturan rakamların toplamı 11 olmaktadır. (4+1+2+1+3 = 11)

- Ayetin numarası ile ayetteki kelime adedini temsil eden sayıyı oluşturan rakamların toplamı da 11 (4+2+5 =11) olmaktadır.

- “Ehade aşera kevkeben” (كَوْكَباً عَشَرَ اَحَدَ) (On bir yıldız) kelime grubunun ebced değeri olan 632 sayısının nümerolojik değeri 11 (6+3+2 = 11) olmaktadır.

- “Ehade aşera kevkeben” (كَوْكَباً عَشَرَ اَحَدَ) (On bir yıldız) kelime grubu 11 harften (ا ب ك و ك ر ش ع د ح ا) oluşmaktadır.

“On bir yıldız” kavramı, aynı misal kapsamında olmak üzere Tevrat’ta da yer almaktadır.

1-Genesis-37-9 Yusuf bir düş daha görüp kardeşlerine anlattı. "Dinleyin, bir düş daha gördüm" dedi, "Güneş, ay ve ON BİR YILDIZ önümde eğildiler."

Thursday, October 16, 2025

Mükemmel sayılar

Kendisi hariç tam bölenlerinin toplamı kendisine eşit olan sayılara “Mükemmel Sayılar” denmektedir. 1-10 arasında tek mükemmel sayı, tam bölenleri 1, 2 ve 3 olan 6 sayısıdır. 

1+2+3 = 6

Mükemmel sayılardan bazıları ve nümerolojik değerleri aşağıdadır.

6 ... 6

28 ... 1

496 ... 1

8128 ... 1

33.550.336 ... 1

8.589.869.056 ... 1

137.438.691.328 ... 1

....

Görüleceği üzere yukarıdaki dökümde 6 ve 1 sayıları dikkat çekmektedir. Sayılar ilerletildiği takdirde bazı istisnalar haricinde 1 döngüsüne girilmektedir.

6 sayısı “Yaratılış”ın, 1 sayısı ise “Bir”liğin, “Tek”liğin sembolü olması açısından önem arzetmektedir. Zira “Allah” kelimesinin ebced değeri 66 ve “Allah” kelimesinin Kur’an’daki tekrar adedi de 2701 (2+7+0+1 = 10 ... 1+0 = 1)’dir.

Kur’an’da “Altı günde yaratılış” kavramıı ilk kez A’raf suresinin aşağıdaki ayetinde geçmektedir.

7/54 İnne (1) rabbe (2) kum (3) allah (4) ellezi (5) HALEKA (6) el (7) semavati (8) ve (9) el (10) erda (11) fi (12) SİTTETİ (13) eyyamin (14) .....

( Kesinlikle Rab’biniz Allah, gökleri ve yeri ALTI günde YARATTI. ....)

Ayetteki kritik kelimeler olan “Haleka” (خَلَقَ) ve “Sitteti” (سِتَّةِ) kelimelerinin ebced değerleri sırasıyla 730 ve 465’tir ki bu sayıların nümerolojik değerleri 1 ve 6 olmaktadır.

Fecr nimeti

“Fecr”in yani “Şafak vakti”nin insan üzerinde hormonal, bilişsel, psikolojik ve metabolik faydaları olduğu bilimsel olarak tespit edilmiştir. 

Şafak vakti, beynin biyolojik saati olarak da anılan sirkadiyen ritim ile uyumludur. Sabah ışığıyla birlikte melatonin seviyesinin azalması ve kortizol seviyesinin yükselmesi uyanıklık, dikkat, enerji ve zihinsel performans artışı sağlamaktadır. Şafak vaktinde prefrontal korteks daha etkili çalışmakta, problem çözme ve planlama kapasitesi artmaktadır. Sabahın ilk ışıklarındaki öğrenme ve bilgi işleme kapasitesinin daha yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Ayrıca, şafak vaktindeki sessizlik ve düşük çevresel uyaranlar, düşünme ve idrak derinliğini de artırabilmektedir.

Kur’an’da “Fecr” (Şafak vakti, Gün doğumu anı, Tan zamanı) kavramının, “Kur'an" (Okuma) için ideal zaman olarak belirtilmiş olması, konu bağlamında önem arzetmektedir. "Sabah ilk ışığını" temsil eden “Fecr” kelimesi “Facara” (Parlamak, Doğmak, Belirmek, Ortaya çıkmak) fiilinden türeme bir kelime olup, bir anlamda “halden hale geçişi”, “yenilenmeyi” ve “yeni döngü başlangıcını” simgelemektedir. Hatırlanacağı üzere 8 sayısı bu kavramların nümerik sembolüdür.

17/78 Ekime (1) el (2) salate (3) li (4) duluku (5) el (6) şemsi (7) ila (8) ğaseki (9) el (10) leyli (11) ve (12) kur'ane (13) el (14) FECR (15) inne (16) kur'ane (17) el (18) FECRİ (19) kane (20) meşhuda (21) 

(اَقِمِ الصَّلٰوةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ اِلٰى غَسَقِ الَّيْلِ وَقُرْاٰنَ الْفَجْرِۜ اِنَّ قُرْاٰنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُوداً )

( Güneş’in batışından gecenin karartısına kadar duaya kalk. ŞAFAK OKUMASı. Kesinlikle ŞAFAK OKUMASI şahit olunandır. )

- Ayetin sure numarası olan 17 sayısının nümerolojik değeri 8 olmaktadır.

- Ayetin numarası olan 78 sayısı ise 7 ve 8 sayılarını yani döngü sonu ve yeni döngü başlangıcı kavramlarını simgeleyen rakamları ( 7 ve 8) yanyana barındırması açısından dikkat çekmektedir.

- “Fecr” (فَجْرِ) kelimesinin ebced değeri olan 283 sayısının nümerolojik değeri 4 (2+8+3 = 13 ... 1+3 = 4) olup, bu kelimenin ayette iki kere tekrarlanmasının da 2x4 = 8 bağlamında bir işaret olması muhtemeldir.

- “El Fecr” (الْفَجْرِۙ) kelimesinin yani “el” ön eki ile birlikte “Fecr” kelimesinin ebced değeri ise 314 olmaktadır ki bu sayının nümerolojik değeri de 8’dir. (3+1+4 = 8) 

Kur’an’da “Fecr” isimli bir sure ve sadece bu kelimeye tahsis edilmiş bir ayet de bulunmakta olup, bu surenin numarası olan 89 sayısının nümerolojik değeri de 8’dir. (8+9 = 17 ... 1+7 = 8) 

89/1 Vel fecri

( Ve ŞAFAK VAKTİ. )

Kur’an’daki ilk “El Fecr” (Şafak) kelime ikilisi Bakara suresinin aşağıdaki ayetinde 62. (6+2 =8) kelimeden itibaren tezahür etmektedir. 

2/187 ...... (50) lekum (51) el (52) huytu (53) el (54) ebyadu (55) min (56) el (57) hayti (58) el (59) esvedi (60) min (61) EL (62) FECRİ (63) summe (64) ......

İntrosepsiyon ... Altıncı Duyu?!

“Bilim insanları, insan bedeninin yalnızca beş değil, “gizli bir altıncı duyuya” da sahip olduğunu ortaya koydu. “İnterosepsiyon” adı verilen bu duyu, beynin kalp, akciğer ve mide gibi iç organlardan gelen sinyalleri algılayarak vücudun iç dengesini korumasını sağlıyor.

Royal Holloway Üniversitesi’nden Jennifer Murphy ve UCL’den Freya Prentice, şu ifadeleri kullanıyor: “İnterosepsiyon; karar verme, sosyal beceri ve duygusal iyi oluş gibi pek çok psikolojik sürece katkıda bulunur. Bu sistemdeki bozulmalar, depresyon, anksiyete ve yeme bozuklukları gibi ruhsal rahatsızlıklarda da görülmektedir.” “

Basından 16.10.2025

Yukarıdaki bilgi, iç organların da düşünsel iletişim mekanizması içinde aktif işlevleri olduğunu ortaya koymaktadır.

Kitaplarda, iç organların (kalp, mide, böbrek), düşünen varlıklar gibi tasviri “interosepsiyon” kavramına da bir işaret niteliğindedir. 

Kur’an’da “Kalp”, bir düşünce, bilgi, idrak ve akıl merkezi olarak zikredilmektedir.

22/46 ... Onu AKIL ETMEYE KALPLERİ veya onu duymaya kulakları olsun. ...

2/97 De ki: “Kim Cibril’e düşman ise, inananlara müjde, yönlendirme ve ondan öncekileri doğrulayıcı olarak ONU (KİTABI) KALBİNİN ÜZERİNE Allah’ın izni ile kesinlikle O indirdi."  

2/204 Ve dünya hayatında insanlardan kiminin sözleri senin hoşuna gider. O KALBİNİN İÇİNDEKİNE ALLAH’I ŞAHİT EDER. O, düşmanların en sertidir inatçısıdır.

2/260 Ve zamanında İbrahim, "Rab’bim ölüleri nasıl diriltirsin bana göster." dedi. "İnanmıyor musun?" dedi. "Bilakis ve lakin KALBİMİ TATMİN ETMEK İÇİN." dedi. .....

2/283 .... Onu gizleyen kimse, kesinlikle O KALBİ GÜNAHKAR OLANDIR. ....

8/24 .... Bilin ki ALLAH, KESİNLİKLE KİŞİ İLE KALBİ ARASINA GİRER. Kesinlikle O’na toplanacaksınız.

Tevrat’ta “Kalp” ve “Böbrek” düşünsel merkezler olarak zikredilmektedir. Böbreğin bir özümseme ve temizleme organı olması bu sembolizmle uyum arzetmektedir.  

19-Mezmur-7-9 Kötülerin kötülüğü sona ersin; fakat doğruları sağlamlaştır. Çünkü doğru TANRI YÜREKLERİ VE BÖBREKLERİ* SINAR.

Yukarıdaki ayetin İbranicesi “Boḥen levavot u-kelayot Elohim tesaddik” olup, bu cümledeki “Levavot” kelimesi “Kalpler”, “Kelayot” kelimesi “Böbrekler” anlamına gelmektedir.

Bohen (sınar) + levavot (yürekler) + u (ve) + kelayot (böbrekler) + Elohim (Allah) + tesaddik (doğru, adil)

*Ezoterik felsefede “böbrek”, insanın aklının, duygularının merkezi addedilmekte, “kalp” ve “ruh” kavramlarıyla eşleştirilmektedir. Ayetlerdeki “Tanrı kalpleri ve böbrekleri sınar” ifadesi, Tanrı’nın insanın iç dünyasını bildiği anlamına gelmektedir.

19-Psalms-26-2 Sına beni, ya RAB, sına; BÖBREKLERİMİ VE KALBİMİ sına.

24-Yeremya-11-20 Fakat ey orduların RABBİ, adaletle hükmeden, KALPLERİ ve BÖBREKLERİ SINAYAN sen, onlara karşı öcünü göreyim; çünkü davamı sana açıkladım. 

24-Yeremya-17-10 Ben, RAB, KALBİ ARAŞTIRIRIM, BÖBREKLERİ SINARIM; her adama yollarına ve işlerinin sonuçlarına göre karşılık veririm.

26-Ezekiel-3-3 Bana, "Ey insanoğlu, SANA VERDİĞİM TOMARI YE, MİDENİ ONUNLA DOLDUR*." dedi. Bunun üzerine tomarı yedim. Bal gibi tatlı geldi bana.

* Ayette “bilginin içselleştirilmesi, özümsenmesi” anlamını içeren teşbih kapsamında “mide” kelimesi bir idrak vasıtası olarak nitelenmektedir. 

İncil’de de “kalp” kelimesi, akıl, duygu anlamlarıyla özdeşleştirilmiştir.

45-Romalılar-10-10 Çünkü İNSAN KALBİYLE İMAN EDEREK doğruluğa ulaşır, ağzıyla da itiraf ederek kurtuluşa ulaşır.

58-İbraniler-10-22 İmanımızın tam güvencesiyle, KALPLERİMİZ KÖTÜ VİCDANDAN ARINMIŞ, bedenlerimiz temiz suyla yıkanmış olarak, içten bir yürekle yaklaşalım.

Wednesday, October 15, 2025

Yenilenmelerin ve Yeni Başlangıçların sayısı 8

 Bilindiği üzere 7 sayısı döngünün ve döngü sonunun (tamamlanmanın, olgunlaşmanın), 8 sayısı ise yenilenmenin, yeni döngü başlangıcının ve sonsuz döngünün sembolü olan sayıdır. Bu duruma en net örneklerden biri müzikteki “Oktav” kavramıdır. Müzikte, sekiz sesten oluşan yani bir do sesiyle ondan sonraki do sesi arasındaki uzaklık, Yunanca bir kelime olan “Oktav” (Sekizli)* kelimesiyle tanımlanmaktadır. Bir oktavda, do sesi ile başlayan ilk 7 nota bir döngüyü, 8. nota olan ikinci do sesi ise yeni döngü başlangıcını temsil etmektedir. Zira ikinci do sesi artık yeni ve farklı bir frekansa sahiptir.

* Oktavos : Okto (Sekiz) + Abos, Avos (Sıra, Dizi, Mesafe, Uzaklık)

Kutsal kitaplarda 8 sayısına işaret edecek şekilde döngülerden, yenilenmelerden bahsedilmektedir.

Kur’an’ın 8. suresi olan Enfal suresinin 8. ayetinin ilk 8 kelimelik bölümünde yer alan “Gerçeğin gerçekleşmesi” ve “Batılın batıl olması” ifadeleri, “kavramların gerçek anlamlarına kavuşmaları, anlamların tezahürü“ bağlamında birer yenilenme ve yeni döngü başlangıcını sembolize etmektedir.

8/8 Lİ (1) YUHİKKA (2) EL (3) HAKKA (4) VE (5) YUBTİLE (6) EL (7) BATİLE (8) ve (9) lev (10) kerihe (11) el (12) mucrimun (13) 

( GERÇEĞİ GERÇEK KILMAK VE BATILI BATIL KILMAK İÇİN. Şayet suçlular hoşlanmayıp istemeseler de. )

Mağarada trans haline geçerek frekans yükselmesini deneyimleyen ve idrak seviyeleri yükselen kişilere kozmik bilgi aktarımından bahsedilen Ashabı kehf (Mağara sahipleri) suresinin aşağıdaki ayetindeki, mağara sahiplerinin adedine ilişkin son ifadenin “yedidirler, sekizincileri köpekleridir” ifadesi de 7 ve 8 sayılarının anlamlarına işaret etmekte gibidir. Ayetin ilgili bölümünde 26 (2+6 = 8) kelime bulunmaktadır.

18/22 SE (1) YEKULUNE (2) SELASETUN (3) RABİU (4) HUM (5) KELBU (6) HUM (7) VE (8) YEKULUNE (9) HAMSETUN (10) SADİSU (11) HUM (12) KELBU (13) HUM (14) RACMEN (15) Bİ (16) EL (17) ĞAYB (18) VE (19) YEKULUNE (20) SEB'ATUN (21) VE (22) SAMİNU (23) HUM (24) KELBU (25) HUM (26) kul (27) rabb (28) i (29) a'lemu (30) bi (31) iddeti (32) him (33) ma (34) ya'lemu (35) hum (36) illa (37) kalilun (38) fe (39) la (40) tumari (41) fi (42) him (43) illa (44) miraen (45) zahiran (46) ve (47) la (48) testefti (49) fi (50) him (51) min (52) hum (53) ehada (54)

("ÜÇTÜRLER DÖRDÜNCÜLERİ KÖPEKLERİDİR." DİYECEKLER. "BEŞTİRLER ALTINCILARI KÖPEKLERİDİR." DİYECEKLER. GAYBA TAHMİN YÜRÜTEREK. "YEDİDİRLER VE SEKİZİNCİLERİ KÖPEKLERİDİR." DERLER. De ki: "Onların adetlerini Rab’bim bilir." Onları azın haricindekiler bilmezler. O halde açıkça görünenlerin haricinde onlar hakkında tartışma. Onlardan hiçbirine de onlar hakkında soru sorma.)

Hacc suresinin aşağıdaki ayetinde ise “tekrarlayan döngüler” kavramı,”geri döndürülmek” ifadesiyle temsil edilmektedir. Ayetin kodundaki rakamların toplamı 8 (2+2+2+2 = 8) olmakta ve ayette 17 (1+7 = 8) kelime bulunmaktadır. Ayrıca “22/22” sayı ikilisi, “sonsuz döngü” sembolizmi açısından önemli bir koddur.

22/22 KULLE (1) MA (2) ERADU (3) EN (4) YAHRUCU (5) MİN (6) HA (7) MİN (8) ĞAMMİN (9) UİDU (10) Fİ (11) HA (12) ve (13) zuku (14) azabe (15) el (16) harik (17) 

( GAMDAN DOLAYI, ORADAN HER ÇIKMAYI İSTEDİKLERİNDE ORAYA GERİ DÖNDÜRÜLÜRLER. Tadın yakıcı azabı. )

Sad suresinin aşağıdaki ayetinde, “8 yıllık bir hizmet” durumunda bir “hal değişiminden” yani ayetteki bağlamda “nikahtan” bahsedilmektedir. Ayetteki “Semaniye” (Sekiz) kelimesinin sıra numarasının 17 (1+7 = 8) olması da dikkat çekmektedir.

28/27 Kale (1) in (2) ni (3) uridu (4) en (5) unkiha (6) ke (7) ihda (8) ibnete (9) iye (10) hate (11) eyni (12) ala (13) en (14) te'cura (15) ni (16) SEMANİYE (17) hicec (18) fe (19) in (20) etmente (21) aşran (22) fe (23) min (24) indi (25) k (26) ve (27) ma (28) uridu (29) en (30) eşukka (31) aley (32) k (33) se (34) tecidu (35) ni (36) in (37) şae (38) allahu (39) min (40) el (41) salihin (42) 

( "Kesinlikle ben, bana SEKİZ YIL ücretlenmen karşılığında şu iki kızımdan birini sana nikahlamayı isterim. Eğer ona tamamlarsan senin indindendir. Sana meşakkat vermeyi istemem. Eğer Allah dilerse beni iyilerden bulacaksın." dedi. )

Hakka suresinin aşağıdaki ayetinde “7 gece” ve “8 gün” ifadeleriyle döngü sonu ve yeni döngü başlangıcı kavramlarına batınen işaret edilmektedir.

69/7 Sahhare (1) ha (2) aley (3) him (4) SEB'A (5) LEYALİN (6) ve (7) SEMANİYETE (8) EYYAMİN (9) husumen (10) fe (11) tera (12) el (13) kavme (14) fi (15) ha (16) sar'a (17) ke (18) enne (19) hum (20) a'cazu (21) nahlin (22) haviyet (23) 

( Onu üzerlerine YEDİ GECE ve SEKİZ GÜN aralıksız fırtına olarak salıp musallat etti. Böylece orada kavmi yere serilmiş görürdün. Kesinlikle onlar çökmüş, boş hurma kütükleri gibiydiler. )

Yine Hakka suresinin aşağıdaki ayetinde, “Yevm” olarak ifade edilen “yeni döngü başlangıcı” safhasında “8 melek”ten bahsedilmektedir. Ayetin numarası olan 17 sayısının nümerolojik değeri 8’dir.

69/17 Ve (1) el (2) meleku (3) ala (4) ercai (5) ha (6) ve (7) yahmilu (8) arşe (9) rabbi (10) ke (11) fevka (12) hum (13) YEVME (14) izin (15) SEMANİYET (16) 

( Ve melekler onun çevresindedir. O GÜN onların SEKİZİ, üstlerinde Rab’binin arşını, tahtını taşırlar. )

İncil’in aşağıdaki ayetinde, Nuh’un gemisinden  kurtulan yani yeni döngüye intikal eden kişi sayısının 8 olması da konu bağlamında nümerik uyum arzetmektedir.

60-1-Peter-3-20 Bir zamanlar, Nuh'un günlerinde gemi yapılırken, Tanrı'nın sabırla beklemesine karşın bu ruhlar söz dinlememişlerdi. O gemide birkaç kişi, daha doğrusu SEKİZ KİŞİ SUYLA* KURTULDU.

*”Suyla kurtulmak” ifadesi de "su ile açılan boyut portalı" kavramı açısından dikkat çekmektedir.

Mesih İsa'nın, çarmıha asılması sonrasındaki dirilişine yani yeni döngüye geçişine ilişkin ayetlerde de "Haftanın ilk günü" yani 7 gün sonrasındaki 8. gün kavramına işaret edilmektedir.

40-Matthew-28-1 Şabat Günü'nü izleyen HAFTANIN İLK GÜNÜ, tan yeri ağarırken, Mecdelli Meryem ile öbür Meryem mezarı görmeye gittiler.

41-Mark-16-2 HAFTANIN İLK GÜNÜ sabah çok erkenden, güneşin doğuşuyla birlikte mezara gittiler.

Tevrat’ın aşağıdaki ayetlerinde de 8 sayısı aynı batıni anlam kapsamında zikredilmektedir.

21-Ecclesiastes-11-2 YEDİ, HATTA SEKİZ KİŞİYE PAY VER, Çünkü ülkenin başına ne felaket geleceğini bilemezsin.

2-Exodus-22-30 Öküzlerinize, davarlarınıza da aynı şeyi yapacaksınız. YEDİ GÜN ANALARIYLA KALACAKLAR, SEKİZİNCİ GÜN ONLARI BANA VERECEKSİNİZ.

3-Leviticus-8-35 YEDİ GÜN BOYUNCA gece gündüz Buluşma Çadırı'nın giriş bölümünde bekleyecek, RAB'bin buyruğunu yerine getireceksiniz. Öyle ki, ölmeyesiniz. Bana böyle buyruk verildi."

3-Leviticus-9-1 SEKİZİNCİ GÜN Musa Harun'la oğullarını ve İsrail ileri gelenlerini çağırdı.

Tuesday, October 14, 2025

Mariana Çukuru ve Gayabet el cubb

Dünya’nın en derin noktası, Batı Pasifik Okyanusu'nda yer alan Mariana Çukuru olup, derinliği 10,984 metredir. Derinliği ifade eden bu sayının nümerolojik değeri 22 (1+0+9+8+4 = 22) olmaktadır.





Kur’an’da, “büyük derinlik” anlamını temsil eden ifade, evvelki bölümlerde incelendiği üzere, zahiri ve batıni olmak üzere çoklu anlamları bulunan “Ğayabet el cubb” (Kuyunun bilinmezliği, Kuyunun derinliği, Kuyunun boşluğu) ifadesidir. Bu ifade ilk kez Yusuf suresinin aşağıdaki ayetinde geçmekte olup, ayette, yukarıdaki sayısal veriyle uyum arzeden 22 nümerolojisi bulunmaktadır.

12/10 Kale (1) kailun (2) min (3) hum (4) la (5) taktulu (6) yusufe (7) ve (8) elku (9) hu (10) Fİ* (11) ĞAYABETİ (12) EL (13) CUBBİ (14) yeltekit (15) hu (16) ba'du (17) el (18) seyyarati (19) in (20) kuntum (21) failin (22) 

( Onlardan söz sahibi "Yusuf'u öldürmeyin. Onu KUYUNUN DİBİNE / BİLİNMEZLİĞİNE / BOŞLUĞUNA / YOKLUĞUNA atın. Onu bazı seyyarlar bulsun. Eğer yapanlar olursanız." dedi. )

- Ayetin sure ve ayet numaralarının toplamı 22 (12+10 = 22) olmaktadır.

- Ayette 22 kelime bulunmaktadır.

- Ayette, “derinlik, boşluk” anlamına işaret eden kelime olan “Ğayabet” kelimesinin sıra numarası ile ayet numarasının toplamı 22 (12+10 = 22) olmaktadır.

*Söz konusu derinlik ölçüsü, yuvarlak olarak 11,000 metre olarak baz alınacak olduğunda ise, ayetteki "Fİ ğayabet el cubbi" (Kuyunun derinliğinin İÇİNE) ifadesinin 11. kelimeden itibaren başlaması dikkat çekmektedir. Ayrıca söz konusu derinlikte ışık mevcut olmayıp karanlık söz konusudur. "Zulumat el bahr" (Denizin karanlıkları) ifadesinin yer aldığı aşağıdaki ayetin "Bahr" (Deniz) kelimesiyle biten ilk cümlesi 11 kelimeden oluşmaktadır.

6/63 Kul (1) men (2) yunecci (3) kum (4) min (5) ZULUMATİ (6) EL (7) berri (8) ve (9) el (10) BAHRİ (11) ....

(Karanın ve DENİZİN KARANLIKLARINDAN sizi kim kurtarır? .... )

Tevrat’ta “Denizin derinlikleri” ifadesi ilk kez Psalms (Mezmurlar) suresinin 22. ayetinde geçmektedir. 

19-Psalms-68-22 Rab, "Onları Başan'dan, DENİZİN DERİNLİKLERİNDEN geri getireceğim" der,

"Derinlik" kelimesinin ilk kez geçtiği ve elbetteki çoklu anlamları olan aşağıdaki Tevrat ayeti de 11 ve 22 sayıları açısından dikkat çekmektedir. ( Sure numarası ve bölüm numarası 1, 1 ... 11 ve ayet numarası 2 ... 1+1 = 2 ve 2 ... 22)

1-Genesis-1-2 Yer şekilsizdi ve boştu ve karanlık, DERİNLİĞİN üzerini kaplamıştı. Ve Tanrı'nın Ruhu suların üzerinde hareket ediyordu.


Evrenin anahtarları ... 3, 6, 9 !?

Sırp mucid Nikola Tesla’ya ait olduğu belirtilen şu cümle kozmik açıdan büyük önem taşımaktadır.

"Eğer üç, altı ve dokuz'un muhteşemliğini bilseydiniz, o zaman evrenin anahtarı sizde olurdu."

1-9 arası sayılar 3x3'lük bir kare matris olarak düzenlenebilmektedir ki bu format her gün kullanılan telefon tuşlarının dizilim formatıdır. 


Yukarıdaki matriste;

Her bir satırdaki sayıların toplamlarının nümerolojik değerleri 6 olmaktadır.

Her bir sütundaki sayıların toplamlarının nümerolojik değerleri sırasıyla 3, 6 ve 9 olmaktadır. Bu sayıların toplamı ise, aynı zamanda 6+6+6 işleminin de sonucu olan ve nümerolojik değeri 9 olan 18 sayısıdır.

Matrisin köşegenlerini oluşturan sayıların ve orta satırdaki ve orta sütundaki sayıların toplamlarının sonucunun nümerolojik değeri hep 6 olmaktadır. 

Kur’an’da, kodu 3, 6 ve 9 sayılarından oluşan ilk ayet Al’i İmran suresinin aşağıdaki ayetidir.

3/69 Veddet (1) taifetun (2) min (3) ehli (4) el (5) kitabi (6) lev (7) yudillune (8) kum (9) ve (10) ma (11) yudillune (12) illa (13) enfuse (14) hum (15) ve (16) ma (17) yeş'urun (18)

(وَدَّتْ طَٓائِفَةٌ مِنْ اَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يُضِلُّونَكُمْۜ وَمَا يُضِلُّونَ اِلَّٓا اَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ )

( Kitap sahiplerinden bir grubunuz sizi saptırmayı arzuladılar da nefisleri haricindekini saptırmazlar ve farketmezler. )

Ayet, cümle bazında aşağıdaki şekilde ayrıştırılabilmektedir.

Veddet (1) taifetun (2) min (3) ehli (4) el (5) kitabi (6)

(Kitap sahiplerinden bir grubunuz istedi.)

lev (7) yudillune (8) kum (9)

(Keşke sizi saptırsalar)

ve (10) ma (11) yudillune (12) illa (13) enfuse (14) hum (15)

(ve nefisleri haricindekini saptırmazlar.)

ve (16) ma (17) yeş'urun (18)

(ve farketmezler.)

Yukarıdaki ayırışımda yer alan cümleler sırasıyla 6, 3, 6 ve 3 kelimeden oluşmaktadır.

Bu cümlelerin son kelimelerinin ayetteki sıra numaralarının nümerolojik değerleri de sırasıyla 6, 9, 6 ve 9’dur.

Ayet 18 (1+8 = 9) kelimeden ve 54 (5+4 = 9) harften oluşmaktadır. 
 
Tesla’nın cümlesindeki “evrenin anahtarı” ifadesi Enam suresinin ilk cümlesi itibarıyla önem arzetmektedir. 

6/59 Ve (1) inde (2) hu (3) mefatihu (4) el (5) ğaybi (6) ....

( الْغَيْبِ مَفَاتِـحُ وَعِنْدَهُ )

( Ve gaybın anahtarları O’nun indindedir. .... )

Bu cümle sadece, numarası 6 olan Enam suresinde yer almaktadır. 

Bu cümlede 6 kelime bulunmaktadır.

Söz konusu cümlenin ebced değeri olan 1707 sayısının nümerolojik değeri de 6’dır. (1+7+0+7 = 15 ... 1+5 = 6)

Ve cümle 15 (1+5 = 6 ) harften oluşmaktadır.

İlk kez A'raf suresinin 54. (5+4 =9) ayetinde geçen "ALTI günde yaratılış" ifadesi ve sadece 39/6 (3, 6 ve 9 sayıları) kodlu ayette geçen "Rahimlerde ÜÇ karanlıkta yaratılış" kavramları da konu bağlamında önem arzetmektedir.

Kur'an'da 6 sayısı 9 kere, 9 sayısı ise 6 kere tekrarlanmakta olup, bu iki sayının toplamının nümerolojik değeri de yine 6 (6+9 = 15 ... 1+5 = 6) olmaktadır. 

Kitab-ı Mukaddes'in (Tecrat + İncil) 66. bölümü olan Vahiyler bölümünün 18 (1+8 = 9) numaralı ayetinde zikredilen ve "insanın sayısı" olarak nitelenen 666 (6+6+6 = 18 ... 1+8 = 9) sayısı da konu bağlamında önem arzetmektedir.

Kutsal kitaplardaki sure adetleri de 3, 6 ve 9 sayıları açısından dikkat çekmektedir.

- Kur'an'da 114 (1+1+4 = 6) sure bulunmaktadır.

- Tevrat'ta 39 (3+9 = 12 ... 1+2 = 3) sure bulunmaktadır.

- İncil'de 27 (2+7 = 9) sure bulunmaktadır.

- Tevrat ve İncil'de toplam 66 (6+6 = 12 ... 1+2 = 3) sure bulunmaktadır. 

- Kur'an ve Kitab-ı Mukaddes'te toplam 180 (1+8+0 = 9) sure bulunmaktadır.