Çeviri

Sunday, October 2, 2016

Sağ Beyin ve Sol Beyin ( Sağın Sahipleri ve Solun Sahipleri )

İnsan beyni iki bölüme ayrılmaktadır. Sağ Beyin ve Sol Beyin.

Sağ Beyin'in özellikleri, ilişkilendiren, bütünü gören, içgüdüsel, yaratıcı, özgür, duygusal, fark yaratan, hayalgücü yoğun, heyecanlı, tutkulu, barışçıl olarak sıralanabilir. Sağ Beyin insanın üst frekanslarla ilişki kurabilmesini, farklı ve bağımsız düşünebilmesini, farklı boyutları algılayabilmesini sağlar. Allah'ın ilmini algılayabilme ve anlayabilme sürecinde Sağ Beyin önemli rol oynar.

Sol Beyin'in özellikleri, analitik, rasyonel, mantığa dayalı, kontrol odaklı, kuralcı, deneysel, detaycı, tekrara dayalı olarak sıralanabilir. Sol Beyin, insanın analiz yapabilmesini, hesap edebilmesini, olayları, olguları neden sonuç ilişkisi içinde değerlendirebilmesini sağlar. Ancak Sol Beyin ağırlıklı düşünce tarzı öte yandan insanı, herşeyi 2+2 = 4 mantığı ile değerlendiren, belirli bir matematiksel sisteme bağlı, tekdüze, farklı düşünemeyen, herşeyin temel bazı kurallar çerçevesinde açıklanabilmesi gerektiğine inanan, bu temel kurallar ile açıklanamayan olgulara "saçma" veya "bilimsel değil" sıfatını yapıştıran, robotik bir karaktere dönüştürmektedir.

Sol Beyin nitelikli düşünce yapısına sahip olan cinler, insanın Sağ Beyin bölgesini bloke etmeye, Allah'ı ve O'nun ilmini algılamasını engellemeye, böylelikle insanlar üzerinde hakimiyet kurmaya, onları robotlara dönüştürüp kontrol altına almaya, kendilerine köle etmeye çalışırlar. Bu durum A2raf suresinin 7/16 kodlu ayetinde "İblis'in Allah'a giden yola oturması." olarak tanımlanır.

Kalem suresinin 68/11 kodlu ayeti ise Sol Beyin'in özelliğini "Meşşai" kelimesi ile vurgulamaktadır. Meşşai, "sadece akıl ve mantık ile gerçeği bulabileceğini sanma" özelliği olarak tanımlanmaktadır. Bu özellik Sol Beyin temel niteliği ile örtüşmektedir.

Aşağıdaki resim, Sağ Beyin ve Sol Beyin farkını betimleme açısından oldukça etkileyicidir.


Allahü Teala, insanları ve cinleri sınav süreçlerindeki performanslarına göre  ikiye ayırmış, cenneti hakeden insanları ve cinleri Ashabil Meymenet / Yemin (  Sağın Sahipleri ), cehennemi hakeden insanları ve cinleri ise Ashabül Meş'emet / Şimali  ( Solun Sahipleri ) olarak tanımlamıştır. Bu tanımlama, Sağ Beyin ve Sol Beyin'in yukarıda belirtilen özellikleri dikkate alındığında, büyük anlam taşımaktadır.
 
Ashabil Meymenet (  Sağın Sahipleri ) ifadesinin Kur'an'da 7 ayette geçmesi, Allah katı olarak tanımlanan 7. gök kavramı ile nümerolojik bir ilintiyi ortaya koymaktadır. Bu ilinti ile Allah'a kavuşacak, O'nun kelamına nail olacak olan inananların, başlangıçta çıktıkları yere yani 7. gökteki cennete geri dönmeleri tasvir edilmektedir.
 
Vakia 56/8 Fe ashabul meymeneti ma ashabul meymeneti ( O halde sağın sahipleri. Nedir sağın sahipleri? )
 
Vakia 56/27 Ve ashabul yemini ma ashabul yemin ( Ve sağın sahipleri. Nedir sağın sahipleri? )
 
Vakia 56/38 Li ashabil yemin ( Sağın sahipleri içindir. )
 
Vakia 56/90 Ve emma in kane min ashabil yemin ( Ve ama eğer sağın sahiplerindense, )
 
Vakia 56/91 Fe selamün leke min ashabil yemin ( O halde sağın sahiplerinden sana "Selam.". )
 
Müddessir 74/39 İlla ashabel yemini ( Sağın sahipleri haricinde. )
 
Beled 90/18 Ulaike ashabül meymene ( İşte onlar sağın sahipleridir. ) 
 
Ashabül Meş'emet" ( Solun Sahipleri ) ifadesi ise Kur'an'da 3 ayette geçmektedir.
 
Vakia 56/9 - Ve ashabul meş'emeti ma ashabul meş'emeti ( Ve solun sahipleri. Nedir solun sahipleri? )
 
Vakia 56/41 - Ve ashabuş şimali ma ashabuş şimali ( Ve solun sahipleri. Nedir solun sahipleri? )
 
Beled 90/19 - Vellezine keferu bi ayatina hüm ashabül meş'emet ( Ve o ayetlerimizi inkar edenler, onlar solun sahipleridir. )
 
Ashabil Meymenet (  Sağın Sahipleri ) ve Ashabül Meş'emet ( Solun Sahipleri ) ifadelerinin Kur'an'da toplam 10 ayette ( Sağın Sahipleri 7 ayet, Solun Sahipleri 3 ayet ) geçmesi, ilahi mühür olan 10 sayısını tezahürü açısından dikkat çekicidir.

Ayrıca 7 ve 3 rakamları, ideal düşünce yapısı için gerekli olan Sağ Beyin ve Sol Beyin kullanım oranlarını mı temsil etmektedir?
 
 

No comments:

Post a Comment