Çeviri

Sunday, November 3, 2024

Çorlar, Nevali Çori ve "Ides of March"

Nevali Çori, Göbeklitepe ve Karahantepe gibi höyük ( tepe ) niteliği arzeden ve Şanlıurfa ili sınırları içinde yer alan antik bir ören yeridir.

Evvelki bölümlerde de incelendiği üzere, Göbeklitepe ve Karahantepe'deki antik kalıntılar, monolitler ve bunlar üzerindeki semboller bu yapıların adak ritüeli için kullanılmış tapınaklar olması ihtimalini de düşündürmektedir. Bilindiği üzere, "Cin" ( Görünmeyen ) olarak anılan ve farklı frekansta, farklı boyutta titreşen varlıklar, satanik pagan kültürlerde daima ilahlaştırılmış, maddi, dünyevi ve nefsani menfaatler uğruna onlara adaklar verilmiş, cinayetler* işlenmiştir. Ve bu ritüeller bugün de mikro ve makro düzeyde ve daha da yoğun şekilde devam etmektedir. ( * "Cinayet" kelimesi CN / GN kökünden olan "Cunah, Cinaya, Cunaya" ( Günah, Suç ) kelimesinin bir tezahürü olup, dolaylı olarak "Cin" kelimesiyle ilintili olması da muhtemeldir. )

Göbeklitepe ve Karahantepe ile aynı bölgede yer alan Nevali Çori isimli ören yeri, isminin etimolojisi itibarıyla bu bölgedeki harabelerin niteliğine ilişkin bilgi vermekte gibidir. Kürtçe'de "Veba Vadisi" ( Newal ( Vadi ) + Çori ( Veba ) ) anlamına geldiği de belirtilen Nevali Çori kelimesinin etimolojik ayrışımının aşağıdaki anlamları da kapsıyor olması muhtemeldir;

Nevale ( İhsan, Yolluk, Bahşiş, Besin, Gıda, Yiyecek, Verme, Sunma, Sunu, Adak ) + Çor** ( Cin, Görünmeme; Hastalık ) + i ( ile ilgili ) .... buna göre ortaya "Cin Sunusu", "Cin Adağı", "Cine Verilen Kurban", "Cin Yiyeceği", "Hastalıklı Yiyecek" gibi anlamlar çıkmaktadır.

* Eski Türkçe'de "Çoraman" kelimesi "Cinci, Cin çıkaran" anlamında kullanılmıştır. Ortak kökenden olan "Çorak" kelimesi de "Boş, Ürün yetişmeyen, Verimsiz"  anlamına gelmektedir.

Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi'nde "Urfa Adamı" isimli  bir heykel sergilenmektedir.  


"Urfa Adamı"'nın "ağzının olmaması" ( konuşmuyor veya konuşamıyor olması?! ) ve yaka kısmında "iki adet V" şekli yer alması dikkat çekmektedir. 

Bir satanik adak ritüelinde hayatını kaybetmiş olması kuvvetle muhtemel olan Münevver Karabulut'un katilinin kız kardeşi tarafından sosyal medyada paylaşılan ve cinayet ile ilintilendirilen aşağıdaki görsel, İtalyan heykeltıraş Valeriano Trubbiani’nin 1970’te yaptığı “Idi Di Marzo 1” ( The Ides of March 1 /  Mart'ın Yeminleri 1 ) isimli figürdür.  

Sosyal medyadaki paylaşım

"İdi di Marzo 1" ( The Ides of March 1 / Mart'ın Yeminleri 1 ) isimli figür

Roma takviminde üç önemli gün yer almakta olup, yukarıdaki figürün ismindeki "Ides" ( Idus ) kelimesinin kökeni de Roman Takvim sistemidir. ( "Idus" kelimesinin "Yemin" anlamına gelen, diğer dillerdeki karşılıkları "Oath" ( ing. ) ve "Eid" ( alm. ) kelimeleridir.

Kalends : Her ayın ilk günü
Nones : 30 gün çeken ayların 7. günü, 29 çeken ayların 5. günü, her ayın Ides'ının 8 gün öncesi
Ides : 30 gün çeken ayların 15. günü, 29 çeken ayların 13. günü, her ayın ortasındaki günden bir önceki gün

"The Ides of March", Eski Roma takviminde 15 Mart'a denk gelmekte olup, talihsizlik ve felaket ile ilişkilendirilmiştir. 

Münevver Karabulut'un, 03.03.2009 tarihinde yani "Mart" ayında öldürülmüş olması, "The Ides of March 1" ( Mart'ın Yeminleri 1 ) figürüyle uyum arzetmektedir. Otopsi raporuna göre, merhumenin "boynunda V şeklinde iki kesik" bulunmuş olması da Urfa Adamı'nın "yakasındaki iki adet V şekli" ile uyum arzetmektedir. Ayrıca figürün isminde yer alan "Yemin" kelimesi de sözde ilahlara "adak verme sözü, yemini" anlamını içermekte gibidir. 

Daima hatırlanmalıdır ki, ilk bakışta birbirlerine çok uzakmış, birbirleriyle ilgisizmiş gibi görünen birçok olgu veya olay esasen bibirleriyle yakın ilişki arzedebilmektedir. 

Ayrıca bkz.






2 comments:

  1. American gods dizisini izlediniz mi? Bir yorumunuz var mı?

    ReplyDelete
  2. "Great Reset" başlangıç tarihi olan 2019 yılı öncesinde çekilmiş olmasıyla dikkat çeken, "dijitalizmin" yeni ve küresel "tek din" addedilmesi mesajını veren, suç ve günah merkezi Babil'in küresel çapta yeniden inşa edilmekte olduğunu ve bu yeni düzende dünyevi, maddi ve nefsani menfaatlerin en yüce değerler olarak addedilmesi gerektiğini kitlelerin bilinçaltına telkin etmeye çalışan bir dizi olarak algılanabilir.

    ReplyDelete