Bu blogda, yaratılışın kaynak kodları olan kelimelerin ve ayetlerin semantik, nümerolojik ve etimolojik açıdan incelenmesi ve bilimsel veriler ile ilişkilendirilmesi sonucunda ortaya çıkan tespitlere yer verilmektedir.
Çeviri
Friday, December 17, 2021
Maraz ve Şifa
Monday, December 13, 2021
Dua mekanizması ve Dua ayetleri
"Dua" kelimesi "Davet" kelimesinin de kökünde yer alan ve "Çağrı" anlamına gelen "Da'" kelimesidir. Dua anlamında kullanılan bir başka kelime olan "Salât" kelimesi ise özünde "Selâm, Kurtuluş" anlamları bulunan bir kelime olup batı dillerindeki karşılığı da ortak "Sal" kökünden olan "Salute" ( Selâm ), "Salvation" ( Kurtuluş ) kelimeleridir.
İlahi nizâmın temel işleyiş prensiplerinden olan ve inananların Allahu Teâlâ'ya niyâzını ifade eden Dua aynı zamanda insanlar için bir sınav vesilesidir. Zira duanın içeriği, amacı, duayı edenin niyeti ve beklentisi bu sınavın en önemli unsurlarını oluşturmaktadır. Yaratıcı Allah ile yaratılan arasındaki ilahi iletişim mekanizması olan “Dua”nın içeriği büyük önem ve hassasiyet arzetmektedir. Zira bilinçli bir duanın içeriğinin maddi, dünyevi ve nefsani menfaat beklentisini yansıtan ifadelerden arınmış olması ve kolektif ruhsal tekamül arzusunu yansıtır nitelikte olması gerekmektedir. Yani Rab'den neyin talep edildiği başlıbaşına bir sınavdır. Yoğun nefsâni, dünyevi ve maddi beklentilere dayalı olarak yapılan bilinçsiz ve sanimiyetsiz dua seanslarının batıl olma, boşa gitme ihtimâli oldukça yüksektir. Bu yaklaşım içinde olanların durumu Maun suresinin 5. ayetinde tanımlanmaktadır.
107/5 Ellezine hum an salatihim sahun
( Onlar dualarında habersizdirler. )
Ayetteki "Sahun" ( Gafiller, Habersizler, Yanılanlar ) kelimesi, Türkçe'de kullanılan "Sehv /Sehven" ( Yanlış, Habersiz / Yanlışlıkla, Habersizce ) kelimesinin kökündeki "Seh, Sah" kelimesinin çoğuludur.
Ayrıca, zahiren hayırlı gibi görünen bir talebin batinen şer vesilesi olabileceği, şer gibi görünen bir durumun ise hayırlara vesile olabileceği Bakara suresinin 216. ayetinde bildirilmektedir.
2/216 Kutibe aleykumul kitalu ve huve kurhun lekum ve asa en tekrahu şey'en ve huve hayrun lekum ve asa en tuhibbu şey'en ve huve şerrun lekum vallahu ya'lemu ve entum la ta'lemun
( Savaş üzerinize yazıldı. O size hoş olmayandır, zorlanmadır. Ve ola ki siz bir şeyi istemezsiniz, bir şeyden hoşlanmazsınız, o size hayırlı olabilir. Ola ki siz bir şeyi seversiniz, o size kötü olabilir. Allah bilir de sizler bilmezsiniz. )
Dolayısıyla gerçek duanın özünü, Allah'tan sadece "hayırlı olanın vuku bulmasının talebi" oluşturmaktadır.
Piyasada "dua" adı altında neşredilen türlü kitapların da varlığı malûmdur. Ancak dualar, birilerinin veya belirli bir zümrenin yazdıklarından ibaret metinler değildir. Dua, kişinin düşünceleriyle Kur'an ayetlerinin birleşiminden oluşan ilahi bir sentez niteliği taşımalıdır.
Yunus suresinin 10. ayetinde duanın nihai içeriği misal yoluyla bildirilmektedir.
10/10 Da'vahum fiha subhanekellahumme ve tehiyyetuhum fiha selam ve ahiru da'vahum enil hamdu lillahi rabbil alemin
( Onların orada duaları, çağrıları "Allahım, sen yücesin.", orada dilekleri duaları "Selam." ve çağrılarının sonu da "Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir." diye olur. )
Kur'an'da özellikle dua formatında olan ayetler bulunmakta olup, tüm olası dua metinleri zaten ayetlerde bahşedilmiştir. Bu dua ayetleri, majik operasyonlar kapsamında da olumlu veya olumsuz amaçlı olarak kullanılabilmektedir. İlgili ayetler bu bölümün sonuna eklenmiştir.
Dua seansının esasen bir zikir celsesi olması, Tevbe suresinin 80. ayetinin önemini ortaya koymaktadır. Zira ayette olumsuz bir misal üzerinden dolaylı olarak, bir talebin 70 kere tekrarlanmasının Allah'ın izni koşuluyla gerçekleşme vesilesi olabileceği bildirilmektedir.
9/80 İstağfir lehum ev la testağfir lehum in TESTAĞFİR LEHUM SEB'İNE MERRATEN fe lenyağfirallahu lehum zalike bi ennehum keferu billahi ve rasulih vallahu la yehdil kavmel fasikin
( Onlara af iste veya onlara af isteme. Onlar için YETMİŞ KERE AF İSTESEN DE Allah onlara af eylemeyecektir. Bu, kesinlikle onların Allah' ı ve resulünü inkar etmelerinden dolayıdır. Allah günahkarlar kavmini yönlendirmez. )
Ayette verilen bilgiye göre duanın / dua ayetinin samimiyetle ve temiz kalp ile 70 kere tekrarlanmasının sonuç verme potansiyeli olduğu görülmektedir. 7 sayısının bir anahtar niteliği taşıdığına, ilk sure olan Fatiha ( Açılış, Anahtar ) suresinin 7 sayısı ile bezenmiş olduğuna evvelki bölümlerde değinilmişti.
Dua cümlesi olarak bahşedilmiş 96 ayet şöyledir.
1/1 - Bismillahir rahmanir rahim
( Şefkatli, merhametli Allah'ın ismi ile, )
1/2 - El hamdu lillahi rabbil alemin
( Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. )
1/3 - Er rahmanir rahim
( Şefkatli, merhametli, )
1/4 - Maliki yevmid din
( Din gününün maliki, )
1/5 - İyyake na’budu ve iyyake nestein
( Ancak sana kulluk ederiz ve ancak sana istekte bulunuruz. )
1/6 - İhdinas siratel mustakim
( Bizi doğru yola yönlendir. )
1/7 - Siratallezine en’amte aleyhim gayril magdubi aleyhim ve lad dallin
( O üzerlerine nimet verdiklerinin yoluna, üzerlerine öfke inmemişlerinkine ve sapmamışlarınkine. )
2/104 – Unzurna
( Bize bak. )
2/127 - Rabbena tekabbel minna inneke entes semiul alim
( "Rab'bimiz bizden kabul et. Kesinlikle sen duyansın bilensin." )
2/128 - Rabbena vec'alna muslimeyni leke ve min zurriyyetina ummeten muslimeten leke ve erina menasikena ve tub aleyna inneke entet tevvabur rahim
( Rab'bimiz bizi sana iki teslim olan ve soyumuzdan topluluğu da sana teslim olanlardan kıl. İbadet usülümüzü bize göster. Üzerimize tevbe eyle. Kesinlikle sen tevbeyi kabul edensin merhametlisin. )
2/129 - Rabbena veb'as fihim rasulen minhum yetlu aleyhim ayatike ve yuallimuhumul kitabe vel hikmete ve yuzekkihim inneke entel azizul hakim
( Rab'bimiz onların içlerine onlardan resul gönder ki senin ayetlerini onlara okusun, onlara kitabı, sırrı öğretsin, onları temizlesin. Kesinlikle sen yücesin hakimsin. )
2/136 - Amenna billahi ve ma unzile ileyna ve ma unzile ila ibrahime ve ismaiyle ve ishaka ve ya'kube vel esbati ve ma utiye musa ve iysa ve ma utiyen nebiyyune min rabbihim la nuferriku beyne ehadin minhum ve nahnu lehu muslimun
( "Allah’a ve o bize indirdiğine ve o İbrahim’e ve İsmail’e ve İshak’a ve Yakub’a ve torunlarına indirdiğine, o Musa’ ya ve İsa’ya verilene ve Rabb' lerinden o habercilere verilene inandık. Aralarında onlardan hiçbirini ayırmayız ve bizler O'na teslim olanlarız." )
2/201 - Rabbena atina fid dunya haseneten ve fil ahirati haseneten ve kina azaben nar
( "Rab’bimiz bize dünyada güzellik ve ahirette güzellik ver ve bizi azabın ateşinden koru." )
2/250 - Rabbena efriğ aleyna sabran ve sebbit akdamena vensurna alel kavmil kafirin
( "Rab'bimiz, üzerimize sabır dök, ayaklarımızı, adımlarımızı sabitle ve inkarcılar kavmine karşı bize yardım et." )
2/255 Allahu la ilahe illa huvel hayyul kayyum la te'huzuhu sinetun ve la nevm lehu ma fis semavati ve ma fil ard men zellezi yeşfeu indehu illa bi iznih ya'lemu ma beyne eydihim ve ma halfehum ve la yuhiytune bi şey'in min ilmihi illa bima şa vesia kursiyyuhus semavati vel ard ve la yeuduhu hifzuhuma ve huvel aliyyul azim
( Haricinde ilah olmayan Allah diridir daimdir. O'nu uyuklama ve uyku almaz. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. O’nun izni haricinde O’nun indinde af için vesile olacak kimdir? Onların önlerinde ve arkalarında ne varsa bilir. O diledikleri dışındakiler, O’nun ilminden bir şeyi kuşatıp kavrayamamışlardır. Kürsüsünün genişliği yeri ve gökleri kapsamıştır. Onların korunması, gözetimi O’nu zora sokmaz. O uludur yücedir. )
2/285 - La nuferriku beyne ehadin min rusulih ve kalu semi'na ve eta'na ğufraneke rabbena ve ileykel masir
( "Resullerinden hiçbirini aralarında ayırmayız. Duyduk ve itaat ettik. Rab'bimiz senin affını dileriz ve varış yeri sanadır." )
2/286 - Rabbena la tuahizna in nesina ev ahta'na rabbena ve la tahmil aleyna iran kema hameltehu alellezine min kablina rabbena ve la tuhammilna ma la takate lena bih va'fu anna vağfir lena verhamna ente mevlane fensurna alel kavmil kafirin
( "Rab'bimiz eğer unutursak veya hata edersek Rabb' imiz bizi sorumlu tutup sorgulama. O bizden öncekilerin üzerine yükleyip taşıttığın gibi, üzerimize ağırlık yükleme Rabb' imiz. O takatımız olmayanı bize yükleme. Bizi affet ve bize af ve bize rahmet eyle. Sen dostumuzsun. İnkarcılar kavmine karşı bize yardım et." )
3/8 - Rabbena la tuziğ kulubena ba'de iz hedeytena ve heb lena min ledunke rahmeh inneke entel vehhab
( Rab'bimiz, bizi yönlendirdikten sonra kalplerimizi saptırma. Bize indinden rahmet bahşet. Kesinlikle sen, sen bahşedensin. )
3/9 - Rabbena inneke camiun nasi li yevmin la raybe fih innellahe la yuhliful miad
( Rab’bimiz, kesinlikle sen insanları hakkında şüphe olmayan günde toplayansın. Allah vaade, vadeye kesinlikle ihtilaf etmez. )
3/16 - Rabbena innena amenna fağfir lena zunubena vekina azaben nar
( "Rab’bimiz kesinlikle biz inandık, o halde bize günahlarımızı affet ve bizi ateşin azabından koru." )
3/38 - Rabbi heb li min ledunke zurriyyeten tayyibeh inneke semiud dua'
( "Rab’bim bana indinden temiz soy bağışla. Kesinlikle sen duayı, çağrıyı duyansın." )
3/147 - Rabbenağfir lena zunubena ve israfena fi emrina ve sevvit akdamena vensurna alel kavmil kafirin
( "Rab'bimiz bize günahlarımızı ve işimizde israfımızı affet ve ayaklarımızı, adımlarımızı düzelt ve inkarcılar kavmine karşı bize yardım et." )
3/84 - Amenna billahi ve ma unzile aleyna ve ma unzile ala ibrahime ve ismaiyle ve ishaka ve ya'kube vel esbati ve ma utiy musa ve iysa ven nebiyyune min rabbihim la nuferriku beyne ehadin minhum ve nahnu lehu muslimun
( "Allah’a ve bize indirilene, o İbrahim’ e ve İsmail’e , İshak’ a , Yakub’ a ve torunlarına indirilene, o Musa’ ya, İsa’ ya ve habercilere Rab'lerinden verilene inandık. Aralarında onlardan hiçbirini ayırmayız ve bizler O’na teslim olanlarız." )
3/193 - Rabbena innena semi'na munadiyen yunadi lil imani en aminu bi rabbikum fe amenna rabbena fağfir lena zunubena ve keffir anna seyyiatina ve teveffena meal ebrar
( Rab'bimiz kesinlikle biz, Rabb' inize inanın." diyerek inanç için seslenen sesleniciyi duyduk. Rab'bimiz inandık. Bize günahlarımızı affet ve kötülüklerimizi ört. Bizi iyilerle birlikte vefat ettir." )
3/194 - Rabbena ve atina ma veadtena ala rusulike ve la tuhzina yevmel kiyameh inneke la tuhliful miad
( Rab'bimiz, resullerin üzerine o bize vaad ettiğini bize ver. Ayağa kalkış gününde bizi rezil etme. Kesinlikle sen vaade, vadeye ihtilaf etmezsin. )
7/47 - Rabbena la tec'alna meal kavmiz zalimin
( "Rab'bimiz bizi zalimler kavmiyle beraber kılma." )
7/126 - Rabbina lemma caetna rabbena efriğ aleyna sabran ve teveffena muslimin
( Rab’bimiz, üzerimize sabır yağdır ve bizi teslim olanlar olarak vefat ettir. )
7/151 - Rabbiğfir li ve li ehiy ve edhilna fi rahmetike ve ente erhamur rahimin
( "Ey Rab’bim, benim ve kardeşim için af eyle ve bizi rahmetinin içine sok. Sen merhametlilerin en merhametlisisin." )
10/85 - Tevekkelna rabbena la tec'alna fitneten lil kavmiz zalimin
( "Allah’a dayanıp sığındık. Rab’bimiz. Bizi zalimler kavmi için sınav kılma." )
10/86 - Ve neccina bi rahmetike minel kavmil kafirun
( Bizi rahmetinle inkarcılar kavminden kurtar. )
12/33 - Rabbis sicnu ehabbu ileyye min ma yed'uneni ileyh ve in la tasrif anni keydehunne asbu ileyhinne ve ekun minel cahilin
( "Rab’bim, zindan bana o beni çağırdıklarından daha sevimlidir. Eğer hilelerini, tuzaklarını benden uzak tutmazsan, onlara kalırım meylederim ve cahillerden olurum." )
14/35 - Rabbic'al hazel belede aminen vecnubni ve beniyye en na'budel asnam
( "Rab'bim işte şu beldeyi güvenli kıl. Beni ve oğullarımı putlara kulluk etmekten uzak tut." )
14/40 - Rabbic'alni mukimes salati ve min zurriyyeti rabbena ve tekabbel dua
( "Rab'bim beni ve soyumdan olanları duaya kalkan kıl. Rabb' imiz çağrıyı kabul et." )
14/41 - Rabbenağfir li ve li valideyye ve lil mu'minine yevme yekumul hisab
( Rab'bimiz bana, anama babama ve inananlara hesabın yapılıp meydana çıkacağı günde af eyle. )
18/10 - Rabbena atina min ledunke rahmeten ve heyyi' lena min emrina raşeda
( "Rab'bimiz bize indinden rahmet ve işimizden doğruluğa kolaylık ver." )
20/25 - Rabbişrah li sadri
( "Rab'bim bana göğsümü genişlet." )
20/26 - Ve yessir li emri
( Ve bana işimi kolaylaştır. )
20/27 - Vahlul ukdeten min lisani
( Ve dilimden düğümü çöz. )
20/73 - İnna amenna bi rabbina li yağfira lena hatayana ve ma ekrahtena aleyhi mines sihr vallahu hayrun ve ebka
( Kesinlikle biz, hatalarımıza ve sihirden o bizi ona zorladığına karşı bize af eylemesi için Rab'bimize inandık. Allah daha hayırlıdır ve bakidir. )
20/114 - Rabbi zidni ilma
( "Rab'bim bana ilmi artır." )
21/4 - Rabbi ya'lemul kavle fis semai vel erdi ve huves semiul alim
( "Gökteki ve yerdeki sözü Rabb' im bilir. O duyandır, bilendir." )
21/89 - Rabbi la tezerni farden ve ente hayrul varisin
( "Rab'bim beni tek başıma bırakma. Sen varislerin en hayırlısısın." )
21/112 - Rabbihkum bil hakk ve rabbuner rahmanul musteanu ala ma tesifu
( "Rab'bim, gerçekle hükmet. O vasfettikleriniz üzerine yardım istenilen Rabb' imiz Rahman' dır." )
23/26 - Rabbinsurni bima kezzebun
( "Rab'bim, o yalanlamalarından dolayı bana yardım et." )
23/29 - Rabbi enzilni munzelen mubaraken ve ente hayrul munzilin
( "Rab'bim beni inilecek yerin bereketlisine indir. Sen indirenlerin en hayırlısısın" )
23/39 - Rabbinsurni bima kezzebun
( "Rab'bim, o yalanlamalarından dolayı bana yardım et." )
23/94 - Rabbi fe la tec'alni fil kavmiz zalimin
( Rab'bim o halde beni zalimler kavmi içinde kılma. )
23/97 - Rabbi euzu bike min hemezatiş şeyatin
( "Rab'bim şeytanların dürtüklemesinden, çekiştirmesinden sana sığınırım." )
23/98 - Ve euzu bike rabbi en yahdurun
( Ve Rab'bim, bana hazırlanmış olmalarından da sana sığınırım. )
25/74 - Rabbena heb lena min ezvacina ve zurriyyatina kurrate a'yunin vec'alna lil muttekine imama
( "Rab'bimiz, bize eşlerimizden ve soylarımızdan bağışla ki gözlerimiz aydınlansın. Bizi sakınanlar için deliller, önderler kıl." )
26/78 - Ellezi halekani fe huve yehdin
( Beni yaratan O'dur. Artık beni O yönlendirir, )
26/79 - Vellezi huve yut'imuni ve yeskin
( Ve O'dur, O'dur beni yediren ve beni içiren. )
26/80 - Ve iza meridtu fe huve yeşfin
( Ve hastalandığımda O bana şifa verir. )
26/81 - Vellezi yumituni summe yuhyin
( Ve beni öldüren sonra beni dirilten O'dur. )
26/82 - Vellezi at'meu en yağfira li hatiy'eti yevmed din
( Ve din gününde hatalarım için af eylemesini ümit ettiğim O' dur. )
26/83 - Rabbi heb li hukmen ve elhikni bis salihin
( Rab'bim bana hüküm bahşet ve beni iyilere kat. )
26/84 - Vec'al li lisane sidkin fil ahirin
( Ve benim için sonrakiler içinde doğru lisan kıl. )
26/85 - Vec'alni min veraseti cennetin neim
( Ve beni bolluk bahçesinin varislerinden kıl. )
26/87 - Ve la tuhzini yevme yub'asun
( Diriltilecekleri gün beni hüzünlendirme. )
26/118 - Feftah beyni ve beynehum fethan ve neccini ve men meiye minel mu'minin
( Artık benim ve onların arasını açılışla iyice aç. Beni ve inananlardan benimle birlikte olan kimseleri kurtar. )
26/169 - Rabbi neccini ve ehli min ma ya'melun
( Rab’bim beni ve ailemi o yaptıklarından kurtar. )
27/19 - Rabbi evzi'ni en eşkura ni'metekelleti en'amte aleyye ve ala valideyye ve en a'mele salihan terdahu ve edhilni bi rahmetike fi ibadikes salihin
( "Rab’bim bana, o üzerime ve ana babamın üzerine nimet olarak verdiğin nimetine şükretmeyi ve hoşnut olacağın iyilikler yapmayı yerleştir. Rahmetinle, beni iyi olan kullarının içine sok." )
28/16 - Rabbi inni zalemtu nefsi fağfir li fe ğafera leh innehu huvel ğafurun rahim
( "Rab'bim, kesinlikle ben nefsime zulmettim. O halde, bana af eyle." )
28/21 - Rabbi neccini minel kavmiz zalimin
( Rab’bim beni zalimler kavminden kurtar." )
29/30 - Rabbinsurni alel kavmil mufsidin
( "Rab'bim, bozguncular kavmine karşı bana yardım et." )
33/68 - Rabbena atihim di'feyni minel azabi vel'anhum la'nen kebira
( Rabb' imiz onlara iki kat azap ver. Onları büyük lanetle lanetle. )
37/100 - Rabbi heb li mines salihin
( Rab'bim bana iyilerden bağışla. )
38/35 - Rabbiğfir li ve heb li mulken la yembeğiy li ehadin min ba'di inneke entel vehhab
( "Rab’bim, bana af eyle. Bana, benden sonra kimseye yaraşmayan mülk bağışla. Kesinlikle sen, sen hibe edip bağışlayansın." )
39/46 - Allahumme fatiras semavati vel erdi alimel ğaybi veş şehadeti ente tahkumu beyne ibadike fima kanu fihi yahtelifun
( "Gökleri ve yeri yoktan yaratan, gaybı ve şahit olunanı bilen Allah' ım. O hakkında ihtilaf etmiş oldukları hakkında, kulların arasında sen hüküm verirsin." )
40/7 - Rabbena vesi'te kulle şey'in rahmeten ve ilmen fağfir lillezine tabu vettebeu sebileke vekihim azabel cehim
( Rab'bimiz, herşeyi rahmet olarak ve ilim olarak kapsamışsındır. O halde, o tevbe edenler için ve senin yoluna tabi olanlar için af eyle. Onları cehennem azabından koru. )
40/27 - İnni uztu bi rabbi ve rabbikum min kulli mutekebbirin la yu'minu bi yevmil hisab
( "Kesinlikle ben, hesap gününe inanmayan her kibirliden Rabb' ime ve Rabb' inize sığınırım." )
42/10 - Rabbi aleyhi tevekkeltu ve ileyhi unib
( Rab'bim Allah' tır. O’na dayanıp sığınırım ve O’na yönelirim. )
46/15 - Rabbi evzi’ni en eşkure ni’metekelleti en’amte aleyye ve ala valideyye ve en a’mele salihan terdahu ve aslih li fi zurriyyeti inni tubtu ileyke ve inni minel muslimin
( "Rab'bim, o bana ve anne babama bol bol verdiğin nimetine şükredeyim ve razı olduğun, hoşlandığın iyilik yapayım diye bana öğüt ver. Benim için, soyumdan olanları iyileştir. Kesinlikle ben sana tabi oldum. Kesinlikle ben teslim olanlardanım." )
54/10 - Enni mağlubun fentesir
( "Kesinlikle ben mağlubum. Artık yardım et." )
59/10 - Rabbenağfir lena ve li ihvaninellezine sebekuna bil imani ve la tec'al fi kulubina ğullen lillezine amenu rabbena inneke raufun rahim
( "Rab'bimiz bize ve bizi inançta geçen kardeşlerimize af eyle. O inananlar için kalplerimizin içinde kin oluşturma. Rab'bimiz kesinlikle sen esirgeyensin merhametlisin." )
60/5 - Rabbena la tec'alna fitneten lillezine keferu vağfir lena rabbena inneke entel azizul hakim
( Rab'bimiz, bizi o inkar edenler için sınav kılma. Rabb' imiz bize af eyle. Kesinlikle sen, sen büyüksün hakimsin. )
66/8 - Rabbena etmin lena nurena vağfir lena inneke ala kulli şey'in kadirun
( "Rab'bimiz bize aydınlığımızı tamamla ve bize af eyle. Kesinlikle sen herşeye gücü yetensin." )
71/26 - Rabbi la tezer alel ardi minel kafirine deyyaren
( "Rab'bim yer üzerinde inkarcılardan dolaşan kimse bırakma." )
71/28 - Rabbiğfirli ve li valideyye ve li men dehale beytiye mu'minen ve lil mu'minine vel mu'minati ve la tezidiz zalimine illa tebaren
( Rab'bim bana, ana babama, evime inanan olarak giren kimselere, inanan erkeklere ve inanan kadınlara af eyle. Zalimlere helak edilmeleri haricindekini artırma. )
72/2 - Yehdiy iler ruşdi fe amenna bihi ve len nuşrike bi rabbina ehaden
( Doğruya yönlendiriyor. Böylece ona inandık ve Rab'bimize hiçbir kimseyi ortak koşmayız. )
72/3 - Ve ennehu teala ceddu rabbina mettehaze sahibeten ve la veleden
( Ve kesinlikle o, Rab'bimizin azameti yücedir. Ne arkadaş, ne de çocuk edinmemiştir. )
72/20 - İnnema ed'u rabbi ve la uşriku bihi ehaden
( "Kesinlikle Rab'bimi çağırırım ve O’na hiçbir kimseyi ortak koşmam." )
112/1 - Kul huvallahu ehad
( De ki: "O Allah birdir." )
112/2 - Allahus samed
( Allah muhtaç olmayan kuvvettir. )
112/3 - Lem yelid ve lem yuled
( Doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. )
112/4 - Ve lem yekun lehu kufuven ehad
( Ve O'na kafi, denk olan biri olamaz. )
113/1 - Kul e'uzu bi rabbil felak
( "Gün ağarmasının Rab'bine sığınırım." )
113/2 - Min şerri ma halak
( “O yarattıklarının kötülüklerinden." )
113/3 - Ve min şerri ğasikin iza vekab
( Ve çöktüğünde, gecenin karanlığının kötülüğünden. )
113/4 - Ve min şerrin neffasati fil ukad
( Ve düğümlerin içine üfleyenlerin kötülüklerinden. )
113/5 - Ve min şerri hasidin iza hased
( Ve kıskandıklarında, kıskananların kötülüklerinden. )
114/1 - Kul e'uzu bi rab'bin nas
( "İnsanların Rab'bine sığınırım." )
114/2 - Melikin nas
( İnsanların malikine. )
114/3 - İlahin nas
( İnsanların ilahına. )
114/4 - Min şerril vesvasil hannas
( Sinsi vesvesecinin kötülüğünden, )
Nas 114/5 - Ellezi yuvesvisu fi sudurin nas
( O insanların göğüslerine vesvese veren, )
Nas 114/6 - Minel cinneti ven nas
( “Cinlerden ve insanlardan." )
Sunday, December 12, 2021
TV'de "Yapay Et" telkini...
Küresel şeytanların, insanın genetiğini değiştirerek, bağışıklık sistemini zayıflatarak insanları sisteme daha bağımlı hale getirmek ve böylelikle planlanan tam tahakküm sistemini daha da güçlendirmeye yönelik aksiyonları aşamalı olarak devreye sokulmaktadır.
Bu çerçevede "sentetik yapay gıdalar" konusunda medya kanalıyla algı ve telkin operasyonları bir süredir yoğunlaşmış durumdadır. Süreçteki önemli gündem maddesi "Yapay Et" konusudur. Çiftlik hayvanlarının çıkardığı metan gazını, küresel ısınmanın kök sebebi gibi algılatmaya dayalı bu süreçte yapay ete alternatif olarak "insan etinin" yenebileceğini beyan eden sistem sözcüleri ve bu konuyu işleyen filmler dahi ortaya çıkmıştır.
Bu konuda bir TV kanalı reklâm ve kitlesel telkin girişiminde bulunmuştur.
Virüsler, mRNA enjeksiyonu, Ekonomik Kriz, İklim Krizi, Gıda Krizi, Kıtlık, Yapay Gıda gibi insanlığı sıfırlamaya ( Great Reset - Büyük Sıfırlama ) yönelik büyük kurgunun bileşenleri, nümerolojik metodlarla evvelce belirlenmiş zaman planı çerçevesinde aşamalı olarak uygulamaya konmaktadır.
Özetle küresel şeytanların niyeti şu şekilde cümlelendirilebilir.
"Dünya nimetlerinin ve insan varlığının dünyaya zarar verdiği algısını oluşturarak sizi nimetlerden men edecek, tüm nimetlere ve habitatınıza biz çökeceğiz. Sizi de sentetik yapay gıdalarla, virüslerle, aşılarla hasta edecek, Metaverse gibi sanal platformlarla oyalayacak ve bu arada dünya nüfusunu azaltma planımızı da gerçekleştireceğiz."
İnsanlığın, şu anda deneyimlenmekte olduğu süreçleri ve haberdar olduğu her gelişmeyi bu geniş açıdan değerlendirmesinde kendi selâmeti açısından büyük fayda bulunmaktadır. Noktalar birleştirilince maalesef çirkin bir resim ortaya çıkmaktadır.
İnsan neslinin tarihteki helâk süreçleri de hep aynı döngüsel formatı arzetmektedir. Bu döngünün tanımı ise gaspla, adaletsizlikle, zulümle zenginleşmiş şeytani muktedirlerin azgınlıklarını maksimize ederek "Tanrısal Ego" sendromuna ( Hubris Sendromu ) kapılmaları, bilimi negatif amaçlar doğrultusunda kullanmaları, zâlim, nefsâni ve sınır tanımayan teşebbüsleriyle hem kendilerini hem de kavimlerini helâk etmeleridir.
2/205 Ve iza tevella sea fil erdi li yufside fiha ve yuhlikel harse ven nesl vallahu la yuhibbul fesada
( Ve yüz çevirip başa geçtiğinde, yerde bozgun yapmak, ekini ve nesli helak etmek için çabalar. Allah bozgunu sevmez. )
Allahu Teâlâ, insanlara hayrı da şerri de yine insanlar kanalıyla bir sınav olarak vermekte ancak insan bir türlü akıllanmamaktadır. Bu akılsızlığın kaçınılmaz sonucu olarak da aynı ıstıraplı döngüleri binlerce yıldır deneyimlemektedir.
İlk vahiy ... "Kelimeler"
Madde âleminin yaratılışı sonrasında maddi olguları insanın isimlendirdiğine ilişkin yaklaşım zahiren doğru gibi görünse de batinen doğru değildir. Zira "kelime", önce ve sonra kavramlarından münezzeh olan, Allah'ın indinde daimi varlığını sürdüren ve yaratılışın özü olan temel kavramdır. Bir başka deyişle ruh ve madde alemlerinin yaratılışlarının kaynak kodları kelimelerdir.
Ruh ve madde, kelimelerin yaratılıştaki farklı haller arzeden tezahürleridir. Bu husus kutsal kitap ayetlerinde defaatle ifade edilmektedir.
Tevrat'ın aşağıdaki ayetleri incelendiğinde insanın "ışık" olarak algıladığı maddi varlığın, daha yaratılmadan önce Allah'ın indinde, anlamı ve işlevi belirlenmiş bir kelime ( "Işık" kelimesi ) olarak var olduğu anlaşılmaktadır.
1 Genesis 1-3 Ve Tanrı, "IŞIK OLSUN" dedi ve ışık oldu.
1 Genesis 1-4 Ve Tanrı ışığın iyi olduğunu gördü ve Tanrı ışığı karanlıktan ayırdı.
İncil'in aşağıdaki ayetlerinde yaratılış öncesindeki tek varlığın "kelime" olduğu bildirilmektedir.
43 John 1-1 Başlangıçta KELİME vardı. KELİME Tanrı'yla birlikteydi ve KELİME Tanrı'ydı.
43 John 1-2 Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi.
43 John 1-3 Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı.
43 John 1-4 Yaşam O'ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı.
Bakara suresinin 117. ayetinde "oluşumun, yaratılışın" Allah'ın kelimeleri ile gerçekleştiği bildirilmektedir.
2/117 Bedius semavati vel ard ve iza kada emran fe innema YEKULU lehu KUN FE YEKUN
( O gökleri ve yeri yaratandır. Bir işe hükmettiğinde, kesinlikle ona "OL." DER DE O OLUR. )
Bakara suresinin aşağıdaki ayet setinde ise ilk vahyin, ilk insan olan Adem'e iletilen kelimeler olduğu, Adem'in de algıladığı soyut ve somut varlıklara bu kelimelerden isimler verdiği bildirilmektedir.
2/31 Ve ALLEME ADEMEL ESMAE kulleha summe aradahum alel melaiketi fe kale enbiuni bi esmai haulai in kuntum sadikin
( Ve ADEM'E İSİMLERİN HEPSİNİ ÖĞRETTİ. Sonra onları meleklere gösterdi. "O halde, eğer doğrular iseniz, bunları bana isimleriyle haber verin." dedi. )
2/32 Kalu subhaneke la ilme lena illa ma alemtena inneke entel alimul hakim
( "Yücesin sen. O bize öğrettiğinin haricinde bize ilim yoktur. Kesinlikle sen bilensin hakimsin." dediler. )
2/33 Kale YA ADEMU ENBİ'HUM Bİ ESMAİHİM fe lemma enbeehum bi esmaihim kale e lem ekul lekum inni a'lemu ğaybes semavati vel erdi ve a'lemu ma tubdune ve ma kuntum tektumun
( "Ey ADEM, ONLARI ONLARA İSİMLERİ İLE HABER VER." dedi. Böylece onlara onları isimleri ile haber verdiğinde "Size göklerin ve yerin gaybını kesinlikle ben bilirim demedim mi? O açıkladığınızı ve o gizlemiş olduğunuzu da bilirim." dedi. )
Bakara suresinin 37. ayetinde de "Adem'in Rab'den ilk vahyi yani kelimeleri aldığı bildirilmektedir.
2/37 Fe TELEKKA ADEMU min rabbihi KELİMATİN fe tabe aleyh innehu huvet tevvabur rahim
( Böylece ADEM Rab’binden KELİMELER ALDI da onun üzerine tevbe eyledi. Kesinlikle O, O tevbeyi kabul edendir merhametlidir. )
Bakara suresinin 124. ayetinde de kelimelerin, Hz. İbrahim için bir sınav vesilesi olduğu bildirilmektedir.
2/124 Ve iz İBTELA ibrahime rabbuhu Bİ KELİMATİN fe etemmehunn kale inni cailuke lin nasi imama kale ve min zurriyyeti kale la yenalu ahdiz zalimin
( Ve zamanında Rab’bi İbrahim’ i KELİMELER İLE SINADI. Böylece onları tamamladı. "Kesinlikle ben seni insanlar için önder kıldım." dedi. "Ve soyumdan da." dedi. "Zalimler ahdime erişemezler." dedi. )
Wednesday, December 8, 2021
Maya Takvimi'ndeki nümeroloji
Maya Takvimi'ne göre son iki döngü sonu yani "sıfırlanma" tarihi M.Ö. 11.08.3114 ve M.S. 21.12.2021 tarihleridir.
Yukarıda anılan döngü sonu tarihlerinde nümerolojik bir durum dikkat çekmektedir.
Bir önceki "döngü sonu / sıfırlama" tarihi M.Ö. "11".08.3114
- Tarihte 11. günün yer alması "halden hale geçişin" sembolü olan 11 sayısı açısından önemlidir.
- Tarihte 8. ayın yer alması "yeni döngü başlangıcı ve sonsuz döngünün" sembolü olan 8 sayısı açısından önemlidir.
- Tarihi oluşturan rakamların toplamı ise 19 sayısını ( 1+1+0+8+3+1+1+4 = 19 ) vermektedir. 19 sayısının nihai nümerolojik değeri ise ünitenin ( vahdet ) sembolü olan "1" sayısını vermektedir.
M.S.
Bir sonraki "döngü sonu / sıfırlama" tarihi M.S. 21.12.2021
İki döngü sonu tarihi arasında 5126 ( 3114+2012 ) yıllık bir büyük döngü söz konusu olup, 5126 sayısını oluşturan rakamların toplamı ise 14 sayısını vermektedir ki bu sayı yaratılıştaki düalitenin ve döngüsel yapının sembollerinden olan "İkili Yedi" kavramına işaret etmektedir.
Son Adam!!
01.01.2019 tarihinde ( 01.01. ... 11 ) yani Coronavirus pandemisinden 1 yıl önce vizyona girmiş olan "The Last Man " ( Son Adam ) isimli sinema filminin ilk dakikalarında görüntüye gelen sahneler oldukça düşündürücüdür. Zira bu sahnelerde şu anda gündemde olan iki ana konu, "Aşılama" ve "İklim Değişikliği" mesajları yer almaktadır.
Filmin tam 02:45'lik ( 11 ) anında, "Artık hayatta kalmanın bir garantisi yok." repliği eşliğinde gazete kupürlerindeki "VACCINATIONS are still needed" ( AŞILAMALARA hala ihtiyaç var. ) yazısı görüntüye gelmekte ve onu "Climate Change" ( İklim Değişikliği ) yazısı izlemektedir.
Filmin isminin "The Last Man" ( Son Adam ) olması da küresel şeytanların, yukarıda anılan ve benzeri kurgusal projeler ile gerçekleştirmeye çalıştıkları "insanlığı sonlandırma" daha doğrusu "insanı insan yapan frekansları bloklayarak insan niteliğini sonlandırma" hedefini temsil etmekte gibidir.
Monday, December 6, 2021
Araba modeli reklamı mı bu?!
Bugün ( 06.12.2021 ) basında yer alan aşağıdaki manşet oldukça düşündürücüdür.
Yukarıdaki görselde bir "Ötenazi" makinesi yer almaktadır. Yani "insan öldürme makinesi" ... Makinenin hangi amaçla kullanılacağı elbette malum olup, bu noktada bir sorun bulunmamaktadır. Ancak bu makinenin adeta yeni bir araba modelinin reklamı yapılıyormuş gibi medya kanalıyla tanıtılması dikkat çekmektedir. Görselde yer alan "Tek tuşla hayatı sonlandırıyor." cümlesi de sanki tüketicilere satışa sunulacak her eve lâzım bir ürünün avantajlarından bahsediliyormuş algısı yaratmaktadır.
Bir ötenazi makinesinin medya kanalıyla adeta kitlesel pazarlamasının yapılması, küreselcilerin insanlık için ilginç planlar içinde olduğunun bir delili niteliğindedir. Konu bağlamında bazı tuhaf sorular da ortaya çıkmaktadır.
Virüs ile başlatılan ve mRNA enjeksiyonları ile devam eden süreç içinde insanın immün sistemi ( bağışıklık sistemi ) mi hedeflenmektedir?
Zaman içinde bağışıklık sistemi zayıflaması nedeniyle oluşan hastalıklara dayalı ölümlerin artması mı öngörülmektedir?
Son dönemde gündeme oturan ve nihai hedefi tüm insanlığı gerçek yaşamdan koparıp sanal bir platforma hapsetmek olan "Metaverse" projesinin konuyla ilintisi bulunmakta mıdır?
Zira "İnsan 2.0", "Transhümanizm", "Project Avatar", "Chat Bot" ( Ölüler ile konuşma botları ) gibi projeler insanların öldükten sonra bilinçlerinin dijital platforma ( Metaverse, siber bedenler ) aktarılmasını ve yaşamın sözde dijital ortamda devam etmesini öngören projelerdir. AI ( Artificial Intelligence / Yapay Zeka ) kontrolündeki dijital Metaverse platformunu hızlıca devreye sokmak isteyen küreselciler, dijital teknolojiye dayalı sözde "ölümsüzlüğü" vadederken bir yandan da virüs pandemileri ve enjeksiyonlar vasıtasıyla insan nüfusunu mu azaltmaktadırlar?
Meşhur bir sistem sözcüsü birkaç yıl önce uluslararası bir toplantıda "İnsanın hacklenebilir bir kodlar algoritması" olduğunu dile getirmiştir. Gerçekten de yıllardır toplumlara yapılan çok tekrara dayalı yoğun telkinler ve iletilen özel kodlamalı açık veya sübliminal mesajlar insanların zihin kontrolü altına alınmalarını ve istenen şekilde yönlendirilebilmelerini sağlayagelmiştir. Şimdi ise bu metodun yanına genetik müdahale teknikleri de eklenmiştir.
Sonuç olarak, Metaverse vasıtasıyla "sonsuz ve özgür yaşam"a kavuşulabileceği yönündeki yoğun iletişim ve zihinsel şartlama vasıtasıyla bir çok insan "ölmeye" dahi ikna edilebilir. İşte bu noktada yukarıdaki ötenazi makinesi için insanların kuyruğa girdiklerine de şahit olunabilir.
Joker filmindeki saatler...
2019 yılı yapımı olan "Joker" filminde yer alan "11:11'i gösteren saat" sahnelerine sosyal medyada da dikkat çekilmiş ve paylaşılan aşağıdaki sahne görüntülerine muhtelif açıklamalar getirilmiştir.
11 sayısının "Düaliteyi", "Döngüyü", "Halden hale geçişi / Dönüşümü" temsil ediyor olması böyle bir nümerolojik sembolizme imkân vermiştir. Zira Joker kartının niteliğinin yanısıra, filmdeki Joker karakterinin PBA ( PseudoBulbar Affect ) olarak adlandırılan "ani duygusal değişim ve içteki duyguya zıt tepki verme" sendromu bulunmaktadır. Yani Joker kahkaha atarken bir anda ağlamaya başlayabilmekte veya üzüntüsünü kahkaha atarak yansıtabildiği gibi sevindiğinde ağlayabilmektedir de....Yani BİR öyle BİR böyle...
Joker filminin 92. ( 9+2 = 11 ) Akademi Ödülleri'nde, 11 dalda aday gösterilmesi de ayrıca ilginç bir nümerik uyum! arzetmektedir. Tabi bu durum "uyum" kelimesinden ziyade "özellikle uyumlu olacak şekilde ayarlama" olarak ifade edilmelidir.
Sunday, December 5, 2021
Virüs varyantları, Harfler ve Yıldızlar!?
"Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) yeni tip Koronavirüs teknik heyeti lideri Maria Van Kerkhove, Covid-19’un yeni varyantlarına isim vermek için YUNAN ALFABESİNDEKİ HARFLERİN yeterli olmayacağını ve ileride çıkacak yeni varyantlara TAKIMYILDIZLARIN adlarının verileceğini açıkladı."
( 08.08.2021 )
Adeta tehdit edercesine yapılan yukarıdaki beyanın batini bir mesajı var gibi görünmektedir. Zira kısaca ruhun ve maddenin hallerine müdahale olarak tanımlanabilecek olan majik operasyonların ( büyü / sihir uygulamaları ) özünde belirli sayılara bağlı harf ve kelime zikri uygulamaları yer almaktadır. Bu uygulamalar Hurufilik ve Kabala öğretisinin de temelini oluşturmaktadır. ( Bu noktada majinin pozitif amaçlı uygulamasına şifacılık, negatif amaçlı uygulamasına da kara büyü adı verildiği hatırlanmalıdır. )
Dolayısıyla söz konusu virüs pandemisinin biyolojik yönü kadar majik yönünün de olması kuvvetle muhtemeldir. Zira tüm gücünü majik uygulamalardan alan küresel şeytanlar asırlardır olduğu gibi bu süreçte de kitlelere harf / kelime zikrettirmek yoluyla ruhsal ( zihinsel ) ve bedensel manipülasyon yapmakta gibidirler. Bir harfi, bir kelimeyi veya bir sembolü sıkça görmek veya duymak durumunda kalmak zaman içinde zihinsel ve bedensel modifikasyonlara yol açabilmektedir. Dolayısıyla anılan metodla insan zihnini ve bedenini manipüle etmek ve vücutta mevcut virüsleri aktive etmek mümkün olabilmektedir.
Virüs varyantlarının Grek alfabesindeki "harflere" göre isimlendirilmesinin sebebi nedir? Zira zaten virüse bir isim verilmişken ayrıca varyantlara harflerden isim vermek yerine Corona 1, Corona 2 veya farklı şekilde sayısal kodlamalar da yapılabilirdi.
Öte yandan yukarıdaki beyanda alfabe harfleri tamamlandıktan sonra "Takımyıldız isimlerine" geçileceğinin bildirilmesi de ayrıca dikkat çekmektedir. Zira yıldız isimleri zikri de majik operasyonlarda kullanılan metodlardandır. "Gizli ilimler" kapsamında anılan bu hususta da yazılmış olan "Cinci Büyüleri ve Yıldızname", "Yıldızname" vb. gibi kitaplar mevcuttur.
Friday, December 3, 2021
"Contact" filmindeki mesaj ve 9/11 nümerolojisi...
1997 yılı yapımı olan "Contact" ( Temas ) filminin konusu çok kısaca uzaydan ses frekansları ileten üst boyut varlıkları ile temas kurulmasıdır. Filmin bir sahnesinde, başroldeki astronom kadın, boyutlar arası geçiş portalı ( frekans yükseltici ) niteliğindeki bir tesisatın ortasına yerleştirilmiş "kabin" içinde boyut değiştirmek üzereyken ekrana geri sayım panelinin görüntüsü gelmektedir. Geri sayım panelindeki sayı 11'dir ve sayaç 9'a geldiğinde kamera açısı ve sahne değişmektedir. İlgili sekansa ilişkin görüntüye aşağıdaki linkten ulaşılabilir.
Geri sayım paneli filmin başlangıcından 1 saat 55 dakika sonra ekrana gelmektedir. ( 1+5+5 = "11" )
Uzaydan alınan ses frekansı sinyallerinin asal sayıları temsil ettiğinin tespit edilmesi sonrasında ekrana, asal sayıların 101 sayısına kadar sıralandığı ekran görüntüsü gelmektedir.
Bu noktada "Boyutlar arası geçiş" ( Halden hale geçiş ) kavramının incelenmesinde de fayda bulunmaktadır. "Boyut" kelimesi esasen Arapça "Bu'd" ( Uzak, Geniş, Kapsamlı ) kelimesinin farklı telaffuz edilmiş halidir. Ancak Türkçedeki "Boy" ( Uzunluk, Uzaklık ) ve "Büyük" kelimelerindeki "Boy" ve "Büy" kökleri de "Bu'd" kelimesi ile ortak kökene sahiptir. Sona gelen "ut" eki köke "-lık / lik" anlamını, "-ük" eki ise "gibi olan" anlamını katmaktadır. Örnek: Karşıt, Yapıt, Özüt ve Sarkık, Kırık, Uzak, Küçük ...
"Boyut" kelimesi kaba madde yaşam planı bazında, herhangi bir nesnenin "büyüklük ölçülerini, boşluktaki kapsama alanını" ifade ettiği gibi yaratılıştaki süptil veya ruhsal yaşam planlarındaki ( ortamlardaki ) frekans genişliğini de ifade etmektedir. Bu noktada "Boyut" kavramı iki kategoriye ayrışmaktadır.
1- Maddi Boyut : Madde alemi içindeki kapsama genişliği ( Kâinat olarak anılan kavram maddenin tüm hallerini ( Kaba, Yarı Süptil, Süptil ) içeren madde alemi olup, ruh aleminden ayrıdır. Ruhun madde alemindeki temsilcisi süptil nitelikli Öz Varlık'tır. Kaba madde beden süptil Öz Varlığa, spiritüalizmde "gümüş bağ" adı verilen bir frekans köprüsü ile bağlıdır. )
2- Algısal Boyut : Hem Ruh ve Madde alemindeki bilişsel frekans ( titreşim ) seviyesi ( Ruhsal titreşim seviyesi )
Bu çerçevede "Boyut değiştirme" kavramı da iki kategoride izah edilebilir.
1- Maddi Boyut Değiştirme : Bir varlığın, içinde bulunduğu kaba madde yaşam planındaki reenkarnasyonlara dayalı tekamül süreci sonunda gerekli liyakatı kazanması, buna bağlı olarak o plandaki enkarnasyonlarının sonlanması ve madde alemindeki bir sonraki tezahürünün üst süptil yaşam planında gerçekleşmesi durumu.
2- Algısal Boyut Değiştirme : Kaba madde planındaki bir varlığın muhtelif vasıtalarla ( Trans, Medyumsal Trans, Transandantal Meditasyon, Sihir, Hipnoz, Astral Çıkış vb. ) frekansının yükselmesi ve üst yaşam planlarıyla "Temasa" ( Contact = Temas da zaten filmin adıdır. ) geçmesi, yüksek frekans seviyesindeki bilgileri algılama durumu.
İşte "Contact" filminde konu edilen de bir tesisatının ürettiği yüksek manyetik frekans tesiriyle "Kabindeki" astronomun "algısal boyut değiştirme" deneyimi yaşamasıdır.
Filmde astronomun içine girdiği "Kabin" esasen "Kehf" suresinde yer alan "Kehf"'i ( Mağara ) sembolize etmektedir. Zira "Kehf" suresinin konusu bir mağaraya giren bir grup insanın orada transa geçmeleri, frekanslarının yükselmesi nedeniyle algılarının genişlemesi ve "9 artırılmış 300 yıl" olarak tanımlanan süre boyunca üst boyutlardan ( alemlerden planlardan ) kendilerine ilahi kozmik bilgiler aktarılmasıdır. "Contact" filminde bu fenomen sembolize edilmiş görünmektedir.
Kehf suresindeki ilk "Kehf" ( Mağara ) kelimesinin 9. ayette geçmesi ve mağarada ne olduğunun da 11. ayette belirtilmesi yukarıda yapılan 9/11 tespitiyle uyumlu bir durum arzetmektedir.
18/9 Em hasibte enne ashabel kehfi ver rakimi kanu min ayatina aceba
( Sen mağara sahiplerinin ve deri levhaların kesinlikle şaşılacak ayetlerimizden olduklarını mı sandın? )
18/10 İz evel fityetu ilel kehfi fe kalu rabbena atina min ledunke rahmeten ve heyyi' lena min emrina raşeda
( Zamanında genç adamlar mağaraya sığındılar da "Rab’bimiz bize indinden rahmet ve işimizden doğruluğa kolaylık ver." dediler. )
18/11 Fe darabna ala azanihim fil kehfi sinine adeda
( Böylece mağaranın içinde seneler adediyle kulaklarına vurgulayıp beyan ettik. )
Transa girmiş olan süjenin algısında zaman çok daha yavaş akar ki bu fenomene "Time Distortion" ( Zaman Bükülmesi ) adı verilmektedir. Örneğin 3 saatlik bir hipnoz seansı süje tarafından birkaç dakika olarak algılanabilmektedir. Aşağıdaki ayetlerde bu fenomene işaret edilmektedir.
18/12 Summe beasnahum li na'leme eyyul hizbeyni ahsa li ma lebisu emeda
( Sonra bu iki gruptan hangisinin, kaldıkları süreyi daha iyi sayacağını bilmek için onları dirilttik. )
"Araç" olandan sıyrılıp "Amacı" keşfetmek...
Tefekkür ve okuma vasıtasıyla gerçeği idrake çabalayan insanların kaçınmaları gereken en büyük yanılgılarından biri de "varlık sebebini - hayatın anlamını" sezme sürecindeki yanlış yaklaşımlardır. Bu aşamadaki en büyük yanlış ise "Araç" ile "Amaç"ı karıştırmak olmaktadır. Zira "hayatta kalmak için yapılan işler", hayatın amacını temsil etmemektedir. Ev inşa etmek, araba üretmek, ilaç üretmek, meyve-sebze yetiştirmek, hayvancılıkla uğraşmak, teknik işlerle ve tamirat işleriyle uğraşmak veya bu işleri yapanların şirketlerinde çalışmak vb. bunların hepsi "hayatta kalabilmeyi" veya "hayatı kolaylaştırmayı" sağlayan iş konularıdır. Bir başka deyişle "Araç" niteliğindeki "sorun çözme" ve "geçici tatmin olma" eylemleridir.
Peki yukarıda anılan türde tüm sorunların sürekli olarak ortadan kalktığı yani insanın ulaşım, ısınma, serinleme, yeme, içme, cinsellik vb. tüm ihtiyaçlarının sürekli olarak tatmin edildiği düşünüldüğünde "insanın mavcudiyet amacı" ne olmaktadır? Bu hususa ilişkin sezgiler Taha suresinin aşağıdak ayetlerinde cennet tasaviri vasıtasıyla verilmektedir.
20/117 Fe kulna ya ademu inne haza aduvvun leke ve li zevcike fe la yuhricennekuma minel cenneti fe teşka
( Böylece, "Ey Adem, kesinlikle bu senin için ve eşin için düşmandır. O halde, kesinlikle sizi cennetten çıkarmasın. Yoksa meşakkat içinde bedbaht olursun." dedik. )
20/118 İnne leke en la tecua fiha ve la ta'ra
( Kesinlikle sana orada acıkmaman ve çıplak olmaman vardır. )
20/119 Ve enneke la tazmeu fiha ve la tadha
( Ve kesinlikle sen orada susamazsın ve sıcakta yanmazsın. )
Enbiya suresinin 8. ayetinde de "yemek" ihtiyacı bulunmayan varlıklardan bahsedilmektedir.
Yaşamın sembolü bir kelime "İysa"
"İys / İysa" kelimesinin kutsal kitaplarda "Yaratma, Yaşam, Yaşam verme, Yaşama kavuşturma, Sonsuz yaşam" kavramları ile birlikte yer aldığı görülmektedir.
Maide suresinin 110. ayetinde Allah'ın izniyle Mesih İysa'nın "çamurdan kuş yarattığı" ve "ölüyü dirilttiği" bildirilmektedir. Yani "Yaşam verme" kavramı vurgulanmaktadır. ( Bu ayetin numarasında 11 nümerolojisi de bulunmaktadır. )
5/110 İz kalellahu ya iysebne meryemezkur ni'meti aleyke ve ala validetik iza eyyedtuke bi ruhil kudusi tukellimun nase fil mehdi ve kehla ve iz alemtukel kitabe vel hikmete vet tevrate vel incil ve iz TAHLUKU MİNET TİYNİ tahluku minet tiyni ke hey'etit tayri bi izni fe tenfuhu fiha fe tekunu tayran bi izni ve tubriul ekmehe vel ebrasa bi izni ve iz TUHRİCUL MEVTA Bİ İZNİ ve iz kefeftu beni israile anke iz ci'tehum bil beyyinati fe kalellezine keferu minhum in haza illa sihrun mubin
( Zamanında Allah "Ey Meryemoğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Seni kutsal ruh ile desteklediğimde beşikte ve erişkinlikte insanlara kelam edip söz söylerdin. Sana yazıyı, sırrı, Tevrat' ı ve İncil' i öğrettim. İznimle ÇAMURDAN KUŞ GİBİ OLANI YARATTIN. Onun içine üfledin de iznimle kuş oldu. Doğuştan körü ve alacalıyı iznimle iyileştirdin. Ve zamanında ÖLÜLERİ İZNİMLE ÇIKARDIN. Onlara ayetlerle geldiğin ve onlardan inkar edenlerin "Bu kesinlikle apaçık sihirdir." dedikleri zaman İsrailoğulları' nı üzerinden çektim." dedi. )
Konu bağlamındaki İncil ayetleri ise şöyledir. Ayetlerde yer alan "Sonsuz yaşam" ifadesi esasen kaba madde planı ( boyutu ) dünyadan sıyrılıp üst süptil boyuta geçişi ve süptil öz varlık olarak sonsuz tekamül yolculuğuna devam etmeyi tanımlamaktadır.
4/159 Ve in min ehlil kitabi illa le yu'minenne BİHİ ( İYS ) kable mevtih ve yevmel kiyameti yekunu aleyhim şehida
( Ve kesinlikle kitap sahiplerinden olanlar ölümlerinden önce mutlaka O'NA ( İYS ) inanacaklardır. Ayağa kalkış gününde o, onlara şahit olur. )
Thursday, December 2, 2021
İlmi ve ilahi meydan okuma
Kur'an'ın semantik ve nümerolojik bir sisteme göre düzenlenmiş olan çok katmanlı ilahi bir kodlama ve bilgi kaynağı olduğu ve benzerinin cinler ve insanlar tarafından asla oluşturulamayacağı belirli ayetlerde adeta "maydan okuma" niteliğinde bildirilmektedir.
8/31 Ve iza tutla aleyhim ayatuna kalu kad semi'na lev neşau le kulna misle haza in haza illa esatirul evvelin
( Ve onlara ayetlerimiz okunduğu zaman, "Duyduk. Dilersek bunun aynısını biz de söyleriz. Kesinlikle bu ancak evvelkilerin masallarıdır." derler. )
( "Onu uydurdu." mu diyorlar? De ki: "O halde onun aynısından, uydurulmuşundan on sure getirin. Eğer doğrular iseniz, o Allah’tan başka istidatı olanları da çağırın." )
11/14 Fe in lem yestecibu lekum fa'lemu ennema unzile bi ilmillahi ve en la ilahe illa hu fe hel entum muslimun
( Ancak size cevap vermezlerse, o halde bilin ki kesinlikle o Allah' ın ilmi ile indirildi. O’nun haricinde ilah yoktur. Artık sizler teslim olanlar mısınız? )
17/88 Kul le in ictemeatil insu vel cinnu ala en ye'tu bi misli hazel kur'ani la ye'tune bi mislihi ve lev kane ba'duhum li ba'din zahira
( De ki: "Eğer insanlar ve cinler bu Kur'an' ın aynısını getirmek üzere bir araya gelseler, şayet birbirlerine arka çıkıp yardımcı da olsalar onun aynısını getiremezler." )
Wednesday, December 1, 2021
Golgota, Çarmıh ve INRI
Mesih İsa'nın çarmıha gerilmesi meselesi esasen reenkarnasyon ve plan ( boyut ) değişimi hususlarında insanlara batini mesajlar vermektedir. Bu konu, gizemli addedilen tüm bilgilerin kelimelerin köklerinde saklı olduğu yaklaşımıyla incelendiğinde yine ortaya bazı detaylar çıkmaktadır. İncil'de yer alan konuya ilişkn ayetleri şöyledir.
40 Matthew 27-33 GOLGOTA, yani Kafatası denilen yere vardıklarında,
41 Mark 15-22 İsa'yı GOLGOTA, yani Kafatası denilen yere götürdüler.
43 John 19-17 Askerler İsa'yı alıp götürdüler. İsa çarmıhını kendisi taşıyıp Kafatası, İbranice'de GOLGOTA denilen yere çıktı.
Ezoterik ve mistik bir sembol olan "Çarmıh", "Clavicula Salomonis" ( Süleyman'ın Küçük Anahtarı ) ile de ilintilidir. Zira evvelce "Ars Goetia ve Clavcula Salomonis" başlıklı bölümde incelendiği üzere "Clavicula" ( Anahtarcık ) kelimesi, omurga ile birlikte "Çarmıh" şekli arzeden "Köprücük Kemiği"ne de verilen isimdir.
** "Haç" kelimesi de, formu itibarıyla, "Balta" anlamına gelen "Hatchet" ( İng. ) ve "Hache" ( Fra. ) kelimelerinin bir tezahürü gibidir.
43 John 19-19 Pilatus bir de yafta yazıp çarmıhın üzerine astırdı. Yaftada şöyle yazılıydı: NASIRALI İSA YAHUDİLER'İN KRALI*
43 John 19-20 İsa'nın çarmıha gerildiği yer kente yakındı. Böylece İbranice, Latince ve Grekçe yazılan bu yaftayı Yahudiler'in birçoğu okudu.
43 John 19-21 Bu yüzden Yahudi başkâhinler Pilatus'a, "'Yahudiler'in Kralı' diye yazma" dediler. "Kendisi, 'Ben Yahudiler'in Kralı'yım dedi' diye yaz."
43 John 19-22 Pilatus, "Ne yazdımsa yazdım" karşılığını verdi.
Yukarıdaki İncil ayetlerinde belirtildiği üzere Mesih İsa'yı sorgulayan ve çarmıha gerilmesine imkan veren vali Pilatus, İsa çarmıha gerildikten sonra çarmıhın tepesine "INRI" ( Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum / Yahudiler Kralı Nasıralı İsa ) yazmıştır. Bu esnada halk ile Pilatus arasında geçen diyalog da ilginçtir. Halkın, "Yahudilerin Kralı yazma" demesine rağmen Pilatus'un "Ne yazdımsa yazdım." diyerek karşılık vermesi ve yazıyı değiştirmemesi düşündürücüdür.