"27/20" - Ve (1) tefekkade (2) et (3) tayra (4) fe (5) kale (6) ma (7) li (8) iye (9) la (10) era (11) el (12) HÜDHÜDE (13) em (14) kane (15) min (16) el (17) ğaibın (18)
( Ve kuşları inceledi de "Ne oluyor bana? HÜDHÜDÜ neden göremiyorum? Gayblardan mı oldu?" dedi. )
"Zümrüdü Anka kuşu ile Kaf Dağının birbirinden ayrılmaz bir özellikte olmaları nedeniyle bu ikili bulundukları konum itibariyle doğal olarak halk hikâyelerini ve masallarını da etkilemişlerdir. Süleyman Peygambere dair anlatılan mitolojilerde ise, eski dünyanın geçmişine dair tarih biliminin kayıt altına alınamadığı çağlardan beri büyülü bir kuş olarak karşımıza çıkan ve sözlü tarihin kaynağı olan masal ve efsanelerde yer edinen HÜDHÜD KUŞU, Süleyman Peygamberin himayesinde olan bütün kuşlar içinde sivrilmiş ve Süleyman Peygamberin postacısı rütbesine yükselmiştir. İşte bu HÜDHÜD KUŞU da ayrıca Zümrüdü Anka adıyla bütün Mezopotamya, Orta doğu ve ön Asya hikâyelerinde yer alan ilginç bir motif olarak bilinmektedir. Özellikle Mezopotamya ve ön Asya masallarında, halk hikâyelerinde tüyleri ve kanatları ışıldayan mücevherden, uçuşu rüzgârdan hızlı, kendi kendini yakıp sonra külleri arasından çırpınıp uçan bir kuş olarak anlatılır."
http://www.turizmhaberleri.com/koseyazisi.asp?ID=2859
Hüdhüd Kuşu
Anka Kuşu İlüstrasyonu
Mitolojik semboller olan "Hüdhüd Kuşu" ( Çavuşkuşu, İbibik ) ve "Anka Kuşu", "Yanıp küllerinden yeniden doğmak" kavramı ile esasta reenkarnasyon döngüsünü sembolize etmektedirler. Özde aynı olan her iki kuşun da başlarının tepesinde "İbik" bulunmaktadır.
Kur'an'da Hüdhüd kelimesinin ilk ve son kez geçtiği ayetin kodunun ( 27/20 ) nümerolojik değeri "11" sayısını vermektedir. Bilindiği üzere, "11" sayısı düaliteyi ve yaşam döngüsnü sembolize etmektedir. Kuşun ismi olan "Hüdhüd" kelimesinin iki adet "Hüd" hecesinden oluşması da 1 ve 1 yani "11" sayısı gibi düaliteyi sembolize etmektedir.
"Hüd" kök kelimesi "Hüda" ( Yönlendirme, Doğru Yolu Gösterme ) ve "Hidayet" ( Yönlenme, Doğru yola gelme ) kelimelerinin de kökü olup, Hüdhüd kuşunun "Yönlendiren, Yön Veren, Doğru Yolu Gösteren" niteliği olduğu da ortaya çıkmaktadır. Zira 27/22 kodlu ayette Hüdhüd'ün Süleyman'a "kesin ve doğru" bir haber getirmesinden ve onu yönlendirmesinden bahsedilmektedir.
27/22 - Fe mekese ğayra beıydin fe kale ehattü bima lem tühıt bihı ve Cİ'TÜKE min sebein Bİ NEBİN YEKIN
( Çok geçmeden "O senin kavrayamadığını, bilmediğini kavradım, öğrendim. Sana Sebe' den KESİN DOĞRU HABER GETİRDİM." dedi. )
No comments:
Post a Comment