İnanan insanların en büyük sınavı "Akif" olmak hususundadır. "Akif" kelimesi "İnançta sebatkar olmak ve inanç devamlılığını korumak" anlamına gelmektedir. İnananların, bulundukları ortamlarda ( aile, iş, arkadaşlık vb. ) ve yaşadıkları olaylarda karşılaştıkları negatif etkenlerle mücadele etmeleri, düşünce yoğunluklarını, odaklanma ve konsantrasyon seviyelerini kaybetmemeye çalışmaları gerekmektedir. Zira, şeytanın saptırma metodolojisinin temeli insanın konsantrasyonunu dağıtma girişimlerine dayanmaktadır.
"Akif" ( İnançta sebatkar ) kelimesi Kur'an'da "8" kez tekrarlanmaktadır. "Akif" kelimenin ilk kez geçtiği ayet Bakara suresinin 125. ( 1+2+5 = "8" ) ayetidir. "Akif" kelimesiyle "8" nümerolojisi ilişkisi, "Meleklerin" desteğiyle "Döngüye" erişme olarak yorumlanabilir. Melek taklidi yapan ve Kur'an'daki frekansı Melek kelimesinin frekansı ile aynı olan ( 88 ) şeytan da neferlerini kendisine "Akif" olmaya çağırmaktadır.
Bakara 2/"125" - Ve iz cealnel beyte mesabeten lin nasi ve emna vettehızu min mekami ibrahıme müsalla ve ahidna ila ibrahıme ve ismaıyle en tahhira beytiye lit taifıne vel akifıne ver rukkeıs sücud ( Ve zamanında evi insanlar için güvenli ve sevap yeri kıldık. İbrahim’ in makamından dua yeri edinin. Tavaf edenler, kullukta sebatkarlar ve eğilip yere kapananlar için İbrahim' e ve İsmail' e evi temizlemeyi ahdettik. )
"Akif" kelimesinin son kez geçtiği 26/71 kodlu ayetteki "88" nümerolojisi şeytanın melek taklidi yaparak aldatmasına nümerolojik anlamda net bir örnektir. Zira sure ve ayet numarasını oluşturan rakamların nümerolojik değerleri yanyana konduğunda "88" sayısı oluşmaktadır.
Şuara "26"/"71" - Kalu na'büdü asnamen fe nezallü leha akifın ( "Putlara kulluk ediyoruz. Onlara sebatkarca meyleder eğiliriz." dediler. )
Sure kodu 26 ... 2+6 = "8"
Ayet kodu 71 ... 7+1 = "8" .... "88"
Kur'an'da "Akif" olma hususu, insanın seçimine sunulmuş olan iki yoldan biri olan "Sarp Yokuş" kavramıyla da ifade edilmektedir. Diğer yolun şeytanın yolu olduğu aşikardır.
Beled 90/10 - Ve hedeynahün necdeyni ( Ve onu iki yola yönlendirdik. )
Beled 90/11 - Fe laktehamel akabet ( Böylece sarp yokuşa tahammül edemedi. )
Allahü Teala, inanç yolunda muvaffak olacak kullarının tutum ve davranışlarının nasıl olması gerektiğini aşağıdaki ayetlerde tanımlamaktadır.
Al'i İmran 3/139 - Ve "la tehinu ve la tahzenu" ve entümül a'levne in küntüm mü'minın ( Ve "gevşemeyin ve hüzünlenmeyin". Eğer inananlarsanız sizler üstünsünüz. )
Al'i İmran 3/146 - Ve ke eyyin min nebiyyin katele mea hu ribbiyyune kesır fe "ma vehenu li ma esabehüm fı sebılillahi ve ma daufu ve mestekanu" vallahü yühıbbüs sabirın ( Ve kendini Rab' be adamış olanların birçoğunun birlikte savaştıkları öyle haberciler vardı ki. "Allah yolunda, onlara o isabet edenlerden dolayı gevşemediler ve zayıflamadılar ve endişelenip boyun eğmediler". Allah sabredenleri sever. )
Enbiya 21/19 - Ve lehu men fis semavati vel ard ve men ındehu "la yestekbirune an ıbadetihı ve la yestahsirun" ( Ve göklerin ve yerin içindeki kimseler O’nadır. O indindeki kimseler O’na kulluklarında kibirlenmezler ve yorulmazlar. )
Enbiya 21/20 - Yüsebbihunelleyle ven nehara la yeftürun ( Gece ve gündüz O' nu överler. Usanıp bezmezler. )
No comments:
Post a Comment