Hz. Süleyman'a, yerde yüksek imkanlar verilmesinin sebebi aşağıdaki Tevrat ayetlerinde açıklanmaktadır.
11-1-Krallar-3-8 İşte kulun kendi seçtiğin kalabalık halkın, sayılamayacak kadar büyük bir kalabalığın ortasındadır.
11-1-Krallar-3-9 Bu yüzden kuluna anlayışlı, bilge bir kalp ver ki iyi ile kötüyü ayırt edip halkına hükmedebileyim. Yoksa senin bu büyük halkına kim hükmedebilir!"
11-1-Krallar-3-10 Süleyman'ın bu isteği Rab'bi hoşnut etti.
11-1-Kings-3-11 Tanrı ona şöyle dedi: "Madem kendin için uzun ömür, zenginlik ve düşmanlarının ölümünü istemedin, ancak doğru hüküm verebilmek için anlayış, bilgelik istedin;
11-1-Kings-3-12 isteğini yerine getirdim. Sana bilge ve anlayışlı bir kalp verdim ki, benzeri ne senden öncekilerde görülmüştür, ne de senden sonrakilerde görülecektir.
Yukarıdaki ayetlerden de anlaşılacağı üzere Hz. Süleyman'a verilen imkanların kök sebebi, kibirden arınmış olan Hz. Süleyman'ın, kendisini diğer insanlardan üstün kılacak dünyevi, maddi ve nefsani hiçbir unsuru Rab'binden talep etmemesi, bunun yerine kalben ve samimi bir şekilde, adaleti ve doğruluğu sağlamasına vasıta olacak ilmi, bilgeliği talep etmiş olmasıdır. Hz. Süleyman'ın isminin anlamı da O'nun ima dolu bu yüksek karakterini tanımlar niteliktedir. ( Süleyman = Salimen = Tam olan, Bütün olan, Salim olan, Sağlam olan )
Kur'an ayetlerinde de Hz. Süleyman'a verilen imkanlardan ve özellikle cinlere ( kaba madde frekansında görünemeyen, süptil nitelikli farklı boyut varlıklarına ) hükmetmesinden bahsedilmektedir.
27/16 Ve Süleyman Davud’a varis oldu. "Ey insanlar, bize kuş konuşması öğretildi. Bize her şeyden verildi. Kesinlikle bu, o apaçık üstünlüktür, lütuftur." dedi.
27/17 Ve cinlerden, insanlardan ve kuşlardan oluşan orduları, askerleri Süleyman için toplandı. Artık onlar düzenlenip hizalanıyorlardı.
34/12 Ve Süleyman için rüzgar. Onun gidişi bir aydı ve onun dönüşü bir aydı. O'na erimiş bakır pınarı akıttık. O'nun önünde çalışanlar Rab’binin izniyle cinlerden kimselerdi. Onlardan kim emrimizden çıkarsa, ona ateş azabından tattırırız.
Kur'an'ın aşağıdaki ayetlerinde de Hz. Süleyman'a ilişkin bir kitaptan bahsedilmekte ve bu kitabın "Allah'ın ismiyle" olduğu 27/30 kodlu ayette bildirilmektedir ki Kur'an'daki ikinci ve son "Bismillahirrahmanirrahim" ifadesi de bu ayette yer almaktadır.
27/29 Kalet ya eyyuhel meleu inni ulkiye ileyye kitabun kerim
( "Ey ileri gelenler kesinlikle bana faydalı yüce kitap atılıp bırakıldı." dedi. )
27/30 İnnehu min suleymane ve innehu bismillahirrahmanirrahim
( Kesinlikle o Süleyman’ dandır. Kesinlikle o şefkatli merhametli Allah’ın ismiyledir. )
Hz. Süleyman'ın hizmetinde olan 72 cinin isimlerinden ( Kur'an'daki Cin suresinin numarası 72'dir. ), majik ( sihirsel ) ritüellerden, invokasyonlardan ve operasyonlardan bahsedilen ve beş bölümden oluşan bir grimuar olan "Lemegeton Clavicula Salomonis"* ( Süleyman'ın Parlayan Küçük Anahtarı ) isimli kitabın, Neml suresinin yukarıdaki ayetinde belirtilen kitap ile dolaylı ilintisi olabilir. Zira ana teması "maji" olan, Hz. Süleyman'a atfedilen ancak anonim nitelik arzeden bu kitabın, Hz. Süleyman'dan da bahsedilen Bakara suresinin 2/102 kodlu ayetinde belirtilen "sihir yapan inkarcı şeytanlar" tarafından yazılmış olması muhtemeldir.
"Lemegeton Clavicula Salomonis"'in bölümleri ve anlamları şöyledir.
Ars Almadel = Bağlama, Kilitleme Sanatı / Sunak Sanatı ( ars ( sanat ) + el ( önek ) + mandalos ( sürgü, kilit; taşınabilir sunak ( altar ) ) )
Ars Goetia = Hükmetme Sanatı ( ars ( sanat ) ( lat ) + goeteia ( hükmetme ) ( gre )
Ars Notoria = Ünlü Olma Sanatı ( ars ( sanat ) + notoria ( ün, şöhret ), notorius ( ünlü, şöhretli ) )
Ars Paulina = Havari Paul'un Sanatı ( ars ( sanat ) + paulina ( küçüklük ), paulinus ( küçük ) )
Ars Theurgia Goetia = İlahi İşler Yapma Sanatı ( ars ( sanat ) + theourgia ( ilahi iş, tanrı işi, mucize, büyü, sihir ) ( theos ( tanrı, ilah ) + ergon ( iş, çalışma ) ) + goeteia ( hükmetme ) )
* "Lemegeton" kelimesinin, Arapça "Lemehat" ( Göz atışlar, Parıltılar, Işıltılar ) ve/veya "Lemaat" ( Parıltı, Işıltı" kelimesine "-en" ( gibi olan ) ekinin ilave edilmesiyle oluşmuş olması ve "Göz Atan, Parıldayan, Parlayan, Işıldayan" anlamı taşımakta olması kuvvetle muhtemeldir. "Clavicula" ( Anahtarcık, Küçük Anahtar ) kelimesi ise Latince "Clavis" ( Anahtar ) ve "cula" ( küçültme eki ) kelimelerinden oluşmaktadır. "Salamonis" kelimesi de "Tam olan, Bütün olan, Salim olan, Sağlam olan" anlamına gelen "Süleyman" kelimesinin Latince telaffuzudur.
Bakara suresinin aşağıdaki ayetine de Hz. Süleyman, cin şeytanları ve sihir konularına ilişkin bilgi verilmektedir.
2/102 Ve o Süleyman'ın mülkünün ve hükümdarlığının üzerine o şeytanların okuduğuna tabi oldular. Süleyman inkar etmedi ve lakin şeytanlar inkar ettiler. İnsanlara sihiri ve Babil’de iki melek olan Harut ve Marut’un üzerine indirileni öğretiyorlardı. "Kesinlikle biz sınavız. O halde inkar etmeyin." diyene kadar ikisi kimseye öğretmezlerdi. Onlardan erkeğin ve eşinin arasını neyin ayırdığını öğrenirlerdi. Onlar onunla Allah’ın izni olmadıkça kimseye zarar veremezlerdi. Onlara ne zarar verebilir ne fayda vermez öğrenirlerdi. Onu satana ahirette nasip olmadığını bilirlerdi. O nefislerini sattıkları ne kötüdür. Keşke bilmiş olsalardı.
No comments:
Post a Comment