Şirkin, bir inanç sistemine dönüşmüş hali olan politeizm ( çok tanrılılık ), özünde "cinlere kulluk" bulunan mitoloji fenomeninin de kaynağıdır.
Grek kökenli kelimeler olan Politeizm ve Mitoloji kelimelerinin etimolojik analizleri şöyledir.
Politeizm = polytheismos ( poly ( çok ) + theos* ( tanrı ) + ismos ( ile ilgili olma ) )
* Zeus ( Tanrı ) ( lat. ), Zion ( Tanrı gibi ), Zionism ( Tanrı gibi olmacılık ) ( ibr. ), Ziya ( Diya ) ( Işık ) ( ara. ), Dieu ( Tanrı ) ( fra. ) kelimeleri de ortak "THE / ZE / Zİ / Dİ" kökündendir.
Mitoloji = mythologia ( muthos, mythos ( konuşma, düşünce, söz, söylem; hikaye, destan, masal, ağızdan ağza aktarılan her şey ) + logos, logia ( bilgi, bilim, kelime ) )
Psikolojide, "gerçekleri çarpıtmayı, değiştirmeyi hastalık durumuna getirme ve hayalde kurgulanan olağanüstü hikayeleri gerçekmişçesine anlatma obsesyonu" sendromunun isminin "Mitomani" olması da konu bağlamında mesaj içermektedir.
Aynı hikayelerin farklı karakter isimleriyle konu edildiği yani esasen birbirlerinin kopyası olan Mısır, Roma, Yunan, Hindu vb. kültürlerindeki mitolojik bilgiler incelendiğinde, yaratılıştan bu yana insan ile mücadele eden, insanlığı tahakküm altına almak isteyen kibirli ve nefsani "cin şeytanlarının" tasvirleriyle karşılaşılmaktadır ki bu durum Kur'an'da, insanın yaratılışı aşamasında, isyan edip, vazifeli rahmani cin ( melek ) iken cin şeytanına dönüşen ve tayfasıyla ( düşmüş melekler ) birlikte dünyaya musallat edilen İblis'in şu sözleriyle tanımlanmaktadır.
15/33 "Kuru balçıktan, şekillenmiş cıvık çamurdan yarattığın insan için secde eden olamam." dedi.
4/119 Ve kesinlikle onları saptıracağım, kesinlikle onları saplantılara, kuruntulara sokacağım. ...
Bilindiği üzere, kelime anlamı itibarıyla "Görünmeyen, Örtülü" anlamına gelen "Cinn" kelimesi, süptil nitelikli olan ancak kaba madde frekansı dünyada da farklı formlar halinde tezahür edebilen üst boyut varlıklarını temsil etmektedir. Bu varlıklar rahmani cinler, vazifeli rahmani cinler ( melekler ), şeytani cinler ( cin şeytanları ) olarak kategorize edilmektedir.
Politeizmin ve mitolojinin özünü oluşturan cinlere kulluk, teslis ( üçleme ), melekleri ve habercileri rab edinme, melekleri kadın ismiyle tanımlama, kadına şeytani vasıf atfetme gibi hususlara ayetlerde defaatle işaret edilmiştir.
34/41 "Sen yücesin. Sen onlardan başka dostumuzsun. Bilakis cinlere kulluk etmekteydiler. Onların çoğunluğu onlara inanmışlardı." derler.
4/171 ... O halde, Allah’a ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. ...
5/73 O "Kesinlikle Allah, üçün üçüncüsüdür." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır.
3/64 ... Bazılarımız bazılarını Allah’tan başka Rabler edinmesin. ...
3/80 Ve size, melekleri ve habercileri Rabler edinmenizi emretmez. Teslim olanlar olmanızdan sonra, size inkarı mı emreder?
53/27 Kesinlikle o ahirete inanmayanlar, melekleri kadın isimleriyle isimlendiriyorlar.
4/117 Kesinlikle onlar, O’nun haricinde ancak kadınları çağırırlar. Kesinlikle ancak asi inatçı şeytanı çağırırlar.
6/19 Kesinlikle siz, Allah'la beraber başka ilahlar olduğuna şahitlik mi edeceksiniz?" De ki: "Ben şahitlik etmem." De ki: "Kesinlikle O tek ilahtır. Kesinlikle ben o ortak koştuklarınızdan beriyim."
No comments:
Post a Comment