Bu blogda, yaratılışın kaynak kodları olan kelimelerin ve ayetlerin semantik, nümerolojik ve etimolojik açıdan incelenmesi ve bilimsel veriler ile ilişkilendirilmesi sonucunda ortaya çıkan tespitlere yer verilmektedir.
Çeviri
Saturday, November 5, 2022
Bir cin filmi ... "Üçbin Yıllık Özlem"
Friday, November 4, 2022
Özdeş yapılar ... Yerküre ve Kafatası
Friday, October 28, 2022
Kandil Gecesi ve Halloween
"Kandil* Gecesi" kavramı, kutsal bir vakanın tezahür ettiği geceyi temsil eden ve ilgili gecede minare ışıklarının yakılmasıyla sembolize edilen ritüeli tanımlamaktadır.
* Kandil ( Mum ), Candle ( Mum ) ( İng. ), Chandelier ( Işık veren ) ( Fra. )
"Kandil" kavramı Kur'an'da yer almıyor olsa da, nihayetinde her bilginin bir ilahi kozmik kökeni olduğu ve bilgiyi kullananın niyetinin önem arzettiği düşüncesinden hareketle bu bölümde yine sadece semantik ve nümerik tespitlere yer verilmiştir.
Kabul edilegelmiş olan 4 adet "Kandil Gecesi"nin isimleri ve simgeledikleri vakalar şöyledir.
Mevlid Kandili : Hz Muhammed'in doğum günü olup, Hicri** takvime göre Rebiulevvel ayının "11". gecesidir. ( Mevlid = Doğum )
Muhammed suresinin 47. sure ( 4+7 = 11 ) olması ve 38 ayet ( 3+8 = 11 ) içermesi 11 sayısı uyumu açısından dikkat çekmektedir.
** Hicri takvimde 1 yıl, 354 ya da 355 gündür. Aynı zamanda 12 kameri aydan oluşur. Miladi takvimde ise 1 yıl 365 gün 6 saattir ve 12 aydan oluşur. Dolayısıyla iki takvim arasında 11 gün fark bulunur ki bu da yine 11 sayısını öne çıkarmaktadır.
Regaib Kandili : Hz Muhammed'in annesi Hz. Amine'nin ana rahmine düştüğü gün addedilmekte olup, Hicri takvime göre Receb ayının ilk Cuma günüdür. ( Regaib = Talep etme, Rağbet etme )
Mi'rac Kandili : Hz Muhammed'in göğe yükseldiği gün addedilmekte olup, Hicri takvime göre Receb ayının 27. günüdür. ( Mi'rac = Yükseliş ) ( Kur'an'da "Rukiy" kelimesiyle ifade edilen "yükseliş"in bir astral çıkış ve üst planlardan bilgi alma vakası olması kuvvetle muhtemeldir. )
Berat Kandili : Kur'an'ın Levh-i Mahfuzdan dünya semasına toptan indirildiği*** ve günahların bağışlandığı gece addedilmekte olup, Hicri takvime göre Şaban ayının 14. günüdür. ( Berat = Temize çıkma )
*** İslami kültürde Kur'an'ın, Levhi Mahfuz'dan Melek Cebrail'e topluca indirilmesi ( İnzal ) ve akabinde Cebrail tarafından Hz. Muhammed'e bölüm bölüm indirilmesi ( Tenzil ) farklı vakalar olarak tanımlanmaktadır.
Yukarıda anılan 4 geceye atfen, 4 ayrı gecede cami minarelerinin ışıklarının yakılması uygulaması yani "Kandil" uygulaması 1566 tarihinde, 11. Osmanlı padişahı ve 90. islam halifesi sıfatlarıyla tahta geçen II. Selim tarafından başlatılmıştır.
Yukarıda yer alan 1566 sayısı 666 sayısıyla ( 1+5 = 6 ve 66 ... 666 ... 6+6+6 = 18 ... 1+8 = 9 ), 11 ve 90 sayıları da hem 11 hem de 9/11 sembolizmiyle uyum arzetmektedir. Ayrıca padişah Selim'in, ismi bazda sıra nunarasının 2 ( 1+1 ) olması da 11 nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir.
Yeni dünya düzeninin formatı olarak planlanan küresel padişahlığın yani emperyalist tahakküm sisteminin topluma telkin edilmesi amacıyla çekilen ve maalesef Kanuni Sultan Suleyman'ın cinsel yaşamının tasvirinden ibaret olan "Muhteşem Yüzyıl" isimli dizinin 2011 yılında vizyona girmiş olması da 11 sayısı uyumu açısından önem arzetmektedir. ( II. Selim, Kanuni Sultan Süleyman ile Hürrem Sultan'ın oğludur. )
Batı kültüründe "Halloween"**** ( Kutsallar Gecesi ) ismiyle anılan ritüel gecesi de "Kandil" sembolizmi içermektedir. Zira "Halloween"'in sembolü içi oyulmuş ve "kandil" gibi yakılan bir kabaktır.
**** Halloween ... Hallow ( Kutsallar ) + een / eve / evening ( arefe, gece ) ... "Kutsallar Gecesi"
"Halloween" gecesi ritüelinin kökeninin pagan nitelik arzettiği de kaynaklarda yer almaktadır. Zira güncel haliyle "Halloween" yani "Kutsallar Gecesi" ritüeli "Cadılar Bayramı" adıyla uygulanan bir korkunç kostüm şovuna, kan, vahşet ve dehşet sembolizmi ritüeline dönüşmüş durumdadır.
Ve Suudi Arabistan'da 2021 yılından itibaren "Cadılar Bayramı" kutlamalarının başlatılması da ayrıca dikkat çekmektedir.
Thursday, October 27, 2022
Kur'an kelimesi ve 7 -11 kodlaması
"Kur'an" kelimesi Kur'an'da 70 kere tekrarlanmakta olup, bu sayı Tevbe suresinin aşağıdaki ayetinde bir "isteğin gerçekleşebilmesi" için gerekli olan tekrar ( zikir ) adedi olarak bildirilmektedir. Ayette "gerçekleşmenin" ancak Allah'ın rızasına ve iznine bağlı olduğu da dolaylı misal ile vurgulanmaktadır.
9/80 İSTAĞFİR (1) LEHUM (2) EV (3) LA (4) TESTAĞFİR (5) LEHUM (6) İN (7) TESTAĞFİR (8) LEHUM (9) SEB'İNE (10) MERRATEN (11) fe (12) ley (13) yağfir (14) allahu (15) lehum (16) zalike (17) bi (18) enne (19) hum (20) keferu (21) bi (22) allahi (23) ve (24) rasuli (25) h (26) ve (27) allahu (28) la (29) yehdi (30) el (31) kavme (32) el (33) fasikin (34)
( ONLARA AF İSTE VEYA ONLARA AD İSTEME. ONLAR İÇİN YETMİŞ KERE AF İSTESEN DE Allah onlara af eylemeyecektir. Bu, kesinlikle onların Allah' ı ve resulünü inkar etmelerinden dolayıdır. Allah günahkarlar kavmini yönlendirmez. )
Ayetin "Seb'ine merraten" ( Yetmiş kere ) ile biten ilk bölümünde 11 kelime bulunması da "halden hale geçiş", "gerçekleşme", "dönüşüm" kavramları açısından dikkat çekmektedir.
"7" ve "11" sayılarının "Kur'an" kelimesiyle ilintisinin "İkili Yedi" ifadesiyle vurgulandığı yegane ayet Hicr suresinin aşağıdaki ayetidir.
15/87 Ve (1) lekad (2) ateyna (3) ke (4) SEB'AN (5) MİN (6) EL (7) MESANİ (8) ve (9) el (10) KUR'ANE (11) el (12) azim (13)
( Ve biz sana İKİLİLERDEN YEDİYİ ve büyük KUR'AN' ı verdik. )
Düalite ve döngü kavramlarını simgeleyen "İkili Yedi" ifadesinin yer aldığı Ayetteki "Kur'an" kelimesinin 11. kelime olması dikkat çekmektedir. Zira "İkili Yedi" ifadesi 11 ve 7 sayılarının etkileşiminin bir yansıması niteliğindedir. ( 11 ... 1+1 = 2 ve 7 )
Ra'd suresinin 31. ayetinde de Kur'an ayetlerinin ve kelimelerinin kudretinden bahsedilmekte ve bu kudretin tesirli olabilmesinin ise Allah'ın rızasına ve iznine bağlı olduğu tekrar vurgulanmaktadır.
13/31 Ve (1) lev (2) enne (3) kur'anen (4) suyyirat (5) bi (6) hi (7) el (8) cibalu (9) ev (10) kuttiat (11) bi (12) hi (13) el (14) erdu (15) ev (16) kullime (17) bi (18) hi (19) el (20) mevta (21) bel lillahil emru cemia ......
( Ve şayet kesinlikle Kur'an ki, onunla dağlar gezse veya onunla yer kesilip parçalansa veya ölüler onunla konuşturulsa. Bilakis tüm işler Allah içindir. .... )
Ayetin ilk cümlesi 21* kelimeden oluşmakta olup, ayet kodundaki ( 13/31 ) rakamlar ile 21 sayısındaki rakamların toplamı ( 1+3+3+1+2+1 = 11 ) yine 11 sayısını vermektedir.
* 21sayısı "Ruh"'un nümerik sembolü olup, "Ruh" kelimesi Kur'an'da 21 kere tekrarlanmaktadır
Kur'an kelimesinin ilk kez zikredildiği ayet ise 2/185 kodlu ayettir.
2/185 Şehru ramedanellezi unzile fihil KUR'ANU huden lin nasi ve beyyinatin minel huda vel furkan fe men şehide minkumuş şehra fel yesumh ve men kane meridan ev ala seferin fe iddetum min eyyamin uhar yuridullahu bikumul yusra ve la yuridu bikumul usr ve li tukmilul iddete ve li tukebbirullahe ala ma hedakum ve leallekum teşkurun
( KUR'AN o Ramazan ayı içinde, insanlar için yönlendirme, yönlendirmeden açık deliller ve fark yaratan olarak indirildi. Sizden kim bu aya şahit olursa oruç tutsun. Kim hasta veya seferde olursa sonraki günlerden müddeti doldursun. Allah, müddeti tamamlamanız ve sizi yönlendirmesine karşılık Allah’ ı yüceltmeniz için size kolaylık verip yardım etmeyi ister ve zorluğu istemez. Umulur ki şükredersiniz. )
Ayet kodundaki ( 2/185 ) rakamların toplamının ( 2+1+8+5 = 16 ... 1+6 = 7 ) nümerolojik değeri 7 sayısını vermektedir. 7 sayısı döngü sonunu, tamamlanmayı, kamil olmayı simgeleyen sayıdır ki bu nedenle yukarıda belirtilen ayetlerdeki anlam içeriğiyle uyumlu olarak tezahür etmektedir.
7 ve 11 sayılarının semantik ve nümerik ilintisine bir örnek de Kur'an'da "Ehadeaşera" ( Onbir ) kelimesinin ilk ve son kez geçtiği ve Hz. Yusuf'un üst planlardan ( frekanslardan ) bilgi ve tesir almasını konu eden 12/4 kodlu ayetteki 7 nümerolojisidir.
12/4 İz (1) kale (2) yusufu (3) li (4) ebi (5) hi (6) ya (7) ebet (8) i (9) in (10) ni (11) raeytu (12) EHADEAŞERA (13) kevkeben (14) ve (15) eş (16) şemse (17) ve (18) el (19) kamera (20) raeytu (21) hum (22) li (23) i (24) sacidin (25)
( Zamanında Yusuf babasına "Ey babam, kesinlikle ben ONBİR yıldız, Güneş ve Ay gördüm. Onları benim için yere kapanırlarken gördüm." dedi. )
- Ayetin kodunun nümerolojik değeri 7 sayısını vermektedir. 1+2+4 = 7
- Ayette 25 kelime bulunmaktadır. 2+5 = 7
Yukarıdaki ayetteki iki adet 7 ve 11 sayısı tezahürü, "İkili Yedi" kavramına da işaret etmekte gibidir.
Tuesday, October 25, 2022
Halit Kıvanç'ın ardından...
Bir döneme yoğun izlerini bırakmış olan ve bugün vefat haberi bildirilen gazeteci, sunucu ve radyocu Halit Kıvanç rahmetle anılmaktadır.
Rahmetlinin şahsiyetinden bağımsız olarak yani batini anlamda ve semantik ve nümerolojik açıdan 11 sayısıyla ilgili ilginç bir durum oluşmuştur.
"Halit" kelimesinin esası Arapça "Halid" ( Ebedi, Daimi ) kelimesidir. Kur'an'da ilk "Halid" ( Ebedi ) kelimesinin geçtiği ayette 47 ( 4+7 = 11 ) kelime bulunmakta olup, "Halid" kelimesi 47. kelimedir.
2/25 Ve (1) beşşiri (2) ellezine (3) amenu (4) ve (5) amilu (6) es (7) salihati (8) enne (9) lehum (10) CENNATİN (11) tecri (12) min (13) tahti (14) ha (15) el (16) enhar (17) kulle (18) ma (19) ruziku (20) min (21) ha (22) min (23) semeratin (24) rizkan (25) kalu (26) haza (27) ellezi (28) ruzikna (29) min (30) kablu (31) ve (32) utu (33) bi (34) hi (35) muteşabiha (36) ve (37) lehum (38) fi (39) ha (40) ezvacun (41) mutahheratun (42) ve (43) hum (44) fi (45) ha (46) HALİDUN (47)
( Ve o inananları, iyilikler yapanları altlarından nehirler akan BAHÇELERİN / CENNETLERİN kesinlikle onlara olduğu ile müjdele. Onların hepsi oranın meyvelerinden, ürünlerinden rızıklanırlar. "Bunlar o önceden rızıklandırıldıklarımızdır." derler. Benzeşenlerinden verilmişlerdir. Orada temiz eşler de onlaradır. Onlar orada EBEDİDİRLER. )
"Halid" olmak yani "ebediyete intikal", kaba madde planından daimi ve kısmi ayrılışı yani "halden hale geçiş"i ifade etmektedir ki bu fenomenin nümerik sembolü 11 sayısıdır.
Ayrıca ayet, "Cennet" ( Bahçe ) tasvirini ve "cennete geçiş" yani "halden hale geçiş" kavramını içermektedir ki bu olgunun nümerik sembolü yukarıda da zikredildiği üzere 11 sayısıdır. Ayetteki "Cennat" ( Bahçeler ) kelimesinin 11. kelime olması da bu bağlamda dikkat çekmektedir.
"Halid" kelimesinin son kez geçtiği ayette ise "Cennat" ( Bahçeler ) kelimesi 6., "Halidine" ( Ebediler ) kelimesi 14. kelimedir. Bu iki kelimenin sıra numaralarının nümerolojik toplamı da 11 sayısını vermektedir. ( 6+1+4 = 11 )
98/8 Cezau (1) hum (2) inde (3) rabbi (4) him (5) CENNATİ (6) adnin (7) tecri (8) min (9) tahti (10) ha (11) el (12) enharu (13) HALİDİNE (14) fi (15) ha (16) ebeden (17) radiya (18) allahu (19) an (20) hum (21) ve (22) radu (23) an (24) hu (25) zalike (26) li (27) men (28) haşiye (29) rabbe (30) h (31)
( Onların karşılıkları Rab’lerinin indinde, altlarından nehirler akan, içinde ebediyen EBEDİ olacakları ikamet CENNETLERİDİR /BAHÇELERİDİR. Allah onlardan razı, hoşnut olmuştur. Onlar da O’ndan razı, hoşnut olmuşlardır. Bu, Rab’lerinden korkan, ürken, ürperen kimseler içindir. )
"Halit Kıvanç" kelimesinin 11 harften oluşması ve doğum günü ve ayının 18.02 ( 18 Şubat ) ( 1+8+0+2 = 11 ) olması da diğer dikkat çekici unsurlardır.
En başta da özellikle belirtildiği ve evvelki bölümlerde benzerleri olduğu üzere bu tespitler merhumun şahsı ile ilintilendirilme gayesi içermemekte olup sadece etimolojik ve nümerolojik uyuma dikkat çekilmektedir. Zira ilahi kozmik mesajlar, batini bilgiler ve farkında olunan veya olunmayan teyidler kelimelerin ve sayıların arzettikleri muhtelif uyumlar vasıtasıyla iletilmektedir.
Dumandaki şekiller
10.11.2018 tarihinde, içilen bir sigaradan tüten dumanların içinde oluşan "Kafa" figürleri, ilginç nitelik arzetmeleri sebebiyle bu bölümde paylaşılmaktadır. ( Not: Sigara sağlığa zararlı olup, fotolar, blog yazarının değil adı ve soyadı toplam 11 harften oluşan bir başkasının içtiği sigaradan tüten dumanların görüntülerini yansıtmaktadır. )
Fotonun çekildiği tarihin 11 nümerolojisi ( 11. ay, yıl 2018 ... 2+0+1+8 = 11 ) içermesi ve oluşan figürlerin niteliği, halden hale geçiş yapan, dönüşen, boyutlar arası geçiş yapan bir varlık / varlıklara ait frekansların kaba madde planındaki süptil ve şekilsel tezahürlerini düşündürmektedir.
Güneş ve Ay toplandığında...
Kıyamet suresinin 9. ayetinde "Güneş Tutulması" fenomeni tasvir edilmektedir. ( Bilindiği üzere Güneş Tutulması, Ay'ın, yörüngesel hareket esnasında Dünya ile Güneş arasına girmesiyle oluşmaktadır. )
75/9 Ve (1) cumi'a (2) eş (3) ŞEMSU (4) ve (5) el (6) KAMERU (7)
( Ve GÜNEŞ ve AY toplandığında, )
Güneş Tutulması bir "Halden hale geçiş" fenomeni olup genel olarak da aynı kavramı simgelemektedir. Güneş Tutulması, yeni döngü başlangıcının, boyutsal portalden geçişin, halden hale geçişin sembolüdür. Bu kavramların nümerolojideki karşılığı ise 11 sayısıdır.
Yukarıdaki ayet bu bağlamda hem semantik, hem de nümerolojik uyum arzetmektedir.
Ayette, Güneş kelimesi 4., Ay kelimesi ise 7. kelimedir. Ayetteki ifade olan "Ve Güneş ve Ay toplandığında" ifadesine istinaden "Güneş ve Ay TOPLANDIĞINDA" yani Güneş ve Ay kelimelerinin ayetteki sıra numaraları toplandığında ( 4+7 = 11 ) ortaya 11 sayısı çıkmaktadır.
Bugün gerçekleşecek olan Güneş Tutulması'nın 15:05'e kadar sürmesi beklenmektedir. ( 1+5+0+5 = 11 )
Bir sonraki Güneş Tutulması'nın ise 02.08.2027 tarihinde gerçekleşeceği bildirilmektedir. ( 2+8 = 10 ve 2+0+2+7 = 11 ... 1 ve 11 ... 111 )