Başlangıçta "ölü" hükmünde olan Adem yani tüm insan neslini temsil eden varlık, Allahü Teala'nın yaratışı vesilesiyle kendisine bahşedilen "diriliş" ve sonrasındaki cennet yaşamı ( yarı süptil sevgi planı ) esnasında cin olan İblis'in saptırması neticesinde Allah'a olan ahdine vefa edememesi yani iyilik, doğruluk, ilim, itaat, sevgi, feregat ve sadakat olgularından oluşan "emanete" ihanet etmesi nedeniyle "öldürülmek" suretiyle cennetten ( sevgi planı ) çıkarılmış ve aslı cehennem ve ölüm olan dünya hayatına gönderilmiştir. "Dünya hayatı" ifadesi ilimsiz insan tarafından yapılan yanlış bir tamımlamadır. Zira dünya hayatı esas itibarıyla ve gerçek manasıyla bir "ölüm ortamıdır." Çünkü gerçek yaşam cenettedir. Bir varlığın yaşamakta olduğundan söz edilebilmesi için cennetten çıkmamış olması ve üst boyutlara doğru olan tekamül yolculuğuna devam ediyor olması gerekmektedir.
Konuya ilişkin ayetler;
2/28 - Keyfe tekfurune billahi ve küntüm emvaten fe ahyaküm sümme yümıtüküm sümme yuhyıküm sümme ileyhi türceun ( Allah’ ı nasıl inkar edersiniz? Ve ölülerdiniz de sizi diriltti. Sonra sizi öldürür. Sonra sizi diriltir. Sonra O'na döndürülürsünüz. )
Tevrat 1 Yaratılış 3-3 "Ama Tanrı, 'Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz' dedi."
- Ayette insanın, cennetteki yasak soy olan cin soyu ( cinlerin soyAĞACI ) ile temas etmesi halinde ölmek suretiyle cenetten çıkartılacağı bildirilmektedir. Ve öyle de olmuştur.
39/30 - İnneke meyyitün ve innehüm meyyitun ( Kesinlikle sen ölüsün ve kesinlikle onlar da ölüler. )
- Ayette dünya hayatında yaşadığını zanneden insanın esas itibarıyla ölü hükmünde olduğu bildirilmektedir.
40/11 - Kalu rabbena emettena esneteyni ve ahyeytena esneteyni fe i'terafna bi zünubina fe hel ila hurucin min sebıl ( “Rab’bimiz bizi iki kere öldürdün ve bizi iki kere dirilttin de günahlarımızı itiraf ettik. Artık çıkmaya yol var mı?” dediler. )
40/12 - Zaliküm bi ennehu iza düıyellahü vahdehu kefartüm ve in yüşrük bihı tü'minu fel hukmü lillahül aliyyil kebir ( Bu kesinlikle, tek Allah’a çağırıldığınızda inkar etmenizden ve eğer O’na ortak koşulursa ona inanmanızdandır. Böylece hüküm yüce büyük Allah’a dır. )
- 40/11 kodlu ayette "ikinci kez ölüme" maruz kalan inkarcıların ( cehennem topluluğu / kaba hidrojen yani kaba madde ortamı olan dünyayı tekrar deneyimleyecek olanların ) af için Allah'a yakarışları ve onlara verilen ilahi cevap bildirilmektedir. Reenkarnasyon ( tekrar bedenlenme ) kavramı, madde alemi olan dünya hayatına ( burada hayat kelimesi gerçek manasında değildir. ) ait bir kavram olup gerçek manası itibarıyla "ölüp dirilme" sürecini tanımlamamaktadır. Zaten ölü hükmünde olan varlıkların gerçek yaşama geçebilmeleri için 70,000 yıllık süreç içinde tabi olmaları gereken ve sınav amaçlı olan muhtelif adetlerdeki bedenlenme döngülerinin bir ifadesidir.
44/35 - İn hiye illa mevtetünel ula ve ma nahnü bi münşerin ( Kesinlikle o, ancak ilk ölümümüzdür. Bizler dirilenler de olmayacağız. )
- Ayette inkarcılar sadece dünya hayatı !! olarak algıladıkları ortamın var olduğunu, bunun dışında bir var oluşun bulunmadığını iddia etmektedirler.
45/35 - Zaliküm bi ennekümüttehaztüm ayatıllahi hüzüven ve ğarratkümül hayatüd dünya fel yevme la yuhracune minha ve la hüm yüsta'tebun ( Bu, kesinlikle Allah' ın ayetlerini alay edinmenizdendir. Sizi dünya hayatı aldattı. Artık bugün oradan çıkamazlar. Onların özürleri de istenmez. )
57/20 .... mel hayatüd dünya illa meta'ul ğurur ( ... dünya hayatı aldatıcı madde / meta / fayda haricindeki değildir. )
3/185 - Küllü nefsin zaikatül mevt ve innema tüveffevne ücuraküm yevmel kıyameh fe men zuhziha anin nari ve üdhılel cennete fe kad faz ve mel hayatüd dünya illa metaul ğurur ( Tüm nefisler ölümü tadacaktır. Ve ayağa kalkış gününde ödülleriniz kesinlikle size vefa edilecektir. Kim ateşten uzaklaştırılıp, cennete sokulursa kurtulmuştur. Dünya hayatı aldatıcı madde / meta / fayda haricindeki değildir. )
Cennete geri dönmeye layık görülmüş olanların, cennetten ilk çıkarılışlarındaki ölüm dışında ölüm deneyimlemeyecekleri, Allah'ın onları dünyanın son dönemindeki ölümcül olaylardan koruyacağı Duhan suresinin 44/56 kodlu ayetinde bildirilmektedir.
44/56 - La yezukune fihel mevte illel mevtetel ula ve vekahüm azabel cehım ( Orada ilk ölüm haricinde ölüm tatmazlar. Onları cehennem azabından korumuştur. )
Mürselad suresinin aşağıdaki ayetinde de, ölümcül olayların vuku bulduğu dünyanın döngü sonu sürecinde inananların ve iyilikler yapanların yani cennete layık görülmüş olanların Allah tarafından korunacakları, güvende olacakları, zarar görmeyecekleri ve ölmeyecekleri bildirilmektedir.
77/40 - Veylün yevmeizin lil mükezzibin ( Vay o gün o yalanlayanlar için. )
77/41 - İnnel muttekıne fi zılalin ve uyun ( Kesinlikle sakınanlar gölgelerin ve pınarların içindedirler. )
İncil'deki Vahiy suresinin aşağıdaki ayetinde ise dünyadaki 70,000 yıllık ve 600-700 reenkarnasyon döngülerinden oluşan süreçte Allah'a olan ahdine vefa ederek kaba madde alemindeki tekamülünü tamamlayan varlıkların cennete geri döndürüleceği ve dünyanın son dönemdeki maddi ve manevi olaylardan ( felaket olarak nitelenseler de gerçek manası çok daha farklıdır. ) korunmak suretiyle etkilenmeyeceklerini bildirmektedir.
66 Vahiy 2-11 Kulağı olan, Ruh'un kiliselere ne dediğini işitsin. Galip gelen, ikinci ölümden hiçbir zarar görmeyecek.'"
İncil'deki Vahiy suresinin aşağıdaki ayetinde ise ölü olduklarının farkına varamadıkları için gerçek yaşama erişme gayretinden uzak kalmış olan ve dünya hayatı olarak adlandırdıkları kaba madde alemine saplanmış olan inkarcıların akıbeti yani "ikinci ölüme" maruz kalacakları bildirilmektedir. ( İkinci ölüm kaba madde aleminde yeni bir 70,000 yıllık reenkarnasyon süreci anlamına gelmektedir. )
66 Vahiy 20-14 Ölüm ve ölüler diyarı ateş gölüne atıldı. İşte bu ateş gölü ikinci ölümdür.
Aşağıdaki ayette ise cennetin ( yarı süptil alem / sevgi planı ) tasviri yer almaktadır.
Aşağıdaki ayette ise cennetin ( yarı süptil alem / sevgi planı ) tasviri yer almaktadır.
66 Vahiy 21-4 Onların gözlerinden bütün yaşları silecek. Artık ölüm olmayacak. Artık ne yas, ne ağlayış, ne de ıstırap olacak. Çünkü önceki düzen ortadan kalktı."
No comments:
Post a Comment