Bu blogda sıkça tekrarlanan "Ruhsal Tekâmül" kavramının anlamsal içeriğinin ne olduğu üzerinde esasen her insanın derin tefekkür etmesi gerekmektedir. Zira bu kavramın ne olduğunun anlaşılması öyle kolay bir süreç olmadığı gibi bu blogdakiler de dahil olmak üzere bu konuda yazılanlar ve söylenenler insanın gelişmekte olan idrakinin yetersiz tanımlamalarından ileri gidememektedir. Zaten İsra suresinin aşağıdaki ayetinde "İnsan" isimli varlığa "Ruh" konusunda az ilim verildiği özellikle bildirilmektedir.
17/85 Ve yes'eluneke anir ruh kulir ruhu min emri rabbi ve ma utitum minel ilmi illa kalila
( Ve sana ruhtan sual ediyorlar. De ki: "Ruh, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )
Ancak elbette ki "Allah ve ahiret inancını taşıyan", ruhsal tekâmülü en büyük hedef ve sonsuz bir yolculuk addeden ve bundan tarif edilemez bir mutluluk duyan her insanın bu konuda bilgisini artırmak üzere çalışma ve araştırma yapması da ilahi nizamın gerekliliklerinden biridir.
Sonsuz kozmik bilgileri içeren kaynak kodlar hazinesi olan "Ana Kitabın / Ana Yazının" ( Ümmül Kitab ) insana bahşedilen bir parçası olan Kur'an'ın indirilmesinde "Ruhul Kudusi" ( Kutsal Ruh )'nin vasıta işlevi üstlendiği Nahl suresinin aşağıdaki ayetinde belirtilmektedir.
16/102 Kul nezzelehu ruhul kudusi min rabbike bil hakki li yusebbitellezine amenu ve huden ve buşra lil muslimin
( De ki: "Onu, o inananlara sebat vermek için ve teslim olanlara yönlendirme ve müjde olarak Rab’binden kutsal ruh indirdi." )
26/193 Nezele bihir ruhul emin
( Onu ( Kur'an ) güvenilir ruh indirdi. )
Yukarıdaki ayetlerde olduğu gibi "Ruh"un bilgi ile ilişkilendirilmesi çerçevesinde "Ruh" kelimesinin "Bilgi, Bilinç" kavramlarını temsil ettiği düşüncesi hasıl olabilmektedir.
Mu'min suresinin aşağıdaki ayetinde de çok önemli bir bilgi verilmekte gibidir.
40/15 Rafiud deracati zul arş YULKİR RUHA min emrihi ALA MEN YEŞAU MİN İBADİHİ Lİ YUNZİRA YEVMET TELAK
( Dereceleri arşa, tahta yükseltir. KARŞILAŞMA GÜNÜNDEN UYARMAK İÇİN emrinden RUHU DİLEDİĞİ KİMSENİN ÜZERİNE ATAR. )
Yukarıdaki ayette, "büyük döngü sonu"nun Kur'an'daki ifadelerinden biri olan ve insanın nefsiyle hesaplaşacağı safhayı tanımlayan "Yevmet Telak" ( Karşılaşma Günü ) kavramından bahsedilmektedir. Kur'an'da "Yevmel Kiyameh ( Ayağa Kalkış Günü ), "Yevmel Hisab" ( Hesap Günü ), "Yevmel Fasl" ( Ayrışım Günü ) gibi ifadelerle de temsil edilen "Yevmet Telak" ( Karşılaşma Günü ) sürecinde, Rab'bin "dilediği" insanların üzerine "ruhu atacağı" yani bilişsel ve bilinçsel yükseliş sağlayacak "bilgi" frekanslarını yağdıracağı bildirilmektedir. Ayette bildirilen bu husus da döngü sonunda bazı insanların, kaba madde planı dünyadaki yaşamları itibarıyla, ruhsal tekâmüle ereceklerini ve üst boyuta geçeceklerini, bazı insanların ise tekâmüllerini tamamlayamayacaklarını ve kaba madde planı dünyada tekrar reenkarnasyon döngülerine tsbi olacaklarını ortaya koymaktadır.
Tevrat'ın aşağıdaki ayetlerinde de "Ruh" kavramı "Bilgi" ile ilintilendirilmiştir.
2 Exodus 31-1 RAB Musa'ya şöyle dedi:
2 Exodus 31-2 "Bak, Yahuda oymağından özellikle Hur oğlu Uri oğlu Besalel'i seçtim.
2 Exodus 3-3 Beceri, ANLAYIŞ, BİLGİ ve her türlü ustalık VERMEK İÇİN ONU RUHUMLA DOLDURDUM.
4-Numbers-11-29 Ama Musa, "Sen benim adıma mı kıskanıyorsun?" diye yanıtladı, "Keşke RAB'bin bütün halkı PEYGAMBER OLSA DA RAB ÜZERLERİNE RUHUNU GÖNDERSE"
Bu bağlamda "İnsan" isimli varlığın idrak seviyesi itibarıyla "Ruhsal Tekâmül" kavramının; "Bilginin artması ve bilginin tüm yaratılmış varlıklara fayda üretecek şekilde kullanabilmesi yönündeki bilinçsel yükseliş" olarak tanımlanabilmesi ihtimal dahilinde olabilir.
No comments:
Post a Comment