Evvelce detaylı olarak incelendiği üzere müşrikler, tarikat ismi altında kurdukları şirk yuvalarında ve diğer muhtelif mecralarda, bir insanın, Allah'ın yüceliğini idrak edebilmesi, O'ndan yardım isteyebilmesi, O'na kulluk edebilmesi, ilim sahibi olabilmesi ve hidayete erebilmesi için mutlak surette şeyh / mürşid / hazret vb. kisvesine bürünmüş bir başka insana biat ve kulluk etmesi gerektiğini insanlara telkin etmeye çalışmaktadırlar.
Aşağıdaki ayetler, yukarıda belirtilen hususun yanlış yönlendirme ve saptırmadan ibaret olduğunu Allahu Teala'nın kelâmı vasıtasıyla bildirmesi açısından önem arzetmektedir. Ayetlerde insanların Resul'e muhtelif konularda soru sormaları ve Rab'bin Resul'den, kendisine verdiği "Kul" ( De ki ) talimatıyla cevap vermesini istemesi yer almaktadır.
2/189 Yes'eluneke anil ehilleh kul
.... ( Sana hilalleri hakkında sual ederler. De ki: .... )
2/215 Yes'eluneke maza yunfikun kul .... ( Sana, neyi harcasınlar, ne harcanmalı diye sual ederler. De ki: ..... )
2/217 Yes'eluneke aniş şehril harami kitalin fih kul .... ( Sana savaşın, içinde haram olduğu aydan sual ederler. De ki: .... )
2/219 Yes'eluneke anil hamri vel meysir kul .... ( Sana şaraptan ve kumardan sual ederler. De ki: ... )
2/220 Fid dunya vel ahirah ve yes'eluneke anil yetama kul .... ( Dünyada ve ahirette ve sana yetimlerden sual ederler. De ki: .... )
2/222 Ve yes'eluneke anil mehiyd kul ..... ( Ve sana aybaşından sual ederler. De ki: .... )
5/4 Yes'eluneke maza uhille lehum kul .... ( Sana, onlara neyin helal kılındığını sual ederler. De ki: ..... )
33/63 Yes'eluken nasu anes saah kul innema ilmuha indallah ....
( İnsanlar sana saat hakkında sual ederler. De ki: "Onun ilmi kesinlikle Allah' ın indindedir. .... )
Yukarıdaki 8 ayette, Resul'e sorulan sorulara Resul'ün nasıl cevap vermesi gerektiği Rab'bin "Kul" ( De ki ) emri ile başlayan cümleleri vasıtasıyla bildirilmiştir.
Ancak insanların Resul'e, "Allah hakkında soru sormaları" durumunda ise Rab'bin "Kul" ( De ki ) emrini vermediği, yani bu noktada Resul'ü aradan çıkardığı ve kullarının dualar vasıtasıyla kendisine doğrudan yönelebileceklerini ve kendisinin kullarına yakın olduğunu bildirdiği görülmektedir.
2/186 Ve İZA SEELEKE IBADİ ANNİ FE İNNİ KARİB UCİBU DA'VETED DAİ İZA DEANİ fel yestecibu li vel yu'minu bi leallehum yarşudun
( Ve KULLARIM SANA BENDEN SUAL ETTİKLERİNDE KESİNLİKLE BEN YAKINIMDIR. BENİ ÇAĞIRDIKLARINDA ÇAĞIRANIN ÇAĞRISINI* KABUL EDERİM. O halde beni kabul etsinler ve bana inansınlar. Umulur ki onlar doğru olurlar. )
* Da'vet ( Çağırma ), Dua ( Çağrı ), Dai ( Çağıran ) kelimeleri ortak DA kökündendirler.
Yukarıdaki ayet, sözde Allah ile kul arasına girerek kendilerini O'na şirk koşmaya çalışan müşriklere doğrudan mesaj niteliğindedir.
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2022/09/tarikat-meselesi.html?m=1
Utopis (2020) isimli diziyi izlediniz mi? İzlediyseniz yorumunuz nedir?
ReplyDeleteUtopia*
Delete