Çeviri

Monday, January 21, 2019

Rabıta ... Kolektif Bilince Giden Yol

"Rabıta" kelimesi "Bağlanma, Birleşme, Dayanışma" anlamlarını barındıran Arapça kökenli bir kelimedir. İnananların ruhsal tekamül için ihtiyaçları olan ve döngü sonunu idrak ettiğimiz bu dönemde daha da önem arzeden Rabıta esas itibarıyla insanların "Kolektif Bilincini" ifade etmektedir. Allahü Teala'nın bahşetmesi vesilesiyle düşünsel olarak birbirlerine bağlanan insanlar ahir zamandaki Rabıtayı yani Kolektif Bilinci tesis etmektedirler. Rabıta halinde olan yani aralarında düşünsel bağ oluşan ve birleşen insanlar ortak ve senkronize algı deneyimini yaşamaktadırlar. Bu deneyimler bilinçli veya bilinçdışı ( kontrollü veya kontrolsüz ) olarak tezahür etmektedir.

Rabıta kavramı Kur'an'ın aşağıdaki ayetlerinde vurgulanmaktadır.

3/200 - Ya eyyühellezine amenusbiru ve sabiru ve RABİTU vettekullahe lealleküm tüflihun ( Ey o inananlar, sabredin ve sabır gösterin ve BAĞLANIN ve Allah’tan sakının. Umulur ki iflah olursunuz. )

8/11 - İz yüğaşşikümün nüase emeneten minhü ve yünezzilü aleyküm mines semai maen li yütahhiraküm bihı ve yüzhibe anküm riczeş şeytani ve li YERBİTA ALA KULUBİKÜM ve yüsebbite bihil akdam ( Zamanında, kendinden güvenlik olarak size uyku örtüyordu. Sizi onunla temizlemek, şeytanın pisliğini sizden gidermek, KALPLERİNİZE BAĞ VERMEK* / KUVVET VERMEK ve ayaklarınızı, adımlarınızı onunla sabitlemek için gökten üzerinize su indiriyordu. )

* Kalplerinizi Bağlamak

18/14 - Ve RABATNA ala kulubihim iz kamu fe kalu rabbüna rabbüs semavati vel erdı len ned'uve min dunihı ilahen lekad kulna izen şetata ( Ve ayağa kalktıklarında kalplerine KUVVET, DESTEK, BAĞ VERDİK DE / BAĞ KURDUK DA "Rab’bimiz göklerin ve yerin Rab’bidir. O’ndan başkasını ilah olarak çağırmayız. Aksi halde saçmalık söylemiş oluruz." dediler. )

28/10 - Ve asbeha füadü ümmi musa fariğa in kadet le tübdı bihı lev la en RABATNA ala kalbiha li tekune minel mü'minın ( Ve Musa' nın annesinin yüreği boş kaldı. Şayet inananlardan olması için KALBİNİ SAĞLAMCA BAĞLAMASAYDIK kesinlikle onu açığa vuracaktı. )

Batı dillerindeki “Robot” kelimesi de “Rabt” ( Bağlamak, Birleştirmek ) kökünden türeyen “Rabıt” ( Bağlanmış, Birleşmiş ) kelimesinden kaynaklanmaktadır. Teknolojik anlamda “Robot” kelimesi, merkezi bilgisayara “bağlanmış” olan ve bu bilgisayardan gelen komutlara göre hareket eden elektronik cihazı, makineyi tanımlamaktadır. Dünyayı sömürmeye çalışan inkarcı şeytanlar “Rabıta” kelimesine negatif anlam yüklemekte ve internet ortamındaki sitelere giriş aşamasında ekrana aşağıdaki sorgulama pencerelerini çıkartmaktadırlar.


“Ben robot değilim.” cümlesi ile aslında bilinçaltına “Sen robotsun.” / “Sen robot olacaksın.” mesajı verilmektedir.

Amaçları gerçek anlamda oluşmakta olan Rabıtayı yani Kolektif Bilinci bloke etmek ve insanları, düşünmeyen, idrak etmeyen, uzaktan kontrol ve idare edilen internet ve bilgisayar bağımlısı yaratıklara ( zombiler ) dönüştürmektir. Filmlerde konu edilen zombi kavramı aslında robota dönüştürülmüş insanları sembolize etmektedir.

Haşr suresinin 14. ayetinde müşrik inkarcıların kalplerinin birbirlerine bağlı olmadığı yani kalplerine bağ verilmediği ( rabıtadan yoksun oldukları ) bildirilir.

59/14 - La yukatiluneküm cemian illa fi kuran muhassenetin ev min verai cüdürin be'sühüm beynehüm şedidun TAHSEBUHÜM CEMİAN VE KULUBÜHÜM ŞETTA  zalike bi ennehüm kavmün la ya'kılun

( Sağlam korunmuş üstün şehirlerde veya duvarların arkasında olmaları haricinde sizinle topluca savaşamazlar. Onların kendi aralarında kötülükleri zorlukları şiddetlidir. TOPLANMIŞ OLDUKLARINI SANARSIN. ONLARIN KALPLERİ DAĞINIKTIR. Bu kesinlikle onların akıl etmeyen kavim olmalarındandır. )









Sunday, January 20, 2019

Reptil Kelimesi

Latin kökenli olarak bilinen "Reptil" kelimesi "Sürüngen" anlamına gelen ve sürüngen varlıklar ile Kur'an'da "Cin" olarak anılan ikinci boyut varlıklarına verilen sıfattır. Bu noktada anılan ikinci boyut, madde aleminde algılanan fiziki üç boyuttan ikisi anlamında olmayıp, idrak seviyesine göre kademelendirilmiş boyutlardan ikincisi anlamındadır. Varlıklar madde alemi olan kainatta farklı fiziki formlara ve niteliklere sahip olsalar da idrak seviyelrine göre kademelendirilmişlerdir. Örneğin cinler insana göre daha süptil varlıklar olmalarına rağmen idrak seviyeleri daha alt kademededir.

Reptil kelimesi "Rept" ve "İl" kelimelerinden oluşmaktadır. "Rept" kelimesinin kökü ise Arapçadaki "Rabt" ( Bağlanmak, Bitişmek, Tutunmak ) ve "Rabıta" ( Bağlanma, Bitişme, Tutunma ) kelimesine dayanmaktadır. "İl" eki ise kök kelimeyi sıfat yapmak yani "Bağlanan, Bitişen, Tutunan" anlamını  verebilmek amacıyla eklenmiştir. ( "Rabıta" kelimesi aynı zamanda inananlar arasındaki ilmi, fikri ve hubbi bağlantıyı tanımlamak için olumlu anlamda kullanılan bir kelimedir. )

Reptil = Rabtil = Bağlanan, Tutunan, Yapışan, Dadanan, Tasallut Eden

"Reptilian" kelimesi ise "Rept/Rabt + İl + An" köklerinde oluşmakta ve "Bağlanan, Tutunan, Yapışan, Dadanan, Tasallut Eden Grubundan Olan" anlamına gelmektedir.

Reptil kelimesi hem yere tutunarak hareket eden ve sürüngen olarak anılan varlıkları, hem de insana tasallut eden, tutunan, yapışan ve cin olarak anılan varlıkları tanımlamak için kullanılmaktadır.

Türkçede yer alan ve Arapça kökenli "Rabt" ve "İye"* köklerinde oluşmuş olan "Raptiye" ( Tutmalık, Tutaç, Tutunduran, Tutunmayı Sağlayan ) kelimesi bu kapsamda diğer bir örnektir. ( * "İye" eki "Şemsiye" ( Güneşlik ) kelimesinde de "lik" eki olarak yer almaktadır. )

Batı dillerinde "Reptile" olarak yazılan kelimenin kök analiz teyidlerine bir örnek de "Textile" kelimesidir. "Text" ( Dokumak ), "Ile" ( Lık ) ... "Dokumalık, Dokunmuş Olan"

Aşağıda, "Reptil" kelimesinin, insana tutunmuş, yapışmış cinleri temsil eden örnek ilüstrasyonları yer almaktadır. ( İlk resim "The Body Snatchers" ( Vücut Kapıcılar ) isimli bir kitabın kapağıdır.





Reptil varlığın insana tutunmasını, bağlanmasını yani "Rabt" olmasını gösteren resim





Friday, January 18, 2019

Bismillahirrahmanirrahim

İslami kültürde "Besmele" olarak anılan ve özünde, yaratılıştaki herşeyin "Allah'ın ismi", "O'nun kelimesi" ile tezahür ettiğini ifade eden "Bismillahirrahmanirrahim" ifadesinin Kur'an'daki konumlanmasında "7" ve "İkili Yedi" nümerolojisi dikkat çekmektedir.

1/1 - Bi (1) ismi (2) allahi (3) er (4) rahman (5) ir (6) rahim (7)

( Şefkatli, merhametli Allah'ın ismi ile, )

27/30 - İnne (1) hu (2) min (3) süleymane (4) ve (5) inne (6) hu (7) bi (8) ismi (9) allahi (10) ir (11) rahman (12) ir (13) rahım (14)

( Kesinlikle o Süleyman’ dandır. Kesinlikle o şefkatli merhametli Allah' ın ismi iledir. )

- Besmele "7" kelimeden oluşmaktadır.

- İlk kez geçtiği ayet "7" kelimeden oluşmaktadır.

- İkinci ve son kez geçtiği ayetin sure numarası 27 olup bu sayı da 2 ve 7 rakamları itibarıyla İkili Yedi tezahürüdür.

- İkinci ve son kez geçtiği ayette "14" ( 2x7 ) kelime bulunmaktadır.

Ayrıca "Bismillahirrahmanirrahim" kelime grubu "19" harften oluşmaktadır.

Be (1) Sin (2) Mim (3) Elif (4) Lam (5) Lam (6) He (7) Elif (8) Lam (9) Ra (10) Ha (11) Mim (12) Nun (13) Elif (14) Lam (15) Ra (16) Ha (17) Ye (18) Mim (19)

"Bismillahirrahmanirrahim" kelime grubundaki harflerin ebced değerleri aşağıdaki gibidir.

Be (2) Sin (60) Mim (40) Elif (1) Lam (30) Lam (30) He (5) Elif (1) Lam (30) Ra (200) Ha (8) Mim (40) Nun (50) Elif (1) Lam (30) Ra (200) Ha (8) Ye (10) Mim (40)

Bismillah 168 ( 1+6+8 = 15 ... 1+5 = "6" )

El Rahman El Rahim 618 ( 6+1+8 = 15 ... 1+5 = "6" )

İki adet 6 sayısı, Allah kelimesini oluşturan "Elif Lam Lam He" harflerinin ebced değerleri toplamı olan 66 sayısını oluşturmaktadır.

Bismillahirrahmanirrahim 786 ( 7+8+6 = "21" ... 21 sayısı Ruh kelimesinin nümerik sembolüdür. )

"Bismillahirrahmanirrahim" kelime grubunun kelime değeri ise 192 olup kelime kırılımı şöyledir.

Bismillah 60 ... 6+9 = "6"
El Rahman El Rahim 132 ... 1+3+2 = "6"

Bismillahirrahmanirrahim 192

Be (2) Sin (15) Mim (13) Elif (1) Lam (12) Lam (12) He (5) Elif (1) Lam (12) Ra (20) Ha (8) Mim (13) Nun (14) Elif (1) Lam (12) Ra (20) Ha (8) Ye (10) Mim (13)

El Hamdü Lillahi Rabbil Alemin

İnananların sıklıkla zikretmeleri gereken "El Hamdü Lillahi Rabbil Alemin" ( Övgü, alemlerin Rab'bi Allah içindir. ) ifadesinin Kur'an'daki konumlanmasına ilişkin "6", "7" ve "10" nümerolojisi dikkat çekmektedir.

1/2 - EL (1) HAMDU (2) Lİ (3) ALLAHİ (4) RABBİ (5) EL (6) ALEMİN (7) ( Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. )

7 Kelimelik ayet

6/45 - Fe kutıa dabirul kavmillezıne zalemu vEL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN ( Böylece o zulmeden kavmin arkası kesildi. Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. )

15 Kelimelik ayet

10/10 - Da'vahüm fıha sübhanekellahümme ve tehıyyetühüm fıha selam ve ahıru da'vahüm enEL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN ( Onların orada duaları, çağrıları "Allahım, sen yücesin.", orada dilekleri duaları "Selam." ve çağrılarının sonu da "Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir." diye olur. )

25 Kelimelik ayet

37/182 - VEL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN ( Ve övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. )

8 Kelimelik ayet

39/75 - Ve teral melaikete haffıne min havlil arşi yüsebbihune bi hamdi rabbihim ve kudıye beynehüm bil hakkı ve kılEL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN ( Ve melekleri arşın, tahtın çevresinden kuşatırken görürsün. Rab’lerini övgü sözleri söyleyerek överler. Onların aralarında gerçek ile hüküm verilir. "Övgü, alemlerin Rab’bi Allah’a dır." denilir. )

30 Kelimelik ayet

40/65 - Hüvel hayyü la ilahe illa hüve fed'uhü muhlisıne lehüd dın EL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN ( O diridir. O’nun haricinde ilah yoktur. O halde, dini O’na halis kılarak onu çağırın. Övgü, alemlerin Rab’bi Allah içindir. )

21 Kelimelik ayet

- "El hamdü lillahi rabbil alemin" ifadesi Kur'an'da "6" kere tekrarlanmaktadır.
- "El hamdü lillahi rabbil alemin" ifadesi "7" kelimeden oluşmaktadır.
- İfadenin yer aldığı ayetlerde toplam 106 ( 1+0+6 = "7" ) kelime bulunmaktadır.
- İfadenin yer aldığı sure numaralarının toplamı 133 sayısını ( 1+3+3 = "7" ) vermektedir.
- İfadenin yer aldığı ayet numaralarının toplamı 379 sayısını ( 3+7+9 = "19" ... "10" ) vermektedir.






Thursday, January 17, 2019

Vekil Olanlar ve Olmayanlar

Kur'an'da sıklıkla, habercilerin insanlara "vekil" olmadıkları yani onlar adına hareket etmek, onların mutlak surette doğru yola girmelerini sağlamak ve onları temsil etmek gibi bir yükümlülüklerinin olmadığı, aksine sadece "uyarıcı" olduklarından bahsedilmektedir.

39/41 - İnna enzelna aleykel kitabe lin nasi bil hakk fe men ihteda fe li nefsih ve men dalle fe innema yedıllü aleyha ve MA ENTE ALEYHİM Bİ VEKİL ( Kesinlikle biz, insanlar için kitabı sana gerçekle indirdik. Artık kim yönlenirse, nefsi içindir. Kim saparsa, kesinlikle o kendisine sapar. SEN ONLARIN ÜZERİNE VEKİL DEĞİLSİN. )

13/7 - Ve yekulüllezıne keferu lev la ünzile aleyhi ayetün min rabbih innema ENTE MÜNZIRUN ve li külli kavmin had ( Ve o inkar edenler "Onun üzerine Rab’binden ayet indirilmeli değil miydi?" derler. Kesinlikle SEN UYARICISIN. Her kavim için yönlendiren vardır. )

35/23 - İn ENTE İLLA NEZİR ( Kesinlikle SEN ANCAK UYARICISIN. )

Ancak, ölüm meleği misali vesilesiyle meleklerin insana vekil oldukları, bir başka deyişle insanların düşünce, tutum ve davranışlarının yönlendirilmesinden sorumlu Vazifeli Varlıklar oldukları Secde suresinin 32/11 kodlu ayetinde bildirilmektedir.

32/11 - Kul (1) yeteveffa (2) küm (3) MELEK (4) EL (5) MEVT (6) ELLEZİ (7) VÜKKİLE (8) Bİ (9) KÜM (10) sümme ila rabbiküm türceun ( De ki: "Sizi, o SİZE VEKİL EDİLEN ÖLÜM MELEĞİ vefat ettirir. Sonra Rab’binize döndürülürsünüz." )

Kur'an'da "Vekil" kök kelimesi 26 kere tekrarlanmakta olup, 26 sayısı, "Melek" ve "Yeni Döngü Başlangıcı" kavramlarını sembolize eden "8" ( 2+6 = 8 ) sayısı açısından dikkat çekmektedir. ( Hatırlanacağı üzere "Melek" kelimesi Kur'an'da "88" kere tekrarlanmaktadır. )

Ayrıca ayetteki “Vükkile” ( Vekil Edilen ) kelimesi ayetin “8”. kelimesidir.

4. Boyut Algısı

Astrofizik ve parapsikoloji  ilimlerinde kainattaki 10 boyuttan ve insan tarafından varlığı algılanabilecek ilk 4 boyuttan bahsedilmektedir. Dünya'nın, Kaba Made Alemi olarak adlandırılan 3. boyut olduğu ancak anılan 3 boyut kavramının sadece "En", "Boy", "Derinlik" / "Uzunluk", "Genişlik", "Derinlik" veya "Uzuluk", "Alan", "Hacim" olarak algılanmaması gerektiği ifade edilmektedir. İnsan tarafından algılanamayan 4. boyutun ise "Boşluk / Mekan" ve "Zamanın" birleşmesinden oluştuğu bildirilmektedir. 

İncil ve Kur'an'da "4. boyuta" ilişkin bilgi içeren ayetler bulunmakta gibidir. 

İncil'in Efesliler suresinin aşağıdaki ayetlerinde Kur'an'da "Rab'bin Meryem'e attığı kelimesi ve O'ndan RUH" olarak tanımlanan İsa'nın sevgisi, 4. boyuta ilişkin sezgi oluşturabilecek olan ve  madde alemine ait 4 kavram ile bildirilmektedir.

49 Efesliler 3-16 Baba'nın kendi yüceliğinin zenginliği uyarınca Ruhu'yla sizi iç varlığınızda kudretle güçlendirmesi,
49 Efesliler 3-17 ve Mesih'in iman yoluyla yüreklerinizde yaşaması, öyle ki, sevgide köklenmiş ve temellenmiş olmanız,
49 Efesliler 3-18 bütün kutsallarla birlikte Mesih'in sevgisinin ne denli GENİŞ ve UZUN, YÜKSEK ve DERİN olduğunu anlayabilmeniz,

4 boyut kavramının tanımlandığı ayetin kodunun nümerolojik değerinin "21" olması da ( 3+1+8 = 21 ) İsa ve Ruh kavramları ile uyum sergilemektedir.

Kur'an'daki Fatir suresinin 35/1 kodlu ayetinde ise "Meleklerin 4 kanatlı resuller" olabildiklerinden bahsedilmektedir.

35/1 - El (1) hamdü (2) li (3) allahi (4) fatıri (5) es (6) semavati (7) ve (8) el (9) erdı (10) caıli (11) el (12) melaiketi (13) rusülen (14) ülı (15) ECNİHATİN (16) mesna (17) ve (18) sülase (19) ve (20) RUBA' (21) yezıdü fil halkı ma yeşa' innellahe ala külli şey'in kadır ( Övgü, gökleri ve yeri yoktan yaratan,  melekleri ikişer, üçer, DÖRDER KANATLI resuller kılan Allah içindir. O yaratışta ne dilerse artırır. Kesinlikle Allah herşeye gücü yetendir.

Ayette meleklerin kanatlı resuller olduklarının bildirildiği cümle "21" kelimeden oluşmakta ve "Ruba'a" ( Dörder ) kelimesi "21". kelimedir.

Ayette yer alan "Ecnihat" ( Kanatlar ) kelimesi "Cenah" ( Kanat ) kelimesinin çoğuludur. "Cenah" kelimesinin sözlük anlamının ise "Kanat, TARAF, KISIM" kelimelerine karşılık geldiği görülmektedir. BOYUT kelimesinin "Bir yöndeki uzanım" olarak açıklandığı dikkate alındığında "Cenah" kelimesinin "Boyut" anlamı taşıdığı düşünülebilmektedir. Bu çerçevede, ayette meleklerin 4. boyutta yaşamlarını sürdüren Vazifeli Varlıklar olduklarının da bildirildiği açığa çıkmaktadır.









Wednesday, January 16, 2019

Verilen Nefesteki Huzur

"Almak" mı ? "Vermek" mi? Ruhsal tekamüle ve ebedi huzura giden yol hangisinden geçiyor?

Bu sorunun cevabı inananlar tarafından kolaylıkla verilebilmektedir. "Vermek"... 

İnsanın huzur ve rahatlama nidası olan "Oh" kelimesinin, nefes verilmesi esnasında tezahür etmesi güzel bir misal niteliği taşımaktadır. Huzur ve rahatlama hissi insanın bedenine ve ruhuna, Allah'ın bahşettiği nimet olan nefesin alınması ile değil verilmesi suretiyle yayılmaktadır.

Leyl suresinin 92/18 kodlu ayetinde ruhsal olarak temizlenmenin ve böylelikle tekamüle ermenin yolunun, kaba madde alemindeki ( dünya ) nefsaniyet aracı olan "malın" diğer insanlara karşılık beklemeden verilmesi olduğu bildirilmektedir.

92/18 - Ellezi yü'ti malehu yetezekka ( O malını veren temizlenen. )

Karşılıksız olarak vermenin tanımı olan "Zekat" kelimesi de zaten özünde "Temizlenme" anlamını taşımaktadır.


Uykularında Vefat Ettirilenler

"Uyku Döngüsü ve Uykunun Fazları" başlıklı yazıda uyku kelimesi ile 7 ve 14 yani Yedi ve İkili Yedi nümerolojisi ilintisi incelenmişti. Yazıda uyku kelimesinin "Nevm" olarak yer aldığı ilk ayet olan Bakara suresinin 2/255 kodlu ayetinin kodunu oluşturan rakamların toplamının "14" ( 2+2+5+5 = 14 ) sayısını verdiği tespit edilmişti.

 2/255 - Allahü la ilahe illa hüvel hayyül kayyum la te'huzühu sinetün ve la NEVM …… ( Haricinde ilah olmayan Allah diridir daimdir. O'nu uyuklama ve UYKU almaz. )

Zümer suresinin 39/42 kodlu ayetinde "Ölen Nefisler" ve "Ölmeyen Nefisler" olarak farklı iki kavram, "Mevt" ( Ölüm ) ve "Veffe" ( Vefat Ettirmek ) olarak ayrı iki kavram yer almaktadır.

39/42 - ALLAHÜ (1) YETEVEFFE (2) EL (3) ENFÜSE (4) HIYNE (5) MEVTİ (6) HA (7) VE (8) ELLETI (9) LEM (10) TEMÜT (11) FI (12) MENAMİ (13) HA "(14)" fe yümsikülletı kada aleyhel mevte ve yürsilül uhra ila ecelin müsemma inne fı zalike le ayatin li kavmin yetefekkerun ( ALLAH, NEFİSLERİ ÖLDÜKLERİNDE VE O ÖLMEYENLERİ DE UYKULARINDA VEFAT ETTİRİR. Böylece, üzerlerine ölüm hükmünü verdiklerini tutar ve isimlendirilmiş belirli vadeye kadar başkalarını gönderir. Kesinlikle bunda fikreden kavim için ayetler vardır. )

Ayette yer alan "Nefislerin* öldüklerinde vefat ettirilmesi" ve "Üzerlerine ölüm hükmü verilenlerin tutulması ve başkalarının gönderilmesi" kavramında kaba madde alemi olan Dünya'da gerçekleşen ve reenkarnasyon sürecine tabi olan beden değiştirme fazının tanımlanıyor olması kuvvetle muhtemeldir. ( * Nefis kelimesi Varlık anlamında kullanılmaktadır. )

"Ölmeyenlerin uykularında vefat ettirilmeleri" kavramında ise yaşam döngüsü içinde inanmak, iyilikler yapmak ve Allah yolunda olmak suretiyle kaba madde alemi olan Dünya'daki reenkarnasyon sürecinin sonuna erme liyakatini kazanmış olan nefislerin artık maddi ölümden ve reenkarnasyondan muaf olacakları yani "göklerin kapılarının açılması suretiyle " ( Fatiha / Feth ) üst aleme geçişlerinin sağlanacağı ve bu geçişin de en huzurlu hal olan uyku esnasında gerçekleşeceği bildirilmektedir.

Ayet kodunda "14" nümerolojisi ( İkili Yedi … 2x7 … 7+7 ) bulunmakta olup, ayrıca ayetin ilk cümlesi de "14" kelimeden oluşmaktadır.

51/16 - Ahızıne ma atahüm rabbuhüm innehüm kanu kable zalike muhsinin ( Rab’lerinin onlara verdiğini alarak. Kesinlikle onlar, bundan önce iyilik yapanlar oldular. )

51/17 - Kanu (1) kalilen (2) min (3) el (4) leyli (5) ma (6) YEHCEUN (7) ( Geceden o UYUDUKLARI çok az oldu. )

Zariyat suresinin 51/17 kodlu ayetinde de iyilik yapanların "geceleri çok az uyudukları" bildirilmektedir. Ayet kodunun nümerolojik değeri "14" sayısını vermektedir. ( 5+1+1+7 = 14 )

"7" ayetten oluşan ve "Açılış" anlamına gelen "Fatiha" suresinde kulların, göklerin kapılarının açılması ve üst aleme ( cennete ) intikal edebilmeleri için Allah'a yakarış cümleleri, duaları yer almaktadır. Fatiha suresinin son ayetinin "14" ( 2x7 ) kelime olması ve surede toplam "49" ( 7x7 ) kelime bulunması "İkili Yedi" kavramının döngü ile ilintili tezahürü niteliğindedir. Zira "Açılış", döngü sonunda gerçekleşmesi umut edilen Allah'ın en büyük nimetidir.

Fatiha suresinin ilk ayeti olan "Besmele" yani "Bismillahirrahmanirrahim" ifadesi ve ikinci ayeti olan "El hamdu lillahi rabbil alemin" ifadesi "7" harften oluşmaktadır. Bu durum Kur'an'daki ilk "İkili Yedi" tezahürünü teşkil etmektedir. 

1/1 - Bi (1) ismi (2) allahi (3) er (4) rahman (5) er (6) rahim (7) ( Şefkatli, merhametli Allah'ın ismi ile, )
1/2 - El (1) hamdu (2) li (3) allahi (4) rabbi (5) el (6) alemin (7) ( Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. )
1/3 - Er rahmanir rahim ( Şefkatli, merhametli, )
1/4 - Maliki yevmid din ( Din gününün maliki, )
1/5 - İyyake na’budu ve iyyake nestein ( Ancak sana kulluk ederiz ve ancak sana istekte bulunuruz. )
1/6 - İhdinas sıratel müstakim ( Bizi doğru yola yönlendir. )
1/7 - Sırata (1) ellezine (2) en’amte (3) aley (4) him (5) gayri (6) el (7) magdubi (8) aley (9) him (10) ve (11) la (12) ed (13) dallin (14) ( O üzerlerine nimet verdiklerinin yoluna, üzerlerine öfke inmemişlerinkine ve sapmamışlarınkine. )















Sunday, January 13, 2019

Barış Manço'nun Ezoterik ve Nümerolojik Gizemi

Barış Manço Türk müziğinde iz bırakmış olan ve özellikle şarkı sözlerindeki ilmi temalar açısından dikkat çekmiş merhum sanatçıdır. Manço'nun hayatında ve bazı eserlerinde dikkat çekici nümerolojik fenomenler tezahür etmektedir.



Dönence" ve "2023" isimli eserleri açık bir şekilde "Döngüyü" konu almaktadır.

- Dönence şarkısı 1981 ( 1+9+8+1 = "19" ... 1+9 = "10" ) yılında çıkardığı Sözüm Meclisten Dışarı albümünün "10". şarkısıdır. ( 10 sayısı ilahi mühür olup birliği, tekliği, üniteyi sembolize etmektedir. )

- Döngüyü konu alan şarkı "110" kelimeden oluşmaktadır. ( "11" sayısı döngünün ve düalitenin sembolüdür. ) Ayrıca bu şarkıda A'raf yani insanların 70,000 yıllık reenkarnasyon döngüsü sonunda nefs ile hesaplaşma amacıyla içine girdikleri ruh hali olan Spatyom tasvir edilmekte gibidir.

- Manço "Dönence" şarkısını da içeren "Sözüm Meclisten Dışarı" albümünü 38 ( 3+8 = "11" ) yaşındayken çıkarmıştır.

- "Dönence" şarkısının süresi 6 dakika 50 saniyedir. 6+5+0 = "11"

- Albümdeki tüm şarkıların toplam süresi ise 59 dakika 3 saniyedir. 5+9+3 = 17 ... 1+7 = "8" )

"Dün çoktan DÖNDÜ buralarda
Ve ben simsiyah bir gecenin koynunda yapayalnız bekliyorum
Duyuyorum, görüyorum bir gün gelecek DÖNENCE biliyorum

Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
Biliyorum DÖNENCE
Kupkuru bir ağacın dalıyım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde bir şeyler kök salıyor
Görüyorum DÖNENCE
Çatlamış dudağımda ne bir ses ne bir nefes
Uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor
Duyuyorum, görüyorum, biliyorum

Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
DÖNENCE
Kupkuru bir ağacın dalıyım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde bir şeyler kök salıyor
DÖNENCE
çatlamış dudağımda ne bir ses ne bir nefes
uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor
DÖNENCE
Duyuyorum biliyorum görüyorum DÖNENCE
DÖNENCE gün dönende DÖNENCE
Bir gün gelecek DÖNENCE biliyorum"

Şarkı sözlerinde "Döndü" ve "Dönence" kelimesi birlikte toplam "11" kere tekrarlanmaktadır.

Manço'nun "Dönence" şarkısı ile ilgili şu sözleri dikkat çekmektedir.

"Dönence, dünyanın iki ayrı kutbundaki meridyenlerdir ve hiçbir zaman birlikte olamazlar. İnsanın doğasında da iki zıt kutup vardır. Bu, kendisinde olmayanı arama içgüdüsüdür. Örneğin; kış mevsiminde yazın gelmesini bekler, yazın da kışı ararız. İnsanlar hiçbir şeyin tamamına sahip değillerdir. Her şeyin yarısını yaşarlar. Örneğin 12 saat geceyi, 12 saat gündüzü yaşıyoruz ama 24 saat boyunca geceyi veya gündüzü yaşamıyoruz. Yani devamlı bir beklenti ve umut içinde yaşayıp duruyoruz. Bu beklenti ve umudun da sonu yok, DÖNÜP DURUYOR."

Manço bu sözlerinde yaratılıştaki döngüyü tanımlamaktadır.

- Manço'nun doğum tarihi 02.01.1943, ölüm tarihi ise 01.02.1999'dur. Doğum gününü ve yılı oluşturan rakamların toplamı, düalitenin, döngünün ve halden hale geçişin ( farklı boyuta geçişin ) nümerolojik sembolü olan 11 sayısını vermektedir.

02.01 .... "3"
1943 ... "8"

8+3 = "11"

- Manço 56 yaşında vefat etmiştir. 5+6 = "11"

"Barış Manço" kelime seti 10 harften oluşmakta olup, bu harflerin alfabedeki sıra değerleri toplamı da yani ismin nümerolojik değeri, Kur'an'daki sure adedi olan 114 sayısını vermektedir.

Barış Manço 1991 yılında Devlet Sanatçısı ünvanı almış olup, bu tarihin nümerik analizi de 11 sayısını vermektedir.

19 ... 10 ... "1"
91 ... 10 ... "1" ..... "11"

Hazırladığı televizyon programı kapsamında bir çok ülkeye gitmiş olduğundan "Barış Çelebi" olarak adlandırılmıştır. ( Barış Çelebi ... 11 harflik bir kelime... )

Ülkeleri gezmesi de spiritüalizmde vazifeli varlıkları niteleyen "Gezgin" kelimesini çağrıştırmaktadır.

Kur'an'da "Barış" kelimesi ilk kez "Silm" kelimesi vasıtasıyla Bakara suresinin 208. ayetinde geçmektedir.

2/208 YA (1) EYYU (2) HA (3) ELLEZİNE (4) AMENU (5) UDHULU (6)Fİ (7) ES (8) SİLMİ (9) KAFFEH (10) ve (11) la (12) tettebiu (13) hutuvatu (14) eş (15) şeytan (16) inne (17) hu (18) lekum (19) aduvvun (20) mubin (21)

( EY O İNANANLAR, HEPİNİZ TOPLUCA BARIŞIN İÇİNE GİRİN. Şeytanın adımlarına tabi olmayın. Kesinlikle o sizlere apaçık düşmandır. )

Ayetteki "Udhulu fis silmi" ( Barışın içine girin ) ifadesi bir halden hale geçişi, portalden geçişi simgelemektedir. Ayette, Rab'bin ilahi mühürü niteliğinde olan ve O'nun tekliğini, birliğini simgeleyen 10 sayısının iki farklı şekilde konumlanması vasıtası ile 11 nümerolojisi de tezahür etmektedir.

- Ayetin numarası 208 olup, bu sayının nümerolojik değeri 10 olmaktadır. ( 2+0+8 = 10 )

- Ayetin, esas mesajı veren ve yukarıda büyük harflerle belirtilmiş ilk cümlesinde 10 kelime bulunmaktadır.

- Ayette 21 kelime bulunması da "Barış" Manço'nun doğum günü olan "02.01" ile uyum arzetmektedir.

Doğum günü olan "02.01", ruh kelimesinin nümerolojik sembolü olan ve ruh kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedi olan 21 sayısıyla uyum arzetmektedir. Doğum tarihinin nümerolojik değeri ise yeni döngü başlangıcının ( dönence ) ve sonsuz döngünün sembolü olan "8" sayısını vermektedir. ( 1943 ... 1+9+4+3 = 17 ... 1+7 = 8 ) ( Çocuklara yönelik TV programının ismi olan "7'den 77'ye" de 21 nümerolojsi ( 7+7+7 = 21 ) içermektedir.

Ölüm günü olan "01.02" ise "02.01" ile aynı rakamları içermekte ve bir düalite arzetmektedir. Ölüm tarihinin nümerolojik değeri ise birliğin, tekliğin, ünitenin sembolü ve ilahi mühür olan "10" sayısını ( 1+9+9+9 = 28 ... 2+8 = 10 ) vermektedir.

"Yurtta sulh*, cihanda sulh" söylemi ilk defa Mustafa Kemal Atatürk tarafından 20 Nisan 1931'de millete beyannamesinde "19" kelimelik şu paragraf içinde dile getirilmiştir:

"Cumhuriyet Halk Fırkasının müstakar umumî siyasetini şu kısa cümle açıkça ifadeye kâfidir zannederim: Yurtta sulh, cihanda sulh için, çalışıyoruz."

* Sulh = Barış

"Yurtta sulh, cihanda sulh" ifadesi ise "21" harften oluşmaktadır. "Ruh" kelimesinin Kur'an'daki tekrar afedi olan 21 sayısı hem "Ruh" kelimesinin numerik sembolü hem de "2'den 1'e", "İkiyi birlemek", "Vahdeti ( Üniteyi / Birliği ) İdrak"') kavramlarının sembolüdür

Barış Manço'nun ilk Türkçe besteleri 1967 yılında yazdığı "Kol Düğmeleri" ve "Seher Vakti" şarkılarıdır.

"Kol Düğmeleri", toplam 11 harften oluşan bir kelime ikilisidir. Ve şarkıda "İKİ kol düğmesinin BİRleşmesi"nden bahsedilmektedir ki böylelikle batinen düalitenin, döngünün ve halden hale geçişin sembolî olan "11" sayısı ile "İkiyi Birleme"nin, "Üniteyi idrakin" ve "Ruh"un sembolü olan "21" sayısı tezahür etmektedir.

Şarkının güftesi ise "19" dizeden oluşmakta olup güftedeki ilk "Kol düğmesi" ifadesi 19. kelime olan "Kol" kelimesiyle başlamaktadır.

"Hatırlarım (1) bugün (2) gibi (3)
Sessiz (4) geçen (5) son (6) geceyi (7)
Başım (8) öne (9) eğik (10) bir (11) suçlu (12) gibi (13)
Bana (14) verdiğin (15) hediyeyi (16)
İKİ (17) küçük (18) KOL (19) DÜĞMESİ
Bütün bir aşk hikayesi
İKİ düğme, İKİ ayrı kolda
Bizim gibi, ayrı yolda

Akşam olunca
Sustururum herkesi, her her şeyi
Gelir kol düğmelerimin BİRLEŞME SAATİ
Usul usul çıkarır, koyarım kutuya
Yan yana
Bitsin bu işkence KALSINLAR BİRARADA
Heyhat sabah, gün ışıldar
Yalnız gece buluşanlar
Yaşlı gözlerle ayrılırlar
Düğmeler gibi, bizim gibi
Bizim gibi, ayrılırlar"

Manço'nun ilk iki şarkısından birinin ismi olan "Seher Vakti" kavramı ilk kez 3/17 kodlu ayette geçmektedir. ( 3+1+7 = 11 )

3/17 Es (1) sabirine (2) ve (3) es (4) sadikine (5) ve (6) el (7) kanitine (8) ve (9) el (10) munfikine (11) ve (12) el (13) mustağfirine (14) bi (15) el (16) ESHAR (17)

( Sabredenler, doğru olanlar, saygılı durup itaat edenler, harcayanlar ve SEHER vakitlerinde af isteyenler. )

Manço'nun 1988 yılında çıkardığı "Anahtar" isimli şarkısı da, "boyut portalinden geçiş, halden hale geçiş" kavramını hem semantik olarak, hem de şarkı sözlerinde yer alan sayılar vasıtasıyla nümerolojik olarak içermektedir.

"BEŞ şair BİR abide
İKİ abide BİR sultan
BEŞ sultan BİR düşünür
İKİ düşünür ise BİR mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir KİLİDİ var
İşte sana ANAHTAR"

Nakarattaki sayılar itibarıyla ortaya iki kere tekrarlanan "5, 1, 2, 1" sayıları çıkmaktadır ki bu sayıların toplamı 9 olmaktadır. Yani nakaratta 9 sayısı iki kere tekrarlanmaktadır. Bu sayı, Barış Manço'nun vefat yılı olan 1999 sayısındaki 99 ile uyum arzetmektedir. Bu sayının nümerolojik değeri "9" sayısını vermektedir. ( 99 ... 9+9 = 18 ... 1+8 = "9" )

Şarkı sözlerinde yer alan semboller ( şair, abide, sultan, düşünür, mimar )* o dönemdeki paraların üzerinde yer almaktaydı ve parasal değerler itibarıyla durum şöyle olmaktaydı;

5 x 100 TL = 500 TL
2 x 500 TL = 1000 TL
5 x 1000 TL = 5000 TL
2 x 5000 TL = 10000 TL

Yukarıdaki sayıların nümerolojik toplamı 38 sayısını vermektedir ( 5+1+5+2+5+1+5+1+5+2+5+1 = 38 ) ki bu sayınin numerolojik değeri de "11" olmaktadır.

* Semboller olan Şair, Abide, Sultan, Düşünür, Mimar kelimelerinde toplam 27 harf bulunmaktadır. 2+7 = "9"

Dolayısıyla şarkı sözlerindeki "Kilit" ve "Anahtar" kelimeleri ile numerolojik olarak ortaya çıkan "9" ve "11" sayıları, "Halden hale geçiş, portalden geçiş" kavramını hem semantik, hem de nümerik ( 11 ve 9/11 ) olarak simgelemektedir.

Ayrıca şarkı sözlerindeki "Kalbimin bir KİLİDİ var." ifadesi de ayetlerde yer alan "Mekalidus semavat" ( Göklerin kilitleri ) ve "Ala kulubin akfal" ( Kalplerdeki kilitler ) ifadelerinin de sembolü gibidir. İlgili ayetlerin "9" ve "11" nümerolojisi içermesi de konuya uyum açısından dikkat çekmektedir. Ayetler şöyledir;

39/63 Lehu (1) MEKALİDU (2) ES (3) SEMAVATİ (4) VE (5) EL (6) ARD (7) ve (8) ellezine (9) keferu (10) bi (11) ayati (12) allahi (13) ulaike (14) hum (15) el (16) hasirun (17)

( GÖKLERİN VE YERİN KİLİTLERİ O’nadır. O Allah’ın ayetlerini inkar edenler, işte onlar, onlar hasarlanırlar. )

Ayetin numarasının nümerolojik değeri "9" ( 6+3 = 9 ) olmaktadır.

42/12 Lehu (1) MEKALİDU (2) ES (3) SEMAVATİ (4) ve (5) el (6) ard (7) yebsutu (8) er (9) rizka (10) li (11) men (12) yeşau (13) ve (14) yakdir (15) inne (16) hu (17) bi (18) kulli (19) şey'in (20) alim (21)

( GÖKLERİN VE YERİN KİLİTLERİ ve O’nadır. Dilediği kimseye rızkı genişletir ve daraltır. Kesinlikle o herşeyi bilendir. )

Ayet kodunun nümerolojik değeri "9" sayısını vermektedir. ( 4+2+1+2 = 9 )

47/24 E (1) fe (2) la (3) yetedebberune (4) el (5) kur'ane (6) em (7) ALA (8) KULUBİN (9) AKFALU (10) ha (11)

( Artık Kur'an' ı düşünmezler mi? Yoksa KALPLERİNİN ÜZERİNDE KİLİTLERİ mi var? )

Yukarıda yer alan şarkı sözündeki ifadenin benzeri olan "Kalplerdeki kilitler" ifadesinin geçtiği bu ayetin sure numarası 47 ( 4+7 = 11 ) olup ayette "11" kelime bulunmaktadır.

Barış Manço'nun 1977 yılında çekmiş olduğu "Yıl 2023" adlı fotoroman hem ismi, hem konusu, hem de çekim yılı itibarıyla döngü frekansının ve döngü sonunun sembolü olan "7" sayısı ve "İkili Yedi" kavramı açısından önem arzetmektedir. ( 2023 ... 2+0+2+3 = "7" ve 1977 ... 77 )

2023 sayısının nümerolojik değeri olan "7" sayısı ( 2+0+2+3 = 7 ) döngü sonunun nümerolojik sembolüdür. Fotoromanda 2023 yılında insanoğlunun sonunu getiren 3. Dünya Savaşı konu edilmektedir. Fotoromanın ilk sayfasındaki giriş cümleleri oldukça dikkat çekicidir. İlk cümle "Yıl 2023 ... İnsanoğlu'nun ölüm tarihi ..." cümlesidir.




Manço bu fotoromanda, kitlesel bir nükleer savaş sonrasında hayatta kalan ve kod adı "999" olan bir karakteri canlandırmaktadır. Manço 1999 yılında vefat etmiştir.



Fotoromanın yukarıdaki bölümünde yer alan "2023 yılının 9 Kasım Perşembe günü, Dünya'da sadece 11 insan sağ kalmıştır." ifadeleri hem 9/11 sembolizmi, hem de 11 nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir.

Barış Manço'nu 1975 yılında yazmış olduğu "2023" adlı şarkısının sözleri de 164 kelimeden oluşmakta olup, bu sayının nümerolojik değeri de döngü ve düalite sembolü olan "11" sayısını vermektedir. ( 1+6+4 = 11 )

"1923'ün ılık bir Ekim sabahında,
Kayaların toprağa dikine saplandığı yerde doğdum,
Toprak anayla kaya babanın oğluyum ben,
Toprak anam sevgi dolu, bereket dolu,
Toprak anam sessiz, ama toprak anam dopdolu...
Toprak anam toprak anam Anadolu,
Babamsa sağı solu belli olmaz,
Bir gürledi mi yer yerinden oynar,
Göğsünde çatırdamalar olurmuş,
Onun için derdi, onun için sayısız irili ufaklı,
Kaya parçaları vardır bu topraklarda,
Ve sen benim oğlum
Ve sen kayaların oğlu,
Bu taşı toprağı bir arada tutacaksın,
Kolay değil kayaların oğlu olmak,
Kuzeyden esen rüzgara,
Güneyden gelen kavurucu sıcağa,
Karşı koruyacaksın onları,
Kolay değil, kolay değil,
Kayaların oğlu olmak,
2023'ün ılık bir EKİM* sabahında,
Bacaklarımda hafif bir uyuşma ile uyandım,
Ve sanki yüz yıllık ulu bir çınar gibi,
Kök salmaya başladım o sabah,
Ve ilk kez sağımda solumda asırlardır,
Durmakta olan diğer çınarları fark ettim,
Doğudan hafif bir seher yeli yükseldi,
Ve asırlık çınarlar beni de aralarına aldılar,
Ve 2023'ün ılık bir EKİM sabahında,
YENİ bir kayaların oğlunun DOĞUŞUNU,
Beraberce seyre koyulduk."

* Ekim ayı "10." ay olup şarkı sözlerinde iki kere tekrarlanmaktadır. 10 sayısının iki kere tekrarlanması suretiyle, düalite ve döngünün nümerolojik sembolü olan "11" sayısı tezahür etmektedir. Ayrıca şarkıda “Ekim” ayının zikredilmesi, cumhuriyetin ilan tarihi olan 29 Ekim 1923 tarihini de düşündürmektedir.

2023 albümünün arka kapağının sol tarafında, şarkıda geçen "Kök salmaya başladım o sabah," sözlerine istinaden yapılmış "kök" betimlemesi görülmektedir. "Üçlü DNA sarmalına" benzeyen şekiller ile yapılan bu betimleme, döngü sonu izlenimi veren 2023* yılında insanın DNA yapısında da değişimlerin olacağını veya başlayacağını mı bildirmektedir? ( * 2+0+2+3 = 7 ... 7 sayısı döngü sonunun nümerolojik sembolüdür. )


Vakia suresinin “7.” ayetinde “Üç eş” kavramı yer alır. Bu kavram “Üçlü DNA sarmalına” işaret etmekte gibidir. Ayrıca ayet kodunda “11” ( 5+6 = 11 ) ve “7” nümerolojisi de bulunmaktadır.

56/7 - Ve küntüm ezvacen selaseten ( Üç eş olursunuz. )
Ayrıca “2023” albümün "3." şarkısı ( “10” nümerolojisi oluşmaktadır. ( 2+0+2+3+3 = 10 ) ) olup, “10” dakika süremektedir. İki adet 10 yani “1” sayısı “11” nümerolojisini vermektedir.

Manço'nun hazırlayıp sunduğu ve çocuklara yönelik olan "7'den 77'ye" isimli program da "7" ve "İkili Yedi" açısından dikkat çekmektedir. Ayrıca 7 ve 77 sayıları ruhun nümerik sembolü olan “21” sayısını vermektedir. ( 7+7+7 = 21 )

Manço 2023'ten ( 2+0+2+3 = "7" ) sonra, "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa" albümünde "2024 İkinci Yolculuk" isimli enstrümental parçaya yer vermiştir. Bu enstrümental parçaya yazılan sözler "Lady of the Seventh Sky" ( YEDİNCİ Göğün Kadını ) şarkısını oluşturmuştur. Şarkının sözleri 43 ( 4+3 = 7 ) satırlık bir güfteden oluşmaktadır.

"2024 - Lady of the Seventh Sky Vokal" isimli bir plak... ( 2024 ... 2+0+2+4 = "8" )



Plak kapağındaki "1110" sayısı da "11" nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir.

"Sözüm Meclisten Dışarı" albümündeki 4. parça olan "2025 Üçüncü Yolculuk"'un 1dk 25. ( 1+2+5 = "8" ) saniyesinde bir adam "Merlod" gibi bir kelime söylüyor ve bir kadın sesi "Hello" gibi bir kelimeyle karşılık veriyor. Şarkıda göklere, oradakilere kavuşma teması işlenmektedir. Ayrıca "8" sayısı tezahürü ile yeni döngü başlangıcı mesajı içermekte gibidir.

Manço'nun "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa", "Ali Yazar Veli Bozar" ve "Halil İbrahim Sofrası"* isimli şarkılarının sözleri incelendiğinde ana yapının yaşam döngüsü, tekamül ve başkalarına yardım temalarına odaklandığı görülmektedir. ( * Halil İbrahim kavramı 4/125 kodlu ayetteşöyle geçmektedir. “Vettehazüllahü ibrahime halila” ( Ve Allah İbrahim’I sadık samimi dost edinmişti. ) )

"28".02.1995 ( 28 ... 1+8 = "10" )tarihinde çıkardığı "Müsadenizle Çocuklar" isimli "10" şarkıdan oluşan albümündeki ilahi mühür sayıları olan "6" ve "10" nümerolojisi dikkat çekmektedir. Albümün "6". şarkısı, Manço'nun Allah'a atıfta bulunduğu "Benden Öte Benden Ziyade"şarkısıdır. Şarkı 5dk 14 sn sürmektedir. ( 5+1+4 = "10" ) Albümün çıkış yılı olan 1995 sayısının nümerolojik değeri "6" olmaktadır. ( 1+9+9+5 = 2 ... 2+4 = "6" )

"Benden Öte Benden Ziyade" şarkısının aşağıdaki dörtlüğü ilginçtir.

"Sabret gönül sabret, sakın isyan etme
Bir gün elbet bitecek bu çile, isyan etme
DÖRT KİTAP başlayalım istersen gel söze...
Orda öyle bir İSİM var ki kuldan öte kuldan ziyade
O'nu düşün O'na sığın O senden öte benden ziyade"

1998 yılında katıldığı bir TV programında, çok partili hayata geçildiği 1950’li yıllarda türkülerimizin yeniden hatırlanmaya başlandığını belirten Manço, 27 Mayıs 1960, 12 Mart 1971, 12 Eylül 1980, 28 Şubat 1997 tarihlerinde halkın beğenisine sunulan müzik türleri ile bu tarihler arasında çok ilginç bağlantılar ve parametreler olduğuna ve “çok tuhaf sonuçlar ortaya çıktığına” işaret etmiş ve şu çağrıda bulunmuştur.

“Artık 2000’li yıllara girerken ve önümüzdeki sene Osmanlı Devleti’nin 700. yılını kutlamaya hazırlanırken, bir üniversitemiz ya da en azından bir fakültemiz, bu konu üzerine bir eğilsin ve bu büyük, ciddi, radikal ve sert değişimlerin yaşandığı tarihlerde ve onu takip eden günlerde niye Türkiye’nin beğenisine sunulan müzik türlerinde birtakım farklılıklar ortaya çıkmış; daha doğrusu hangi dinamikler bu meseleyi gündeme getirmiş?

“Halkımızın beğenisine sunulan, empoze edilen müzik türleri ve o dönemde ülkemizin yaşadığı ilginç gelişmeler; yumuşak, sert, yarı sert tutumlar, tavırlar, ifadeler, okşamalar, falan filan gibi...”

Manço'nun bu sözleri yüksek farkındalık seviyesinin bir ispatı niteliğindedir.

Manço'nun 1988 yılında çıkardığı ve yukarıda 9 ve 11 sayıları bazında incelenen "Anahtar" isimli şarkısı "7", "8" ve "İkili Yedi" nümerolojileriyle de uyum arzetmektedir. Yayın yılında da "88" yani "Melek" ve "Yeni Döngü Başlangıcı" nümerolojisi bulunmaktadır. ( “Anahtar” kelimesi Kur’an’ın ilk suresinin ismi olan ve “Açılış” anlamına gelen “Fatiha” kelimesinin de anlamlarından biridir. )

- Şarkıda 269 kelime bulunmaktadır. 2+6+9 = 17 = "8"

"Sınıfın en güzel kızı o yalnız geziyor kimse ona yaklaşamıyor
Yine koltuğunda koca koca kitaplar kütüphaneden geliyor
Baktım bir cilt şair Mehmet Akif
İki büyük kitap Fatih Sultan Mehmet
Üç kalın cilt Mevlana birde Mimar Sinan

Döndü bana dediki eğer beni seviyorsan
Eğer kalbime girmek istiyorsan
Önce bunları anla beni iyi dinle

Beş şair bir abide
İki abide bir sultan
Beş sultan bir düşünür
İki düşünür ise bir mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir kilidi var
İşte sana anahtar

En sevdiği şair Mehmet Akif
Bir abide Fatih Sultan Mehmet
Hayranım dedi Sinan bir de Mevlana

Gece annem evde dedi oğlum neyin var
Yemeden içmeden kesildin yine
Dedim anne kalbimin sahibi var aşık oldum delicesine

Bir gün Akif okuyor bir gün Mevlana
Bir Fatihe Hayranmış bir de Sinana
Hem tarihe meraklıymış hem de sanata

Annem dedi oğlum anlamadım ben
Vazgeç bu sevdadan bu kız fazla akıllı
Ah beim saf oğlum ah oğlum anlamadın mı

Beş şair bir abide
İki abide bir sultan
Beş sultan bir düşünür
İki düşünür ise bir mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir kilidi var
İşte sana anahtar

En sevdiği şair Mehmet Akif
Bir abide Fatih Sultan Mehmet
Hayranım dedi Sinan bir de Mevlana

Aşkın gözü kör olurmuş
Annem galiba haklı
Kafama fena takıldı bu kız çok akıllı

Beş şair bir abide
İki abide bir sultan
Beş sultan bir düşünür
İki düşünür ise bir mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir kilidi var
İşte sana anahtar

Beş Akif bir saat kulesi
İki kule bir Fatih
Beş fatih bir Mevlana
İki Mevlana bir Sinan"

- İlk sayılar şu üçlükte yer almaktadır.

"Baktım BİR cilt şair Mehmet Akif
İKİ büyük kitap Fatih Sultan Mehmet
ÜÇ kalın cilt Mevlana BİR de Mimar Sinan"

1+2+3+1 = "7"

- 4 kere tekrar eden şu dörtlükte 72 sayısı üzerinden "İkili Yedi" nümerolojisi oluşturmaktadır.

"BEŞ şair BİR abide
İKİ abide BİR sultan
BEŞ sultan BİR düşünür
İKİ düşünür ise BİR mimar"

5+1+2+1+5+1+2+1 = 18 .... 4x18 = "72"

Ayrıca yukarıdaki nakarata göre;

10 Şair = 1 Sultan
10 Sultan = 1 Mimar

olmaktadır. Bu denklemlerde de yine "11" nümerolojisi ortaya çıkmaktadır. 11 sayısı farklı boyuta geçiş portalının ( Yıldız Kapısı ) sembolü olup, şarkının ismi olan "Anahtar" kelimesi bu açıdan da dikkat çekmektedir.

Barış Manço'nun bir süre okült ezoterik cemiyet etkisinde kaldığı da eserlerinden ve kullandığı sembolizmden anlaşılmaktadır. Örneğin "Aynalı Kemer" isimli eseri ve bu eserin albüm görselindeki sembolizm ezoterik mesajlar içermektedir. "Aynalı Kemer" veya batı diliyle "Arched Mirror" esasen ezoterik bir mimari terimi olup, "Aynalı Kapı / Sulu Kapı / Gözlü Kapı" olma özelliği ile boyut portalını sembolize etmektedir.



"Ayna" kelimesinin kökü olan Arapça "Ayn" kelimesi "Göz / Su Pınarı" anlamına gelmektedir. "Star Gate / Yıldız Kapısı" olarak da anılan boyut portalı, ilüstrasyonlarda daima "su ile kaplı bir geçit / kapı" olarak resmedilmektedir. Okült ezoterizmde "Ayna" farklı boyuta / frekansa geçiş arayüzü / kapısı / portalı olarak bilinmektedir. Aşağıda bazı antik "Aynalı Kemer" örnekleri yer almaktadır.







Okültizmde, farklı boyuta geçiş veya farklı boyutla temas kapısı / portalı olarak kullanılan "Ayna", cinler ( üst boyuttaki süptil varlıklar ) ile temas amaçlı olarak satanik ritüellerde / şeytani celselerde kullanılmaktadır. "Aynalı Kemer" albümünün görselinde, Barış Manço'nun giysisindeki sembolizm öğeleri dikkat çekmektedir.





Zincirlerden oluşan üstteki takı esasen "Baykuş" sembolizmi içermektedir. "Baykuş", Bohemian Club olarak bilinen okült ezoterik cemiyetin sembolü olup, bu cemiyet tarafından "Molek / Melik" olarak anılmaktadır. "Baykuş" figürü "Şeytanın herşeyi gören gözü" kavramının sembollerinden biridir.








Baykuş şeklindeki "Bohemian Futbol Kulübü" logosu


Bohemian Club logosu



Bohemian Club cemiyetinin büyük baykuş heykeli önündeki ayininden

Aynalı Kemer isimli şarkıdaki şu sözler de ayrıca dikkat çekmektedir.

"Uzakta bir BAYKUŞ öttü.
Gül bahçemde diken bitti."

Baykuş formundaki zincirin hemen altında yer alan iki adet kafa da "cin kafasını" sembolize etmektedir. Aynalı kemerin aynalarının cin kafası olarak tasarlandığı görülmektedir. Aynanın cin kafası şeklinde olması, boyut portalından cinlerin gelmesinin tasviri niteliğindedir.



Aynalı Kemer'in cin kafası formundaki aynaları

Barış Manço'nun bir süre tarikat ve tasavvuf tesirinde kaldığı "Dört Kapı" isimli eserinden de anlaşılmaktadır. "Dört Kapı" kavramı tasavvufta, nefsin tekamülü için geçilmesi gereken dört aşamayı ( Şeriat, Tarikat, Hakikat, Marifet ) tanımlamaktadır. Ancak genel itibarıyla tarikatçılık ve tasavvuf anlayışı özünde maalesef, tekamül etme kisvesi altında "kula kulluk" yani "şirk" unsurunu barındıran bir olguya dönüşmüştür. Zira tarikat ve tasavvuf öğretisine göre bir insanın hidayete ererek Allah'ı algılayabilmesi yani ruhsal tekamüle erebilmesi ancak ve ancak kendisine bir mürşid edinmesi ve ona koşulsuz itaat etmesi yoluyla mümkün olabilmektedir. "Dört Kapı" eserindeki şu sözler de bu hususu vurgulamaktadır.

"Barış'ım uzaktan geldim.
Dört kapı önünde durdum.
Dört kapıdan geçemezsem,
Geldiğim gibi giderim."

"Bir de kalem tutmayı öğret,
Kırk yıl sana hizmet ederim.
Bana bir harf öğret yeter.
Kırk yıl sana hizmet ederim."

Ayrıca Barış Manço'nun "7'den 77'ye" isimli programı ve evinin önündeki arabasının "34 BM 777"kodlu plakası ilahi ezoterik nümerolojide önemli yeri olan 7 ve 21 ( 7+7+7 ) sayıları açısından dikkat çekmektedir. ( 7 sayısı döngü sonunun, 21 sayısı ise ruhun nümerik sembolleridir. )



Barış Manço "7'den 77'ye" isimli TV programı kapsamında 1988 yılında iki oğluyla birlikte Atatürk'ün Selanik'teki evini ziyaret etmiştir. Atatürk'ün evinin bulunduğu sokağın numarası "17 ..17"'dir. Nümerolojik olarak bu sayılar "8 ... 8" olmaktadır. Ziyaret yılının hem 1988 olması yani 88 içermesi hem de nümerolojik değerinin "8" sayısını ( 1+9+8+8 = 26 ... 2+6 = 8 ) vermesi dikkat çekmektedir. ( Aşağıdaki görüntünün zamanlama olarak videonun 2:22'lik anında ekrana yansıması da ayrıca ilginç bir başka senkron oluşturmaktadır. )



Ölüm yılı olan 1999'daki bir röportajında sanki ölümüne vurgu yaparcasına ÇOCUKLARA hitaben şöyle demektedir.

"Çocuklar BEN GİDİYORUM DİYE öyle ıspanak yememek, süt içmemek, arabanın önünde oturmak falan filan yok. Evet UZAKLARDAYIM AMA ama gözüm daima sizlerle özellikle gönlüm tabi ki sizlerle beraber olacak."

Manço'nun mezarının boyut portalı ( Aynalı Kemer, Star Gate ) formunda yapılmış olması da dikkat çekmektedir. Öndeki mermer kitapta 19 harften oluşan "Doğru bildiğini yaptı." cümlesi bulunmaktadır. Ve bu cümledeki harflerin alfabe sıra numaraları toplamı olan 254 sayısının nümerolojik değeri de halden hale geçişin, boyut portalinden geçişin sembolü olan sayısını vermektedir.



























Friday, January 11, 2019

Venüs ... Güneş'in Batıdan Doğduğu Gezegen

Jeosantrik olarak yani Yerküre merkezli perspektif ile bakıldığında Venüs gezegeninin hareketinde oldukça dikkat çekici bir ritim gözlemlenmektedir. Venüs gökyüzündeki konumuna 8 yıllık döngülerde ve aynı tarihlerde geri gelmektedir. Bu fenomen Maya gibi antik uygarlıklarda Venüs Döngüsü veya Venüs Pentagram'ı olarak bilinmektedir. "8" yıl sonunda Yerkürenin, Venüs'ün ve Güneş'in göreceli konumları 5 kez tekrarlanır ve bir sonraki "8" yılda da aynı şekilde 5 kez tekrarlanmaya devam eder.

https://earthsky.org/astronomy-essentials/five-petals-of-venus

Böylelikle 8 yılda 5 sinodik döngü ve 12 Venüs günü oluşmakta ve kusursuz Venüs - Yerküre sinerjisi oluşmaktadır. 

https://www.lunarplanner.com/HCpages/Venus.html

                                   
Venüs'ün 8 yıllık periyoddaki hareketli yörüngesi

Venüs gezegeni, Güneş Sistemi içinde, Yerküre'nin ve Güneş'in dönüş yönlerinin tersine dönen tek gezegendir. Dolayısıyla Venüs'te Güneş batıdan doğmaktadır.

Kur'an'da "Güneş'in batıdan getirilmesi" ifadesi ilk ve son kez olmak üzere Bakara suresinin 2/258 kodlu ayetinde geçmektedir.

2/258 - E (1) lem (2) tera (3) ila (4) ellezi (5) hacce (6) ibrahıme (7) fı (8) rabbi (9) hı (10) en (11) ata (12) hü (13) allahü (14) el (15) mülk (16) iz (17) kale (18) ibrahımü (19) rabb (20) iye (21) ellezi (22) yuhyı (23) ve (24) yümıtü (25) kale (26) ene (27) uhyı (28) ve (29) ümıt (30) kale (31) ibrahımü (32) FE (33) İNNE (34) ALLAHE (35) YE'TI (36) Bİ (37) EŞ (38) ŞEMSİ (39) MİN (40) EL (41) MEŞRİKI (42) FE (43) I'Tİ (44) Bİ (45) HA (46) MİN (47) EL (48) MAĞRİBİ (49) fe (50) bühite (51) ellezi (52) kefer (53) ve (54) allahü (55) la (56) yehdi (57) el (58) kavm (59) ez (60) zalimın (61) ( Allah kendisine mülkü, hükümdarlığı verdi diye, İbrahim’ le Rab’binin hakkında o tartışıp mücadele edeni görmedin mi? Zamanında İbrahim "O Rab'bim ki diriltir ve öldürür." dedi. "Ben de diriltirim ve öldürürüm." dedi. "KESİNLİKLE ALLAH GÜNEŞ'İ DOĞUDAN GETİRİR, O HALDE ONU BATIDAN GETİR." dedi. Böylece o inkar eden şaşırdı. Allah zalimler kavmini yönlendirmez. )

Ayette yer alan "KESİNLİKLE ALLAH GÜNEŞ'İ DOĞUDAN GETİRİR, O HALDE ONU BATIDAN GETİR." ifadesi Arapça "17" kelimeden oluşmaktadır. 17 sayısı "8" nümerolojisi ( 1+7 = 8 ) ve 8 yıllık Venüs Döngüsü açısından dikkat çekmektedir. Ayette "Ölüm ve diriliş döngüsünden" bahsedilmesi de ayrıca uyum ve önem arzetmektedir.

Fe (1) inne (2) allahe (3) ye'ti (4) bi (5) eş (6) şemsi (7) min (8) el (9) meşrikı (10) fe (11) ı'ti (12) bi (13) ha (14) min (15) el (16) mağribi (17)

Ayrıca ayet kodunun ( 2/258 ) nümerolojik değeri de yine 17 sayısı üzerinden "8" sayısını vermektedir. ( 2+2+5+8 = 17 ... 1+7 = 8 )

2/258 kodlu ayette "61" kelime bulunmaktadır. Venüs gezegenine ilk uzay aracı 1961 senesinde gönderilmiştir. "Sputnik 7" adı verilen araç yer yörüngesinden ayrılamamış ve operasyon başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Uzay aracının numarası olan "7" sayısı ile ayetteki kelime adedi olan 61 sayısının nümerolojik değeri olan 7 sayısı ( 6+1 = 7 ) arasındaki uyum da dikkat çekmektedir.






Sudaki "Bir"lik Mesajı

24/45 - Vallahü halekü külle dabbetin min MA' fe minhüm men yemşı ala batnih ve minhüm men yemşı ala ricleyn ve minhüm men yemşi ala erba' yahlükullahü ma yeşa' innellahe ala külli şey'in kadır

( Ve Allah her debeleneni sudan yarattı. Böylece onlardan kimisi karnının üstünde yürür. Onlardan kimisi iki ayağı üstünde yürür. Onlardan kimisi dördünün üstünde yürür. Allah ne dilerse yaratır. Kesinlikle Allah herşeye gücü yetendir. )

25/54 - Ve hüvellezi haleka minel MAİ beşeran fe cealehu neseben ve sıhra ve kane rabbüke kadıra

( Ve insanı sudan yaratıp da ona soy ve akrabalık kılan O'dur. Rab’bin gücü yetendir, kudretlidir. ) 

77/20 - E lem nahlukküm min MAİN mehin 

( Sizi adi sudan yaratmadık mı? )

86/6 - Hulika min MAİN dafik

( Atılarak dökülen sudan yaratıldı. )

Allahü Teala, tüm varlıkları sudan yarattığını ayetlerinde defaatle bildirmektedir. Evrenin boş olmadığı, su ile yani hidrojen ( H ) atmlarıyla kaplı olması hususu da evvelki bölümlerde irdelenmişti. Yani hidrojen atomu ( H ) kainatın temel yapı taşı olma niteliği arzetmektedir. ( Bu nedenle kaba madde alemi olan Dünya, Kaba Hidrojen Alemi olarak tanımlanmaktadır. )

Su, 2 Hidrojen ve 1 Okisjen atomundan oluşmakta ve H2O formülü ile ifade edilmektedir. Hidrojenin atom numarası 1, Oksijenin atom numarası ise 8'dir. Bir su molekülünün ( H2O ) atom numarası ise "10" sayısını vermektedir. ( H2 = 1+1 = 2 ; O = 8 .... 2+8 = 10 ) İlahi mühür olan 10 sayısı Allahü Teala'nın yaratışının temel formülünde de bu şekilde tezahür etmektedir.

Su anlamına gelen "Ma" kelimesi Kur'an'da 64 kere tekrarlanmaktadır. 64 sayısının nümerolojik değerinin 10 yani "1" ( 1+0 = 1 ) olması da Allahü Teala'nın "Birlik", "Teklik", "Ünite" mesajınıa dikkat çekmektedir.

Ayrıca Suyun formülünde 2 adet Hidrojen ( H ) atomu yani her birinin atom numarası 1 olan iki H atomunun bulunması da ( 1 ve 1 ) "11" nümerolojisinin yani yaratılıştaki düalite prensibinin yansıması niteliğindedir.






Uyku Döngüsü ve Uykunun Fazları

Bilimsel kaynaklar yetişkin insanlarda normal uyku süresinin 7-8 saat olduğunu belirtmektedirler. 7 sayısının bir döngülük frekansı ifade ettiği düşünüldüğünde 7 saatlik uyku fenomeni önem arzetmektedir.

Kur'an'da "Uyku" anlamı taşıyan kelimelerden olan "Nevm" ( Uyku ) kelimesi ilk kez Bakara suresinin, Ayetel Kürsi olarak bilinen 2/255 kodlu ayetinde yer almaktadır.

2/255 - Allahü (1) la (2) ilahe (3) illa (4) hüve (5) el (6) hayyü (7) el (8) kayyum (9) la (10) te'huzü (11) hu (12) sinetün (13) ve (14) la (15) NEVM (16) lehu (17) ma (18) fi (19) es (20) semavati (21) ve (22) ma (23) fi (24) el (25) ard (26) men (27) za (28) ellezi (29) yeşfeu (30) ınde (31) hu (32) illa (33) bi (34) izni (35) h (36) ya'lemü (37) ma (38) beyne (39) eydı (40) him (41) ve (42) ma (43) halfe (44) hüm (45) ve (46) la (47) yühıytune (48) bi (49) şey'in (50) min (51) ılmi (52) hı (53) illa (54) bi (55) ma (56) şa (57) vesia (58) kürsiyyü (59) hü (60) es (61) semavati (62) ve (63) el (64) ard (65) ve (66) la (67) yeudü (68) hu (69) hıfzu (70) hüma (71) ve (72) hüve (73) el (74) alıyyü (75) el (76) azım (77) ( Haricinde ilah olmayan Allah diridir daimdir. O'nu uyuklama ve UYKU almaz. Yerin ve göklerin içinde ne varsa O’nadır. O’nun izni haricinde O’nun indinde af için vesile olacak kimdir? Onların önlerinde ve arkalarında ne varsa bilir. O diledikleri dışındakiler, O’nun ilminden bir şeyi kuşatıp kavrayamamışlardır. Kürsüsünün genişliği yeri ve gökleri kapsamıştır. Onların korunması, gözetimi O’nu zora sokmaz. O uludur yücedir. )

Ayetteki "Nevm" ( Uyku ) kelimesinin sıra numarası "7"'dir. Ayet kodunun nümerolojik değeri "14" ( İkili Yedi ...2x7 ) sayısını vermekte olup, ayrıca ayette de "77" kelime bulunmaktadır. 7 sayısının döngü frekansının sembolü ve "İkili Yedi" kavramının da düalite ve döngü sembolü olduğu düşünüldüğünde ayette verilen bilimsel mesaj açığa çıkmaktadır.

Ayet kodunun (2/255) ve ayetteki kelime adedinin (77) nümerolojik değerleri ise "14" sayısını, nihai nümerolojik değerleri ise "5" sayısını vermektedir.

Ayrıca Kur'an'da "Uyku" anlamı içeren "5" kelime ( Nevm, Nüas, Rukud, Sinet, Yehceun ) bulunmakta ve bu kelimelerin toplam tekrar adedi ( frekansı ) "14"'tür. ( 1+4 = 5 )


Uykunun "5" fazı bulunmaktadır.

1. Faz : Bu aşama, insanın gözlerini kapattığı ve uykuya dalmak üzere olduğunu hissettiği andır. Burada kişi, bilinçli ve çevresindeki uyarıcılara tepki verebilecek durumdadır. Aslında bu, uyanıklık ile uyku arasındaki geçiş aşamasıdır. Fizyolojik olarak bu aşamada teta beyin dalgaları olur. Bu da EEG hareketlerinin eşzamanlı hale gelmeye başladığını ifade eder.

2. Faz : Birinci fazdan 10 dakikadan sonra kişi II. faza geçer. Şimdi derin uykudadır. Ama eğer kişi bu aşamada uyandırılırsa, uyuduğunu hatırlamaz. Bütün bu zaman boyunca uyanık olduğunu savunacaktır. III ve IV. fazlar için bir hazırlık aşamasıdır. Fizyolojik olarak yine teta dalgaları ile düzensiz EEG aktivitesi görülür.

3. ve 4. Faz : İkinci aşamada geçen 15 dakikadan sonra kişi III. faza başlar. Bu aşamada güçlendirici dinlenme meydana gelir. III ve IV. fazlar oldukça benzerdir; sadece uykunun derinliği ve etkisinde değişiklik vardır. Bu aşamada, EEG’de yavaş dalgalara rastlarız.

5. Faz : REM fazı, yavaş dalga uykusunda yaklaşık 45 dakika kaldıktan sonra gelir. Bu diğer fazların tam tersidir ve kişi uyanıklığa daha yakındır. Beyin aktivitesi eşzamanlı değildir ve hızlıdır. Bu aşamada bir insanı uyandırmak zor olsa da bazı özel uyarıcılar (örneğin kişnin isminin söylenmesi) onu uyandırabilir. Yavaş dalga uykusuna göre çok daha hafif ve derin olmayan bir uyku aşamasıdır.

https://aklinizikesfedin.com/5-uyku-asamasi/










Wednesday, January 9, 2019

Bilinçaltındaki 21 Gün Kuralı

Bilimsel kaynaklar belirli bir davranış ve eylem alışkanlığının kazanılması için o davranışın ve eylemin 21 gün boyunca aynı düzende yapılması gerektiğini belirtmektedirler. Bu fenomen "Bilinçaltındaki 21 Gün Kuralı" olarak bilinmektedir.

http://www.milliyet.com.tr/21-gunde-hayatinizi-pembenar-detay-genelsaglik-2593766/

"Alışkanlık" kelimesi Kur'an'da "Adet" olarak belirtilmiştir. İnananların iyilik ve doğruluk yolunda olabilmeleri için Allahü Teala'nın onları belirli "Alışkanlıklara" ( Adetlere ) yönlendirmekte olduğu Nisa suresinin 4/26 kodlu ayetinde bildirilmektedir. Bu ayetin "21" kelimeden oluşması dikkat çekmektedir.

4/26 - Yürıdü (1) allahü (2) li (3) yübeyyine (4) leküm (5) ve (6) yehdiye (7) küm (8) SÜNEN (9) ellezine (10) min (11) kabli (12) küm (13) ve (14) yetube (15) aley (16) küm (17) ve (18) allahü (19) alimün (20) hakım (21) ( Allah size açıklamayı, sizi o sizden öncekilerin ADETLERİNE yönlendirmeyi ve üzerinize tevbe eylemeyi ister. Allah bilendir hakimdir. )