Çeviri

Tuesday, April 9, 2019

Allah, Kutsal Ruh ve İsa ... 111

Allahü Teala, şeytanların çarpıtmalarının sonucu olarak ortaya çıkan ve "Üç Allah Var" - haşa - pagan ve satanik anlayışını telkin etmeye "Teslis" ( Üçleme ) kavramına ilişkin olarak inananları aşağıdaki ayetler vesilesiyle uyarmaktadır.

4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve kelimetüh elkaha ila meryeme ve ruhun minhü fe aminu billahi ve rusülih ve LA TEKULU SELASEH intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla ( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a  ve O’nun resullerine inanın ve ÜÇTÜR demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

5/73 - Lekad KEFERALLEZINE KALU İNNELLAHE SALİSÜ SELASEH ve ma min ilahin illa ilahün vahid ve in lem yentehu an ma yekulune le yemessennellezine keferu minhüm azabün elım ( O "Kesinlikle ALLAH, ÜÇÜN ÜÇÜNCÜSÜDÜR." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır. )

77/29 - İntaliku ila ma küntüm bihi tükezzebun ( O onunla yalanlamış olduğunuza gidin. )
77/30 - İntaliku ila zıllin ziy SELASİ şu'abin ( ÜÇ çatallı* gölgeye gidin. )

* Ayetteki "Üç Çatallı Gölge", kuvvetle muhtemel olmak üzere Allah kelimesinin Arapça yazılışındaki görünümü temsil etmektedir. Zira Elif Lam ve Lam harfleri üç çatallı bir görüntü arzetmektedir.

"3" sayısı esas itibarıyla, pagan ve satanik anlayışa kapılmadan düşünüldüğünde, yaratılıştaki 3 kavrama ilişkin bir sembolizasyon içeriyor olabilr mi? Allah, Kutsal Ruh ve İsa ...

Kur'an'da Mesih İsa'nın Kutsal Ruh ile desteklendiğinden, "Allah dedi ki:.." ifadesiyle bahsedildiği tek ayet Maide suresinin 5/110 kodlu ayetidir. Bu ayette "111" kelime bulunmakta olup, 3 kavram olan "Allah", "İsa" ve "Kutsal Ruh" kavramlarının birlikte yer aldığı tek ayet te bu ayettir. ( 111 sayısının nümerolojik değeri de "3" sayısını vermektedir. )

5/110 - İz (1) kale (2) ALLAHÜ (3) ya (4) İYS (5) ebne (6) meryem (7) ezkür (8) nı'met (9) ı (10) aley (11) ke (12) ve (13) ala (14) valideti (15) k (16) iza (17) eyyedtü (18) ke (19) bi (20) ruhı (21) el (22) kudüsi )23) tükellimü (24) en (25) nase (26) fi (27) el (28) mehdi (29) ve (30) kehla (31) ve (32) iz (33) alemtü (34) ke (35) el (36) kitabe (37) ve (38) el (39) hıkmete (40) ve (41) et (42) tevrate (43) ve (44) el (45) incil (46) ve (47) iz (48) tahlüku (49) min (50) et (51) tıyni (52) ke (53) hey'eti (54) et (55) tayri (56) bi (57) izn (58) ı (59) fe (60) tenfühu (61) fı (62) ha (63) fe (64) tekunü (65) tayran (66) bi (67) izn (68) ı (69) ve (70) tübriü (71) el (72) ekmehe (73) ve (74) el (75) ebrasa (76) bi (77) izn (78) ı (79) ve (80) iz (81) tuhricü (2) el (83) mevta (84) bi (85) izn (86) ı (87) ve (88) iz (89) kefeftü (90) benı (91) israıle (92) an (93) ke (94) iz (95) ci'te (96) hüm (97) bi (98) el (99) beyyinati (100) fe (101) kale (102) ellezine (103) keferu (104) min (105) hüm (106) in (107) haza (108) illa (109) sıhrun (110) mübın (111) ( Zamanında Allah "Ey Meryemoğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Seni kutsal ruh ile desteklediğimde beşikte ve erişkinlikte insanlara kelam edip söz söylerdin. Sana yazıyı, sırrı, Tevrat' ı ve İncil' i öğrettim. İznimle çamurdan kuşun şekli gibi olanı yarattın. Onun içine üfledin de iznimle kuş oldu. Doğuştan körü ve alacalıyı iznimle iyileştirdin. Ölüleri iznimle çıkardın. Onlara ayetlerle geldiğin ve onlardan inkar edenlerin "Bu kesinlikle apaçık sihirdir." dedikleri zaman İsrailoğulları' nı üzerinden çektim. )

Ayetteki "Ruh" kelimesinin 21. kelime olması, Ruh kelimesinin nümerik sembolü ve Kur'an'daki tekrar adedi olan 21 sayısı açısından dikkat çekmektedir. 21 sayının nümerolojik değeri de "3" sayısını vermektedir.

"3" sayısının ilahi planda ayrı bir yeri bulunmaktadır.

- Haberci İsa çarmıha gerilişinden 3 gün sonra dirilmiştir.
- Mısır'da 3 büyük piramid bulunmaktadır
- 3 temel kutsal kitap bulunmaktadır. ( Tevrat, İncil, Kur'an )
- Allah ( El ) kelimesini oluşturan temel harfler 3 adettir. Elif Lam Lam
- Kur'an'da bahsedilen 3 gök cismi bulunmaktadır. Güneş, Dünya, Ay
- Atom çekirdeğinin çevresindeki atom altı parçacıklar 3 adettir. Proton, Elektron, Nötron
- Kur'an'da doğumun, ana rahminde 3 karanlıkta gerçekleştiği bildirilmektedir.
- Maddenin 3 fiziki hali bulunmaktadır. Katı, Sıvı, Gaz ( Aynı şekilde kozmik anlamda varlıkların 3 halleri bulunmaktadır. Kaba, Yarı Süptil, Süptil )
- Kaba madde aleminde 3 zaman kavramı bulunmaktadır. Geçmiş, Şimdiki, Gelecek
- Üst frekanslarla ( boyutlarla ) iletişimi sağlayan epifiz bezi, 3. göz çakrası olarak bilinir.
- İlahi yaratışta 3 unsur bulunmaktadır. Kelime, Ruh, Madde
- 3 sayısının, döngü periyodunun nümerolojik sembolü olan 7 sayısı ile çarpımı sonucunda Ruh kelimesinin nümerolojik sembolü olan "21" sayısını vermektedir.












Babil ... Büyük Sınav Şehri

Kutsal kitaplarda antik Babil'in ( bugünkü Irak ) "Kötü ve ahlak dışı" öğretilerin merkezi olduğu yönünde bilgiler bulunmaktadır.

"Babil", Kur'an'da sadece Bakara suresinin 2/102 kodlu ayetinde geçmekte ve bu ayette "Babildeki sihir öğretisinden" ve "Erkek ile eşinin arasını açan unsurdan" bahsedilmektedir.

Ayet şöyledir.

2/102 - Vettebeu ma tetlüş şeyatınü ala mülki süleyman ve ma kefera süleymanü ve lakinneş şeyatıne keferu yüallimunen nasas sıhra ve ma ünzile alel melekeyni bi babile harute ve marut ve ma yüallimani min ehadin hatta yekula innema nahnü fitnetün fe la tekfur fe yeteallemune minhüma ma yüferrikune bihı beynel mer'i ve zevcih ve ma hüm bi darrıne bihı min ehadin illa bi iznillah ve yeteallemune ma yedurruhüm ve la yenfeuhüm ve lekad alimu men işterahü ma lehu fil ahırati min halakın ve le bi'se ma şerav bihı enfüsehüm lev kanu ya'lemun ( Ve o Süleymanın mülkünün ve hükümdarlığının üzerine o şeytanların okuduğuna tabi oldular. Süleyman inkar etmedi ve lakin şeytanlar inkar ettiler. İnsanlara sihiri ve Babil’ de iki melek olan Harut ve Marut’ un üzerine indirileni öğretiyorlardı. "Kesinlikle biz sınavız. O halde inkar etmeyin." diyene kadar kimseye öğretmezlerdi. Onlardan erkeğin ve eşinin arasını neyin ayırdığını öğrenirlerdi. Onlar onunla Allah’ ın izni olmadıkça kimseye zarar veremezlerdi. Onlara ne zarar verebilir ne fayda vermez öğrenirlerdi. Onu satana ahirette nasip olmadığını bilirlerdi. O nefislerini sattıkları ne kötüdür. Keşke bilmiş olsalardı. )

"Sihir" ve "Erkek ile eşinin arasını açan unsur" kavramlarının birlikte aynı ayette yer alması, "İnsanların sihirlenmeleri yoluyla fuhuşa ve ahlaksızlığa yönlendirilmeleri" fenomenini düşündürmektedir. Zira cin şeytanlarının en büyük amacı insan neslinin kontrol edilebilir bir nüfusta tutulmasını sağlamaktır. Bunun tek metodu da erkek ile kadın arasındaki ilişki akışını bozacak unsurları devreye sokabilmektir. Bu unsurların başında "Zina" ve "Eşcinsel ilişki" gelmektedir. Her iki unsur da aile yapısını zedeleme ve insan neslinin sürekliliğini olumsuz etkileme potansiyelini taşımaktadır.

Ayetteki "Zevc" ( Eş ) kelimesi, evvelki bölümlerde değinildiği üzere, insanın süptil yapıya sahip astral alemdeki ( üst boyut / frekans ) tekamül etmiş projeksiyonu olan "Öz Varlık"'ı olarak düşünüldüğünde çok daha derin bir anlam oluşmaktadır. ( Zaman kavramının olmadığı bu noktada hatırlanmalıdır. ) Zira, "Erkek ile eşinin arasını açılması" ifadesi bu bağlamda, insanın özünden koparılması yani süptil alem bağlantısının kesilmesi ve kaba madde alemi olan dünyaya hapsedilmesi anlamını içermektedir.

Babil ile ilgili İncil ayetleri de aynı çerçevede mesjlar vermektedir.

66 Vahiy 14-8 Ardından gelen ikinci bir melek, "Yıkıldı! Kendi azgın fuhuş şarabını bütün uluslara içiren büyük Babil yıkıldı!" diyordu.

66 Vahiy 17-4 Kadın, mor ve kırmızı giysilere bürünmüş, altınlar, değerli taşlar, incilerle süslenmişti. Elinde iğrenç şeylerle, fuhşunun çirkeflikleriyle dolu altın bir kâse vardı.

66 Vahiy 17-5 Alnına şu gizemli ad yazılmıştı: GİZEMLİ BÜYÜK BABİL, FAHİŞELERİN VE DÜNYA İĞRENÇLİKLERİNİN ANASI.

"Gizemli Babil", "Fahişe Babil" .... bu nitelemeler okült ezoterik özellik taşıyan "Sihir" uygulamaları vesilesiyle doğruluk ve ahlak yolundan saptırma eylemlerine ilişkin mesaj vermektedir. Evvelki bölümlerde de bahsedildiği üzere, sihir uygulamaları belirli kelimelerin belirli adetlerde tekrarlanması yoluyla alt boyuta portal ( geçiş kapısı ) açılması ve cin şeytanları ile etkileşime geçilerek kaba madde alemindeki akış üzerinde olumsuz tesirler oluşturmasından ibarettir.

Aşağıdaki ayetlerde, bugün dünya üzerindeki kan ve gözyaşının müsebbibi olan ve kendilerini "elit" olarak adlandıran kibir batağına saplanmış kitleden "Sefahat içindeki dünya kralları" olarak bahsedilmektedir. Bu kitle, "Babil ile fuhuş yapanlar" olarak sembolik bir ifadeyle anılmaktadır. Bugün yeryüzündeki tüm kaos ve kargaşa Babil'i yeniden kurmak isteyen sözde "elit" kitlenin kötülük tuzaklarından kaynaklanmaktadır. ( 66 Vahiy 21-8 kodlu ayette bu kitlenin kısa bir tanımı yer almaktadır. )

66 Vahiy 18-6 Babil nasıl davrandıysa, karşılığını ona aynen verin, Yaptıklarının iki katını ödeyin. Hazırladığı kâsedeki içkinin İki katını hazırlayıp ona içirin.

66 Vahiy 18-7 Kendini yücelttiği, sefahate verdiği oranda Istırap ve keder verin ona. Çünkü içinden diyor ki, 'Tahtında oturan bir kraliçeyim, dul değilim. Asla yas tutmayacağım!'

66 Vahiy 18-8 Bu nedenle başına gelecek belalar Ölüm, yas ve kıtlık- Bir gün içinde gelecek. Ateş onu yiyip bitirecek. Çünkü onu yargılayan Rab Tanrı güçlüdür.

66 Vahiy 18-9 "Kendisiyle fuhuş yapan ve sefahatte yaşayan dünya kralları onu yakan ateşin dumanını görünce onun için ağlayıp dövünecekler.

66 Vahiy 18-10 Çektiği ıstıraptan dehşete düşecek, uzakta durup, 'Vay başına koca kent, Vay başına güçlü kent Babil! Bir saat içinde cezanı buldun' diyecekler.

66 Vahiy 18-11 "Dünya tüccarları onun için ağlayıp yas tutuyor. Çünkü mallarını satın alacak kimse yok artık.

66 Vahiy 21-8 Ama korkak, imansız, iğrenç, adam öldüren, fuhuş yapan, büyücü, putperest ve bütün yalancılara gelince, onların yeri, kükürtle yanan ateş gölüdür. İkinci ölüm budur."













Sunday, April 7, 2019

Seçilmişliğin nümerolojisi 19

31.03.2019 tarihinde yapılan yerel seçimlerde İstanbul iline ve 19 nümerolojisine ilişkin ilginç bir durum ortaya çıkmıştır.

- Seçimler 20"19" yılında yapılmıştır.
- Seçim tarihi olan 31.03.2019 tarihini oluşturan rakamların toplamı "19" sayısını vermektedir. 
- İstanbul'daki "1919" okulda sandık çevresi oluştrulmuştur. 
- İstanbul'da 31,186 sandıkta oy kullanılmıştır. ( 31,186 ... 3+1+1+8+6 = "19" )

İstanbul'da, Atatürk'ün kurmuş olduğu parti seçimi kazanmıştır. Kur'an'ın Meryem suresi 19. suredir. "Meryem" kelimesi "İsyan, Ayaklanma" anlamına gelmektedir. 

Atatürk'ün "19 Mayıs 1919 benim doğum günüm." sözü ile Meryem suresinin 19/19 kodlu aşağıdaki ayetinde nümerik ve semantik uyum söz konusudur. 

19/19 - Kale innema ene rasulü rabbike li ehebe leki ĞULAMEN ZEKİYYA ( “Kesinlikle ben sana TEMİZ OĞUL bağışlamak için Rab’binin resulüyüm." dedi. )

Sandıklar, "rahim" işlevi görüp, 100 yıl sonra Atatürk'ün enerjisinin yeniden açığa çıkmasına, doğmasına vesile mi olmuşlardır? ( 1919 sayısının iki adet 19'dan yani 1'den ( 1+9 = 1 ) oluştuğu dikkate alındığında ortaya "11" sayısı çıkmaktadır ki bu sayı portal açılışını ( üst boyuta geçiş kapısı açılışını ), döngüyü ve düaliteyi sembolize etmektedir. )

Bakara suresinin 248. ayetinde geçen "Tabutü fıhi sekinet" ( İçinde sükunet / huzur olan sandık ) kavramı da konu bağlamında yine nümerik ve semantik bir uyum sergilemektedir. ( Ayetlerdeki kelime ve kavramların muhtelif ve derin anlamları olduğu daima hatırlanmalıdır. )

2/248 - Ve (1) kale (2) lehüm (3) nebiyyü (4) hüm (5) inne (6) ayete (7) mülki (8) hı (9) en (10) ye'tiye (11) küm (12) et (13) TABUTÜ (14) fı (15) hi (16) SEKINETÜN (17) min (18) RABBİ (19) küm ve bekıyyetüm min ma terake alü musa ve alü harune tahmilühül melaikeh inne fı zalike le ayeten leküm in küntüm mü'minın ( Ve habercileri onlara, "O'nun mülkünün, hükümdarlığının ayeti, size İÇİNDE RAB’BİNİZDEN SÜKUNET OLAN, Musa’ nın ve Harun’ un ailesinin terkettiklerinden bakiye olan TABUTLA gelmesidir. Onu melekleri taşıyacaktır. Eğer inananlarsanız, bunun içinde kesinlikle size ayet vardır." dedi. )

Ayetin ilk cümlesinde, Rab kelimesine kadar olan bölümde "19" kelime bulunmaktadır.

Ayrıca Müddessir suresinin 30. ayetinde "19" sayısının ilahi bir kodlama olduğu bildirilmektedir.

74/30 - Aleyha tis'ate aşere ( Onun üzerinde ondokuz vardır. )

19 sayısına dikkat çekilen surenin numarasının ( 74 ) nümerolojik değeri de "11" olmaktadır. 

Atatürk'ün meşhur sözü olan "Ne mutlu Türk'üm diyene." cümlesi de 19 harften oluşmaktadır.

Saturday, April 6, 2019

Harut-Marut ve Sihir Sayısı 9

Evvelki bölümlerde incelendiği üzere “9” sayısı, satanik okültizmde, kendisine yüklenen negatif anlam çerçevesinde, “6” sayısının tersi olarak negatif enerjiyi sembolize etmektedir. 9 sayısı aynı zamanda “İblis’in sayısı” olarak bilinen 666 sayısının da nümerolojik değeridir. ( 6+6+6 = “18” … 1+8 = “9” ) ( Cin suresinin 72. Sure olması ve 72 sayısının nümerolojik değerinin “9” olması da konu bağlamındadır.) 

İnkarcı şeytanların insanları ve cinleri Allah yolundan saptırmak için kullandıkları yegane yöntem “sihir”dir. Sihir mekanizması, belirli kelimelerin belirli adetlerde tekrarlanması vasıtasıyla portal ( alt boyut geçiş kapısı ) açılması ve cin şeytanları ile temas kurularak metafizik vakalar tezahür ettirilmesinden ibarettir.

Sihir kelimesinin Kur’an’da 62 kere tekrarlanması ve ilk kez geçtiği 2/102 kodlu ayette 111 kelime bulunması “8” ( 6+2 = 8 ) ve “11” sayıları açısından önem arzetmektedir. 8+1+1+1 = “11”

Kur’an’da “Sihir” kelimesi ilk kez Bakara suresinin 2/102 kodlu ayetinde 23. kelime olarak geçmektedir. Bu ayette Babil’deki iki meleğin insanlara, insanları sınamak için “sihir” öğrettiklerinden ve Allah’I inkar etmemelerini öğütlediklerinden ancak şeytanların insanlara inkar etmeleri için yani kötülük yapmaları için “sihir” öğrettiklerinden bahsedilmektedir. Ayetteki “Şeytanlar” kelimesi ise 17. kelimedir. Ayet kodunu oluşturan rakamlar ile Sihir ve Şeytan kelimelerinin sıra numaralarının toplamının nümerolojik değeri 18 sayısı üzerinden “9” sayısını vermektedir. ( 2+1+0+2+1+7+2+3 = 18 … 1+8 = “9” ) 

2/102 – Ve (1) ittebeu (2) ma (3) tetlü (4) eş (5) şeyatınü (6) ala (7) mülki (8) süleyman (9) ve (10) ma (11) kefera (12) süleymanü (13) ve (14) lakinne (15) eş (16) ŞEYATINE (17) keferu (18) yüallimune (19) en (20) nasa (21) es (22) SIHRA (23) ve (24) ma (25) ünzile (26) ala (27) el (28) melek (29) eyni (30) bi (31) babile (32) harute (33) ve (34) marut (35) ve (36) ma (37) yüallime (38) ani (39) min (40) ehadin (41) hatta (42) yekula (43) inne (44) ma (45) nahnü (46) fitnetün (47) fe (48) la (49) tekfur (50) fe (51) yeteallemune (52) min (53) hüma (54) ma (55) yüferrikune (56) bi (57) hı (58) beyne (59) el (60) mer'i (61) ve (62) zevci (63) h (64) ve (65) ma (66) hüm (67) bi (68) darrıne (69) bi (70) hı (71) min (72) ehadin (73) illa (74) bi (75) izni (76) allah (77) ve (78) yeteallemune (79) ma (80) yedurru (81) hüm (82) ve (83) la (84) yenfeu (85) hüm (86) ve (87) lekad (88) alimu (89) men (90) iştera (91) hü (92) ma (93) lehu (94) fi (95) el (96) ahırati (97) min (98) halakın (99) ve (100) le (101) bi'se (102) ma (103) şerav (104) bi (105) hı (106) enfüse (107) hüm (108) lev (109) kanu (110) ya'lemun (111)

( Ve o Süleymanın mülkünün ve hükümdarlığının üzerine o ŞEYTANLARIN okuduğuna tabi oldular. Süleyman inkar etmedi ve lakin şeytanlar inkar ettiler. İnsanlara SİHİRİ ve Babil’ de iki melek olan Harut ve Marut’ un üzerine indirileni öğretiyorlardı. "Kesinlikle biz sınavız. O halde inkar etmeyin." diyene kadar kimseye öğretmezlerdi. Onlardan erkeğin ve eşinin arasını neyin ayırdığını öğrenirlerdi. Onlar onunla Allah’ ın izni olmadıkça kimseye zarar veremezlerdi. Onlara ne zarar verebilir ne fayda vermez öğrenirlerdi. Onu satana ahirette nasip olmadığını bilirlerdi. O nefislerini sattıkları ne kötüdür. Keşke bilmiş olsalardı. )

Ayetin ilk cümlesinde “9” kelime yer almaktadır. ( Ve (1) ittebeu (2) ma (3) tetlü (4) eş (5) şeyatınü (6) ala (7) mülki (8) süleyman (9) )

Sihir kelimesi Kur’an’da, isimleri aşağıda yer alan 27 surede geçmektedir. ( 27 … 2+7 = “9” ) 

Ahkaf, A'raf, Bakara, En'am, Enbiya, Furkan, Hicr, Hud, İsra, Kamer, Kasas, Maide, Müddessir, Mü'min, Mü'minun, Neml, Sad, Saff, Saffat, Sebe, Şuara, Taha, Tur, Yunus, Zariyat, Zuhruf, Zümer

Sihir ile uğraşanların iflah olmayacaklarını bildiren 10/77 kodlu ayette 18 kelime bulunması da bir başka “9” nümerolojisi tezahürüdür. ( 18 sayısı 666 sayısının da nümerolojisini içermektedir. )

10/77 - Kale (1) musa (2) e (3) tekulune (4) li (5) el (6) hakkı (7) lemma (8) cae (9) küm (10) e (11) sıhrun (12) haza (13) ve (14) la (15) yüflihu (16) es (17) sahırun (18)

( Musa, "Size geldiğinde gerçek için böyle mi dersiniz? Bu sihir midir? Sihirbazlar iflah olmazlar." dedi. )

İncil’de ilk “Sihir” ( Büyü ) kelimesi, 44 İşler suresinin 8. Bölümünün “9.” ayetinde geçmektedir.

44 İşler 8-“9” Ne var ki, kentte bir süreden beri büyücülük yapan ve Samiriye halkını şaşkına çeviren Simun adlı biri vardı. Simun, büyük adam olduğunu iddia ediyordu.

9 sayısı matematiksel özellikleri nedeniyle “sihirli sayı” olarak bilinmektedir.

Bir daire 360 derecedir. Neden 500 değil, 250 değil 360 derece? 3+6+0 = 9 dairenin yarısı 180 derecedir. 1+8 = 9

9 sayısı matematiksel özellikleri nedeniyle “sihirli sayı” olarak bilinmektedir. 

Bir daire 360 derecedir. Neden 500 değil, 250 değil 360 derece? 3+6+0 = 9

Dairenin yarısı 180 derecedir. 1+8 = 9
onun da yarısı yani dik açı 90 derecedir. 9+0 = 9
yarısı 45 derecedir. 4+5 = 9
yarısı 22,5 derecedir. 2+2+5 = 9
yarısı 11.25 derecedir. 1+1+2+5 = 9
yarısı 5,625 derecedir. 5+6+2+5 = 18,  1+8 = 9 yarısı 2,8125 derecedir. 2+8+1+2+5 = 18 1+8 = 9 .. .. ..
Poligonların iç açılarında ise;
Üçgenin* iç açıları toplamı 180 derecedir. (3 x 60 ) 1+8 = 9
Dörtgenin iç açıları toplamı 360 derecedir. ( 4 x 90 ) 3+6 = 9
Beşgenin iç açıları toplamı 540 derecedir. ( 5 x 108 ) 5+4 = 9
Altıgenin iç açıları toplamı 720 derecedir. ( 6 x 120 ) 7+2 = 9
Yedigenin iç açıları toplamı 900 derecedir. ( 7 x 128,57 ) 9+0= 9
Sekizgenin iç açıları toplamı 1080 derecedir. ( 8 x 135 ) 1+0+8+0 = 9

Dokuzgenin iç açıları toplamı 1260 derecedir. ( 9 x 140 ) 1+2+6+0 = 9

Ongenin iç açıları toplamı 1440 derecedir. ( 10 x 144 ) 1+4+4+0 = 9 .. .. sonsuza kadar gider.

* Mürselad suresinin 30. ayetindeki "Selasi şu'abin" ( Üç çatal ) ifadesi "Üçgen"'e işaret etmektedir. 

77/30 İntaliku (1) ila (2) zillin (3) ziy (4) selasi (5) şu'abin (6)

( Üç çatallı gölgeye gidin. )

- Ayetin numarasının ( 30 ) nümerolojik değeri 3 olup, üçgenin üç kenarına / üç çatalına işaret etmektedir.

- Ayetin numarası ( 30 ) ile ayetteki kelime adedi ( 6 ) çarpıldığında ( 30x6 = 180 ... 1+8+0 = 9 ) 180 sayısı elde edilir ki bu sayı üçgenin iç açılarının toplamına eşittir. 30 ve 6 sayılarının nümerolojik toplamları da ( 3+0+6 = 9 ) 9 sayısını vermektedir.

Tüm rakamların toplamı :  1+2+3+4+5+6+7+8+9 = 36 3+6 = 9

9 ile hangi rakam çarpılırsa, sonuçtaki rakamlar toplamı 9'dur. 9x1 = 9 9x2 = 18 , 1+8 = 9 9x3 = 27 , 2+7 = 9 .. .. 9x9 = 81, 8+1 = 9 9 ile hangi rakam toplanısa elde edilecek sayıdaki rakamların toplamı o rakamı verir. 9+1 = 10 (1+0 = 1) 9+2 = 11 (1+1 = 2 ) 9+3 = 12 (1+2 = 3) .. .. 9+9 = 18 (1+8 = 9)

Friday, April 5, 2019

Döngü Mesajlarının Yoğunlaştığı Yıl 2017 ve Güneş Tutulması

Allah kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedi olan 2701 sayısındaki rakamlardan oluşan 2017 yılı, yeni döngü başlangıcı, sonsuz döngü, düalite ve geçiş kapısının nümerik sembolü olan "8" sayısı tezahürleri açısından yoğun bir yıl olmuştu. 21.08.2017 tarihinde, yeni döngü başlangıcnın bir başka kozmik sembolü olan Güneş Tutulması da gerçekleşmişti. Bu tarihin barındırdığı 21 ( Ruh kelimesinin nümerik sembolü ) ve 8 sayıları önemli mesajlar vermekteydi. Ayrıca bu tarihi oluşturan rakamların toplamının da 21 sayısını vermesi önem arzetmekteydi. ( 2+1+0+8+2+0+1+7 = 21 )

Kıyamet ( Ayağa Kalkış ) suresinin 8. ve 9. ayetleri Güneş Tutulması fenomenini, 21, 8 ve 11 sayılarını içerecek şekilde bildirmektedir.

75/8 - Ve (1) hasefe (2) el (3) kameru (4) ( Ve Ay kapanıp söndüğünde, )
75/9 - Ve (5) cumi'a (6) eş (7) ŞEMSU (8) ve (9) el (10) kameru (11) ( Ve Güneş ve Ay toplandığında, )

- Güneş Tutulmasının tanımlandığı ayet ikilisinin ayet numaraları toplamı 17 ( 8+9 = 17 ) sayısını vermektedir. 17 sayısnın nümerolojik değeri "8"'dir. ( 1+7 = 8 )

- Güneş ve Ay kelimelerinin ve Güneş Tutulması fenomeninin bildirildiği ayetin kodunun nümerolojik değeri "21" sayısını vermektedir. ( 7+5+9 = 21 )

- 75/9 kodlu ayetteki "Şems" ( Güneş ) kelimesi "8". kelime olup, ayette "11" kelime bulunmaktadır.

2017 yılında yoğun bir şekilde "Döngü" konulu filmlerin vizyona girdiği "Portal açıcı “Asa” ve “8”" başlıklı bölümde de incelenmişti. 

Thursday, April 4, 2019

13 Sayısı ve İlimde Derinleşmiş Olan Mayalar

Mu uygarlığının devamı olan Maya uygarlığının kozmik ve ilahi bilgiler açısından çok ileri bir düzeyde olduğu bilinmektedir. Maya'lar nümeroloji konusunda da derin bilgilere sahiplerdi. Sayıların dili ve sembolize ettikleri kavramlar konusunda da uzmanlaşmışlardı.

Aşağıda Maya'ların nümeroloji ilmindeki derinliğini konu alan bir yazıdan alıntı yer almaktadır. Yazıda 7 ve 33 sayılarının yanısıra "13" sayısına özel bir vurgu olduğu görülmektedir.

"Kadim Mayalar Allah’ın matematiksel doğasını keşfettiler. Yaratılışın doğası 13 ve 20 sayılarının frekanslarını içeriyordu. 13 sayısı sembolik olarak daireyle, 20 sayısı da sembolik olarak kare ile ifade ediliyordu. Mayalarda Hunab K’u’nun sembolü daire içinde kare olarak gösteriliyordu. “Hunab K’u’nun anlamı ölçüyü ve hareketi verendir.”

“Hunab “Allah” veya Yaradan ve K’u piramit demektir.”

Aslında, bununla Allah piramidin içindedir demek istiyoruz, fakat Mayalara göre bizim fiziksel bedenlerimiz de piramittir ve içinde Allah’ın gücü vardır. 13 ve 20 sayılarının gücü bizim içimizdeki Allah’ın gücünü uyandırıyor diyebiliriz.

Bedenimizde 13 ana eklem mevcuttur: Ayak bileklerimiz, dizlerimiz, kalça eklemlerimiz, dirseklerimiz, el bileklerimiz, omuz eklemlerimiz ve boynumuz. 20 tane parmağımız vardır. Döllenme esnasında daire olan yumurtayı döllemek için yumurtanın etrafında muhakkak 13 sperm olması gerektiği tespit edilmiştir.

Eğer 20 parmağımızla 13 eklem hareketini toplarsak, bu 33 eder ki bu bizim ışık bedenimizin sayısal ifadesidir. Omuriliğimiz 33 parçadan oluşur.13 sayısının tam merkezi 7’dir ve bu bizim 7 çakramızın işaretidir.

Mayalara göre 7’nin gücünü kullanabilen 33’ün gücünü de kullanabilir. 13 ve 20 frekansları ay döngüleriyle, güneşle, galaktik zamanla ve dünya zamanıyla uyumludur. Ruhumuz bedenimizi hareket ettirmek için 13 eklemimizi kullanır. Bu frekans, Dünyamızın ve Galaksimizin doğal dönemleriyle uyumlu olduğu için 13 ve 20’nin olumlu tesirlerini hem organik yapımızda hem de boyutlar arası enerji akışlarına uyumda görürüz.

Mayaların takvimine göre 13’üncü ışın, takvimdeki en yüksek titreşimdir; dönüşümü temsil eder. 20’nci işaret ,”AHAU” Solar Zihin hem fiziksel hem spiritüel olarak ışığın gizemini açığa çıkarır. Bu işaretlerin elverişli birleşmeleri gezegenimizin daha büyük bir IŞIĞA uyumlanma zamanına girdiğimizin göstergesidir.

13-20-33 sayılarının frekansları bizim içimizdeki Tanrıyı uyandırır.

13: Zeki, yeniliğe açık, araştıran keşfeden, gücü egoistçe kullanmayan demektir."

http://www.humanistakademi.com/7-13-20-33-sayilarinin-sirri-ve-yasam-cicegi/

Kur'an'da iki ayette geçen "Rasihune Fil lmi" ( İlimde Derinleşmiş Olanlar ) kavramı ile 13 sayısı arasında ilinti olduğu görülmektedir. ( 13 sayısı, Allah kelimesinin Arapça yazılışındaki Elif Lam ve Lam harflerinin dikey formunu temsil etmektedir. )

3/7 - Hüvellezi enzele aleykel kitabe minhü ayatün muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu müteşabihat fe emmellezine fi kulubihim zeyğun fe yettebiune ma teşabehe minhübtiğael fitneti vebtiğae te'vılih ve ma ya'lemü te'vılehu illellah ver RASİHUNE FİL İLMİ yekulune amenna bihı küllün min ındi rabbina ve ma yezzekkeru illa ülül elbab ( Kitabı sana indiren O'dur. Onda kitabın anası olan açık anlamlı, sağlam ayetler vardır. Diğerleri benzetmelidirler. Ama o kalplerinin içinde şüphe, vesvese, eğrilik, ayrılık olanlar, onlardan fitneyi aramak ve kendi yorumlarını aramak  için o benzetilmiş olanlara tabi olurlar. Onun yorumunu Allah haricinde kimse bilmez. İLİMDE DERİNLEŞMİŞ OLANLAR "Ona inandık. Hepsi Rab’bimizin indindendir." derler. Akıl sahipleri haricindekiler hatırlamaz. )

4/162 - Lakinir RASİHUNE FİL İLMİ minhüm vel mü'minune yü'minune bima ünzile ileyke ve ma ünzile min kablike vel mükımınes salate vel mü'tunez zekate vel mü'minune billahi vel yevmil ahır ülaike se nü'tıhim ecran azıma ( Lakin onlardan İLİMDE DERİNLEŞMİŞ OLANLAR ve inananlar, sana indirilene ve senden önce indirilenlere inanırlar. Onlar, duaya kalkan, zekatı veren, Allah’a ve sonraki güne inananlardir. İşte onlara büyük ödül vereceğiz. )

- 3/7 kodlu ayette 67 ( 6+7 = "13" ) kelime, 4/162 kodlu ayette ise 49 ( 4+9 = "13" ) kelime bulunmaktadır.

- "Rasihune Fil lmi" ( İlimde Derinleşmiş Olanlar )ifadesinin son kez geçtiği 4/162 kodlu ayetin kodunun nümerolojik değeri de "13" sayısını vermektedir. ( 4+1+6+2 = "13" )











Tuesday, April 2, 2019

Mi'rac ( Yükselerek Öze Dönüş )

"Mi'rac Kandili" ifadesindeki "Mi'rac" kelimesi "Rücu" kökünden gelmekte olup "Yükseliş / Dönüş" anlamını taşımaktadır. Aynı kökten olan bazı kelimeler şöyledir.

"Merci" = "Dönülecek yer"
"Mearic" = "Yükseliş, Merdiven, Dönüş" 

Bu çerçevede "Mi'rac" fenomeni aslında "Öze yani astral varlık olan bedensiz varlık haline dönüşü / yükselişi" tanımlamaktadır. Frekans yükselmesi yoluyla süptil yani astral varlık haline geçildiğinde ( “ÖZ”e * dönüldüğünde ) akaşik kayıtlara yani zamandan bağımsız olmak üzere tüm kâinatın verilerinden oluşan kozmik / ilahi bilgilere erişim imkânı doğmaktadır. ( * Türkçe’deki “ÖZlemek” kelimesi de “ÖZe dönmeyi istemek” anlamından kaynaklanmaktadır. Benzer bir başka örnek “GÖZ+lemek” fiilidir. )

Kur'an'da "Mi'rac" kelimesinin fiil olarak geçtiği ayetler aşağıdadır.

15/14 - Ve lev fetahna aleyhim baben mines semai fe zallu fıhi YA'RUCUN ( Ve şayet onların üzerine gökten kapı açsak da oradan YÜKSELMEYE başlasalar, )

32/5 - Yüdebbirul emra mines semai ilel erdı sümme YA'RUCÜ ileyhi fı yevmin kane mıkdaruhu elfe senetin min ma teuddun ( Gökten yere işleri düzenleyip yönetir. Sonra, o sizin saydığınızdan miktarı bin sene olan bir günde O'na YÜKSELİR. )

34/2 - Ya'lemü ma yelicü fil erdı ve ma yahrucü minha ve ma yenzilü mines semai ve ma YA'RUCÜ fıha ve hüver rahımül ğafur ( Yerin içine ne giriyorsa ve ondan ne çıkıyorsa, gökten ne iniyorsa ve ona ne YÜKSELİYORSA bilir. O merhametlidir affedendir. )

57/4 - Hüvellezi halekas semavati vel arda fi sitteti eyyamin sümmesteva alel arşi ya'lemu ma yelicu fil ardı ve ma yahrücu minha ve ma yenzilu mines semai ve ma YA'RUCÜ fiha ve hüve meaküm eyne ma küntüm vallahü bima ta'melune besır ( Gökleri ve yeri altı günde yaratan O'dur. Sonra arş, taht üzerine seviyelendi. Yerin içine ne girerse ve ondan ne çıkarsa ve gökten ne inerse ve onun içine ne YÜKSELİRSE O bilir. Her nerede olursanız, O sizinle birliktedir. Allah ne yaptığınızı görendir. )

Monday, April 1, 2019

Portal açıcı "Asa" ve "8"

Kur'an'da bahsi geçen Haberci Musa'nın "Asa"sı boyutlararası portal ( star gate ) açma arayüzü müydü? 

2017 yılı*, içerdiği 17 sayısının tesiri vesilesiyle "8" sayısı tezahürlerinin, idraki yükselmekte olan insanlar tarafından çok yoğun algılandığı bir yıl olmuştur.

Bilindiği üzere "8" sayısı, "11" sayısı gibi, yeni döngü başlangıcı, boyutlar arası geçiş kapısı, düalite ve sonsuz döngü gibi okült anlamlar barındırmaktadır.

Haberci Musa'nın "Asa"sından bahsedilen 20/17 kodlu ayet gerek ayet numarasındaki ( 17 ) "8" nümerolojisi, gerek ayette bulunan "8" kelime itibarıyla önem arzetmektedir.

20/17 - Ve (1) ma (2) tilke (3) bi (4) yemıni (5) ke (6) ya (7) musa (8) ( Ve bu sağ elindeki nedir ey Musa? )

Kodunun nümerolojik değeri 17'den "8" olan 26/63 ( 2+6+6+3 = 17 ) kodlu ayette ise Haberci Musa'nın "Asa"yı kullanarak "suları" yarıp ayırdığı ve İsrailoğulları için bir geçiş kapısı ( star gate / yıldız kapısı* ) oluşturduğundan mı bahsedilmektedir ? ( * Star gate daire şeklinde ve içi su dolu olarak resmedilir. )

20/18 kodlu ayette ise Musa, "Asasının işlevinden" bahsetmektedir.

20/18 - Kale hiye asay etevekkelü aleyha ve ehüşşü biha ala ğanemı ve liye fıha MEARİBÜ UHRA ( "O asamdır. Ona dayanırım ve onunla koyunlarıma yaprak silkerim. Onda bana BAŞKA İHTİYAÇLAR da vardır." dedi. ) 

Kodunun nümerolojik değeri "11" ( 2+0+1+8 = 11 ) olan ayette zikredilen, asa ile ilgili, "Mearibü uhra" ( Başka ihtiyaçlar ) ifadesi portal açma işlevine işaret ediyor gibidir.

26/63 - Fe (1) evhayna (2) ila (3) musa (4) en (5) ıdrib (6) bi (7) ASA (8) ke (9) el (10) BAHR (11) FENFELEKA fe kane küllü firkın ket tavdil azım ( Böylece Musa' ya "Asan ile DENİZE vur." diye vahyettik de AYRILIP YARILDI. Her bölük büyük dağ gibi oldu. )

Ayetteki "Asa" kelimesinin "8". kelime olması ve ayetin "Bahr" ( Deniz ) kelimesiyle biten ilk cümlesinin 11 kelimeden oluşması da ayrıca dikkat çekmektedir.

A'raf suresinin aşağıdaki ayetlerinde Haberci Musa'nın asasını atması sonrasında asanın sihirbazların sihir malzemelerini "yuttuğu" bildirilmektedir. Bu misal, asanın farklı boyuta portal açması sonucunda sihirbazların malzemelerinin boyut değiştirmesini yani kaybolmalarını tasvir etmekte gibidir.

7/116 - Kale elku fe lemma elkav seharu a'yünen nasi vesterhebuhüm ve cau bi sıhrin azım
( "Atın." dedi. Attıklarında insanların gözlerini sihirlediler ve onları şaşırttılar. Büyük sihir oluşturdular. )

7/117 - Ve evhayna ila musa en elkı asak fe iza hiye telkafü ma ye'fikın
( Ve biz Musa'ya “Asanı at." diye vahyettik de o zaman o onların uydurduklarını yuttu. )

2017 yılı yapımı olan "The Endless" isimli filmde ""Asa" vasıtasıyla boyutlar arası portalden geçiş" konsepti işlenmektedir. Filmden ilgili kareler aşağıdadır.


                                                                            
Adam sağdaki Asa formundaki dikite yaklaşıyor.

                                         
     Test için kolunu Asanın ötesine geçiriyor.

                                                                 
                  Sonra kendisi de geçiyor.

                    
Adam ve kadın Asanın iki tarafındalar ama birbirlerini göremiyorlar, algılayamıyorlar.
                      Çünkü farklı boyuttalar.

"The Endless" filminin afişlerinde birinde de Asa görüntüsü yer alıyor.


Filmin sloganı olan "Time is a prison." ( Zaman bir hapishanedir. ) cümlesi de konu bağlamında mesaj içermektedir.

Papanın elinde tuttuğu asa da sözde onun üst boyutlar ile iletişim halinde olduğunu sembolize etmektedir.



* 2017 yılında "Döngü", "Düalite", "Portal" konulu ve "8" nümerolojisi içeren filmlerin yoğunluğu da dikkat çekicidir. Bu filmlerden bazıları aşağıdadır.


2:22


Circle ( Çember )


Loop ( Döngü )


Radius ( Yarıçap )


Rings ( Halkalar )


Endless Loop ( Sonsuz Döngü ) 


The Endless ( Sonsuz )


47 Meters ( 11 nümerolojisi 4+7 = 11 ))


9/11 ( 11 nümerolojisi 9+141 = 11 )


8 Thottakals


Fast & 8 Furious






Sunday, March 31, 2019

Bulutlar

Bilimsel kaynaklara göre 17 "Bulut" tipi bulunmaktadır.

1- Cirrus - En yüksek bulutlardır. Şekilleri belirli olup ince buz iğneciklerinden meydana gelmişlerdir. Beyaz ve gölgesiz olan bu çeşit bulutlar yerden 8-12 km. yükseklikte bulunurlar. Sirüslerin görünmesi önemli hava değişikliklerinin belirtisi olarak kabul edilir.

2- Cirrostratus - Yerden 8 km. kadar yüksekte, buz pullarından meydana gelmiş bulutlardır. Süt renginde geniş bir örtü gibi havayı kaplarlar. Güneş ve ay etrafında hale meydana gelmesine sebep olurlar.

3- Cirrocumulus - Yerden yükseklikleri 6 km. kadardır. Küçük beyaz yumaklardan meydana gelmişlerdir. Birbirlerinden net olarak ayrılmış, gölgesiz bulutlardır.

4- Altostratus - Mavimtırak kurşuni renkte bulutlardır. Yerden 3 – 4 km. yükseklikte bulunurlar. Bunlarla kaplı olunca havaya kapalı denebilir.

5- Altocumulus - Yumakları daha büyüktür, yerden yükseklikleri 4 kilometreyi geçmez. Kısmen su damlacıklarından meydana gelmişlerdir.

6- Stratus - Yatay katmanlı, gri renkli, tabanı görece tekdüze ve yayılmış alçak seviye bulutlarıdır. Sis olarak da adlandırılırlar.

7- Stratocumulus - Yerden 2 km. kadar yükseklikteki bulutlardır. Geniş gölgeleri, çok açık kısımları vardır.

8- Nimbus - Su yoğunluğu yüksek koyu gri renkli yağmur bulutlarıdır.

9- Nimbostratus - Genellikle koyu gri renkteki bulut tabakasıdır. Bunlar çoğu zaman yere kadar ulaşan ve devamlılık gösteren yağmur ve karın düştüğü bulutlardır. Çok kalın olduklarından, güneş ve ayın görülmesi mümkün değildir. Nimbostratus bulutunun altında, parçalar halinde alçak bulutlar meydana gelebilir.

10- Cumulus - Bir lokomotifin bacasından çıkan su buharının havada büklümler yaparak dönmesine benziyen bulutlardır. Yerden 3 -1 km., yükseklikte bulunurlar, iyi hava habercileridir.

11- Cumulus Congestus - Alçak veya orta seviyede yoğumlaşan kule formundaki cumulus bulutlarıdır.

12- Cumulonimbus - Fırtına bulutlarıdır. Büyük kitleler halindedirler.

13- Wall - Geniş, lokalize ve persistan nitelikte olan ve cumulonimbus bulutunun çevresinin altında oluşan bulutlardır.

14- Shelf - Alçak, yatay ve yaysal takoz şeklindeki bulutlardır.

15- Fractus - Ortam bulutunun altında oluşan kirli görünümlü bulutlardır. Büyük bir bulutun kırılmış parçaları formundadırlar.

16- Mammatus - Ana bulutun altından aşağı doğru sarkan mem şeklindeki bulutlardır.

17- Fog - Atmosferin aşağı katmanlarındaki buhardan ya da küçük su taneciklerinden oluşmuş olan bulutların alçalarak yeryüzüne değin inmesiyle oluşan dumandır.


Kur'an'da "Bulut" anlamına gelen kelimeler ve kitaptaki tekrar adetleri naşağıda yer almaktadır.

1- Sayyib ( 1 )
2- Ğamam ( 4 )
3- Sehab ( 9 )
4- Aridqa ( 2 )
5- Mizn ( 1 )

Kur'an'da "Bulut" anlamına gelen kelimelerin toplam tekrar adetlerinin "17" olması doğadaki bulut çeşitlerine ilişkin bilgi verir niteliktedir.














Dillerin Çeşitliliği ( 7,000 Dil )

Kaynaklara göre bugün dünyada 7,000 farklı dil konuşulmaktadır. Konuya ilişkin kaynaklardaki bilgiler şöyledir.

"Şu an dünya üzerinde 7000’den fazla dil olduğu tahmin ediliyor. İddialara göre bu dillerin neredeyse yarısı bu yüzyılın sonuna kadar yok olmuş olacak. Bu her 14 günde bir dilin dünya üzerinden silinmesi anlamına geliyor."


"Dünya üzerinde konuşulan yaklaşık 7000 dil olduğunu ve her 2 haftada bir bunlardan birinin yok olduğunu biliyor muydunuz?"


There are thought to be more than 7,000 languages around the world, shared between almost seven billion speakers.


Kur'an'da, "Dillerin çeşitli olmasından" bahsedilen tek ayet olan 30/22 kodlu ayetteki "7" nümerolojisi, dünyada konuşulan 7,000 dil ( 7+0+0+0 = 7 ) hususu açısından bir uyum sergilemektedir. 

30/22 - Ve (1) min (2) ayati (3) hı (4) halku (5) es (6) semavati (7) ve (8) el (9) erdı (10) ve (11) ahtilafü (12) ELSİNETİ (13) küm (14) ve (15) elvani (16) küm (17) inne (18) fı (19) zalike (20) le (21) ayatin (22) li (23) el (24) alimın (25) 

( Ve göklerin, yerin yaratılışı, dillerinizin ve renklerinizin çeşitliliği O’nun ayetlerindendir. Kesinlikle bunda, bilenler için ayetler vardır. )

- Ayetin kodunun nümerolojik değeri "7" olmaktadır. ( 3+0+2+2 = "7" )
- 30/22 kodlu ayette 25 kelime bulunmaktadır. ( 2+5 = "7" )
- "Lisan" ( Dil ) kök kelimesi Kur'an'da 25 kere tekrarlanmaktadır. ( 2+5 = "7" )


Tevrat'ta insanların dillerinin farklılaştırıldığı hususu Tekvin suresinin 11. bölümünün "7". ayetinde geçmektedir.

1 Tekvin 11/7 "Gelin, aşağı inip dillerini karıştıralım ki, birbirlerini anlamasınlar."

Ayet kodunda 1,11 ve 7 sayılarının bulunması ve aşağıda yer alan kaynakta yer alan "7111 yaşayan dil" ifadesi ilginç bir uyum arzetmektedir.

The exact number of unwritten languages is hard to determine. Ethnologue (21st edition) has data to indicate that of the currently listed 7,111 living languages, 3,995 have a developed writing system.

Saturday, March 30, 2019

Menstrüasyon Döngüsü

Bilimsel kaynaklar kadınlardaki menstrüasyon periyodunun 21-35 gün, kanama süresinin ise 2-8 gün olduğunu bildirmektedirler.

"Âdet döngüsü normal olan bir kadın, âdet görmediğinde, şartlar müsaitse, öncelikle gebelik düşünülmelidir. Âdet kanaması genellikle 2 - 8 gün sürer. Bunun dışındaki süreler, doktora gitmek için bir sinyal olmalıdır. Kadınların bir ''âdet günlüğü'' tutmaları, belirtileri izlemek ve doktorlarına daha ayrıntılı bilgi verebilmek için çok faydalıdır. Duygusal sıkıntı, diyet veya egzersiz, döngüyü etkileyebilir. Bunları da doktora bildirin."


"Yani, bir kadının 21 günden, 35 güne kadar aralıklarla adet görmesi normal sınırlar içindedir. İkinci komponentimiz adet kanamasının süresidir. Bu süre de ortalama üç-beş gün kadardır. Bunun sınırı da 2 ile 8 gündür... Yani 2 günden az, 8 günden uzun görmek normalin dışına çıkar." 


"Menstrual bleeding usually lasts 2-8 days and totals 4-5 tablespoons of fluid (1/3 of which is blood). Heavy menstrual bleeding may be caused by problems with your body's normal hormonal cycle or by a variety of underlying medical problems."

https://healthcenter.indiana.edu/answers/menstrual-problems.shtml

Maksimum menstrüasyon periyodu olan 35 gün ve maksimum kanama süresi olan 8 gün, yeni döngü başlangıcının ve sonsuz döngünün nümerolojik sembolü olan "8" sayısı açısından dikkat çekmektedirler. ( 35 ... 3+5 = 8 ve 8 )

Kur'an'da "Mehıyd" ( Adet ) kelimesinin ilk kez geçtiği ayetin kod numarasının ( 2/222 ) nümerolojik değeri de "8" ( 2+2+2+2 = 8 ) sayısını vermektedir.

2/222 - Ve yes'eluneke anil MEHIYD kul hüve ezen fa'tezilün nisae fil MEHIYDI ve la takrabuhünne hatta yathurn fe iza tetahherne fe'tuhünne min haysü emerakümüllah innellahe yühıbbüt tevvabıne ve yühıbbül mütetahhirın ( Ve sana AYBAŞINDAN sual ederler. De ki: "O eziyettir." O halde AYBAŞI içindelerken kadınlardan uzaklaşın. Onlar temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendiklerinde, onlara Allah’ ın size emrettiği yerden yetin. Kesinlikle Allah tevbekarları ve temizlenenleri sever. )

Friday, March 29, 2019

Gece Kalkışı

Gece, içerdiği dinginliği, sakinliği ile frekans etkileşiminin en etkin olduğu zaman dilimidir. Gece yapılan zihinsel faaliyetlerin ruhun idraki tekamülüne büyük etkisi olduğu bilinmektedir. Kur'an'da bu husus "Naşiaten Leyl" ( Gece Kalkışı ) ve "Kumil leyle" ( Gece ( dua için ) ayağa kalk ) ifadeleri ile yer almaktadır.

73/2 - KUMİL LEYLE illa kalilen ( GECE azının haricinde AYAĞA KALK. )

73/6 - İnne NAŞİETEN LEYL hiye eşeddü vat'en ve akvemu kılen ( Kesinlikle GECE KALKIŞI, o etki olarak daha şiddetlidir ve söz olarak daha sağlamdır. )

Leyl ( Gece ) suresi 92. sure olup, 92 sayısının nümerolojik değeri "11"'dir. ( 9+2 = 11 ) 11 sayısının kaba madde boyutu ( alemi ) olan dünyadan üst süptil boyuta ( cennet ) açılan geçiş kapısının ( Portal / Yıldız Kapısı / Star Gate ) sembolü olduğu evvelki bölümlerde işlenmişti.

Leyl ( Gece ) kelimesinin Kur'an'da 92 kere tekrarlanması da bu noktada ilginç biri durum arzetmektedir.

23/67 - Müstekbirıne bihı SAMİRAN tehcürun ( GECE TOPLANTILARINDA ona kibirlenerek karşı geldiniz. )

23/67 kodlu ayette inkarcı satanistlerin gece uyguladıkları adak ritüellerinden bahsedilmektedir. Bu kitle, Allahü Teala'nın ilmine haiz olmakla birlikte, bu ilmi kötü amaçla kullanmaktadır.  

51/17 - Kanu kalilen minel LEYLİ ma yehceun ( GECEDEN o uyudukları çok az oldu. )

51/17 kodlu ayette inanan ve ilim sahibi olan insanların, ruhi ve idraki tekamül yolunda, gecelerinin büyük bölümünü dua ve trans ( meditasyon ) ile geçirdikleri bildirilmektedir.

97/1 - İnna enzelnahü fi LEYLETİL KADR ( Kesinlikle biz onu KADİR GECESİNDE indirdik. )
97/2 - Ve ma edrake ma LEYLETÜL KADR ( Ve KADİR GECESİNİN ne olduğunu sana ne bildirir? )
97/3 - LEYLETÜL KADRİ hayrün min elfi şehr ( KADİR GECESİ bin aydan* daha hayırlıdır. )

Kur'an'ın "Kadir GECESİ" indirilmesinde de yukarıda bahsedilen kök sebep yer almaktadır. 

* "1 ayın 1000 aydan daha hayırlı" olması ifadesinde yine 1 ve 1 yani "11" nümerolojisi tezahürü söz konusudur.















Wednesday, March 27, 2019

Göğüslerin içinde büyüyen "Yaratık" ve "Şifa"

"Hastalık" adı verilen olgu varlıkların titreşim ( frekans, vibrasyon ) düzenine, alt boyutlardan aksettirilip yayımlanmak suretiyle olumsuz yönde tesir eden negatif tireşimlerdir. Bir başka deyişle alt tekamül seviyesi olan 2. boyutta yer alan ve 3. boyuttaki insana huzursuzluk ve düzensizlik vermeyi temel ilke edinmiş olan cinler birçok hastalığın sebebini teşkil etmektedirler. Süptil niteliğe sahip olan bu varlıklar kaba madde olan insan bedenine tesirler göndererek titreşim bozukluğuna sebebiyet verebilmektedirler. "Şifacı" olarak bilinen ve Allah'ın izni ve rızasıyla belirli yeteneklere haiz kılınmış bazı insanlar konsantrasyon ve trans vesilesiyle süptil enerjili titreşimler yayarak hastalık sahibi olan insanlardaki negatif enerjileri, kendi bünyelerine çekip nötralize etmek suretiyle hastalıkları giderebilmektedirler.

İnsanın esas itibarıyla "Kalp ile görebildiği" ( 22/46 ), "İlmin kalbe yerleşmesi gerektiği" ( 2/97 ), "İnkarcıların kalplerinde hastalık olduğu" ( 5/52, 9/125, 22/53, 33/12, 33/32, 33/60, 47/20, 47/29, 74/31 ), "Ahirete inanmayanların kalplerinin kötü olduğu" ( 16/22 ) Kur'an'da bildirilmektedir. 

17/50 - Kul kunu hıcareten ev hadıda ( De ki: "Taş veya demir olun." )

17/51 - Ev HALKAN MİN MA FI SUDURİKÜM fe seyekulune men yüıydüna kulillezı fetaraküm evvele merrah fe seyünğıdune ileyke ruusehüm ve yekulune meta hu kul asa en yekune karıba ( Veya GÖĞÜSLERİNİZİN İÇİNDE BÜYÜYENİNDEN YARATIK. "Kim döndürür, diriltir bizi?" diyecekler. De ki: "O sizi ilk keresinde yaratan." Böylece sana başlarını sallayacaklar ve "O ne zaman?" diyecekler. De ki: "Belki olması yakındır." )

17/51 kodlu ayette "Göğüslerin içinde büyüyen yaratık" ifadesi "Kalbi yani ilim haznesini ve idraki bloke eden cinleri" tanımlamaktadır. "Şifa" kelimesinin geçtiği ilk ayetlerde de "şifanın göğüslere verildiği" bildirilmektedir. "Göğüs" kelimesi teşbihi olarak "Kalbi" nitelemektedir.

9/14 - Katiluhüm yüazzibhümüllahü bi eydıküm ve yuhzihim ve yensurküm aleyhim ve YEŞFİ SUDURA kavmin mü'minın ( Onlarla savaşın ki Allah, sizin ellerinizle onlara azap versin ve onları rezil etsin ve onlara karşı size yardım etsin. İnananlar kavminin GÖĞSÜNE ŞİFA VERSİN. )

10/57 - Ya eyyühen nasü kad caetküm mev'ızatün min rabbiküm ve ŞİFAÜN Lİ MA FİS SUDURİ ve hüden ve rahmetün lil mü'minın ( Ey insanlar size Rab’binizden öğüt ve o GÖĞÜSLERİN İÇİNDEKİLER İÇİN ŞİFA, yönlendirme ve inananlar için rahmet geldi. )











Secde ... Alemler ( boyutlar ) Arası Geçiş Kapısına Yakınlaşma

"Sücud / Secde" kelimesi "Yere Kapanma" anlamına gelmektedir. İnsan vücudu için "Yere Kapanma" en etkin ve verimli şekilde nefes almayı ve beyine optimum seviyede kan intikalini sağlayan harekettir.

Kur'anda secdenin "yakınlaşma" sağladığı Alak suresinin 96/19 kodlu ayetinde bildirilmektedir.

96/19 - Kella (1) la (2) tütı' (3) hü (4) ve (5) ESCÜD (6) ve (7) AKTERİB (8) ( Ona asla itaat etme. Yere kapan ve yakınlaş. )

Ayette geçen "yakınlaşma" kavramı esas itibarıyla üst alemle ( boyutla ) temas ve karşılıklı tesirleşme anlamını taşımaktadır. Elbetteki bu tesirleşmenin vuku bulabilmesi için secde hareketinin düşünce konsantrasyonu ve Allahü Teala'nın yüceliğini hissetme gayreti eşliğinde ifa edilmesi gerekir.

Ayette "8" kelime bulunması, yakınlaşmanın üst plan ( alem , boyut ) olan Sirius / Şi'ra ile olacağına işaret etmekte gibidir. ( 8 sayısı ve Sirius ilintisi evvelki bölümlerde defaatle irdelenmişti. )

"Secde / Sücud" kelimesinin Kur'an'da 92 kere tekrarlanması da, alemler arası geçiş kapısı, düalite ve döngünün nümerolojik sembolü olan "11" sayısı açısından dikkat çekmektedir. ( 9+2 = "11" )

Kur'an'da "Secde" kelimesinin ilk kez geçtiği ayetteki "İkili Yedi", "11" ve "21" nümerolojisi de ayrıca ilginç bir durum arzetmektedir. ( Evvelce değinildiği üzere 21 sayısı Ruh kelimesinin ve "ikiyi birlemenin" yani düaliteden üniteye geçişin nümerolojik sembolüdür. Ruh kelimesi Kur'an'da 21 kere tekralanmaktadır. )

2/34 - Ve (1) iz (2) kulna (3) li (4) el (5) melaiketi (6) ESCÜDU (7) li (8) ademe (9) fe (10) SECEDU (11) illa (12) iblıs (13) eba (14) ve (15) istekbera (16) ve (17) kane (18) min (19) el (20) kafirın (21) ( Ve zamanında meleklere "Adem için YERE KAPANIN." dedik. Böylece İblis haricinde YERE KAPANDILAR. O diretti ve kibirlendi ve inkarcılardan oldu. )

- Ayetin kod numarasında ( 2/34 ) "2" ve "7" ( 34 ... 3+4 = "7" ) sayıları yani "İkili Yedi" fenomeni bulunmaktadır.
- Ayetteki ilk secde kelimesi "7". ikinci secde kelimesi ise "11". kelimedir. ( "7" ve "11" ( 2 ) İkili Yedi )
-  Ayette "21" kelime bulunmaktadır.

Yukarıda, "Secde ve yakınlaşma" kavramlarının yer aldığı 96/19 kodlu ayette "Secde" kelimesi 6., "Yakınlaşma" kelimesi ise 8. kelimedir. Her iki kelimenin sıra numaraları toplandığında "İkili Yedi" kavramının nümerolojik sembolü olan "14" sayısı ( 6+8 = 14 ) elde edilmektedir. 14 sayısı 2x7 veya 7+7 olarak da ifade edilmektedir. )

Ayrıca dua esnasındaki iki önemli hareket RÜKU ( Eğilme ) ve  SÜCUD ( Yere Kapanma / Bükülme ) hareketleridir. "Uzay-Zaman'ın bükülmesi" kavramı da "Kozmik Secde" midir? Zira Kur'an'da yaratılmış olan her varlığın Allah için "secde ettiği" bildirilmektedir. "Uzay-Zaman"'nın bükülmesi uzaydaki boyutlar arası geçiş ile ilintilendirilmektedir.

22/18 - E lem tera ennellahe yescüdü lehu men fıs semavati ve men fil erdı veş şemsü vel kameru ven nücumü vel cibalü veş şeceru ved devabbü ve kesırun minen nas ve kesırun hakka aleyhil azab ve men yühinillahü fe ma lehu min mükrim innellahe yef'alü ma yeşa'
( Görmedin mi ki, göklerdeki kimseler, yerdeki kimseler, Güneş, Ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, debelenenler ve insanlardan çoğu kesinlikle Allah’a , O'na yere kapanırlar. Birçoğunun gerçekleri de üzerlerine azaptır. Allah kimi alçak, hakir kılarsa artık ona ikram eden yoktur. Kesinlikle Allah ne dilerse yapar. )






2017 yılı yapımı olan "REALMS" ( ALEMLER ) isimli filmdeki aşağıdaki kareler de "11" sayısının "Alemler Arası Geçiş Kapısı"'nın nümerik sembolü olduğunun ispatı niteliğindedir.

1. Kare : Çocuk ile kız bir odaya giriyorlar. Kız saate yaklaşıyor. Saat 11'e 5 var.


2. Kare : O sırada bir kapı açılıyor.


3. Kare : Koşarak kapıdan geçiyorlar.


4. Kare : Hemen ardından görüntüye saat geliyor. Saat "11:00"


1999 yılı yapımı olan Matrix 1 filminde, sanal alemden gerçek aleme geçiş yapan Neo’nun * evinin kapı numarası da “101” yani “11”’dir. ( * Neo = Yeni … Yeni başlangıç, Yeni alem )







Monday, March 25, 2019

Alemler Üzerine Üstün Olmak / Kılınmak

Kur'an'da "Alemler üzerine üstün kılınma / olma" ifadesi hem Allahü Teala için, hem İsrailoğulları kavmi için, hem de isimleri zikredilen bazı haberciler için kullanılmaktadır. 

"Alem" kelimesi telafuzu itibarıyla iki anlama da gelebilmektedir.

âlem = Allahü Teala haricindeki tüm yaratılmışlar. ( Çoğul : "âlemin" ) ( Ancak ayetlerde, kainat veya yıldız sistemleri gibi alt yaratılış kategorileri için de "âlem" kelimesi kullanılmış olabilir. )

alem = Büyük bilgin ( Çoğul : "a'lam" )

İlgili ayetler şöyledir.

a-Allahü Teala'nın Alemler Üzerine Üstün Olması

2/251 - Fe hezemuhüm bi iznillahi ve katele davudü calute ve atahüllahül mülke vel hıkmete ve allemehu min ma yeşa ve lev la def'ullahin nase ba'dahüm bi ba'dıl le fesedetil erdu ve lakinnELLAHE ZU FADLİN ALEL ALEMIN ( Böylece Allah’ ın izni ile onları hezimete uğrattılar. Davud Calut’ la savaştı. Allah ona mülkü, hükümdarlığı ve sırrı verdi. Ona o dilediğinden öğretti. Şayet Allah insanları birbirleriyle savmasaydı yer bozguna bulanırdı. Lakin kesinlikle ALLAH ALEMLERİN ÜZERİNE ÜSTÜNLÜK VE LÜTUF SAHİBİDİR.)

3/97 - Fıhi ayatün beyyinatün mekamü ibrahım ve men dehalehu kane amina ve lillahi alen nasi hıccül beyti men istetaa ileyhi sebıla ve men kefera fe innELLAHE ĞANİYYÜN ANİL ALEMIN ( Onun içinde açık deliller olan ayetler, İbrahim’ in makamı vardır. Kim oraya girerse güvende olur. Ona yol bulmaya istidatı olan kimseler için, evin hacedilmesi Allah için insanların üzerinedir. Kim inkar ederse, kesinlikle ALLAH ALEMLERİN ÜZERİNE GANİDİR. )

b- İsrailoğullarının Alemler Üzerine Üstün Olması

2/47 - Ya BENİ İSRAİLezküru nı'metiyelletı en'amtü aleyküm ve enni FADDALTÜKÜM ALEL ALEMİN ( Ey İSRAİLOĞULLARI, o üzerinize verdiğim nimeti ve SİZİ ALEMLERİN ÜZERİNE ÜSTÜN KILDIĞIMI HATIRLAYIN. )

2/122 - Ya BENI İSRAILezküru nı'metiyelletı en'amtü aleyküm ve ENNI FADDALTÜKÜM ALEL ALEMIN ( Ey İSRAİLOĞULLARI, üzerinize nimet verdiğim o nimeti hatırlayın. Kesinlikle BEN SİZLERİ ALEMLERİN ÜZERİNE ÜSTÜN KILDIM. )

45/16 - Ve lekad ateyna BENI İSRAIL el kitabe vel hukme ven nübüvvete ve razaknahüm minet tayyibati ve FADDALNAHÜM ALEL ALEMIN ( Ve İSRAİLOĞULLARI' na kitabı, hükmü ve haberciliği verdik. Onları temizlerinden rızıklandırdık. ONLARI ALEMLERİN ÜZERİNE ÜSTÜN KILDIK. )

c- Habercilerin Alemler Üzerine Üstün Olması

3/33 - İnnellahestafa ADEME ve NUHAN ve ALE İBRAHIME ve ALE IMRANE ALEL ALEMIN ( Kesinlikle Allah, ADEM’ i, NUH’ u ve İBRAHİM' İN AİLESİNİ ve İMRAN’ IN AİLESİNİ ALEMLERİN ÜZERİNE SEÇTİ. )

6/86 - Ve İSMAIYLE ve ELYESEA ve YUNÜSE ve LUTA ve KÜLLEN FADDALNA ALEL ALEMIN ( Ve İSMAİL, ELYESEA, YUNUS ve LUT'u da. HEPSİNİ ALEMLERİN ÜZERİNE ÜSTÜN KILDIK. )

7/140 - Kale eğayrallahi ebğıyküm ilahen ve HÜVE FEDDALEKÜM ALEL ALEMIN ( “O SİZİ ALEMLERİN ÜZERİNE ÜSTÜN KILMIŞKEN, size ilah olarak Allah’tan başkasını mı arayayım?” dedi. )

44/32 - Ve lekadIHTERNAHÜM ALA ILMİN ALEL ALEMİN ( Ve ONLARI İLİM ÜZERİNE ALEMLERE ÜSTÜN SEÇTİK. )

Alemlere üstün olabilecek tek olgunun “Rabbül Alemin” ( Alemlerin Rabbi ) olan Allahü Teala olabileceği düşünüldüğünde, Allah'ın dışındaki varlıkların nitelendiği ayetlerde geçen "Alemin" kelimesi "Kainat, Yıldız Sistemleri" gibi alt yaratılışları mı tanımlamaktadır? Bu ayetlerdeki "Alemin" kelimesi "Büyük Bilginler" anlamına geliyor olabilr mi? Yani “bilgi” açısından diğer varlıklara göre üstün kılınma durumunun vurgulanması söz konusu olabilir mi? ( "Alim" ( Bilgin ) kelimesinin çoğulu "Ulema" kelimesidir. Ancak burada üzerinde durulan kelime "Alem" ( Büyük Bilgin ) kelimesidir. )



Sunday, March 24, 2019

Neden teşbih ve sembolizm?

İnanç sistemine, ilahi nizama ve ilme karşı kalplerinde şüphe olgusunu besleyenlerin, ilim açısından henüz yolun başında olanların veya inkarcıların şu söylemlerine sıklıkla şahit olunmaktadır. 

"Yaratıcı söyleyeceğini neden açıkça ve doğrudan söylemiyor? Kitapta neden hep benzetmeli, sembolik, bilmece gibi ifadeler var? Ne söylenecekse açık açık söylenmeli değil miydi?"

İlahi nizamın ve yaratılışın temel amaçlarından biri de varlıkların, idrak seviyesi yükselmesi vesilesiyle tekamül etmeleridir. Bir varlığın, gerçek bilgilere ulaşabilmesi, kitaplardaki ayetlerin derin manalarını anlayabilmesi ve sonuçlar çıkararak idraki tekamüle erişebilmesi için mutlak surette düşünmesi, araştırması, analiz etmesi ve yorumlaması yani ilim uğrunda cehid ve gayret göstermesi gerekmektedir. Gayrete dayalı olmayan edinimler asla ve asla ruha nüfuz etmemekte, içselleştirilememekte ve tekamüle vesile olamamaktadır. 

Günümüz toplumu incelendiğinde, birçok insanın yanlış olduğu aşikar olana doğruymuş gibi itibar ettiği, bilinçsizce yanlışı savunduğu, doğruluğu açık açık beyan edilene ise şüpheci, yalanlayıcı ve inkar edici bir tavırla yaklaşarak düşmanlaştığı görülmektedir. Dolayısıyla bir bilginin açık açık ve net bir şekilde beyan edilmesi, muhatabının o bilgiyi algılayacağı ve kabulleneceği anlamına gelmemektedir. Bir başka deyişle ilahi bilgiler  veya herhangi bir bilgi doğrudan ve açık şekilde dahi verilmiş olsa yine anlayan anlayacak, anlamayan anlamayacaktır. Bu kapsamda, teşbih ve sembolizm insanları düşünmeye, araştırmaya, analiz etmeye ve veriler arasında bağlantı kurmaya sevketmek suretiyle anlayış ve idrak yolculuğunda bir yardımcı, bir rehber, bir destekçi gibi işlev görmektedirler. 

En'am ve A'raf surelerinin aşağıdaki ayetleri kalpleri kör olmuş ve ilme kapanmış cahillerin durumunu tasvir etmektedir.

6/111 - Ve lev ennena nezzelna ileyhimül melaikete ve kellemehümül mevta ve haşerna aleyhim külle şey'in kubülen ma kanu li yü'minu illa en yeşaellahü ve lakinne ekserahüm yechelun ( Ve Şayet kesinlikle biz onlara melekleri indirseydik ve ölüler de onlara kelam edip söz söyleseydi ve onlara önceki herşeyi toplasaydık, Allah' ın dilemesi haricinde inanacak değillerdi. Lakin çoğunluğu cahillik ederler. )

Ayette her türlü açık delile rağmen kalbi kapalı kılınmışların yine de inanmayacakları bildirilmektedir.

7/146 - Seasrifü an ayatiyellezine yetekebberune fil erdı bi ğayril hakk ve in yerav külle ayetin la yü'minu biha ve in yerav sebıler rüşdi la yettehızuhü sebıla ve in yerav sebılel ğayyi yettehızuhü sebıla zalike bi ennehüm kezzebu bi ayatina ve kanu anha ğafilın ( Yerde haksızca kibirlenenleri ayetlerimden men edeceğim, uzaklaştıracağım. Onlar bütün ayetleri görseler dahi onlara inanmazlar. Eğer doğru yolu görürlerse onu yol edinmezler. Eğer yanlış yolu görürlerse onu yol edinirler. Bu kesinlikle onların ayetlerimizi yalanlamalarından ve onlardan habersiz olmalarındandır. )

Ayette, evvelki bölümlerde incelenen "Delüzyon" kavramına dikkat çekilmektedir. Delüzyon, hakkında her türlü açıklayıcı ve doğrulayıcı delil bulunan bir olgunun doğruluğunun inatla reddedilmesi ve yanlış olduğu her türlü delil ile ortada olan bir olguya ise körü körüne inanılması fenomenidir.

8/22 - İnne şerrad devabbi ındellahis summül bükmüllezıne la ya'kılun ( Kesinlikle debelelenlerin en kötüleri Allah' ın indinde sağırlar ve akıl etmeyen dilsizlerdir. )

10/42 - Ve minhüm men yestemiune ileyk e fe ente tüsmius summe ve lev kanu la ya'kılun ( Ve onlardan kimileri seni dinlerler. Peki şayet akıl etmez oldularsa, sen sağırlara dinletebilir misin? )

4/83 - Ve iza caehüm emrun minel emni evil havfi ezau bih ve lev radduhü iler rasuli ve ila ülil emri minhüm le alimehüllezıne yestenbitunehu minhüm ve lev la fadlüllahi aleyküm ve rahmetühu letteba'tümüş şeytane illa kalıla ( Ve onlara güvenden veya korkudan iş geldiğinde, onu bildirirler. Şayet onu resule ve onlardan iş sahiplerine geri döndürselerdi, onlardan sonuç çıkarabilenler onu bilirlerdi. Şayet Allah üzerinize üstünlük, lütuf ve rahmetini vermezse, azınız hariç şeytana tabi olursunuz. )

Ayette vakalardan ve şahit olunan olgulardan "sonuç çıkarabilme" yeteneğinden bahsedilmektedir. Bir olaydan veya olgudan sonuç çıkarabilmek için düşünmek ve akıletmek birinci koşuldur.

"Anlayan zaten anlayacak, anlamayan ise hiç anlamayacak." gerçeği İncil'de ise şöyle yer almaktadır.

41 Mark 4-10 Onikiler'le öbür izleyicileri İsa'yla yalnız kalınca, kendisinden benzetmelerin anlamını sordular.
41 Mark 4-11 O da onlara şöyle dedi: "Tanrı'nın Egemenliği'nin sırrı sizlere açıklandı, ama dışarıda olanlara her şey benzetmelerle anlatılır.
41 Mark 4-12 Öyle ki, 'Bakıp bakıp görmesinler, Duyup duyup anlamasınlar da, Dönüp bağışlanmasınlar.'"
41 Mark 4-13 İsa sonra onlara, "Siz bu benzetmeyi anlamıyor musunuz?" dedi. "Öyleyse bütün benzetmeleri nasıl anlayacaksınız?