"Mağara" kelimesi Arapça'da "Kehf" ve "Ğayr" kelimeleriyle ifade edilmekte olup, bu kelimeler 9 ve 18. surelerde yer almaktadır.
18. sure olan ve 110 ayetten oluşan Kehf suresindeki temel kavramlar "Mağarada kalış süresinin / Mağaradayken geçen zamanın" insan tarafından gerçekte olduğundan daha kısa bir süre olarak algılanması ve "Mağarada kalanların sayısının bilinememesi"dir. Görecelik ve algı farklanması fenomenlerinin deneyimlendiği "Mağara", kozmik anlamda zaman yolculuğu vesilesi olan bir boyut portalı, bir "Solucan Deliği" midir? ( Wormhole )
"Mağara" kelimesiyle ilgili aşağıdaki nümerolojik tespitler de ilgi çekicidir.
- "Mağara" kelimesi "Kehf" ve "Ğayr" olarak Kur'an'da toplam "8" kere tekrarlanır. ( "8" sayıs döngü süreci sembolüdür. )
- "Mağara" kelimesinin "Ğayr" olarak ilk kez 9/40 kodlu ayette "21." kelime olarak geçer. ( 21 sayısı Ruh kelimesinin Kur'an'daki frekansıdır. ) 21 sayısı aynı zamanda düaliteden üniteye / singülariteye dönüşü de sembolize etmektedir. Yaratılış üniteden / singülariteden düaliteye geçiş, yaratılış döngüsünün sonu ise düaliteden üniteye / singülariteye dönüştür. Bu ayette, "İki kişinin ikincisi" ifadesiyle "Düalite" kavramına vurgu yapılmaktadır.
9/40 - İlla (1) tensuru (2) hü fe kad nesarahüllahü iz ahracehüllezıne keferu SANİYESNEYNİ iz hüma fil ĞAYRİ iz yekül li sahıbihı la tahzen innallahe meana fe enzelellahü sekınetehu aleyhi ve eyyedehu bi cünudin lem teravha ve ceale kelimetellezine keferus süfla ve kelimetüllahi hiyel ulya vallahü azızün hakım ( Eğer siz ona yardım etmezseniz, Allah ona yardım eder. Zamanında, o inkarcılar onu çıkardıkları zaman sadece İKİ KİŞİNİN İKİNCİSİ İKEN, MAĞARADA olduklarında arkadaşına "Üzülme, kesinlikle Allah bizimledir." diyordu. Allah onun üzerine sükunetini indirmişti. Onu görmediğiniz orduyla destekleyip kuvvetlendirmişti. O inkarcıların kelimelerini alçak kılmıştı. Allah' ın kelimesi, yüce olan O'dur. Allah yücedir hakimdir. )
Öte yandan Kehf suresinin "110" ayetten oluşması düalitenin, döngünün ve farklı boyuta ( hale, halden hale ) geçişin nümerolojik sembolü olan "11" sayısı açısından da dikkat çekmektedir.
Öte yandan Kehf suresinin "110" ayetten oluşması düalitenin, döngünün ve farklı boyuta ( hale, halden hale ) geçişin nümerolojik sembolü olan "11" sayısı açısından da dikkat çekmektedir.
Ayrıca 18. surede 110 ayet bulunması da nümerolojik olarak "11" sayısına işaret etmektedir. ( 1+8+1+1+0 = 11 )
"Kehf" ( Mağara ) kelimesinin "8". kelime olduğu ayet 18/11 kodlu ayettir. 18/11 - 12 ayetlerindeki ifadeler de "düalite" ve "yaratılış döngüsü" nümerolojisi açısından önem arzetmektedir.
18/11 - Fe (1) darabna (2) ala (3) azani (4) him (5) fi (6) el (7) KEHFİ (8) sinıne adeda ( Böylece mağaranın içinde seneler adediyle kulaklarına vurgulayıp beyan ettik. )
11 nümerolojisi ... "11". ayet ve ayet kodunun ( 18/11 ) nümerolojik değeri 1+8+1+1 = "11"
18/12 - Sümme beasnahüm li na'leme eyyül hızbEYNİ ahsa li ma lebisu emeda ( Sonra bu İKİ gruptan hangisinin, kaldıkları süreyi daha iyi sayacağını bilmek için onları dirilttik. )
"Kehf" ( Mağara ) kelimesinin "8". kelime olduğu ayet 18/11 kodlu ayettir. 18/11 - 12 ayetlerindeki ifadeler de "düalite" ve "yaratılış döngüsü" nümerolojisi açısından önem arzetmektedir.
18/11 - Fe (1) darabna (2) ala (3) azani (4) him (5) fi (6) el (7) KEHFİ (8) sinıne adeda ( Böylece mağaranın içinde seneler adediyle kulaklarına vurgulayıp beyan ettik. )
11 nümerolojisi ... "11". ayet ve ayet kodunun ( 18/11 ) nümerolojik değeri 1+8+1+1 = "11"
18/12 - Sümme beasnahüm li na'leme eyyül hızbEYNİ ahsa li ma lebisu emeda ( Sonra bu İKİ gruptan hangisinin, kaldıkları süreyi daha iyi sayacağını bilmek için onları dirilttik. )
Mağarada kalış süresinin göreceli olarak yani gerçekte geçen süreye göre çok daha az algılanmasına ve uzay zamanda yolculuk kavramına vurgu yapılan ayet 18/19 kodlu ayettir. Ashabı Kehf mağarada bir gün veya daha az kaldıkların algılarlarken gerçekte 309 yıl kaldıkları ortaya çıkmaktadır.
18/19 - Ve kezalike beasnahüm li yetesaelu beynehüm kale kailün minhüm KEM LEBİSTÜM kalu lebisna yevmen ev ba'da yevm kalu rabbüküm a'lemü bima lebistüm feb'asu ehadeküm bi verikıküm hazihı ilel medıneti fel yenzur eyyüha ezka taamen fel ye'tiküm bi rizkın minhü vel yetelattaf ve la yüş'ıranne biküm ehada ( Ve işte onları aralarında sual etmeleri için böyle dirilttik. Onlardan sözcü "NE KADAR KALDINIZ?" dedi. "BİR GÜN VEYA GÜNÜN BAZISI, BİR BÖLÜMÜ kadar kaldık." dediler. "Ne kadar kaldığınızı Rab’biniz bilir. O halde birinizi bu gümüşünüz ile şehire gönderin de yiyecek olarak onların hangisi en temiz baksın. Böylece size ondan rızıkları getirsin ve nazik, dikkatli olsun, sizi kimseye farkettirmesin, sezdirmesin." dedi. )
18/25 - Ve (1) lebisu (2) fı (3) kehfi (4) him (5) SELASE (6) MİETİN (7) SİNINE (8) VE (9) AZDADU (10) TİS'A (11) ( Ve mağaralarının içinde ÜÇYÜZ SENE kaldılar ve DOKUZ artırdılar. )
Ayette 11 kelime olması "Kehf"'in ( Mağara ) farklı boyuta geçiş portalı / kapısını sembolize ettiğini ispat eder niteliktedir. 2019 yılın yapımı olan "Dark" isimli TV dizisinde de mağaraya giren ve zamanda yolculuk yaparak yaşam döngüsünü idrak eden insanlar konu edilmektedir.
Ayette 11 kelime olması "Kehf"'in ( Mağara ) farklı boyuta geçiş portalı / kapısını sembolize ettiğini ispat eder niteliktedir. 2019 yılın yapımı olan "Dark" isimli TV dizisinde de mağaraya giren ve zamanda yolculuk yaparak yaşam döngüsünü idrak eden insanlar konu edilmektedir.
Bu degerli bilgiler icin tesekkur ederim :)
ReplyDelete