Cinler ve Melekler yapısal nitelikleri özdeş varlıklar mıdır? Bir başka deyişle her iki varlık da "Ateşten" mi yaratılmıştır. Meleklerin "Işık" kaynağı olabilmeleri için yine "Ateş" niteliği taşımaları gerekmektedir. Güneş bir ışık kaynağıdır ve aynı zamanda da ateştir.
Ayrıca, Meleklerin "Saf Ruh" olması bilgisi de doğru görünmemektedir.
Fatir 35/1 - El hamdü lillahi fatıris semavati vel erdı caılil MELAİKETİ RUSÜLEN ÜLI ECNİHATİN MESNA VE SÜLASE VE RUBA yezıdü fil halkı ma yeşa' innellahe ala külli şey'in kadır ( Övgü, gökleri ve yeri yoktan yaratan, MELEKLERİ İKİŞER, ÜÇER, DÖRDER KANATLI RESULLER KILAN Allah içindir. O yaratışta ne dilerse artırır. Kesinlikle Allah herşeye gücü yetendir. )
Ayette meleklerin "kanatlarından" bahsedilmektedir. "Kanat" kelimesinin sembolik olduüu düşünülse bile, Kur'an'daki her ifadenin birden çok anlamı bulunmakta ve hiçbir anlam gerçek dışı olarak zikredilmemektedir. Dolayısıyla, meleklerin belirli bir forma sahip olan ve kainat ( madde alemi ) içinde yer alan Vazifeli Varlıklar olma durumu söz konusudur. Sümer rölyeflerinde yer alan kuş kafalı insan bedenli ve kanatlı Anunnaki karakteri bu açıdan önem arzetmektedir.
70/4 - Ta'rucül melaiketu ver ruhu ileyhi fi yevmin kane mikdaruhu hamsine elfe senet ( Melekler ve ruh, miktarı ellibin sene olan bir günde O’na çıkarlar. )
70/4 - Ta'rucül melaiketu ver ruhu ileyhi fi yevmin kane mikdaruhu hamsine elfe senet ( Melekler ve ruh, miktarı ellibin sene olan bir günde O’na çıkarlar. )
Bu ayette de "Melek" ve "Ruh" kavramı ayrılmıştır. Melekler "saf ruh" olsalardı böyle bir ayırıma gerek olmazdı. Öte yandan Kur'an'da "Ruhtan size az ilim verilmiştir." ifadesi yer almaktadır.
Ayetler incelendiğinde "Melekler" ve "Cinlerin" yapısal olarak aynı yani süptil / eterik oldukları ancak düşünce ve idrak seviyesi olarak farklı varlıklar oldukları ihtimali oluşmaktadır. Cinler düşük idrak seviyeleri nedeniyle 2. boyutta sıkışmış varlıklardır.
15/27 - Vel canne halaknahü min kablü min naris semum ( Ve cin, onu önceden, içe işleyen zehirli ateşten yarattık. )
55/15 - Ve halekal canne min maricin min nar ( Ve cini dumansız ateş alevinden yarattı. )
Aşağıdaki ayetlerde korunmuş gökten kulak hırsızlığı yapan cinleri "kıvılcımın" yani meleğin takip ettiği bildirilmektedir. "Kıvılcım" bir ateş kaynağı olduğundan meleğin de ateşten oluşmuş olması durumu söz konusudur.
15/16 - Ve lekad cealna fis semai bürucen ve zeyyennaha lin nazırın ( Ve gökte yıldız kümeleri oluşturduk ve onu bakanlar için süsledik. )
15/17 - Ve hafıznaha min külli ŞEYTANİR racım ( Ve onu tüm kovulmuş ŞEYTANLARDAN koruduk. )
15/18 - İlla men isterekas sem'a fe etbeahu ŞİHABÜN mübın ( O kulak hırsızlığı yapan kimse hariç. Artık onu apaçık KIVILCIM takip eder. )
Aşağıdaki ayetlerde Rab'bin meleklere emir hitabı ve melekler içinden İblis adındaki varlığın emre itaatsizliği bildirilmektedir. Rab'bin meleklere hitabı esnasında orada olan varlığın da bir melek olması ihtimali kuvvetle muhtemeldir.
2/34 - Ve iz kulna lil MELAİKETİscüdu li ademe fe secedu illa İBLİS eba vestekbera ve kane minel kafirın ( Ve zamanında MELEKLERE "Adem için yere kapanın." dedik. Böylece İBLİS haricinde yere kapandılar. O diretti ve kibirlendi ve inkarcılardan oldu. )
yani
7/11 - Ve lekad halaknaküm sümme savvernaküm sümme kulna lil MELAİKETİscüdu li ademe fe secedu illa İBLİS lem yekün mines sacidın ( Ve sizi yarattık. Sonra sizi şekillendirdik. Sonra MELEKLERE "Adem için yere kapanın." dedik de İBLİS hariç yere kapandılar. O yere kapananlardan olmadı. )
17/61 - Ve iz kulna lil MELAİKETİscüdu li ademe fe secedu illa İBLİS kale e escüdü li men halakte tıyna ( Ve zamanında MELEKLERE "Adem için yere kapanın." dedik de İBLİS haricinde yere kapandılar. "O çamurdan yarattığın kimse için yere mi kapanayım?" dedi. )
18/50 - Ve iz kulna lil MELAİKETİscüduli ademe fe secedu illa İBLİS kane minel cinni fe feseka an emri rabbih e fe tettehızunehu ve zürriyyetehu evliyae min dunı ve hüm leküm adüvv bi'se liz zalimıne bedela ( Ve zamanında meleklere "Adem için yere kapanın." dedik de cinlerden olan İblis hariç yere kapandılar. Böylece o, Rab’binin emri üzerine günah işledi. "O halde onu ve soyunu, onlar size düşmanlarken, benden başka dostlar mı edineceksiniz? Zalimler için ne kötü değişimdir." ),
38/71 - İz kale rabbüke lil MELAİKETİ innı halikun beşeran min tıyn ( Zamanında Rab’bin MELEKLERE "Kesinlikle ben çamurdan insan yaratırım." dedi. )
38/72 - Fe iza sevveytühu ve nefahtü fıhi min ruhıy fe kau lehu sacidın ( Böylece onu düzenleyip şekillendirdiğimde ve içine ruhumdan üflediğimde artık ona yere kapanarak serilin. )
38/73 - Fe secedel MELAİKETÜ küllühüm ecmeun ( MELEKLERİN hepsi topluca yere kapandılar. )
38/74 - İlla İBLİS istekbera ve kane minel kafirın ( İBLİS hariç. O kibirlendi ve inkarcılardan oldu. )
No comments:
Post a Comment