Bu blogda, yaratılışın kaynak kodları olan kelimelerin ve ayetlerin semantik, nümerolojik ve etimolojik açıdan incelenmesi ve bilimsel veriler ile ilişkilendirilmesi sonucunda ortaya çıkan tespitlere yer verilmektedir.
Çeviri
Tuesday, December 28, 2021
Anahtar formül "Bismillah"
Sunday, December 26, 2021
"Don't Look Up" ( Yukarı Bakma )
Filmde, gerçeklerden kopmuş, dijital platformlar ( sosyal medya, dijital oyunlar vb. ) vasıtasıyla zihinsel ve algısal refleksleri bloke edilmiş bir toplum tasvir edilmektedir. Sistem toplumu öylesine hipnotize etmiştir ki Dünya'ya çarpması kesin olan bir kuyrukluyıldızın yaklaşmakta olması dahi büyük bir kesimin umurunda olmamaktadır. Filmin isminin "Yukarı Bakma" olması da zaten "Kafanı kaldırıp neler oluyor diye bakma, sorgulama" anlamını yansıtmaktadır.
Filmle ilgili bazı tespitler söz konusudur.
- Filmin vizyona giriş günü ve ayını temsil eden sayıların toplamı "9" sayısını vermektedir. ( 2+4+1+2 = 9 )
- Filmin ismi "Don't Look Up" ( Yukarı Bakma ) 11 karakterden oluşmaktadır.
- "BASH" şirketinin ürünü olan cep telefonu reklamında yer alan telefonun ekranındaki saat 12:35'i göstermektedir. 1+2+3+5 = "11"
- Aşağıdaki sahnelerdeki replikler sadece üst zengin zümrenin ve onlara kulluk eden alt fakir kitlenin olacağı, "Onlar" diye ifade edilen orta gelirli sınıfın olmayacağı bir dünya düzeninin dolaylı mesajı verilmektedir. Hatta orta gelirli sınıfa "savaş açıldığı" ifade edilmektedir ki küreselcilerin şu an en öncelikli gündemi orta gelir sınıfını fakirleştirilerek yokedilmesidir. Pandemi, savaş, ekonomik kriz, kıtlık, iklim krizi vb. hep bu nihai amaca yönelik kurgusal senaryolardır.
“Üç tip Amerikalı vardır.”
“Sizin gibi işçi sınıfı”
“Bizim gibi havalı zenginler ve son olarak onlar.”
“Üzgünüm ama onlara ihtiyacımız var.”
“İhtiyacımız var. Siz bizi güçlendirin de onlarla savaşalım
diye.”
“İşçi sınıfı, altta.”
“Hani koridorda size eşlik edenler.”
- Filmin 11dk 11sn'lik anında "Yaşam türlerinin yok olacağı" repliği ekrana yansımaktadır. ( 11 sayısı döngünün ve halden hale geçişin sembolüdür. )
28. Gün ....
28 sayısı da 11 sayısı gibi COVID19 sürecinde dikkat çeken sayılardan biri olmuştur.
Aşağıdaki basın manşetlerinde "COVID19 virüsünün 28 gün boyunca yüzeylerde yaşadığı" bildirilmektedir ki bu beyan Coronavirus'ün niteliği ile çelişmektedir. Zira Coronavirus'ün, ancak konak bedende ( organizma ) yaşayabilen bir varlık olduğu ve muhtelif yollarla ( öksürme, hapşırma vb. ) beden dışına çıkan virüsün çok kısa süre yaşayabildiği bilinmektedir.
Quest 12 : Why do you only include deaths within 28 days of a positive test? Why stop at 28 days?
( Soru 12: Neden sadece pozitif test sonucundan sonraki 28 gün içindeki ölümleri dahil ediyorsunuz? )
Reply : The methodology for counting deaths was agreed by the four Chief Medical Officers of the UK.
( Cevap: Ölüm sayıları için kullanılan bu metodoloji İngiltere'nin dört tepe tıbbi yetkilisinin mutabakatıyla belirlenmiştir. )
https://www.gov.uk/government/news/new-uk-wide-methodology-agreed-to-record-covid-19-deaths. This measure is used consistently across the UK.
Bir başka dökümanda ise şu ifadeler yer almaktadır.
"Suspect deaths are natural deaths that do not include the COVID or COVID-like terms listed above on the death certificate. A suspect death must also have a positive COVID-19 test within 28 days of death."
( Şüpheli ölümler, yukarıdaki ölüm sertifikasında listelenen COVID veya COVID benzeri durumları içermeyen doğal ölümlerdir. Şüpheli ölüm, ölümden önceki 28 gün içerisindeki pozitif COVID-19 test sonucunu da içermelidir. )
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.doh.wa.gov/Portals/1/Documents/1600/coronavirus/data-tables/422-225-DeathCategories.pdf&ved=2ahUKEwimhLfh_YD1AhUTSfEDHYWOBrEQFnoECBQQAQ&usg=AOvVaw33h8xsfB0WqvXItJCdX2b7
Aşağıdaki linkte ise "Pandeminin 28. gün değerlendirmesi" başlıklı bilgiler yer almaktadır.
https://korona.hasuder.org.tr/pandeminin-28-gun-degerlendirmesi/
21.07.2021* tarihinde basında yer alan şu manşet de 28 sayısını içermektedir. ( 21+7 = 28 )
Ve 2002 yılı yapımı olan "28 Days Later" ( 28 Gün Sonra ) isimli filmin konusu da virüs pandemisidir. ( Filmin ismi 11 harften oluşmaktadır. Evvelki bölümlerde defaatle incelendiği üzere 11 sayısı Coronavirus operasyonunun temel nümerolojisidir. "Coronavirus" kelimesi zaten 11 harflidir. )
Filmin afişinde "Toksik" ( Zehirli ) kavramının sembolü de yer almaktadır. Tur suresinin 27. ayetinde "Semum" ( İçe işleyen zehir ) kavramı yer almaktadır.
52/27 Fe (1) menne (2) allahu (3) aley (4) na (5) ve (6) veka (7) na (8) azab (9) es (10) SEMUM (11)
( Böylece Allah üzerimize nimet verdi ve bizi içe işleyen ZEHİRLİ ateş azabından korudu. )
Ayette 11 kelime bulunmakta olup, "Semum" kelimesi 11 kelimedir. "Semum" kelimesinin Coronavirus veya benzerlerini temsil ettiğine evvelki bölümlerde değinilmiştir.
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2021/03/hastalk-aslamak.html
https://kuranilmi.blogspot.com/2021/01/naris-semum-ve-ikili-yedi.html
Friday, December 24, 2021
Omicron aldatmacası?!
Thursday, December 23, 2021
Gani ve Kâni
"Kanaât" kelimesi "Kan" ( Kanmak, İnanmak, İknâ olmak ) kökünden olan ve "Yetinme, İknâ" anlamına gelmektedir. Kanaât, Allah'ın bahşettiği nimetlere şükretmeyi, ilâhi nizamın sunduğu ferdi imkânlardan memnuniyet ve huzur duymayı sağlayan yüksek frekanslı bir olgudur.
"Kanaâtkâr" insan yani "Kâni" insan toplumda genellikle pasif, âtil, hırssız, beceriksiz ve hatta aptal gibi sıfatlarla nitelendirilebilmektedir. Oysa ki "Kanaât" frekansı farkındalığı ve idrak seviyesi yüksek olan kâmil ve akıl sahibi insanların en büyük tatmini ve mutluluk vesilesidir. Zira "Kâni" olanlar, "Gani" olma ihtirasının diğer insanları "Fakir" kılma ihtirası ile eş anlama geldiğinin idrakindedirler.
Yaratılış sistemi gereği "Gani" ( Çokluğu olan, Bolluğu olan ) ve "Kâni" ( Yetinen, Tatmin olan ) kelimeleri bir birim düalitenin bileşenleri durumundadırlar. Bu husus Necm suresinin 48. ayetinde bildirilmektedir.
53/48 Ve ennehu huve AĞNA ve AKNA
( Ve kesinlikle O, GANI KILAN da KANAAT ETTİREN de O'dur. )
"Gani" olma arzusu ve ihtirası, insanı düşük negatif frekanslı maddi ve dünyevi ortama ( kaba madde planı ) hapsetmekte, insanı esas faaliyeti olması gereken ilim arayışından uzak tutmakta ve nihayetinde ruhsal helâk vasıtası olan aldatıcı metaya ( madde, fayda ) bağımlı hale getirmektedir.
57/20 .... ve mel hayatud dunya illa meta'ul ğurur
( ... Dünya hayatı aldatıcı fayda haricindeki değildir. )
102/1 Elhakumut tekasur
( Çokla övünme sizi alıkoydu, oyaladı. )
102/2 Hatta zurtumul mekabir
( Kabirlere varıncaya kadar. )
Oysa "Kâni" olan ruhunu maddenin kirinden arındırır, kendini ıstırap vesilesi olan dünyevi ihtiraslar yerine sonsuz huzur, mutluluk ve tatmin vesilesi olan ilme ve ruhi tekâmüle yönlendirir.
13/28 Ellezine amenu ve tatmeinu kulubuhum bi zikrillah e la bi zikrillahi tatmeinul kulub
( Onlar inanırlar ve kalpleri, Allah' ın hatırlanması ile tatmin olur. İyi bilin ki, kalpler Allah' ın hatırlanması ile tatmin olur. )
Yukarıdaki ayette yer alan "Zikrillah" ( Allah'ı hatırlama ) kavramı insanın ilimle, bilgiyle gelişmesi, iyiyi ve doğruyu bulması ve böylelikle huzura, tatmine ermesini ifade etmektedir. Zira "Allah" kelimesinin idrakine giden yol bu süreçtir.
Wednesday, December 22, 2021
Doğrudan, Açık ve Zorla değilki...
7/16 Kale fe bima ağveyteni le ak'udenne lehum siratakel mustekim
( "Öyleyse, beni azdırmandan dolayı, onlara karşı, senin doğru yolunun üstüne oturacağım." dedi. )
Cin şeytanı İblis yukarıdaki ayette çok açık ve net bir hedef tanımlamaktadır. "İnsanı Allah yolundan saptırmak" ... yani insanı iyilikten, doğruluktan, mutluluktan uzak tutup onu kötülüğün, günahın, ıstırabın içine hapsetmek...
Peki İblis neferi şeytanlar yukarıda tanımlanan hedef doğrultusundaki eylemlerini "Doğrudan, Açık, Zorla" mı uygulamaktadırlar? Elbette ki hayır. Şeytanın kadim zulüm metodu "Dolaylı, Gizli, Rızayla" modelidir. Şeytan, kurguya dayalı koşullar oluşturur ve bu koşullarda insanın nefsini cezbedecek karar seçeneği sunarak telkinle onu vesveseye ve yanlış karar almaya sevkeder. Dolayısıyla nihayetinde aldanan insan yanlış, günah ve kötü olanı kendi "rızasıyla" yapmış olur.
Tevrat'ın aşağıdaki ayetlerinde yaratılıştaki ilk "telkinle oluşan rıza ile yanlış karar alma" misali yer almaktadır.
1 Genesis 3-1 RAB Tanrı'nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı. Yılan kadına, "Tanrı gerçekten, 'Bahçedeki ağaçların hiçbirinin meyvesini yemeyin' dedi mi?" diye sordu.
1 Genesis 3-2 Kadın, "Bahçedeki ağaçların meyvelerinden yiyebiliriz" diye yanıtladı,
1 Genesis 3-3 "Ama Tanrı, 'Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz' dedi."
1 Genesis 3-4 Yılan, "Kesinlikle ölmezsiniz" dedi,
1 Genesis 3-5 "Çünkü Tanrı biliyor ki, o ağacın meyvesini yediğinizde gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız."
1 Genesis 3-6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki kocasına verdi, o da yedi.
Şeytan, insanı yönlendirdiği seçenekle esasen ona helâki "vaad eder". Aldatma kurgusunu algılayamayan insan da yanlış karar vererek ama nihayetinde kendi "rızasıyla" seytanın hedefini gerçekleştirir. "Vaad" hususu aşağıdaki ayetlerde zikredilmektedir.
2/268 Eş şeytanu yeidukumul fakra ve ye'murukum bil fahşa vallahu yeidukum mağfiraten minhu ve fadla vallahu vasiun alim
( Şeytan size fakirliği, yoksulluğu vaad eder ve size ahlaksızlığı emreder. Allah size kendisinden ve üstünlüğünden affı vaad eder. Allah geniştir bilendir. )
4/120 Yeiduhum ve yumennihim ve ma yeiduhumuş şeytanu illa ğurura
( Onlara vaad eder ve onları saplantılara, kuruntulara sokar. Şeytan onlara aldatma haricindekini vaad etmez. )
Yanlış karara vasıta olan "Vesvese" hususu ise aşağıdaki ayetlerde bildirilmektedir.
114/4 Min şerril vesvasil hannas
( Sinsi vesvesecinin kötülüğünden, )
114/5 Ellezi yuvesvisu fi sudurin nas
( O insanların göğüslerine vesvese veren, )
114/6 Minel cinneti ven nas
( “Cinlerden ve insanlardan ." )
Sad suresinin 23. ayetinde "99 koyunu olmasına rağmen kardeşinin 1 koyununa da göz diktiği" bildirilen şeytanların "Dolaylı, Gizli, Rızayla" saptırma ve gasp etme kurgusuna en güncel örnek yaşanan son döviz hareketi olayıdır. Kurgusal olarak oluşturulan ortam insanları belirli bir beklentiyle belirli bir yöne kendi rızalarıyla olacak şekilde sevketmiş ancak nihayetinde beklentinin tam tersi bir sonuç oluşturularak insanlar zarara uğratılmışlardır. Daha açık bir ifadeyle halkın parasına halkın rızasıyla el konmuş ve finansal sistemin kadim kuralı olan "Fakirden alınıp zengine verme" sistemi işlemiştir. Uygulanan bu kurgu ayetlerde mekruh olduğu belirtilen "Riba" ( Prim, Haksız Kazanç ) kavramının tam tezahürüdür. Ayrıca dolar kurunun manipülatif şekilde 18 TL seviyesine kadar çıkartılıp aniden 11 TL seviyesine indirilmesi de yapılan operasyondaki 9/11 nümerolojisine işaret etmektedir. ( 18 ... 1+8 = 9 ve 11 )
Halkın sağlığına el konulması ( çökülmesi ) olarak nitelenebilecek "Pandemi ve Aşılama" sürecine de "Dolaylı, Gizli, Rızayla" modeli açısından bakılabilir.
Halk arasında yaygın olan ancak yine aynı halk tarafından gereği yapılmayan "Şeytan detayda gizlidir." sözü oldukça ilginçtir. Zira şeytanın "detaylarını" ifşa edenler ve insanları uyarmaya çalışanlar maalesef toplumun çoğunluğu tarafından hep "komplo teorisyeni" olarak nitelendirilip alaya alındıklarından şeytanlar asırlardır "komplolarını" başarıyla yürütmektedirler. Yani herşey yine "rızayla" gerçekleşmektedir.
Sunday, December 19, 2021
Monas Hieroglyphica
John Dee ortaçağda yaşamış bir matematikçi, alşimist, kabalist, majisyen ve okültisttir. Kraliçe 1. Elizabeth'e danışmanlık da yapmış olan John Dee 1564'te "Monas Hieroglyphica" isimli bir kitap yazmıştır. Kendi oluşturduğu ezoterik sembolün de ismi olan "Monas Hieroglyphica" tüm yaratılışın mistik birliğini ifade etmektedir.
Resimde Süleyman Tapınağı'nın iki kolonu arasında bir boyut portalı ve ortasında da "Monas" sembolü yer almaktadır.
"Monas"* kelimesi "Tek" anlamına gelmekte ve tüm maddi olguların tek bir metafizik antiteden türediği anlamını da taşımaktadır.( * "Mono = Tek )
John Dee'yi anlatan "Seeing the Word" ( Kelimeyi Görmek ) isimli kitabın kapağında da "Monas" sembolü bulunmaktadır. Kitabın ismi, yaratılışın kaynağının "kelime", "Allah'ın kelimeleri" olduğu gerçeğini ve kelimelerin yaratma gücünü, majik gücünü ifade etmesi açısından dikkat çekmektedir.
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2021/12/ilk-vahiy-kelimeler.html
Friday, December 17, 2021
Asli Tesir, Tâli Tesir ve Rabıta
76/30 Ve ma teşaune illa en yeşaallahu innallahe kane alimen hakimen
( Ve Allah' ın dilemesi haricinde dileyemezsiniz. Kesinlikle Allah bilendir hakimdir. )
8/17 Fe lem taktuluhum ve lakinnellahe katelehum ve ma rameyte iz rameyte ve lakinnellahe rama ve li yubliyel mu'minine minhu belaen hasena innellahe semiun alim
( Onları siz öldürmediniz ve lakin onları Allah öldürdü. Attığın zaman da sen atmadın ve lakin Allah attı. İnananları güzel sınavla sınamak içindi. Kesinlikle Allah duyandır, bilendir. )
Maraz ve Şifa
Monday, December 13, 2021
Dua mekanizması ve Dua ayetleri
"Dua" kelimesi "Davet" kelimesinin de kökünde yer alan ve "Çağrı" anlamına gelen "Da'" kelimesidir. Dua anlamında kullanılan bir başka kelime olan "Salât" kelimesi ise özünde "Selâm, Kurtuluş" anlamları bulunan bir kelime olup batı dillerindeki karşılığı da ortak "Sal" kökünden olan "Salute" ( Selâm ), "Salvation" ( Kurtuluş ) kelimeleridir.
İlahi nizâmın temel işleyiş prensiplerinden olan ve inananların Allahu Teâlâ'ya niyâzını ifade eden Dua aynı zamanda insanlar için bir sınav vesilesidir. Zira duanın içeriği, amacı, duayı edenin niyeti ve beklentisi bu sınavın en önemli unsurlarını oluşturmaktadır. Yaratıcı Allah ile yaratılan arasındaki ilahi iletişim mekanizması olan “Dua”nın içeriği büyük önem ve hassasiyet arzetmektedir. Zira bilinçli bir duanın içeriğinin maddi, dünyevi ve nefsani menfaat beklentisini yansıtan ifadelerden arınmış olması ve kolektif ruhsal tekamül arzusunu yansıtır nitelikte olması gerekmektedir. Yani Rab'den neyin talep edildiği başlıbaşına bir sınavdır. Yoğun nefsâni, dünyevi ve maddi beklentilere dayalı olarak yapılan bilinçsiz ve sanimiyetsiz dua seanslarının batıl olma, boşa gitme ihtimâli oldukça yüksektir. Bu yaklaşım içinde olanların durumu Maun suresinin 5. ayetinde tanımlanmaktadır.
107/5 Ellezine hum an salatihim sahun
( Onlar dualarında habersizdirler. )
Ayetteki "Sahun" ( Gafiller, Habersizler, Yanılanlar ) kelimesi, Türkçe'de kullanılan "Sehv /Sehven" ( Yanlış, Habersiz / Yanlışlıkla, Habersizce ) kelimesinin kökündeki "Seh, Sah" kelimesinin çoğuludur.
Ayrıca, zahiren hayırlı gibi görünen bir talebin batinen şer vesilesi olabileceği, şer gibi görünen bir durumun ise hayırlara vesile olabileceği Bakara suresinin 216. ayetinde bildirilmektedir.
2/216 Kutibe aleykumul kitalu ve huve kurhun lekum ve asa en tekrahu şey'en ve huve hayrun lekum ve asa en tuhibbu şey'en ve huve şerrun lekum vallahu ya'lemu ve entum la ta'lemun
( Savaş üzerinize yazıldı. O size hoş olmayandır, zorlanmadır. Ve ola ki siz bir şeyi istemezsiniz, bir şeyden hoşlanmazsınız, o size hayırlı olabilir. Ola ki siz bir şeyi seversiniz, o size kötü olabilir. Allah bilir de sizler bilmezsiniz. )
Dolayısıyla gerçek duanın özünü, Allah'tan sadece "hayırlı olanın vuku bulmasının talebi" oluşturmaktadır.
Piyasada "dua" adı altında neşredilen türlü kitapların da varlığı malûmdur. Ancak dualar, birilerinin veya belirli bir zümrenin yazdıklarından ibaret metinler değildir. Dua, kişinin düşünceleriyle Kur'an ayetlerinin birleşiminden oluşan ilahi bir sentez niteliği taşımalıdır.
Yunus suresinin 10. ayetinde duanın nihai içeriği misal yoluyla bildirilmektedir.
10/10 Da'vahum fiha subhanekellahumme ve tehiyyetuhum fiha selam ve ahiru da'vahum enil hamdu lillahi rabbil alemin
( Onların orada duaları, çağrıları "Allahım, sen yücesin.", orada dilekleri duaları "Selam." ve çağrılarının sonu da "Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir." diye olur. )
Kur'an'da özellikle dua formatında olan ayetler bulunmakta olup, tüm olası dua metinleri zaten ayetlerde bahşedilmiştir. Bu dua ayetleri, majik operasyonlar kapsamında da olumlu veya olumsuz amaçlı olarak kullanılabilmektedir. İlgili ayetler bu bölümün sonuna eklenmiştir.
Dua seansının esasen bir zikir celsesi olması, Tevbe suresinin 80. ayetinin önemini ortaya koymaktadır. Zira ayette olumsuz bir misal üzerinden dolaylı olarak, bir talebin 70 kere tekrarlanmasının Allah'ın izni koşuluyla gerçekleşme vesilesi olabileceği bildirilmektedir.
9/80 İstağfir lehum ev la testağfir lehum in TESTAĞFİR LEHUM SEB'İNE MERRATEN fe lenyağfirallahu lehum zalike bi ennehum keferu billahi ve rasulih vallahu la yehdil kavmel fasikin
( Onlara af iste veya onlara af isteme. Onlar için YETMİŞ KERE AF İSTESEN DE Allah onlara af eylemeyecektir. Bu, kesinlikle onların Allah' ı ve resulünü inkar etmelerinden dolayıdır. Allah günahkarlar kavmini yönlendirmez. )
Ayette verilen bilgiye göre duanın / dua ayetinin samimiyetle ve temiz kalp ile 70 kere tekrarlanmasının sonuç verme potansiyeli olduğu görülmektedir. 7 sayısının bir anahtar niteliği taşıdığına, ilk sure olan Fatiha ( Açılış, Anahtar ) suresinin 7 sayısı ile bezenmiş olduğuna evvelki bölümlerde değinilmişti.
Dua cümlesi olarak bahşedilmiş 96 ayet şöyledir.
1/1 - Bismillahir rahmanir rahim
( Şefkatli, merhametli Allah'ın ismi ile, )
1/2 - El hamdu lillahi rabbil alemin
( Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. )
1/3 - Er rahmanir rahim
( Şefkatli, merhametli, )
1/4 - Maliki yevmid din
( Din gününün maliki, )
1/5 - İyyake na’budu ve iyyake nestein
( Ancak sana kulluk ederiz ve ancak sana istekte bulunuruz. )
1/6 - İhdinas siratel mustakim
( Bizi doğru yola yönlendir. )
1/7 - Siratallezine en’amte aleyhim gayril magdubi aleyhim ve lad dallin
( O üzerlerine nimet verdiklerinin yoluna, üzerlerine öfke inmemişlerinkine ve sapmamışlarınkine. )
2/104 – Unzurna
( Bize bak. )
2/127 - Rabbena tekabbel minna inneke entes semiul alim
( "Rab'bimiz bizden kabul et. Kesinlikle sen duyansın bilensin." )
2/128 - Rabbena vec'alna muslimeyni leke ve min zurriyyetina ummeten muslimeten leke ve erina menasikena ve tub aleyna inneke entet tevvabur rahim
( Rab'bimiz bizi sana iki teslim olan ve soyumuzdan topluluğu da sana teslim olanlardan kıl. İbadet usülümüzü bize göster. Üzerimize tevbe eyle. Kesinlikle sen tevbeyi kabul edensin merhametlisin. )
2/129 - Rabbena veb'as fihim rasulen minhum yetlu aleyhim ayatike ve yuallimuhumul kitabe vel hikmete ve yuzekkihim inneke entel azizul hakim
( Rab'bimiz onların içlerine onlardan resul gönder ki senin ayetlerini onlara okusun, onlara kitabı, sırrı öğretsin, onları temizlesin. Kesinlikle sen yücesin hakimsin. )
2/136 - Amenna billahi ve ma unzile ileyna ve ma unzile ila ibrahime ve ismaiyle ve ishaka ve ya'kube vel esbati ve ma utiye musa ve iysa ve ma utiyen nebiyyune min rabbihim la nuferriku beyne ehadin minhum ve nahnu lehu muslimun
( "Allah’a ve o bize indirdiğine ve o İbrahim’e ve İsmail’e ve İshak’a ve Yakub’a ve torunlarına indirdiğine, o Musa’ ya ve İsa’ya verilene ve Rabb' lerinden o habercilere verilene inandık. Aralarında onlardan hiçbirini ayırmayız ve bizler O'na teslim olanlarız." )
2/201 - Rabbena atina fid dunya haseneten ve fil ahirati haseneten ve kina azaben nar
( "Rab’bimiz bize dünyada güzellik ve ahirette güzellik ver ve bizi azabın ateşinden koru." )
2/250 - Rabbena efriğ aleyna sabran ve sebbit akdamena vensurna alel kavmil kafirin
( "Rab'bimiz, üzerimize sabır dök, ayaklarımızı, adımlarımızı sabitle ve inkarcılar kavmine karşı bize yardım et." )
2/255 Allahu la ilahe illa huvel hayyul kayyum la te'huzuhu sinetun ve la nevm lehu ma fis semavati ve ma fil ard men zellezi yeşfeu indehu illa bi iznih ya'lemu ma beyne eydihim ve ma halfehum ve la yuhiytune bi şey'in min ilmihi illa bima şa vesia kursiyyuhus semavati vel ard ve la yeuduhu hifzuhuma ve huvel aliyyul azim
( Haricinde ilah olmayan Allah diridir daimdir. O'nu uyuklama ve uyku almaz. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. O’nun izni haricinde O’nun indinde af için vesile olacak kimdir? Onların önlerinde ve arkalarında ne varsa bilir. O diledikleri dışındakiler, O’nun ilminden bir şeyi kuşatıp kavrayamamışlardır. Kürsüsünün genişliği yeri ve gökleri kapsamıştır. Onların korunması, gözetimi O’nu zora sokmaz. O uludur yücedir. )
2/285 - La nuferriku beyne ehadin min rusulih ve kalu semi'na ve eta'na ğufraneke rabbena ve ileykel masir
( "Resullerinden hiçbirini aralarında ayırmayız. Duyduk ve itaat ettik. Rab'bimiz senin affını dileriz ve varış yeri sanadır." )
2/286 - Rabbena la tuahizna in nesina ev ahta'na rabbena ve la tahmil aleyna iran kema hameltehu alellezine min kablina rabbena ve la tuhammilna ma la takate lena bih va'fu anna vağfir lena verhamna ente mevlane fensurna alel kavmil kafirin
( "Rab'bimiz eğer unutursak veya hata edersek Rabb' imiz bizi sorumlu tutup sorgulama. O bizden öncekilerin üzerine yükleyip taşıttığın gibi, üzerimize ağırlık yükleme Rabb' imiz. O takatımız olmayanı bize yükleme. Bizi affet ve bize af ve bize rahmet eyle. Sen dostumuzsun. İnkarcılar kavmine karşı bize yardım et." )
3/8 - Rabbena la tuziğ kulubena ba'de iz hedeytena ve heb lena min ledunke rahmeh inneke entel vehhab
( Rab'bimiz, bizi yönlendirdikten sonra kalplerimizi saptırma. Bize indinden rahmet bahşet. Kesinlikle sen, sen bahşedensin. )
3/9 - Rabbena inneke camiun nasi li yevmin la raybe fih innellahe la yuhliful miad
( Rab’bimiz, kesinlikle sen insanları hakkında şüphe olmayan günde toplayansın. Allah vaade, vadeye kesinlikle ihtilaf etmez. )
3/16 - Rabbena innena amenna fağfir lena zunubena vekina azaben nar
( "Rab’bimiz kesinlikle biz inandık, o halde bize günahlarımızı affet ve bizi ateşin azabından koru." )
3/38 - Rabbi heb li min ledunke zurriyyeten tayyibeh inneke semiud dua'
( "Rab’bim bana indinden temiz soy bağışla. Kesinlikle sen duayı, çağrıyı duyansın." )
3/147 - Rabbenağfir lena zunubena ve israfena fi emrina ve sevvit akdamena vensurna alel kavmil kafirin
( "Rab'bimiz bize günahlarımızı ve işimizde israfımızı affet ve ayaklarımızı, adımlarımızı düzelt ve inkarcılar kavmine karşı bize yardım et." )
3/84 - Amenna billahi ve ma unzile aleyna ve ma unzile ala ibrahime ve ismaiyle ve ishaka ve ya'kube vel esbati ve ma utiy musa ve iysa ven nebiyyune min rabbihim la nuferriku beyne ehadin minhum ve nahnu lehu muslimun
( "Allah’a ve bize indirilene, o İbrahim’ e ve İsmail’e , İshak’ a , Yakub’ a ve torunlarına indirilene, o Musa’ ya, İsa’ ya ve habercilere Rab'lerinden verilene inandık. Aralarında onlardan hiçbirini ayırmayız ve bizler O’na teslim olanlarız." )
3/193 - Rabbena innena semi'na munadiyen yunadi lil imani en aminu bi rabbikum fe amenna rabbena fağfir lena zunubena ve keffir anna seyyiatina ve teveffena meal ebrar
( Rab'bimiz kesinlikle biz, Rabb' inize inanın." diyerek inanç için seslenen sesleniciyi duyduk. Rab'bimiz inandık. Bize günahlarımızı affet ve kötülüklerimizi ört. Bizi iyilerle birlikte vefat ettir." )
3/194 - Rabbena ve atina ma veadtena ala rusulike ve la tuhzina yevmel kiyameh inneke la tuhliful miad
( Rab'bimiz, resullerin üzerine o bize vaad ettiğini bize ver. Ayağa kalkış gününde bizi rezil etme. Kesinlikle sen vaade, vadeye ihtilaf etmezsin. )
7/47 - Rabbena la tec'alna meal kavmiz zalimin
( "Rab'bimiz bizi zalimler kavmiyle beraber kılma." )
7/126 - Rabbina lemma caetna rabbena efriğ aleyna sabran ve teveffena muslimin
( Rab’bimiz, üzerimize sabır yağdır ve bizi teslim olanlar olarak vefat ettir. )
7/151 - Rabbiğfir li ve li ehiy ve edhilna fi rahmetike ve ente erhamur rahimin
( "Ey Rab’bim, benim ve kardeşim için af eyle ve bizi rahmetinin içine sok. Sen merhametlilerin en merhametlisisin." )
10/85 - Tevekkelna rabbena la tec'alna fitneten lil kavmiz zalimin
( "Allah’a dayanıp sığındık. Rab’bimiz. Bizi zalimler kavmi için sınav kılma." )
10/86 - Ve neccina bi rahmetike minel kavmil kafirun
( Bizi rahmetinle inkarcılar kavminden kurtar. )
12/33 - Rabbis sicnu ehabbu ileyye min ma yed'uneni ileyh ve in la tasrif anni keydehunne asbu ileyhinne ve ekun minel cahilin
( "Rab’bim, zindan bana o beni çağırdıklarından daha sevimlidir. Eğer hilelerini, tuzaklarını benden uzak tutmazsan, onlara kalırım meylederim ve cahillerden olurum." )
14/35 - Rabbic'al hazel belede aminen vecnubni ve beniyye en na'budel asnam
( "Rab'bim işte şu beldeyi güvenli kıl. Beni ve oğullarımı putlara kulluk etmekten uzak tut." )
14/40 - Rabbic'alni mukimes salati ve min zurriyyeti rabbena ve tekabbel dua
( "Rab'bim beni ve soyumdan olanları duaya kalkan kıl. Rabb' imiz çağrıyı kabul et." )
14/41 - Rabbenağfir li ve li valideyye ve lil mu'minine yevme yekumul hisab
( Rab'bimiz bana, anama babama ve inananlara hesabın yapılıp meydana çıkacağı günde af eyle. )
18/10 - Rabbena atina min ledunke rahmeten ve heyyi' lena min emrina raşeda
( "Rab'bimiz bize indinden rahmet ve işimizden doğruluğa kolaylık ver." )
20/25 - Rabbişrah li sadri
( "Rab'bim bana göğsümü genişlet." )
20/26 - Ve yessir li emri
( Ve bana işimi kolaylaştır. )
20/27 - Vahlul ukdeten min lisani
( Ve dilimden düğümü çöz. )
20/73 - İnna amenna bi rabbina li yağfira lena hatayana ve ma ekrahtena aleyhi mines sihr vallahu hayrun ve ebka
( Kesinlikle biz, hatalarımıza ve sihirden o bizi ona zorladığına karşı bize af eylemesi için Rab'bimize inandık. Allah daha hayırlıdır ve bakidir. )
20/114 - Rabbi zidni ilma
( "Rab'bim bana ilmi artır." )
21/4 - Rabbi ya'lemul kavle fis semai vel erdi ve huves semiul alim
( "Gökteki ve yerdeki sözü Rabb' im bilir. O duyandır, bilendir." )
21/89 - Rabbi la tezerni farden ve ente hayrul varisin
( "Rab'bim beni tek başıma bırakma. Sen varislerin en hayırlısısın." )
21/112 - Rabbihkum bil hakk ve rabbuner rahmanul musteanu ala ma tesifu
( "Rab'bim, gerçekle hükmet. O vasfettikleriniz üzerine yardım istenilen Rabb' imiz Rahman' dır." )
23/26 - Rabbinsurni bima kezzebun
( "Rab'bim, o yalanlamalarından dolayı bana yardım et." )
23/29 - Rabbi enzilni munzelen mubaraken ve ente hayrul munzilin
( "Rab'bim beni inilecek yerin bereketlisine indir. Sen indirenlerin en hayırlısısın" )
23/39 - Rabbinsurni bima kezzebun
( "Rab'bim, o yalanlamalarından dolayı bana yardım et." )
23/94 - Rabbi fe la tec'alni fil kavmiz zalimin
( Rab'bim o halde beni zalimler kavmi içinde kılma. )
23/97 - Rabbi euzu bike min hemezatiş şeyatin
( "Rab'bim şeytanların dürtüklemesinden, çekiştirmesinden sana sığınırım." )
23/98 - Ve euzu bike rabbi en yahdurun
( Ve Rab'bim, bana hazırlanmış olmalarından da sana sığınırım. )
25/74 - Rabbena heb lena min ezvacina ve zurriyyatina kurrate a'yunin vec'alna lil muttekine imama
( "Rab'bimiz, bize eşlerimizden ve soylarımızdan bağışla ki gözlerimiz aydınlansın. Bizi sakınanlar için deliller, önderler kıl." )
26/78 - Ellezi halekani fe huve yehdin
( Beni yaratan O'dur. Artık beni O yönlendirir, )
26/79 - Vellezi huve yut'imuni ve yeskin
( Ve O'dur, O'dur beni yediren ve beni içiren. )
26/80 - Ve iza meridtu fe huve yeşfin
( Ve hastalandığımda O bana şifa verir. )
26/81 - Vellezi yumituni summe yuhyin
( Ve beni öldüren sonra beni dirilten O'dur. )
26/82 - Vellezi at'meu en yağfira li hatiy'eti yevmed din
( Ve din gününde hatalarım için af eylemesini ümit ettiğim O' dur. )
26/83 - Rabbi heb li hukmen ve elhikni bis salihin
( Rab'bim bana hüküm bahşet ve beni iyilere kat. )
26/84 - Vec'al li lisane sidkin fil ahirin
( Ve benim için sonrakiler içinde doğru lisan kıl. )
26/85 - Vec'alni min veraseti cennetin neim
( Ve beni bolluk bahçesinin varislerinden kıl. )
26/87 - Ve la tuhzini yevme yub'asun
( Diriltilecekleri gün beni hüzünlendirme. )
26/118 - Feftah beyni ve beynehum fethan ve neccini ve men meiye minel mu'minin
( Artık benim ve onların arasını açılışla iyice aç. Beni ve inananlardan benimle birlikte olan kimseleri kurtar. )
26/169 - Rabbi neccini ve ehli min ma ya'melun
( Rab’bim beni ve ailemi o yaptıklarından kurtar. )
27/19 - Rabbi evzi'ni en eşkura ni'metekelleti en'amte aleyye ve ala valideyye ve en a'mele salihan terdahu ve edhilni bi rahmetike fi ibadikes salihin
( "Rab’bim bana, o üzerime ve ana babamın üzerine nimet olarak verdiğin nimetine şükretmeyi ve hoşnut olacağın iyilikler yapmayı yerleştir. Rahmetinle, beni iyi olan kullarının içine sok." )
28/16 - Rabbi inni zalemtu nefsi fağfir li fe ğafera leh innehu huvel ğafurun rahim
( "Rab'bim, kesinlikle ben nefsime zulmettim. O halde, bana af eyle." )
28/21 - Rabbi neccini minel kavmiz zalimin
( Rab’bim beni zalimler kavminden kurtar." )
29/30 - Rabbinsurni alel kavmil mufsidin
( "Rab'bim, bozguncular kavmine karşı bana yardım et." )
33/68 - Rabbena atihim di'feyni minel azabi vel'anhum la'nen kebira
( Rabb' imiz onlara iki kat azap ver. Onları büyük lanetle lanetle. )
37/100 - Rabbi heb li mines salihin
( Rab'bim bana iyilerden bağışla. )
38/35 - Rabbiğfir li ve heb li mulken la yembeğiy li ehadin min ba'di inneke entel vehhab
( "Rab’bim, bana af eyle. Bana, benden sonra kimseye yaraşmayan mülk bağışla. Kesinlikle sen, sen hibe edip bağışlayansın." )
39/46 - Allahumme fatiras semavati vel erdi alimel ğaybi veş şehadeti ente tahkumu beyne ibadike fima kanu fihi yahtelifun
( "Gökleri ve yeri yoktan yaratan, gaybı ve şahit olunanı bilen Allah' ım. O hakkında ihtilaf etmiş oldukları hakkında, kulların arasında sen hüküm verirsin." )
40/7 - Rabbena vesi'te kulle şey'in rahmeten ve ilmen fağfir lillezine tabu vettebeu sebileke vekihim azabel cehim
( Rab'bimiz, herşeyi rahmet olarak ve ilim olarak kapsamışsındır. O halde, o tevbe edenler için ve senin yoluna tabi olanlar için af eyle. Onları cehennem azabından koru. )
40/27 - İnni uztu bi rabbi ve rabbikum min kulli mutekebbirin la yu'minu bi yevmil hisab
( "Kesinlikle ben, hesap gününe inanmayan her kibirliden Rabb' ime ve Rabb' inize sığınırım." )
42/10 - Rabbi aleyhi tevekkeltu ve ileyhi unib
( Rab'bim Allah' tır. O’na dayanıp sığınırım ve O’na yönelirim. )
46/15 - Rabbi evzi’ni en eşkure ni’metekelleti en’amte aleyye ve ala valideyye ve en a’mele salihan terdahu ve aslih li fi zurriyyeti inni tubtu ileyke ve inni minel muslimin
( "Rab'bim, o bana ve anne babama bol bol verdiğin nimetine şükredeyim ve razı olduğun, hoşlandığın iyilik yapayım diye bana öğüt ver. Benim için, soyumdan olanları iyileştir. Kesinlikle ben sana tabi oldum. Kesinlikle ben teslim olanlardanım." )
54/10 - Enni mağlubun fentesir
( "Kesinlikle ben mağlubum. Artık yardım et." )
59/10 - Rabbenağfir lena ve li ihvaninellezine sebekuna bil imani ve la tec'al fi kulubina ğullen lillezine amenu rabbena inneke raufun rahim
( "Rab'bimiz bize ve bizi inançta geçen kardeşlerimize af eyle. O inananlar için kalplerimizin içinde kin oluşturma. Rab'bimiz kesinlikle sen esirgeyensin merhametlisin." )
60/5 - Rabbena la tec'alna fitneten lillezine keferu vağfir lena rabbena inneke entel azizul hakim
( Rab'bimiz, bizi o inkar edenler için sınav kılma. Rabb' imiz bize af eyle. Kesinlikle sen, sen büyüksün hakimsin. )
66/8 - Rabbena etmin lena nurena vağfir lena inneke ala kulli şey'in kadirun
( "Rab'bimiz bize aydınlığımızı tamamla ve bize af eyle. Kesinlikle sen herşeye gücü yetensin." )
71/26 - Rabbi la tezer alel ardi minel kafirine deyyaren
( "Rab'bim yer üzerinde inkarcılardan dolaşan kimse bırakma." )
71/28 - Rabbiğfirli ve li valideyye ve li men dehale beytiye mu'minen ve lil mu'minine vel mu'minati ve la tezidiz zalimine illa tebaren
( Rab'bim bana, ana babama, evime inanan olarak giren kimselere, inanan erkeklere ve inanan kadınlara af eyle. Zalimlere helak edilmeleri haricindekini artırma. )
72/2 - Yehdiy iler ruşdi fe amenna bihi ve len nuşrike bi rabbina ehaden
( Doğruya yönlendiriyor. Böylece ona inandık ve Rab'bimize hiçbir kimseyi ortak koşmayız. )
72/3 - Ve ennehu teala ceddu rabbina mettehaze sahibeten ve la veleden
( Ve kesinlikle o, Rab'bimizin azameti yücedir. Ne arkadaş, ne de çocuk edinmemiştir. )
72/20 - İnnema ed'u rabbi ve la uşriku bihi ehaden
( "Kesinlikle Rab'bimi çağırırım ve O’na hiçbir kimseyi ortak koşmam." )
112/1 - Kul huvallahu ehad
( De ki: "O Allah birdir." )
112/2 - Allahus samed
( Allah muhtaç olmayan kuvvettir. )
112/3 - Lem yelid ve lem yuled
( Doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. )
112/4 - Ve lem yekun lehu kufuven ehad
( Ve O'na kafi, denk olan biri olamaz. )
113/1 - Kul e'uzu bi rabbil felak
( "Gün ağarmasının Rab'bine sığınırım." )
113/2 - Min şerri ma halak
( “O yarattıklarının kötülüklerinden." )
113/3 - Ve min şerri ğasikin iza vekab
( Ve çöktüğünde, gecenin karanlığının kötülüğünden. )
113/4 - Ve min şerrin neffasati fil ukad
( Ve düğümlerin içine üfleyenlerin kötülüklerinden. )
113/5 - Ve min şerri hasidin iza hased
( Ve kıskandıklarında, kıskananların kötülüklerinden. )
114/1 - Kul e'uzu bi rab'bin nas
( "İnsanların Rab'bine sığınırım." )
114/2 - Melikin nas
( İnsanların malikine. )
114/3 - İlahin nas
( İnsanların ilahına. )
114/4 - Min şerril vesvasil hannas
( Sinsi vesvesecinin kötülüğünden, )
Nas 114/5 - Ellezi yuvesvisu fi sudurin nas
( O insanların göğüslerine vesvese veren, )
Nas 114/6 - Minel cinneti ven nas
( “Cinlerden ve insanlardan." )