Filmde, gerçeklerden kopmuş, dijital platformlar ( sosyal medya, dijital oyunlar vb. ) vasıtasıyla zihinsel ve algısal refleksleri bloke edilmiş bir toplum tasvir edilmektedir. Sistem toplumu öylesine hipnotize etmiştir ki Dünya'ya çarpması kesin olan bir kuyrukluyıldızın yaklaşmakta olması dahi büyük bir kesimin umurunda olmamaktadır. Filmin isminin "Yukarı Bakma" olması da zaten "Kafanı kaldırıp neler oluyor diye bakma, sorgulama" anlamını yansıtmaktadır.
Filmle ilgili bazı tespitler söz konusudur.
- Filmin vizyona giriş günü ve ayını temsil eden sayıların toplamı "9" sayısını vermektedir. ( 2+4+1+2 = 9 )
- Filmin ismi "Don't Look Up" ( Yukarı Bakma ) 11 karakterden oluşmaktadır.
- "BASH" şirketinin ürünü olan cep telefonu reklamında yer alan telefonun ekranındaki saat 12:35'i göstermektedir. 1+2+3+5 = "11"
- Aşağıdaki sahnelerdeki replikler sadece üst zengin zümrenin ve onlara kulluk eden alt fakir kitlenin olacağı, "Onlar" diye ifade edilen orta gelirli sınıfın olmayacağı bir dünya düzeninin dolaylı mesajı verilmektedir. Hatta orta gelirli sınıfa "savaş açıldığı" ifade edilmektedir ki küreselcilerin şu an en öncelikli gündemi orta gelir sınıfını fakirleştirilerek yokedilmesidir. Pandemi, savaş, ekonomik kriz, kıtlık, iklim krizi vb. hep bu nihai amaca yönelik kurgusal senaryolardır.
“Üç tip Amerikalı vardır.”
“Sizin gibi işçi sınıfı”
“Bizim gibi havalı zenginler ve son olarak onlar.”
“Üzgünüm ama onlara ihtiyacımız var.”
“İhtiyacımız var. Siz bizi güçlendirin de onlarla savaşalım
diye.”
“İşçi sınıfı, altta.”
“Hani koridorda size eşlik edenler.”
- Filmin 11dk 11sn'lik anında "Yaşam türlerinin yok olacağı" repliği ekrana yansımaktadır. ( 11 sayısı döngünün ve halden hale geçişin sembolüdür. )
No comments:
Post a Comment