4/120 - Yeıdühüm ve yümennıhim ve ma yeıdühümüş şeytanü illa ĞURURA ( Onlara vaad eder ve onları saplantılara, kuruntulara sokar. Şeytan onlara ALDATMA haricindekini vaad etmez. )
4/121 - Ülaike me'vahüm CEHENNEMÜ ve la yecidune anha mehıysa ( İşte onların mekanları CEHENNEMDİR ve ondan kaçacak yer bulamazlar. )
57/20 - İ'lemu ENNEMEL HAYATÜD DÜNYA LE’IBUN ve zinetun ve
tefahurun beyneküm ve tekasurun fil emvali vel evladi ke meseli ğaysin a'cebel
kuffare nebatühu sümme yekunu hutamen ve fil ahıreti azabun şeduydun ve
mağfiretun min allahi ve rıdvanun ve MEL HAYATÜD DÜNYA İLLA META'UL
ĞURUR ( Bilin ki o DÜNYA
HAYATI KESİNLİKLE OYUNDUR, EĞLENCEDİR, süstür, aranızda övünmedir,
mallardan ve çocuklardan çoğaltmadır. Bitirip yetiştirdiği, ekincilerin hoşuna
giden yağmur misali gibidir. Sonra kırpılmış parça olur. Ahirette şiddetli
azap, Allah' tan af ve rıza vardır. DÜNYA HAYATI ALDATICI MADDE / FAYDA
HARİCİNDEKİ DEĞİLDİR. )
Nisa ve Hadid surelerinin yukarıdaki ayetleri, şeytanın insanı, gerçek olmayan "Meta" ( Madde ) ile yani dünya hayatı ile aldattığını, "Meta"nın ( Madde ) ise yok hükmünde olduğunu, sadece bir aldatmaca, bir ilüzyon olduğunu, dünya olarak bildiğimiz olgunun esas itibarıyla insanın, ruhsal tekamülü için cennetten yani yarı demateryel ortamdan çıkarılarak içine atıldığı cehennem olduğunu bildirmektedir.
Ruhsal tekamülü için madde deneyimini yaşamak zorunda olduğunu idrak eden bir insan, esas gayesinin düşüncesinde, tutumunda ve davranışında madde kavramından ve maddi alemden sıyrılmak ve ruhunu bir madde tezahürü olan beden prangasından kurtarabilmek olduğunu anlayacaktır.
Zakkum ağacı dünyaya ait bir bitki olup, Saffat suresinin aşağıdaki ayetlerinde zakkum ağacının kökünün cehennemde olduğu bildirilmektedir. Bu durum, dünyanın cehennem olduğu anlamını ortaya çıkarmaktadır.
37/62 - E zalike hayrun nüzülen em şeceratüz zekkum ( Ağırlama, ikram olarak bu mu daha hayırlı? Yoksa zakkum ağacı mı? )
37/63 - İnna cealnaha fitneten liz zalimın ( Kesinlikle biz onu zalimler için sınav kıldık. )
37/64 - İnneha şeceratün tahrucü fı aslil cehım ( Kesinlikle o cehennemin kökünde, temelinde çıkan ağaçtır. )
Zakkum ağacı dünyaya ait bir bitki olup, Saffat suresinin aşağıdaki ayetlerinde zakkum ağacının kökünün cehennemde olduğu bildirilmektedir. Bu durum, dünyanın cehennem olduğu anlamını ortaya çıkarmaktadır.
37/62 - E zalike hayrun nüzülen em şeceratüz zekkum ( Ağırlama, ikram olarak bu mu daha hayırlı? Yoksa zakkum ağacı mı? )
37/63 - İnna cealnaha fitneten liz zalimın ( Kesinlikle biz onu zalimler için sınav kıldık. )
37/64 - İnneha şeceratün tahrucü fı aslil cehım ( Kesinlikle o cehennemin kökünde, temelinde çıkan ağaçtır. )
No comments:
Post a Comment