Üniteyi ( Birliği )
oluşturan insanlar esas itibarıyla reenkarnasyon döngüleri zinciri içinde
birbirlerinin hayatlarını yaşamaktadırlar. Dolayısıyla yapılan her iyilik
yapana yansımakta, yapılan her kötülük de yine yapana yansımaktadır.
En’am suresini 98. ayetinde tüm insanların aslında “tek” /
“bir” olduğunu bildirmektedir.
6/98
- Ve hüvellezi enşeeküm min nefsin vahıdetin fe müstekarrun ve müstevda
kad fassalnel ayati li kavmin yefkahun
( Ve sizi tek nefisten
inşa eden O'dur. Artık durak yeri ve emanet yeri vardır. Ayetleri, anlayan
kavim için ayrıntılandırdık. )
Maide suresinin 32.
ayetinde ise “bir insanı öldürmenin tüm insanları öldürmekle aynı olduğu”
bildirilmektedir.
5/32
- Min ecli zalike ketebna ala benı israıle ennehu men katel nefsen bi ğayri
nefsin ev fesadin fil erdı fe ke ennema katelen nase cemıa ve men ahyaha fe
ke ennema ahyan nase cemıa ve lekad caethüm rusülüna bil beyyinati sümme inne
kesıran minhüm ba'de zalike fil erdı le müsrifun
( Bu sebepten, İsrailoğulları'na "Kesinlikle ki kim, nefise kıymayan
veya yerde bozgun yapmayan nefsi öldürürse, kesinlikle tüm insanları topluca
öldürmüş gibi olur. Kim onu yaşatırsa, insanları topluca yaşatmış gibi
olur." diye yazdık. Onlara resullerimiz açık delillerle geldiler. Sonra,
bunun ardından, kesinlikle birçoğu yerde müsrifler olurlar. )
36/68 - Ve men nüammirhü nünekkishü fil halk e fe la ya'kılun
36/68 - Ve men nüammirhü nünekkishü fil halk e fe la ya'kılun
( Ve kime uzun ömür verirsek, onu yaratılışta tersine çeviririz. O halde akıl etmezler mi? )
Kötülük yapan insan,
kendi kuyruğunu yemeye çalışmak suretiyle kendisini kısır döngü içine sokmuş
olan Uroboros Yılanı ile sembolize edilmektedir.
Uroboros Yılanı sembolü
Kur’an’da “Nefislerine Zulmedenler” ( Kendilerine Zulmedenler ) ifadesiyle
bildirilmektedir. Bazı örnek ayetler aşağıda yer almaktadır.
2/57
- Ve zallelna aleykümül ğamame ve enzelna aleykümül menne ves selva külu min
tayyibati ma razaknaküm ve ma zalemuna ve lakin KANU ENFÜSEHÜM YAZLİMUN
( Ve bulutu üzerinize gölgeledik. Üzerinize helva ve bıldırcın indirdik. O sizi
rızıklandırdıklarımızın temizlerinden yiyin. Bize zulmetmediler. Ve lakin NEFİSLERİNE
ZULMETMEKTEYDİLER. )
3/117
- Meselü ma yünfikune fı hazihil hayatid dünya ke meseli rıhın fıha sırrun
esebet harse kavmin zalemu enfüsehüm fe ehleketh ve MA ZALEMEHÜMÜLLAHÜ VE
LAKİN ENFÜSEHÜM YAZLİMUN
( Bu dünya hayatında
harcadıklarının misali, içinde şiddetli kavurucu soğuk olan rüzgarın misali
gibidir. Nefislerine zulmeden kavmin ekinlerine isabet eder de onları helak
eder. ALLAH ONLARA ZULMETMEZ VE LAKİN NEFİSLERİ ZULMEDER. )
3/135
- Vellezine iza fealu fahışeten ev ZALEMU ENFÜSEHÜM zekerullahe
festağferu li zünubihim ve men yağfiruz zünube illellah ve lem yüsırru ala ma
fealu ve hüm ya'lemun
( Ve onlar ahlaksızlık yaptıklarında ve NEFİSLERİNE
ZULMETTİKLERİNDE Allah’ ı hatırlarlar da günahları için af isterler. Allah’
ın haricinde günahları kim affeder? Ve onlar o yaptıklarında bile bile ısrar
etmezler. )
9/70
- E lem ye'tihim nebüllezıne min kablihim kavmi nuhın ve adin ve semude ve
kavmi ibrahıme ve ashabi medyene vel mü'tefikat etethüm rusülühüm bil beyyinat
fe MA KANELLAHÜ Lİ YAZLİMEHÜM VE LAKİN KANU ENFÜSEHÜM YAZLİMUN
(
Onlara onlardan öncekilerin haberi gelmedi mi? Nuh’ un kavminin, Ad’ ın, Semud’
un ve İbrahim’ in kavminin ve Medyen’ in sahiplerinin ve tersine dönmüşlerin.
Resulleri onlara açık deliller verdi. ALLAH ONLARA ZULMETMEMEKTEYDİ VE LAKİN
NEFİSLERİNE ZULMETMİŞ OLDULAR. )
10/44
- İnnellahe la yazlimün nase şey'en ve LAKİNNEN NASE ENFÜSEHÜM YAZLİMUN
( Kesinlikle Allah insanlara şey kadar bile zulmetmez. Lakin İNSANLAR
NEFİSLERİNE ZULMEDERLER. )
11/101
– VE MA ZALEMNAHÜM VE LAKİN ZALEMU ENFÜSEHÜM fe ma ağnet anhüm
alihetühümülleti yed'une min dunillahi min şey'in lemma cae emru rabbik ve ma
zaduhüm ğayra tetbıb
( VE BİZ ONLARA ZULMETMEDİK VE LAKİN
NEFİSLERİNE ZULMETTİLER. Böylece, Rab’binin emri geldiğinde, Allah’tan
başka çağırdıkları ilahları onlara şey kadar bile fayda sağlamadılar. Onlara
zararın haricindekini artırmadılar. )
17/14
- İkra' kitabek kefa bi nefsikel yevme aleyke hasıba
( Kitabını oku. O gün nefsin, hesap görücü olarak sana yeter. )
No comments:
Post a Comment