Spiritüel ( Ruhsal ) uyanışın idrak edildiği, içinde bulunulan kıyamet ( idraki uyanış, ayağa kalkış ) döneminde döneme uygun filmlerin de vizyona girdiği görülmektedir. Bu filmlerin bazılarında, filmin ana karakteri olan ve toplayıcı, bir araya getirici, yönlendirici niteliğe sahip karakterin isminin “Jonas” olduğu dikkat çekmektedir. Bu filmlerden bazıları “The Giver”, “Dark”, “Sense 8” olarak sayılabilir.
“Jonas”
ismi “Yunus” isminin batı dillerindeki telafuz edilmiş halidir. “J” harfi, “Y”
olarak telafuz edilebilmektedir. Kur’an’da Yunus’un, balığın karnında kalma
kısası yer almaktadır.
Yunus
kelimesi kök olarak incelendiğinde “Yun” ve “us” kelimeleri ortaya çıkmaktadır.
Yunus kelimesinin kökü “Yun” olup, “us” bir ektir. ( Örnek : Calcul – Calculus,
Novo – Novus ... ) “Yun” kelimesindeki temel harfler de “Y” ve “N” harfleridir.
( Kök analizinde ünsüz harfler dikkate alınır. )
Bu
çerçevede, aşağıdaki kelimeler içerdikleri ortak anlam olan “Başkalaşma, Diğer
tarafa geçiş, Diğer hale geçiş” anlamları itibarıyla önem arzetmektedirler. (
Yunus’un balığın karnında kalması da bulunduğu ortamdan / boyuttan başka bir
ortama / boyuta geçişinin sembolü niteliğindedir. )
JENes = Ötesi, diğer tarafı ( Alm. )
YAN = Bulunulan yerin öte tarafı
YANi = Diğer deyişle
YENi = Diğer ilk
YİNe = Diğer sefer
YİN YANg = Düalite ve diğeri kavramını içeren
ezoterik sembolün ismi
YANmak = Maddenin karbona yani diğer hal olan amorf
hale dönüşmesi
YANsımak = Bir cismin diğer tarafta görülmesi
YANkı = Sesin diğer taraftan da duyulması, sesin düal olarak tezahürü
YONtmak = Maddenin şeklinin değiştirilmesi, başka hale sokulması
YANkı = Sesin diğer taraftan da duyulması, sesin düal olarak tezahürü
YONtmak = Maddenin şeklinin değiştirilmesi, başka hale sokulması
YÖN = Gidilecek taraf, mevcut konuma göre oluşma
potansiyeli olan değişiklik
YENmek = Diğerine göre ileriye geçmek, üste çıkmak
JEUNesse = Gençlik ( Fra. ), yaşlılığa göre değişim
JUNGheit = Gençlik
YOUNg = Gen ( İng. )
Düalitenin ve sonsuz döngünün ( sürekli YENİlenmenin / YİNElenmenin ) sembolü olan figürün ismi olan "Yin Yang" kelime setinde de "Yeni / Yine" ve "Young / Jung" kelimeleri görülmektedir.
Antik Roma’da, başlangıçların, kapıların, geçişlerin, zamanın, düalitenin, kapı yollarının, geçitlerin ve bitişlerin tanrısına verilen isim JANUS’tur. Janus, farklı yönlere bakan iki baş ile sembolize edilmektedir. ( “J” harfi “Y” olarak telafuz edilebildiği gibi “C” olarak da telafuz edilebilmektedir. Bu durumda “Janus” kelimesi “Canus” olarak düşünüldüğünde ve ünlü harfler çıkarıldığında ortaya “CNS” kökü çıkmaktadır. Bu kök, farklılığın, türleşmenin kelimesi olan “CİNS” kelimesinin kökü olabilir. Bu bağlamda, “Cinsel İlişki” kavramı, cinlerle ilişki anlamı saklı kalmak suretiyle, “Geçişli, birbirine geçişli ilişki / Farklılıkların ilişkisi ( kadın / erkek )” anlamına geliyor olabilir. )
YONİ = Sanskritçede “Yaşam
Kaynağı Organ, Vajina, Kaynak, Doğum Yeri, Yaşamın Başlanngıcı” gibi anlamlara
sahip olan bir kelime olup, vajina veya dikey bir göze benzeyen şekil ile sembolize
edilmektedir.
Antik Roma’da, başlangıçların, kapıların, geçişlerin, zamanın, düalitenin, kapı yollarının, geçitlerin ve bitişlerin tanrısına verilen isim JANUS’tur. Janus, farklı yönlere bakan iki baş ile sembolize edilmektedir. ( “J” harfi “Y” olarak telafuz edilebildiği gibi “C” olarak da telafuz edilebilmektedir. Bu durumda “Janus” kelimesi “Canus” olarak düşünüldüğünde ve ünlü harfler çıkarıldığında ortaya “CNS” kökü çıkmaktadır. Bu kök, farklılığın, türleşmenin kelimesi olan “CİNS” kelimesinin kökü olabilir. Bu bağlamda, “Cinsel İlişki” kavramı, cinlerle ilişki anlamı saklı kalmak suretiyle, “Geçişli, birbirine geçişli ilişki / Farklılıkların ilişkisi ( kadın / erkek )” anlamına geliyor olabilir. )
4/163
– İn (1) na (2) evhayna (3) iley (4) ke (5) kema (6) evhayna (7) ila (8) nuhın (9)
ve (10) en (11) nebiyyıne (12) min (13) ba'di (14) h (15) ve (16) evhayna (17) ila
(18) ibrahıme (19) ve (20) ismaıyle (21) ve (22) ishaka (23) ve (24) ya'kube (25)
ve (26) el (27) esbatı (28) ve (29) ıysa (30) ve (31) eyyube (32) ve (33) YUNÜSE
(34) ve (35) harune (36) ve (37) süleyman (38) ve (39) ateyna (40) davude (41) zebura
(42)
( Kesinlikle biz, Nuh'a ve ondan sonra gelen
habercilere vahyettiğimiz gibi, sana da vahyettik. İbrahim'e, İsmail'e,
İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyub'a , Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a
da vahyettik. Davud'a da Zebur'u verdik. )
No comments:
Post a Comment