Madde alemi olan kainat
içinde var olan ve Ruh alemindeki ruhlardan iletilen tesirler ile idrak ve
devinim kazanan varlıklar için, idraki tekamül durumlarına göre üç farklı
tezahür kategorisi bulunmaktadır.
1- Kaba Madde ( Bedenli / Nefs - Dünya / Cehennem / Siccin )
2- Yarı Süptil Madde ( Yarı Bedenli - Cennet / Sirius / Sevgi Planı )
3- Süptil Madde ( Bedensiz Öz Varlık - İlliyin )
2- Yarı Süptil Madde ( Yarı Bedenli - Cennet / Sirius / Sevgi Planı )
3- Süptil Madde ( Bedensiz Öz Varlık - İlliyin )
Kur'an'da sıkça ifade edilen "Dünya hayatının metası / maddesi ancak bir aldatmacadır." ifadesi Öz Varlık'ın gerçek yaşam planının dünya olmadığını açıkça ortaya koymaktadır. Kaba Madde varlık için "farkındalık sınavına" konu olan bir illüzyondan, bir yanılsamadan ibarettir.
3/185 - Küllü nefsin zaikatül mevt ve innema tüveffevne ücuraküm yevmel kıyameh fe men zuhziha anin nari ve üdhılel cennete fe kad faz ve MEL HAYATÜD DÜNYA İLLA METAUL ĞURUR ( Tüm nefisler ölümü tadacaktır. Ve ayağa kalkış gününde ödülleriniz kesinlikle size vefa edilecektir. Kim ateşten uzaklaştırılıp, cennete sokulursa kurtulmuştur. DÜNYA HAYATI ALDATICI META / MADDE / FAYDA HARİCİNDEKİ DEĞİLDİR. )
3/185 - Küllü nefsin zaikatül mevt ve innema tüveffevne ücuraküm yevmel kıyameh fe men zuhziha anin nari ve üdhılel cennete fe kad faz ve MEL HAYATÜD DÜNYA İLLA METAUL ĞURUR ( Tüm nefisler ölümü tadacaktır. Ve ayağa kalkış gününde ödülleriniz kesinlikle size vefa edilecektir. Kim ateşten uzaklaştırılıp, cennete sokulursa kurtulmuştur. DÜNYA HAYATI ALDATICI META / MADDE / FAYDA HARİCİNDEKİ DEĞİLDİR. )
Vazife planındaki varlık kategorisi olan Süptil ( Bedensiz ) Varlık aşamasından önceki plan / alem Cennet kelimesiyle sembolize edilen ve bir staj yeri niteliğinde olan Yarı Süptil plandır.
Kur'an'da, Yarı Süptil alem olan cennetteki varlıkların maddesel niteliklere haiz olmadıkları, Taha suresinin aşağıdaki ayetlerinde yeme, içme, ısınma ve serinleme gibi temel maddesel ihtiyaçların söz konusu olmadığı vurgulanarak belirtilir. Ayrıca cennetten çıķarılıp kaba madde alemi olan dünyaya intikal ettirilmenin "meşakkat" vesilesi olduğu da bildirilir.
20/117 - Fe kulna ya ademü inne haza adüvvün leke ve li zevcike fe la yuhricenneküma minel cenneti fe teşka ( Böylece, "Ey Adem, kesinlikle bu senin için ve eşin için düşmandır. O halde, kesinlikle sizi cennetten çıkarmasın. Yoksa meşakkat içinde bedbaht olursun." dedik. )
20/118 - İnne leke en la tecua fıha ve la ta'ra ( Kesinlikle sana orada acıkmaman ve çıplak olmaman vardır. )
20/119 - Ve enneke la tazmeü fıha ve la tadha ( Ve kesinlikle sen orada susamazsın ve sıcakta yanmazsın. )
Cennetin niteliklerinden bahsedilen ayet setinin ilk ayetinin kodunun nümerolojik değeri 11 olmaktadır. ( 2+0+1+1+7 = 11 )
Aynı bilgiler İncil'in Vahiy suresinin 66 Vahiy 7-16 kodlu ayetinde de verilmektedir.
66 Vahiy 7-16 Artık acıkmayacak, Artık susamayacaklar. Ne güneş ne kavurucu sıcak çarpacak onları.
66 Vahiy 7-17 Çünkü tahtın ortasında olan Kuzu onları güdecek Ve yaşam sularının pınarlarına götürecek. Tanrı gözlerinden bütün yaşları silecek."
Aynı bilgiler İncil'in Vahiy suresinin 66 Vahiy 7-16 kodlu ayetinde de verilmektedir.
66 Vahiy 7-16 Artık acıkmayacak, Artık susamayacaklar. Ne güneş ne kavurucu sıcak çarpacak onları.
66 Vahiy 7-17 Çünkü tahtın ortasında olan Kuzu onları güdecek Ve yaşam sularının pınarlarına götürecek. Tanrı gözlerinden bütün yaşları silecek."
Maddesel olmayan varlıklara ilişkin bir başka bilgi de Enbiya suresinin 8. ayetinde ters örnekleme yöntemiyle ve ebediyet vurgusuyla aktarılmaktadır.
21/8 - Ve ma cealnahüm ceseden la ye'külunet taame ve ma kanu halidın ( Ve onları yemek yemeyen gövdeler, vücutlar kılmadık. Ebedi de değillerdi. )
- Ayet kodunun nünerolojisi yine 11 olmaktadır. ( 2+1+8 = 11 )
- Ayrıca ayet numarasının 8 olması da "Yeni döngü başlangıcı" sembolizmine dikkat çekmektedir.
Yukarıda yer alan ayetler nefsaniyet olgusunun esiri olmuş insanlığın peşinde koştuğu şehvet, iştah, mülkiyet ve riyaset dörtlüsünün ( rabia ! ) aslında var olmayan, batıl ve aldatıcı kavramlar olduklarını bildirmektedirler.
Kur'an'da, cehennem olarak sembolize edilen kaba madde alemi dünya "Siccin" ( Zindan ) kavramıyla, Öz Varlık'ın özgürlüğüne ulaştığı süptil alem ise "İlliyin" ( En yüksek gök / plan / alem ) kavramıyla ifade edilmektedir. Her iki kavramın da aslında bir yazı, bir kodlama olduğu da "Kitab-ı merkum" ( Rakamlandırılmış kitap ) ifadesiyle açıklanmaktadır.
83/7 - Kella inne kitabel füccari le fi SİCCİN ( Hayır. Kesinlikle günahkarların kitabı, yazısı SİCCİNİB içindedir. )
83/8 - Ve ma edrake ma SİCCİN ( Ve SİCCİNİN ne olduğunu sana ne bildirir? )
83/9 - Kitabun merkum ( Rakamlandırılmış kitap. )
...............
83/18 - Kella inne kitabel ebrari le fi İLLİYİN ( Asla kesinlikle iyilerin kitabı, yazısı İLLİYİNİN içindedir. )
83/19 - Ve ma edrake ma İLLİYUN ( Ve İLLİYİNİN ne olduğunu sana ne bildirir? )
83/20 - Kitabun merkum ( Rakamlandırılmış kitap. )
No comments:
Post a Comment