Kaba madde halindeki
varlığın eterik/esiri alemdeki astral projeksiyonu Nefs yani Öz Varlık’tır. Öz
Varlık ise Ruh’tan gelen tesirlerle idrakli varlık olma niteliğini kazanmıştır.
Öz Varlık, Ruh’un madde alemi olan kainattaki deneyimi için bir arayüz
niteliğindedir. Dolayısıyla temelde tekamül etmesi beklenen, madde alemi olan
kainattaki varlıklara tesir göndermek suretiyle sınav sürecini deneyimleyen
Ruh’tur. Ruh’un tekamülüne engel teşkil eden ve illet / hastalık niteliğinde olan 4 temel olgu
bulunmaktadır.
1- Şehvet
2- Yeme
ve İçme İştahı
3- Malk
ve Mülk Tutkusu
4- Başa
Geçme Arzusu ( Riyaset )
Ruh, şeytanın sürekli aktif kılmaya çalıştığı bu 4 illetten kendini
arındırmadığı müddetçe üst boyut olan Cennet’e yani Sevgi Planı olan Sirius’a
intikal etme liyakatine ulaşamayacaktır. Bu 4 olguya ilişkin 4 örnek ayet
sırasıyla şöyledir.
4/27
- Vallahü yürıdü en yetube aleyküm ve yürıdüllezıne yettebiuneş ŞEHEVATİ
en temılu meylen azıma ( Ve Allah üzerinize tevbe eylemeyi
ister. O ŞEHVETLERE tabi olanlar büyük meyille meyletmenizi isterler. )
89/19
- Ve TE’KÜLUNET türase eklen lemmen ( Ve mirası
şiddetle, hırsla toplayıp YİYORSUNUZ. )
89/20
- Ve tühıbbunel MALE hubben cemmen ( Ve MALI
yığmacasına, toplamacasına sevgiyle seviyorsunuz. )
Son dönemde gündeme gelen ve başparmak hariç dört parmak gösterilerek yapılan ve şeytani kökeni olması kuvvetle muhtemel "Rabia" ( Dörtleme ) işaretinin temelinde de bu dört nefsaniyet olgusu bulunmakta olabilir.
No comments:
Post a Comment