V = Visitam ( Ziyaret etmek )
I = Interiorem ( İç )
T = Terre ( Yer )
R = Rectificatum ( Düzeltmek )
I = Invenias ( Keşfetmek )
O = Ocultum ( Gizli )
L = Lapidum ( Taş )
Bu çerçevede; VITRIOL kelimesi "Yerin İçini Ziyaret Et, Düzelterek Gizli Taşı Keşfet" anlamına gelmektedir.
Spiritüel açıdan, VITRIOL kelimesi "İnsanın öz varlığını, ruhunu doğruluğa yönlendirerip düzeltmesiyle ebedi yaşama erişebileceği" mesajını içermektedir. Kelimenin son harfi olan "L" harfi "Lapidum" kelimesini yani "Taş" anlamına gelen kelimeyi temsil etmekte olup, "Lapidum" ( Taş ) kelimesi esas itibarıyla "Öz Varlık"ı sembolize etmekte gibidir. ( "Lapidem" ( Taş ) kelimesi, ezoterik okültizmde "Philosopher's Stone" ( Felsefe Taşı ) olarak da bilinmektedir. "Philosophy" kelimesi "Phil" ( Sevgi ) ve "Sophy" ( Bilgi ) kelimelerinden oluşmakta ve "Bilgi Sevgisi" anlamına gelmektedir. )
"Taş" ( Hacer ) kelimesinin Kur'an'da da sembolik anlam içerecek şekilde yer aldığı görülmektedir.
2/74 - Sümme kaset kulübüküm min ba'di zalike fe hiye kel HICARATİ ev eşeddü kasveh ve inne minel HICARATİ lema yetefecceru MİNHÜL ENHAR ve inne MİNHA lema yeşşekkaku fe yahrucü MİNHÜL MA ve inne MİNHA lema yehbitu min haşyetillah ve mallahü bi ğafilin an ma ta'melun ( Sonra, bunun ardından kalpleriniz katılaştı da onun sertliği o TAŞLAR gibidir veya daha şiddetlidir. Kesinlikle TAŞLARDAN öylesi vardır ki ONLARDAN NEHİRLER FIŞKIRIR. Kesinlikle ONLARDAN öylesi vardır ki çatlar da ONLARDAN SU ÇIKAR. Kesinlikle onlardan öylesi vardır ki Allah korkusundan yuvarlanıp eğilir. Allah o yaptıklarınızdan habersiz değildir. )
2/60 - Ve izisteska musa li kavmihı fe kulnadrib bi asakel HACER FENFECERAT MİNHÜSNETA AŞRATE AYNA kad alime küllü ünasin meşrabehüm külu veşrabu min rizkıllahi ve la ta'sev fil erdı müfsidın ( Ve zamanında Musa kavmi için su istedi de "Asan ile TAŞA vur." dedik. BÖYLECE ONDAN ONİKİ PINAR FIŞKIRIP AKTI. Tüm insanlar içecekleri yeri bildiler. Allah' ın rızıklarından yiyin ve için. Yerde bozgun yaparak asileşmeyin. )
2/60 - Ve izisteska musa li kavmihı fe kulnadrib bi asakel HACER FENFECERAT MİNHÜSNETA AŞRATE AYNA kad alime küllü ünasin meşrabehüm külu veşrabu min rizkıllahi ve la ta'sev fil erdı müfsidın ( Ve zamanında Musa kavmi için su istedi de "Asan ile TAŞA vur." dedik. BÖYLECE ONDAN ONİKİ PINAR FIŞKIRIP AKTI. Tüm insanlar içecekleri yeri bildiler. Allah' ın rızıklarından yiyin ve için. Yerde bozgun yaparak asileşmeyin. )
Ayetlerdeki "Taştan nehirler fışkırması" ifadesi, "Taş"ın yaşam kaynağı olmasına ilişkin bilgi vermekte gibidir. Bu çerçevede, "Taş" kendi öz anlamının dışında bir kelimeyi temsil etmekte görünmektedir. Bu kelime "Öz Varlık" olabilir mi?
2/24 - Fe in lem tef'alu ve len tef'alu fettekun naralletı vekudühen NASÜ vel HICARAH üıddet lil kafirın ( Eğer yapamazsanız ki asla yapamazsınız, o halde yakıtı İNSANLAR ve TAŞLAR olan ve inkarcılar için hazırlanmış olan ateşten sakının. )
Ayetteki "Ateş" kelimesinin, varlıkların, sptayomda ( A'raf ) kendileriyle hesaplaşmaları esnasında yani yapmış oldukları kötülüklerin duygusal yansımalarını, sonsuz yaşama haiz öz varlık olarak deneyimlemeleri esnasındaki ıstıraplarını sembolize etmekte gibidir.
İncil'deki
şu ayetlerde de "Taş"ın yaşam kaynağı olabileceği, teşbihi ve
sembolik şekilde verilmekte gibidir.
42-Luke-3-8 Bundan böyle tövbeye yaraşır
meyveler verin! Kendi kendinize, 'Biz İbrahim'in soyundanız' demeye kalkmayın.
Ben size şunu söyleyeyim: Tanrı, İbrahim'e ŞU TAŞLARDAN DA ÇOCUK YARATABİLİR.
42-Luke-19-39 Kalabalığın içinden bazı Ferisiler
O'na, "Öğretmen, öğrencilerini sustur!" dediler.
42-Luke-19-40 İsa, "Size şunu söyleyeyim,
bunlar susacak olsa, TAŞLAR BAĞIRACAKTIR!" diye karşılık verdi.
40-Matthew-4-3 O zaman Ayartıcı yaklaşıp,
"Tanrı'nın Oğlu'ysan, söyle şu TAŞLAR EKMEK OLSUN" dedi.
40-Matthew-4-4 İsa ona şu karşılığı verdi:
"'İnsan yalnız ekmekle yaşamaz, Tanrı'nın ağzından çıkan her kelimeyle
yaşar' diye yazılmıştır."
VITRIOL kelimesi, mason cemiyetine kabul aşamasında, adayların kendileriyle yalnız bırakıldıkları , spatyomu temsil eden "Düşünce Odası"nda da yer almaktadır. Elbette cemiyetlerde kelimelere yüklenen anlamlar farklılık gösterebilmektedir. Masonik kültürde kavramların, kelimelerin sembollerle ifade edilmesinin sebebi, bu cemiyete dahil olanların esas itibarıyla kutsal kitaplardaki sembolizm ilmine ilişkin bilgileri olmasından kaynaklanmaktadır. Ancak, ilmin ne amaçla kullanıldığı her zaman en temel husustur.
No comments:
Post a Comment