31/27
- Ve lev enne ma fil erdı min şeceratin aklamün vel bahru yemüddühu min ba'dihı
SEB’ATÜ EBHURİN ma nefidet kelematüllah innellahe azızün hakım ( Ve
şayet kesinlikle o yerdeki ağaçlar kalemler olsa ve deniz de ona destek olsa,
ondan sonra da YEDİ DENİZ, Allah' ın kelimeleri tükenmez. Kesinlikle Allah
yücedir hakimdir. )
41/12
- Fe kadahünne SEB’A SEMAVATİN FI YEVMEYNİ ve evha fı külli semain emraha ve
zeyyennes semaed dünya bi mesabıha ve hıfza zalike takdırul azızil alim ( Böylece
onları YEDİ GÖKLER olarak İKİ GÜNDE * koyup oturttu. Her göğe işini vahyetti.
En yakın göğü kandillerle, lambalarla süsledik ve koruduk. Bu yüce bilenin ölçüdüdür,
takdiridir. )
*Ayette “yedi göklerin iki günde düzenlenmesi” ifadesiyle evvelki
bölümlerde defaatle incelenen “İkili Yedi” kavramına da işaret edilmektedir.
Aşağıdaki ayetlerde göksel cisimler (
uzaydaki küreler ) için “Yüzme” ve “Akma” fiilleri kullanılmıştır.
21/33 - Ve hüvellezi halekal leyle ven nehara veş şemse vel
kamer küllün fı felekin YESBEHUN
( Ve geceyi ve gündüzü, Güneş’i ve Ay’ı yaratan O'dur. Hepsi dairede YÜZERLER.
)
31/29 - E lem tera ennellahe yulicül leyle fin nehari ve
yulicün nehara fil leyli ve sehhareş şemsi vel kamera küllün YECRI ila ecelin
müsemmen ve ennellahe bima ta'melune habır
( Kesinlikle Allah' ın, geceyi gündüze soktuğunu ve gündüzü geceye soktuğunu
görmedin mi? Ve Güneş’i ve Ay’ı buyruğuna almıştır. Hepsi isimlendirilmiş
belirli vadeye AKARLAR. Kesinlikle Allah ne yaptığınızdan haberdardır. )
Furkan ( Fark Yaratan ) suresinin 25/53
kodlu ayetinde “İki Deniz” olarak tanımlanan kavramın dünyevi madde idrakiyle algılanan anlamı
dışında göksel planlar için de kullanılmış olması kuvvetle muhtemeldir. Zira, astronomik
terminolojiyle “Paralel Evrenler” olarak tanımlanmaya çalışılan kainattaki
göksel planlar ( Yedi Gök ) birbirlerinin içine girmiş yapılara haiz değildirler.
Her bir göksel plan ( gök ) varlıklar için ayrı ayrı tekamül mekanları ve ortamlarıdır.
25/53
- Ve (1) hüve (2) ellezi (3) merace (4) el (5) BAHR (6) EYNİ (7) haza (8)
azbün (9) füratün (10) ve (11) haza (12) milhun (13) ücac (14) ve ceale beynehüma
berzehan ve hıcran mahcura ( Ve İKİ DENİZİ salan O'dur. Bu tatlı
içecektir. Bu ise tuzludur, acıdır. Onların aralarında perde ve menedici yasak
oluşturur. )
Ayette iki denizin yani iki göğün ( göksel planın ) birbirlerine
karışmadıkları ve ayrı oldukları bildirilmektedir. Ayette “İkili Yedi” kavramına
da dikkat çekilmektedir. Zira ayetteki “Eyni” ( İki ) kelimesi 7. kelimedir.
No comments:
Post a Comment