"Ruh" kelimesi RH kökünden olup "Rih" ( Rüzgar ) kelimesinin bir tezahürüdür. Esas anlamı "Kelime, Bilgi, Bilinç" olan "Ruh" kelimesini kaba madde planı dünyada en iyi temsil edebilecek kavram "Rüzgar"dır. Zira rüzgar, görülemeyen ancak tesiri hissedilen maddi bir olgudur. Rüzgarın maddeyi hareket ettirme kudreti de Ruh kelimesiyle olan ilintisini destekler niteliktedir. Fransızcadaki "Âme" ( Ruh ) kelimesinin kökeninin Latince "Anima" ( Rüzgar, Hava, Üfleme ) kelimesi olması da "Ruh" ve "Rıh" kelimelerinin fonetik ve semantik köken ortaklığını teyid etmektedir.
Bilgisayar teknolojisindeki "Yazılım" ve "Donanım" kavramları da "Ruh" ve "Madde" kavramlarının bir nevi temsilidir.
"Ruh" kelimesinin nümerik sembolü 21 sayısıdır. Zira "Ruh" kelimesi Kur'an'da 21 kere tekrarlanmaktadır. "Ruh ilminden" bahsedilen yegane ayet olan İsra suresinin aşağıdaki ayetinin kodunun nümerolojik değeri de 21 olmaktadır. ( 1+7+8+5 = 21 ) Ayrıca bu ayet 21 kelimeden oluşmaktadır.
17/85 Ve (1) yes'elune (2) ke (3) an (4) er (5) RUH (6) kul (7) er (8) RUHU (9) min (10) emri (11) rabb (12) i (13) ve (14) ma (15) utitum (16) min (17) el (18) ilmi (19) illa (20) kalila (21)
( Ve sana RUHTAN sual ediyorlar. De ki: "RUH, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )
Secde suresinin 9. ayetinde yer alan "Nefeha fihi min ruhihi" ( İçine ruhundan üfledi ) ifadesi, maddi plan bazında, hem "Rüzgar" hem de "Kelime, Bilgi, Bilinç iletisi" algısı yaratmaktadır. Zira üfleme bir rüzgar oluşturma eylemi olup, insan kelam ederken ( konuşurken ) de aslında ağzından hava vererek bir üfleme eylemi gerçekleştirmektedir. Elbetteki bu tasvirler madde planı bazındaki müteşabih ifadelerdir.
32/9 Summe sevvahu ve NEFEHA FİHİ MİN RUHİHİ ve ceale lekumus sem'a vel ebsara vel efideh kalilen ma teşkurun
( Sonra onu düzenleyip şekillendirdi ve İÇİNE RUHUNDAN ÜFLEDİ. Size kulaklar, gözler ve gönüller oluşturdu. Ne az şükrediyorsunuz. )
Enfal suresinin 46. ayetinde yer alan ve Allah'a itaatsizliğin sonucu olarak belirtilen "Tezhebe rihukum" ( Rüzgarınız gider ) ifadesi de şeytani frekansların tesirine kapılarak "Ruh tesirinden yoksun kalma, Bilinç kaybı, Bilinçsizlik" kavramlarını simgelemektedir. Zira "Ruhunu şeytana satma" söylemi de "Rüzgarın, ruhun gitmesi" ifadesinin bir tezahürü niteliğindedir.
8/46 Ve etiy'ullahe ve rasulehu ve la tenazeu fe tefşelu ve TEZHEBE RİHUKUM vasbiru innellahe meas sabirin
( Ve Allah’a ve O’nun resulüne itaat edin ve tartışmayın. Yoksa korkarsınız ve RÜZGARINIZ GİDER. Sabredin. Kesinlikle Allah sabredenlerle beraberdir. )
"Bilinçaltındaki 21 Gün Kuralı" olarak bilinen, belirli bir davranış ve eylem alışkanlığının kazanılması için o davranışın ve eylemin 21 gün boyunca aynı düzende yapılması gerekliliği fenomeni de Ruh ve Bilinç kavramlarının özdeşliğine işaret etmektedir.
No comments:
Post a Comment