Çeviri

Tuesday, October 21, 2025

Gökler ve yer daim olduğu sürece ...

Evvelki bölümlerde de değinildiği üzere, Cennet ve Cehennem kavramlarının maddeden bağımsız ruhsal haller (psikolojik durum) oldukları hususu ayetlerle de dolaylı olarak teyid edilmektedir. 

Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde "Cennet" (Örtü, Koruma, Sakınma) kavramı "Göklerin ve yerin genişliği kadar" ifadesiyle tasvir edilmektedir. Cennet kavramının madde planı ile ilintilendirilmesi, her yaşam planının kendine özgü cenneti ve cehennemi olduğunu, dolayısıyla bu kavramların bir yer veya mekandan ziyade ruhsal durumu temsil ettiğini teyid etmektedir.

3/133 Ve (1) sariu (2) ila (3) mağfiratin (4) min (5) rabbi (6) kum (7) ve (8) CENNETİN (9) ARDU (10) HA (11) EL (12) SEMAVATU (13) VE (14) EL (15) ERDU (16) uiddet (17) li (18) el (19) muttekin (20)

( Ve Rab’binizden affa ve sakınanlar için hazırlanmış, GENİŞLİĞİ GÖKLER VE YER KADAR OLAN CENNETE koşun. )

Hud suresinin aşağıdaki ayetlerinde, kaba madde planı varlığı olan insan için Cennet (Örtü, Koruma, Huzur) ve Cehennem (Sıkıntı, Üzüntü, Istırap) hallerinde kalış sürelerine ilişkin bilgi aktarılmakta ve bu süreler "Gökler ve yer daim olduğu sürece kalıcı olmak" ifadesiyle bildirilmektedir.

11/106 Fe emmellezine ŞEKU fe FİN NARİ lehum fiha zefirun ve şehik

( O BEDBAHT OLANLAR ATEŞİN İÇİNDEDİRLER. Onlara orada hıçkırıkla nefes vererek inlemeler ve haykırışlar vardır. )

11/107 HALİDİNE Fİ HA (NAR) MADAMETİS SEMAVATU VEL ERDU illa ma şae rabbuk inne rabbeke fe'alun li ma yurid 

( Rab’binin dilemesi hariç, GÖKLER VE YER DAİM OLDUĞU SÜRECE ONUN (ATEŞ) İÇİNDE KALICILARDIR. Kesinlikle Rab’bin ne isterse yapar. )

11/108 Ve emmellezine SUİDU fe fil CENNETİ HALİDİNE Fİ HA MADAMETİS SEMAVATU VEL ERDU illa ma şae rabbuk ataen ğayra meczuz

( Ve o mesud olanlar artık CENNETİN içindedirler. Rab’binin dilemesi hariç, GÖKLER VE YER DAİM OLDUĞU SÜRECE, kesintisiz bağış olarak, onun içinde KALICILARDIR.  )

Yukarıdaki ayet, ruhsal hal düalitesini niteleyen Cennet ve Cehennem hallerinin, her yaşam planında mevcut olduğu gibi kaba madde planı dünyada da mevcut olduğunu ve bu hallerin mal, para vb. gibi maddi unsurlara bağlı olmadığını ifade etmekte gibidir. Zira, aldatıcı unsurlar olan mal ve para kavramlarının esasen nefsani frekansları açığa çıkararak insana cehennemi yaşattığı da batıni bir gerçektir.

Netice itibarıyla kötülük ve günahtan yana olan "Bedbaht"ların kaba madde planı dünyadaki yaşam döngüleri boyunca cehennemi (negatif ruh hali) deneyimleyecekleri, iyilik ve doğruluktan yana olan "Said"lerin ise kaba madde planı dünyadaki yaşam süreçleri boyunca cenneti (pozitif ruh hali) deneyimleyecekleri bildirilmektedir. Ve söz konusu ruhsal hallerin "zenginlik, fakirlik, hastalık, sağlık, ölüm, yaşam" kelimelerinin aldatıcı maddi anlamlarına bağlı olmadığı, bu kelimelerin esasen "maddi" olmayan kavramları temsil ettiklerine de işaret edilmektedir. Söz konusu kelimelerin gerçek anlamları şöyle tanımlanıp formüle edilebilirler.

Zenginlik : İlimde, inançta ve sevgide çokluk

Fakirlik : İlim, inanç ve sevgi yoksunluğu

Sağlık : Tevazu, özveri, paylaşım

Hastalık : Kibir, hırs, öfke

dolayısıyla;

Yaşam : Zenginlik + Sağlık

Ölüm : Fakirlik + Hastalık

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2024/12/cennet-cehennem-ve-ebediyet.html?m=1

No comments:

Post a Comment