10 Mart 2017 Cuma

Haberci İsa - 30 ve 13 ( 10, 3 ) nümerolojisi

Haberci İsa'nın habercilik görevine başlamasına ve yaşına ilişkin bilginin verildiği İncil'in Luke 3/23 kodlu ayeti, kaynaklarda İsa'nın ölüm yaşı olarak verilen sayılar ile Kur'an'daki Meryem suresinde İsa'nın ilk kelamını etmesini anlatan ayetler arasında nümerolojik bir ilişki olduğu görülmektedir.
 
42 Luke 3/23 İsa görevine başladığı zaman otuz yaşlarındaydı. Yusuf'un oğlu olduğu sanılıyordu. Yusuf da Eli oğlu,
 
"Vikipedi
 
İsa[Not 1] (MÖ 4 – MS 30-33), birçok Hristiyan mezhebi tarafından Tanrı'nın Oğlu ve Hristiyanlığın kurucusu olarak kabul edilen, Hristiyanlığın temel kişisidir................."
 
Kur'an'da Haberci İsa'nın ilk kez ve bizzat kelam ettiği ayetler.
 
Meryem 19/30 - Kale innı abdüllahi ataniyel kitabe ve cealenı nebiyya ( "Kesinlikle ben Allah' ın kuluyum. Bana kitap verdi ve beni haberci kıldı." dedi. )
 
Meryem 19/31 - Ve cealenı mübaraken eyne ma küntü ve evsanı bis salati vez zekati ma dümtü hayya ( Ve her nerede olursam, beni bereketli kıldı. Diri olarak daim olduğum sürece duayla ve zekatla olmamı vasiyet etti. )
 
Meryem 19/32 - Ve berran bi validetı ve lem yec'alnı cebbaran şekıyya ( Ve anneme iyi olmamı sağladı. Beni şaki, asi yapmadı. )
 
Meryem 19/33 - Ves selamü aleyye yevme vülidtü ve yevme emutü ve yevme üb'asü hayya ( Ve doğduğum günde, öldüğüm günde ve diri olarak dirildiğim, gönderildiğim günde selam benim üzerimedir. )

Öte yandan İsa'nın ilk kez kelamını içeren 19/30 kodlu ayette 13 kelime bulunmaktadır. ( 10 x 3 veya 3 x 10 = 30 )

Kale (1) inn (2) ı (3) abdü (4) allahi (5) ata (6) niy (7) el (8) kitabe (9) ve (10) ceale (11) nı (12)  nebiyya (13)

Ayrıca Kur'an'da İsa konusunun geçtiği ayetlerde zaman zaman "Iysebni Meryem" ( Meryem oğlu İsa ) tamlamasında da latin harfleriyle yazılım bazında 13 harf bulunmaktadır.

I (1) y (2) s (3) e (4) b (5) n (6) i (7) m (8) e (9) r (10) y (11) e (12) m (13)









 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder