Kur'an'ın belirli bölümlerinde "Ma Edrake" (
Sana Bildirir ? ) soru cümlesi içinde “11” kavram vurgulanmaktadır. Bu
kavramlar;
1- Hakkat ( Gerçek )
2- Sekar ( Ateş )
3- Yevmel Fasl ( Ayrışım Günü )
4- Yevmed Din ( Din Günü )
5- Siccin ( Cehennemin alt tabakası, Zindan )
6- İlliyin ( Göğün en yüksek tabakası )
7- Tarik ( Sabah Yıldızı, Yol )
8- Akabet ( Sarp Yokuş )
9- Leyletül Kadr ( Kadir Gecesi )
10- Kariah ( Ansızın Gelen Bela )
11- Hutameh ( Cehennemin alt katı, Artık )
İlgili ayetler ise aşağıdadır.
69/3 - Ve ma edrake mel hakkat ( Ve sana gerçeğin ne olduğunu ne bildirir? ) 7
74/27 - Ve ma edrake ma sekaru ( Ve sana sekarın, ateşin ne olduğunu ne bildirir?
) 6
77/14 - Ve ma edrake ma yevmül fasli ( Ve ayrışım gününün ne olduğunu sana ne bildirir?
) 8
82/17 - Ve ma edrake ma yevmüd din ( Ve din gününün ne olduğunu sana ne bildirir? )
8
82/18 - Sümme ma edrake ma yevmüd din ( Sonra din gününün ne olduğunu sana ne bildirir?
) 8
83/8
- Ve ma edrake ma siccin (Ve
siccinin ne olduğunu sana ne bildirir? ) 6
83/19 - Ve ma edrake ma ılliyyun ( Ve illiyinin ne olduğunu sana ne bildirir? ) 6
86/2 - Ve ma edrake met tarik ( Ve sabah yıldızının ne olduğunu sana ne bildirir?
) 7
90/12 - Ve ma edrake mel akabet ( Ve sarp yokuşun ne olduğunu sana ne bildirir?
) 7
97/2 - Ve ma edrake ma leyletül kadr ( Ve kadir gecesinin ne olduğunu sana ne bildirir?
) 8
101/3 - Ve ma edrake mel kariah ( Ve ansızın gelen belanın ne olduğunu sana ne bildirir?
) 7
101/10 - Ve ma edrake ma hiyeh ( Ve onun ne olduğunu sana ne bildirir?) 6
104/5 - Ve ma edrake mel hutameh ( Ve hutamenin ne olduğunu sana ne bildirir?) 7
Yukarıdaki ayetlerin 3
tanesi "6" kelimelik, 5 tanesi "7" kelimelik, 4 tanesi
"8" kelimelik ayetlerdir. Ayetlerdeki farklı kelime adetlerini 6,7 ve
8 sayıları temsil etmekte olup, bu sayılar yaratılışın ve yaratılış döngüsünün
temel sayılarıdır. Ayrıca bu sayıların toplamının ( 6+7+8 ) "21"
olması, idrake konu bilgilerin "Ruhi" alemden iletiliyor olması
gerçeği ile nümerolojik bir uyum sergilemektedir. ( 21 sayısı "Ruh"
kelimesinin sayısal simgesi olup, "Ruh" kelimesi Kur'an'da
"21" kere tekrarlanmaktadır. )
"MA Edrake?" (
Sana NE Bildirir ?) soru cümlesi içinde yer alan "Ma" kelimesinin
anlam olarak hangi kelimeyi temsil ettiği araştırıldığında, deneysel
spiritüalizm kapsamında yer alan "İdrak Molekül Grupları" kavramıyla
karşılaşılmaktadır. Ruhi alemden iletilen tesirler sonucunda gerçekleşen veri
aktarımı kapsamındaki verilerin anlamlarına haiz olunabilmesi için bilinç
merkezindeki "İdrak Molekül Grupları"'nın uyarılmış olması
gerekmektedir. Ancak muhtelif medyumluk deneyimlemelerinde medyumun, algıladığı
verileri anlamlarına haiz olmadan aktardığı bilinmektedir.
Benzer şekilde, "Vahiy" adı verilen ilahi veri aktarımı esnasında da haberci resullerin, aldıkları bilgileri o anda "idrak etmiş olmamaları" *, anlamlarını kavrayabilmiş olmamaları kuvvetle muhtemeldir. Bu husus, Kur'an'ın muhtelif ayetlerinde Haberci'nin kendi söylemiyle aktarılmaktadır. Habercinin "Bilmesi / Bilememesi / İdrak Etmesi / Edememesi" kavramının Kur'an'da ilk olarak "21/109" kodlu ayette yer alması yukarıda zikredilen "21" nümerolojisi açısından dikkat çekicidir. ( * Ayetlerin anlamlarının , ayetlerle gelen bilgilerin içeriğinin "idrak edilmesi" süreci insan için sonsuz bir ilim ve araştırma yolculuğudur. )
21/109 - Fe in tevellev fe kul azentüküm ala seva' ve İN EDRI e karıbün em beıydün ma tuadun ( Artık eğer yüz çevirirlerse, "Size düpedüz açıkladım. O vaad edildiğiniz, tehdit edildiğiniz yakın mı uzak mı BİLSEM." de. )
21/111 - Ve İN EDRI leallehu fitnetün leküm ve metaun ila hıyn ( Ve BİLSEM. Belki o size belirli zamana kadar sınav ve faydadır. )
6/50 - Kul la ekulü leküm ındı hazainüllahi ve LA A’LEMÜL ĞAYBE ve la ekulü leküm innı melek in ettebiu illa ma yuha ileyy kul hel yestevil a'ma vel besır e fe la tetefekkerun ( Size Allah' ın hazineleri benim indimdedir." demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Size, kesinlikle ben meleğim de demiyorum. Kesinlikle ben ancak o vahyedilene tabi oluyorum." de. "Kör ile gören eşit seviyede midir? Fikretmez misiniz?" de. )
Ayette Haberci, ilahi gayb bilgisine haiz olmadığını, sadece kendisine vahyedilene tabi olduğunu ve vahyedileni aktardığını ifade etmektedir.
46/9 - Kul ma küntü bid’an miner rusuli ve MA EDRİ ma yuf’alu bi ve la biküm in ettebiu illa ma yuha ileyye ve ma ene illa nezirun mubin ( "Ben resullerin yeganesi, özeli değilim. Bana ve size ne yapılacağını BİLEMEM.. Kesinlikle ancak o bana vahyedilene tabi olurum. Ben apaçık uyarıcı haricindeki değilim." de. )
Ayette Haberci, kendisinin de diğerleri gibi bir insan olduğunu, dünyevi alemde ayrıcalıklı veya üstün bir konumu bulunmadığını, iletilen vahyi paylaşmak ve uyarıda bulunmak ile yükümlü olduğunu kibirden arınmış ve samimi şekilde bildirmektedir.
72/25 - Kul İN EDRİ e karibun ma tu'adune em yec'alu lehu rabbi emeden ( "O vaad edildiğiniz yakın mı yoksa Rab’bim size uzun süre mi kıldı BİLSEM." de. )
İlmin “İdrak Edilmesine”
ilişkin diğer ayetler ise aşağıda yer almaktadır.
10/16 - Kul lev şaellahü ma televtühu
aleyküm ve la edraküm bihı fe kad lebistü fıküm umüran min kablih e fe
la ta'kılun ("Eğer
Allah dileseydi ben onu size okumazdım. Onu size bildirmezdi. Ben sizin içinizde
ondan önce ömür boyu kaldım. O halde, akıl etmez misiniz?" de. )
42/17 - Allahüllezı enzelel kitabe bil
hakkı vel mızan ve ma yüdrıke lealles saate karıb (Allah, kitabı gerçek ile ve
ölçü ile indirendir. Saatin belki de yakın olduğunu sana ne bildirir? )
45/32
- Ve iza kıle inne va'dellahi hakkun ves saatü la raybe fıha kultüm ma nedrı
mes saatü in nezunnü illa zannen ve ma nahnü bi müsteykının ( Ve "Kesinlikle
Allah' ın vaadi ve saati gerçektir. Onda şüphe yoktur." denildiğinde,
"Saat nedir bilemeyiz? Ancak zan ile zannederiz. Bizler doğru
bilgilenmiş değiliz." dediniz. )
80/3
- Ve ma yudrike leallehu yezzekka (Ve sana ne bildirir? Belki
o temizlenecek. )
No comments:
Post a Comment