"Nefs" kelimesi "Öz Benlik / Kendi / Kendisi" anlamına gelen bir kelimedir. Allahü Teala tüm insanları "Tek Nefisten Yarattığını" Nisa ve En'am surelerinin aşağıdaki ayetlerinde bildirmektedir.
4/1 - Ya eyyühen nasütteku rabbekümüllezı halekaküm min NEFSİN VAHIDETİN ve haleka minha zevceha ve besse minhüma ricalen kesıran ve nisaa vettekullahellezi tesaelune bihı vel erham innellahe kane aleyküm rakıba ( Ey insanlar sizi TEK NEFİSTEN yaratan, ondan eşini yaratan ve onlardan çokça erkekler ve kadınlar diriltip gönderen Rab’binizden sakının. Onunla sual ettiğiniz Allah’ tan ve akrabalıktan sakının. Kesinlikle Allah üzerinize gözetleyendir. )
6/98 - Ve hüvellezi enşeeküm min NEFSİN VAHIDETİN fe müstekarrun ve müstevda kad fassalnel ayati li kavmin yefkahun ( Ve sizi TEK NEFİSTEN inşa eden O'dur. Artık durak yeri ve emanet yeri vardır. Ayetleri, anlayan kavim için ayrıntılandırdık. )
"Tek nefisten yaratılmış olmak" kavramı esas itibarıyla "Tek Bilinç" veya "Kolektif / Ortak Bilinç"'in varlığının delili niteliğindedir. Bu durumda, insanlar arasında ben, sen, o ayrımının olmadığı, herkesin aslında tek bir benlik ( nefis ) olduğu ortaya çıkmaktadır.
"Tek nefisten yaratılış" kavramının ilk kez geçtiği 4/1 kodlu ayette 43 ( 4+3 = 7 ) kelime bulunması yaratılıştaki döngüsel periyodu simgeleyen "7" sayısı açısından önem arzetmektedir.
Dolayısıyla insanın, "diğerleri", "başkaları" için oluşturduğunu veya gerçekleştirdiğini sandığı tüm olumlu, olumsuz düşünceler ve eylemler ( İyilik veya Zulüm ) esas itibarıyla kendisi hakkındaki düşünceleri ve eylemleridir. Bu husus Bakara ve En'am surelerinin aşağıdaki ayetlerinde bildirilmektedir.
"Tek nefisten yaratılmış olmak" kavramı esas itibarıyla "Tek Bilinç" veya "Kolektif / Ortak Bilinç"'in varlığının delili niteliğindedir. Bu durumda, insanlar arasında ben, sen, o ayrımının olmadığı, herkesin aslında tek bir benlik ( nefis ) olduğu ortaya çıkmaktadır.
"Tek nefisten yaratılış" kavramının ilk kez geçtiği 4/1 kodlu ayette 43 ( 4+3 = 7 ) kelime bulunması yaratılıştaki döngüsel periyodu simgeleyen "7" sayısı açısından önem arzetmektedir.
Dolayısıyla insanın, "diğerleri", "başkaları" için oluşturduğunu veya gerçekleştirdiğini sandığı tüm olumlu, olumsuz düşünceler ve eylemler ( İyilik veya Zulüm ) esas itibarıyla kendisi hakkındaki düşünceleri ve eylemleridir. Bu husus Bakara ve En'am surelerinin aşağıdaki ayetlerinde bildirilmektedir.
2/9 - Yuhadiunallahe vellezine amenu ve ma yahdeune illa enfüsehüm ve ma yeş’urun ( Allah’ ı ve o inananları aldatmaya çalışırlar da nefislerinden, kendilerinden başkasını aldatmazlar ve farketmezler. )
6/123 - Ve kezalike cealna fı külli karyetin ekabira mücrimıha li yemküru fıha ve ma yemkürune illa bi enfüsihim ve ma yeş'urun ( Ve işte böyle, her şehrin büyüklerini, orada hile yapıp tuzak kurmaları için, oranın suçluları kıldık. Nefislerinden, kendilerinden başkasına hile yapıp tuzak kurmazlar ve farketmezler. )
"Kendilerinden başkasını aldatmamak" kavramının ilk kez geçtiği 2/9 kodlu ayette 14 ( 2x7 veya 7+7 ) kelime bulunması yaratılıştaki düaliteyi simgeleyen "İkili Yedi" kavramı nümerolojisi açısından önem arzetmektedir.
Ayrıca, "Nefs" ( Benlik, Kendisi ) kelimesinin 293 kere tekrarlanıyor olması da "İkili Yedi" nümerolojisi açısından dikkat çekicidir. ( 293 ... 2+9+3 = 14 ... 2x7 veya 7+7 )
"Tek Nefis" kavramı, muhteif ayetlerde "İnsanın kendisine zulmetmesi" ifadesiyle de dolaylı olarak vurgulanmaktadır. "Zulüm" kelimesi "İnatçı ve zorba bir şekilde haksızlık yapılması ve bu haksızlığın sürdürülmesi" anlamına gelmektedir. Allah'ın ruhundan üfleyerek yaratmış olduğu insanın zulmetmesi ve özellikle bu zulmü kendisinden başkasına yapmıyor olması, zulmün Allah'ın indinde en büyük günahlardan olmasını sebebiyet vermektedir. İnsanın kendisine zulmetmekte olduğundan bahseden 22 ayet bulunmaktadır. Konuya ilişkin ilk ayet Bakara suresinin 2/57 kodlu ayetidir.
2/57 - Ve zallelna aleykümül ğamame ve enzelna aleykümül menne ves selva külu min tayyibati ma razaknaküm ve ma zalemuna ve lakin kanu enfüsehüm yazlimun ( Ve bulutu üzerinize gölgeledik. Üzerinize helva ve bıldırcın indirdik. O sizi rızıklandırdıklarımızın temizlerinden yiyin. Bize zulmetmediler. Ve lakin nefislerine zulmetmekteydiler. )
Ayetin kodundaki "İkili Yedi" nümerolojisi dikkat çekmekedir. ( 2/57 ... 2+5+7 = 14 ... 2x7 veya 7+7 )
"Kendilerinden başkasını aldatmamak" kavramının ilk kez geçtiği 2/9 kodlu ayette 14 ( 2x7 veya 7+7 ) kelime bulunması yaratılıştaki düaliteyi simgeleyen "İkili Yedi" kavramı nümerolojisi açısından önem arzetmektedir.
Ayrıca, "Nefs" ( Benlik, Kendisi ) kelimesinin 293 kere tekrarlanıyor olması da "İkili Yedi" nümerolojisi açısından dikkat çekicidir. ( 293 ... 2+9+3 = 14 ... 2x7 veya 7+7 )
"Tek Nefis" kavramı, muhteif ayetlerde "İnsanın kendisine zulmetmesi" ifadesiyle de dolaylı olarak vurgulanmaktadır. "Zulüm" kelimesi "İnatçı ve zorba bir şekilde haksızlık yapılması ve bu haksızlığın sürdürülmesi" anlamına gelmektedir. Allah'ın ruhundan üfleyerek yaratmış olduğu insanın zulmetmesi ve özellikle bu zulmü kendisinden başkasına yapmıyor olması, zulmün Allah'ın indinde en büyük günahlardan olmasını sebebiyet vermektedir. İnsanın kendisine zulmetmekte olduğundan bahseden 22 ayet bulunmaktadır. Konuya ilişkin ilk ayet Bakara suresinin 2/57 kodlu ayetidir.
2/57 - Ve zallelna aleykümül ğamame ve enzelna aleykümül menne ves selva külu min tayyibati ma razaknaküm ve ma zalemuna ve lakin kanu enfüsehüm yazlimun ( Ve bulutu üzerinize gölgeledik. Üzerinize helva ve bıldırcın indirdik. O sizi rızıklandırdıklarımızın temizlerinden yiyin. Bize zulmetmediler. Ve lakin nefislerine zulmetmekteydiler. )
Ayetin kodundaki "İkili Yedi" nümerolojisi dikkat çekmekedir. ( 2/57 ... 2+5+7 = 14 ... 2x7 veya 7+7 )
No comments:
Post a Comment