13 Ocak 2019 Pazar

Barış Manço'nun Ezoterik ve Nümerolojik Gizemi

Barış Manço Türk müziğinde iz bırakmış olan ve özellikle şarkı sözlerindeki ilmi temalar açısından dikkat çekmiş merhum sanatçıdır. Manço'nun hayatında ve bazı eserlerinde dikkat çekici nümerolojik fenomenler tezahür etmektedir.



Dönence" ve "2023" isimli eserleri açık bir şekilde "Döngüyü" konu almaktadır.

- Dönence şarkısı 1981 ( 1+9+8+1 = "19" ... 1+9 = "10" ) yılında çıkardığı Sözüm Meclisten Dışarı albümünün "10". şarkısıdır. ( 10 sayısı ilahi mühür olup birliği, tekliği, üniteyi sembolize etmektedir. )

- Döngüyü konu alan şarkı "110" kelimeden oluşmaktadır. ( "11" sayısı döngünün ve düalitenin sembolüdür. ) Ayrıca bu şarkıda A'raf yani insanların 70,000 yıllık reenkarnasyon döngüsü sonunda nefs ile hesaplaşma amacıyla içine girdikleri ruh hali olan Spatyom tasvir edilmekte gibidir.

- Manço "Dönence" şarkısını da içeren "Sözüm Meclisten Dışarı" albümünü 38 ( 3+8 = "11" ) yaşındayken çıkarmıştır.

- "Dönence" şarkısının süresi 6 dakika 50 saniyedir. 6+5+0 = "11"

- Albümdeki tüm şarkıların toplam süresi ise 59 dakika 3 saniyedir. 5+9+3 = 17 ... 1+7 = "8" )

"Dün çoktan DÖNDÜ buralarda
Ve ben simsiyah bir gecenin koynunda yapayalnız bekliyorum
Duyuyorum, görüyorum bir gün gelecek DÖNENCE biliyorum

Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
Biliyorum DÖNENCE
Kupkuru bir ağacın dalıyım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde bir şeyler kök salıyor
Görüyorum DÖNENCE
Çatlamış dudağımda ne bir ses ne bir nefes
Uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor
Duyuyorum, görüyorum, biliyorum

Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
DÖNENCE
Kupkuru bir ağacın dalıyım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde bir şeyler kök salıyor
DÖNENCE
çatlamış dudağımda ne bir ses ne bir nefes
uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor
DÖNENCE
Duyuyorum biliyorum görüyorum DÖNENCE
DÖNENCE gün dönende DÖNENCE
Bir gün gelecek DÖNENCE biliyorum"

Şarkı sözlerinde "Döndü" ve "Dönence" kelimesi birlikte toplam "11" kere tekrarlanmaktadır.

Manço'nun "Dönence" şarkısı ile ilgili şu sözleri dikkat çekmektedir.

"Dönence, dünyanın iki ayrı kutbundaki meridyenlerdir ve hiçbir zaman birlikte olamazlar. İnsanın doğasında da iki zıt kutup vardır. Bu, kendisinde olmayanı arama içgüdüsüdür. Örneğin; kış mevsiminde yazın gelmesini bekler, yazın da kışı ararız. İnsanlar hiçbir şeyin tamamına sahip değillerdir. Her şeyin yarısını yaşarlar. Örneğin 12 saat geceyi, 12 saat gündüzü yaşıyoruz ama 24 saat boyunca geceyi veya gündüzü yaşamıyoruz. Yani devamlı bir beklenti ve umut içinde yaşayıp duruyoruz. Bu beklenti ve umudun da sonu yok, DÖNÜP DURUYOR."

Manço bu sözlerinde yaratılıştaki döngüyü tanımlamaktadır.

- Manço'nun doğum tarihi 02.01.1943, ölüm tarihi ise 01.02.1999'dur. Doğum gününü ve yılı oluşturan rakamların toplamı, düalitenin, döngünün ve halden hale geçişin ( farklı boyuta geçişin ) nümerolojik sembolü olan 11 sayısını vermektedir.

02.01 .... "3"
1943 ... "8"

8+3 = "11"

- Manço 56 yaşında vefat etmiştir. 5+6 = "11"

"Barış Manço" kelime seti 10 harften oluşmakta olup, bu harflerin alfabedeki sıra değerleri toplamı da yani ismin nümerolojik değeri, Kur'an'daki sure adedi olan 114 sayısını vermektedir.

Barış Manço 1991 yılında Devlet Sanatçısı ünvanı almış olup, bu tarihin nümerik analizi de 11 sayısını vermektedir.

19 ... 10 ... "1"
91 ... 10 ... "1" ..... "11"

Hazırladığı televizyon programı kapsamında bir çok ülkeye gitmiş olduğundan "Barış Çelebi" olarak adlandırılmıştır. ( Barış Çelebi ... 11 harflik bir kelime... )

Ülkeleri gezmesi de spiritüalizmde vazifeli varlıkları niteleyen "Gezgin" kelimesini çağrıştırmaktadır.

Kur'an'da "Barış" kelimesi ilk kez "Silm" kelimesi vasıtasıyla Bakara suresinin 208. ayetinde geçmektedir.

2/208 YA (1) EYYU (2) HA (3) ELLEZİNE (4) AMENU (5) UDHULU (6)Fİ (7) ES (8) SİLMİ (9) KAFFEH (10) ve (11) la (12) tettebiu (13) hutuvatu (14) eş (15) şeytan (16) inne (17) hu (18) lekum (19) aduvvun (20) mubin (21)

( EY O İNANANLAR, HEPİNİZ TOPLUCA BARIŞIN İÇİNE GİRİN. Şeytanın adımlarına tabi olmayın. Kesinlikle o sizlere apaçık düşmandır. )

Ayetteki "Udhulu fis silmi" ( Barışın içine girin ) ifadesi bir halden hale geçişi, portalden geçişi simgelemektedir. Ayette, Rab'bin ilahi mühürü niteliğinde olan ve O'nun tekliğini, birliğini simgeleyen 10 sayısının iki farklı şekilde konumlanması vasıtası ile 11 nümerolojisi de tezahür etmektedir.

- Ayetin numarası 208 olup, bu sayının nümerolojik değeri 10 olmaktadır. ( 2+0+8 = 10 )

- Ayetin, esas mesajı veren ve yukarıda büyük harflerle belirtilmiş ilk cümlesinde 10 kelime bulunmaktadır.

- Ayette 21 kelime bulunması da "Barış" Manço'nun doğum günü olan "02.01" ile uyum arzetmektedir.

Doğum günü olan "02.01", ruh kelimesinin nümerolojik sembolü olan ve ruh kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedi olan 21 sayısıyla uyum arzetmektedir. Doğum tarihinin nümerolojik değeri ise yeni döngü başlangıcının ( dönence ) ve sonsuz döngünün sembolü olan "8" sayısını vermektedir. ( 1943 ... 1+9+4+3 = 17 ... 1+7 = 8 ) ( Çocuklara yönelik TV programının ismi olan "7'den 77'ye" de 21 nümerolojsi ( 7+7+7 = 21 ) içermektedir.

Ölüm günü olan "01.02" ise "02.01" ile aynı rakamları içermekte ve bir düalite arzetmektedir. Ölüm tarihinin nümerolojik değeri ise birliğin, tekliğin, ünitenin sembolü ve ilahi mühür olan "10" sayısını ( 1+9+9+9 = 28 ... 2+8 = 10 ) vermektedir.

"Yurtta sulh*, cihanda sulh" söylemi ilk defa Mustafa Kemal Atatürk tarafından 20 Nisan 1931'de millete beyannamesinde "19" kelimelik şu paragraf içinde dile getirilmiştir:

"Cumhuriyet Halk Fırkasının müstakar umumî siyasetini şu kısa cümle açıkça ifadeye kâfidir zannederim: Yurtta sulh, cihanda sulh için, çalışıyoruz."

* Sulh = Barış

"Yurtta sulh, cihanda sulh" ifadesi ise "21" harften oluşmaktadır. "Ruh" kelimesinin Kur'an'daki tekrar afedi olan 21 sayısı hem "Ruh" kelimesinin numerik sembolü hem de "2'den 1'e", "İkiyi birlemek", "Vahdeti ( Üniteyi / Birliği ) İdrak"') kavramlarının sembolüdür

Barış Manço'nun ilk Türkçe besteleri 1967 yılında yazdığı "Kol Düğmeleri" ve "Seher Vakti" şarkılarıdır.

"Kol Düğmeleri", toplam 11 harften oluşan bir kelime ikilisidir. Ve şarkıda "İKİ kol düğmesinin BİRleşmesi"nden bahsedilmektedir ki böylelikle batinen düalitenin, döngünün ve halden hale geçişin sembolî olan "11" sayısı ile "İkiyi Birleme"nin, "Üniteyi idrakin" ve "Ruh"un sembolü olan "21" sayısı tezahür etmektedir.

Şarkının güftesi ise "19" dizeden oluşmakta olup güftedeki ilk "Kol düğmesi" ifadesi 19. kelime olan "Kol" kelimesiyle başlamaktadır.

"Hatırlarım (1) bugün (2) gibi (3)
Sessiz (4) geçen (5) son (6) geceyi (7)
Başım (8) öne (9) eğik (10) bir (11) suçlu (12) gibi (13)
Bana (14) verdiğin (15) hediyeyi (16)
İKİ (17) küçük (18) KOL (19) DÜĞMESİ
Bütün bir aşk hikayesi
İKİ düğme, İKİ ayrı kolda
Bizim gibi, ayrı yolda

Akşam olunca
Sustururum herkesi, her her şeyi
Gelir kol düğmelerimin BİRLEŞME SAATİ
Usul usul çıkarır, koyarım kutuya
Yan yana
Bitsin bu işkence KALSINLAR BİRARADA
Heyhat sabah, gün ışıldar
Yalnız gece buluşanlar
Yaşlı gözlerle ayrılırlar
Düğmeler gibi, bizim gibi
Bizim gibi, ayrılırlar"

Manço'nun ilk iki şarkısından birinin ismi olan "Seher Vakti" kavramı ilk kez 3/17 kodlu ayette geçmektedir. ( 3+1+7 = 11 )

3/17 Es (1) sabirine (2) ve (3) es (4) sadikine (5) ve (6) el (7) kanitine (8) ve (9) el (10) munfikine (11) ve (12) el (13) mustağfirine (14) bi (15) el (16) ESHAR (17)

( Sabredenler, doğru olanlar, saygılı durup itaat edenler, harcayanlar ve SEHER vakitlerinde af isteyenler. )

Manço'nun 1988 yılında çıkardığı "Anahtar" isimli şarkısı da, "boyut portalinden geçiş, halden hale geçiş" kavramını hem semantik olarak, hem de şarkı sözlerinde yer alan sayılar vasıtasıyla nümerolojik olarak içermektedir.

"BEŞ şair BİR abide
İKİ abide BİR sultan
BEŞ sultan BİR düşünür
İKİ düşünür ise BİR mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir KİLİDİ var
İşte sana ANAHTAR"

Nakarattaki sayılar itibarıyla ortaya iki kere tekrarlanan "5, 1, 2, 1" sayıları çıkmaktadır ki bu sayıların toplamı 9 olmaktadır. Yani nakaratta 9 sayısı iki kere tekrarlanmaktadır. Bu sayı, Barış Manço'nun vefat yılı olan 1999 sayısındaki 99 ile uyum arzetmektedir. Bu sayının nümerolojik değeri "9" sayısını vermektedir. ( 99 ... 9+9 = 18 ... 1+8 = "9" )

Şarkı sözlerinde yer alan semboller ( şair, abide, sultan, düşünür, mimar )* o dönemdeki paraların üzerinde yer almaktaydı ve parasal değerler itibarıyla durum şöyle olmaktaydı;

5 x 100 TL = 500 TL
2 x 500 TL = 1000 TL
5 x 1000 TL = 5000 TL
2 x 5000 TL = 10000 TL

Yukarıdaki sayıların nümerolojik toplamı 38 sayısını vermektedir ( 5+1+5+2+5+1+5+1+5+2+5+1 = 38 ) ki bu sayınin numerolojik değeri de "11" olmaktadır.

* Semboller olan Şair, Abide, Sultan, Düşünür, Mimar kelimelerinde toplam 27 harf bulunmaktadır. 2+7 = "9"

Dolayısıyla şarkı sözlerindeki "Kilit" ve "Anahtar" kelimeleri ile numerolojik olarak ortaya çıkan "9" ve "11" sayıları, "Halden hale geçiş, portalden geçiş" kavramını hem semantik, hem de nümerik ( 11 ve 9/11 ) olarak simgelemektedir.

Ayrıca şarkı sözlerindeki "Kalbimin bir KİLİDİ var." ifadesi de ayetlerde yer alan "Mekalidus semavat" ( Göklerin kilitleri ) ve "Ala kulubin akfal" ( Kalplerdeki kilitler ) ifadelerinin de sembolü gibidir. İlgili ayetlerin "9" ve "11" nümerolojisi içermesi de konuya uyum açısından dikkat çekmektedir. Ayetler şöyledir;

39/63 Lehu (1) MEKALİDU (2) ES (3) SEMAVATİ (4) VE (5) EL (6) ARD (7) ve (8) ellezine (9) keferu (10) bi (11) ayati (12) allahi (13) ulaike (14) hum (15) el (16) hasirun (17)

( GÖKLERİN VE YERİN KİLİTLERİ O’nadır. O Allah’ın ayetlerini inkar edenler, işte onlar, onlar hasarlanırlar. )

Ayetin numarasının nümerolojik değeri "9" ( 6+3 = 9 ) olmaktadır.

42/12 Lehu (1) MEKALİDU (2) ES (3) SEMAVATİ (4) ve (5) el (6) ard (7) yebsutu (8) er (9) rizka (10) li (11) men (12) yeşau (13) ve (14) yakdir (15) inne (16) hu (17) bi (18) kulli (19) şey'in (20) alim (21)

( GÖKLERİN VE YERİN KİLİTLERİ ve O’nadır. Dilediği kimseye rızkı genişletir ve daraltır. Kesinlikle o herşeyi bilendir. )

Ayet kodunun nümerolojik değeri "9" sayısını vermektedir. ( 4+2+1+2 = 9 )

47/24 E (1) fe (2) la (3) yetedebberune (4) el (5) kur'ane (6) em (7) ALA (8) KULUBİN (9) AKFALU (10) ha (11)

( Artık Kur'an' ı düşünmezler mi? Yoksa KALPLERİNİN ÜZERİNDE KİLİTLERİ mi var? )

Yukarıda yer alan şarkı sözündeki ifadenin benzeri olan "Kalplerdeki kilitler" ifadesinin geçtiği bu ayetin sure numarası 47 ( 4+7 = 11 ) olup ayette "11" kelime bulunmaktadır.

Barış Manço'nun 1977 yılında çekmiş olduğu "Yıl 2023" adlı fotoroman hem ismi, hem konusu, hem de çekim yılı itibarıyla döngü frekansının ve döngü sonunun sembolü olan "7" sayısı ve "İkili Yedi" kavramı açısından önem arzetmektedir. ( 2023 ... 2+0+2+3 = "7" ve 1977 ... 77 )

2023 sayısının nümerolojik değeri olan "7" sayısı ( 2+0+2+3 = 7 ) döngü sonunun nümerolojik sembolüdür. Fotoromanda 2023 yılında insanoğlunun sonunu getiren 3. Dünya Savaşı konu edilmektedir. Fotoromanın ilk sayfasındaki giriş cümleleri oldukça dikkat çekicidir. İlk cümle "Yıl 2023 ... İnsanoğlu'nun ölüm tarihi ..." cümlesidir.




Manço bu fotoromanda, kitlesel bir nükleer savaş sonrasında hayatta kalan ve kod adı "999" olan bir karakteri canlandırmaktadır. Manço 1999 yılında vefat etmiştir.



Fotoromanın yukarıdaki bölümünde yer alan "2023 yılının 9 Kasım Perşembe günü, Dünya'da sadece 11 insan sağ kalmıştır." ifadeleri hem 9/11 sembolizmi, hem de 11 nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir.

Barış Manço'nu 1975 yılında yazmış olduğu "2023" adlı şarkısının sözleri de 164 kelimeden oluşmakta olup, bu sayının nümerolojik değeri de döngü ve düalite sembolü olan "11" sayısını vermektedir. ( 1+6+4 = 11 )

"1923'ün ılık bir Ekim sabahında,
Kayaların toprağa dikine saplandığı yerde doğdum,
Toprak anayla kaya babanın oğluyum ben,
Toprak anam sevgi dolu, bereket dolu,
Toprak anam sessiz, ama toprak anam dopdolu...
Toprak anam toprak anam Anadolu,
Babamsa sağı solu belli olmaz,
Bir gürledi mi yer yerinden oynar,
Göğsünde çatırdamalar olurmuş,
Onun için derdi, onun için sayısız irili ufaklı,
Kaya parçaları vardır bu topraklarda,
Ve sen benim oğlum
Ve sen kayaların oğlu,
Bu taşı toprağı bir arada tutacaksın,
Kolay değil kayaların oğlu olmak,
Kuzeyden esen rüzgara,
Güneyden gelen kavurucu sıcağa,
Karşı koruyacaksın onları,
Kolay değil, kolay değil,
Kayaların oğlu olmak,
2023'ün ılık bir EKİM* sabahında,
Bacaklarımda hafif bir uyuşma ile uyandım,
Ve sanki yüz yıllık ulu bir çınar gibi,
Kök salmaya başladım o sabah,
Ve ilk kez sağımda solumda asırlardır,
Durmakta olan diğer çınarları fark ettim,
Doğudan hafif bir seher yeli yükseldi,
Ve asırlık çınarlar beni de aralarına aldılar,
Ve 2023'ün ılık bir EKİM sabahında,
YENİ bir kayaların oğlunun DOĞUŞUNU,
Beraberce seyre koyulduk."

* Ekim ayı "10." ay olup şarkı sözlerinde iki kere tekrarlanmaktadır. 10 sayısının iki kere tekrarlanması suretiyle, düalite ve döngünün nümerolojik sembolü olan "11" sayısı tezahür etmektedir. Ayrıca şarkıda “Ekim” ayının zikredilmesi, cumhuriyetin ilan tarihi olan 29 Ekim 1923 tarihini de düşündürmektedir.

2023 albümünün arka kapağının sol tarafında, şarkıda geçen "Kök salmaya başladım o sabah," sözlerine istinaden yapılmış "kök" betimlemesi görülmektedir. "Üçlü DNA sarmalına" benzeyen şekiller ile yapılan bu betimleme, döngü sonu izlenimi veren 2023* yılında insanın DNA yapısında da değişimlerin olacağını veya başlayacağını mı bildirmektedir? ( * 2+0+2+3 = 7 ... 7 sayısı döngü sonunun nümerolojik sembolüdür. )


Vakia suresinin “7.” ayetinde “Üç eş” kavramı yer alır. Bu kavram “Üçlü DNA sarmalına” işaret etmekte gibidir. Ayrıca ayet kodunda “11” ( 5+6 = 11 ) ve “7” nümerolojisi de bulunmaktadır.

56/7 - Ve küntüm ezvacen selaseten ( Üç eş olursunuz. )
Ayrıca “2023” albümün "3." şarkısı ( “10” nümerolojisi oluşmaktadır. ( 2+0+2+3+3 = 10 ) ) olup, “10” dakika süremektedir. İki adet 10 yani “1” sayısı “11” nümerolojisini vermektedir.

Manço'nun hazırlayıp sunduğu ve çocuklara yönelik olan "7'den 77'ye" isimli program da "7" ve "İkili Yedi" açısından dikkat çekmektedir. Ayrıca 7 ve 77 sayıları ruhun nümerik sembolü olan “21” sayısını vermektedir. ( 7+7+7 = 21 )

Manço 2023'ten ( 2+0+2+3 = "7" ) sonra, "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa" albümünde "2024 İkinci Yolculuk" isimli enstrümental parçaya yer vermiştir. Bu enstrümental parçaya yazılan sözler "Lady of the Seventh Sky" ( YEDİNCİ Göğün Kadını ) şarkısını oluşturmuştur. Şarkının sözleri 43 ( 4+3 = 7 ) satırlık bir güfteden oluşmaktadır.

"2024 - Lady of the Seventh Sky Vokal" isimli bir plak... ( 2024 ... 2+0+2+4 = "8" )



Plak kapağındaki "1110" sayısı da "11" nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir.

"Sözüm Meclisten Dışarı" albümündeki 4. parça olan "2025 Üçüncü Yolculuk"'un 1dk 25. ( 1+2+5 = "8" ) saniyesinde bir adam "Merlod" gibi bir kelime söylüyor ve bir kadın sesi "Hello" gibi bir kelimeyle karşılık veriyor. Şarkıda göklere, oradakilere kavuşma teması işlenmektedir. Ayrıca "8" sayısı tezahürü ile yeni döngü başlangıcı mesajı içermekte gibidir.

Manço'nun "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa", "Ali Yazar Veli Bozar" ve "Halil İbrahim Sofrası"* isimli şarkılarının sözleri incelendiğinde ana yapının yaşam döngüsü, tekamül ve başkalarına yardım temalarına odaklandığı görülmektedir. ( * Halil İbrahim kavramı 4/125 kodlu ayetteşöyle geçmektedir. “Vettehazüllahü ibrahime halila” ( Ve Allah İbrahim’I sadık samimi dost edinmişti. ) )

"28".02.1995 ( 28 ... 1+8 = "10" )tarihinde çıkardığı "Müsadenizle Çocuklar" isimli "10" şarkıdan oluşan albümündeki ilahi mühür sayıları olan "6" ve "10" nümerolojisi dikkat çekmektedir. Albümün "6". şarkısı, Manço'nun Allah'a atıfta bulunduğu "Benden Öte Benden Ziyade"şarkısıdır. Şarkı 5dk 14 sn sürmektedir. ( 5+1+4 = "10" ) Albümün çıkış yılı olan 1995 sayısının nümerolojik değeri "6" olmaktadır. ( 1+9+9+5 = 2 ... 2+4 = "6" )

"Benden Öte Benden Ziyade" şarkısının aşağıdaki dörtlüğü ilginçtir.

"Sabret gönül sabret, sakın isyan etme
Bir gün elbet bitecek bu çile, isyan etme
DÖRT KİTAP başlayalım istersen gel söze...
Orda öyle bir İSİM var ki kuldan öte kuldan ziyade
O'nu düşün O'na sığın O senden öte benden ziyade"

1998 yılında katıldığı bir TV programında, çok partili hayata geçildiği 1950’li yıllarda türkülerimizin yeniden hatırlanmaya başlandığını belirten Manço, 27 Mayıs 1960, 12 Mart 1971, 12 Eylül 1980, 28 Şubat 1997 tarihlerinde halkın beğenisine sunulan müzik türleri ile bu tarihler arasında çok ilginç bağlantılar ve parametreler olduğuna ve “çok tuhaf sonuçlar ortaya çıktığına” işaret etmiş ve şu çağrıda bulunmuştur.

“Artık 2000’li yıllara girerken ve önümüzdeki sene Osmanlı Devleti’nin 700. yılını kutlamaya hazırlanırken, bir üniversitemiz ya da en azından bir fakültemiz, bu konu üzerine bir eğilsin ve bu büyük, ciddi, radikal ve sert değişimlerin yaşandığı tarihlerde ve onu takip eden günlerde niye Türkiye’nin beğenisine sunulan müzik türlerinde birtakım farklılıklar ortaya çıkmış; daha doğrusu hangi dinamikler bu meseleyi gündeme getirmiş?

“Halkımızın beğenisine sunulan, empoze edilen müzik türleri ve o dönemde ülkemizin yaşadığı ilginç gelişmeler; yumuşak, sert, yarı sert tutumlar, tavırlar, ifadeler, okşamalar, falan filan gibi...”

Manço'nun bu sözleri yüksek farkındalık seviyesinin bir ispatı niteliğindedir.

Manço'nun 1988 yılında çıkardığı ve yukarıda 9 ve 11 sayıları bazında incelenen "Anahtar" isimli şarkısı "7", "8" ve "İkili Yedi" nümerolojileriyle de uyum arzetmektedir. Yayın yılında da "88" yani "Melek" ve "Yeni Döngü Başlangıcı" nümerolojisi bulunmaktadır. ( “Anahtar” kelimesi Kur’an’ın ilk suresinin ismi olan ve “Açılış” anlamına gelen “Fatiha” kelimesinin de anlamlarından biridir. )

- Şarkıda 269 kelime bulunmaktadır. 2+6+9 = 17 = "8"

"Sınıfın en güzel kızı o yalnız geziyor kimse ona yaklaşamıyor
Yine koltuğunda koca koca kitaplar kütüphaneden geliyor
Baktım bir cilt şair Mehmet Akif
İki büyük kitap Fatih Sultan Mehmet
Üç kalın cilt Mevlana birde Mimar Sinan

Döndü bana dediki eğer beni seviyorsan
Eğer kalbime girmek istiyorsan
Önce bunları anla beni iyi dinle

Beş şair bir abide
İki abide bir sultan
Beş sultan bir düşünür
İki düşünür ise bir mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir kilidi var
İşte sana anahtar

En sevdiği şair Mehmet Akif
Bir abide Fatih Sultan Mehmet
Hayranım dedi Sinan bir de Mevlana

Gece annem evde dedi oğlum neyin var
Yemeden içmeden kesildin yine
Dedim anne kalbimin sahibi var aşık oldum delicesine

Bir gün Akif okuyor bir gün Mevlana
Bir Fatihe Hayranmış bir de Sinana
Hem tarihe meraklıymış hem de sanata

Annem dedi oğlum anlamadım ben
Vazgeç bu sevdadan bu kız fazla akıllı
Ah beim saf oğlum ah oğlum anlamadın mı

Beş şair bir abide
İki abide bir sultan
Beş sultan bir düşünür
İki düşünür ise bir mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir kilidi var
İşte sana anahtar

En sevdiği şair Mehmet Akif
Bir abide Fatih Sultan Mehmet
Hayranım dedi Sinan bir de Mevlana

Aşkın gözü kör olurmuş
Annem galiba haklı
Kafama fena takıldı bu kız çok akıllı

Beş şair bir abide
İki abide bir sultan
Beş sultan bir düşünür
İki düşünür ise bir mimar

Düşün taşın bütün gece
Benim kalbim bir bilmece
Kalbimin bir kilidi var
İşte sana anahtar

Beş Akif bir saat kulesi
İki kule bir Fatih
Beş fatih bir Mevlana
İki Mevlana bir Sinan"

- İlk sayılar şu üçlükte yer almaktadır.

"Baktım BİR cilt şair Mehmet Akif
İKİ büyük kitap Fatih Sultan Mehmet
ÜÇ kalın cilt Mevlana BİR de Mimar Sinan"

1+2+3+1 = "7"

- 4 kere tekrar eden şu dörtlükte 72 sayısı üzerinden "İkili Yedi" nümerolojisi oluşturmaktadır.

"BEŞ şair BİR abide
İKİ abide BİR sultan
BEŞ sultan BİR düşünür
İKİ düşünür ise BİR mimar"

5+1+2+1+5+1+2+1 = 18 .... 4x18 = "72"

Ayrıca yukarıdaki nakarata göre;

10 Şair = 1 Sultan
10 Sultan = 1 Mimar

olmaktadır. Bu denklemlerde de yine "11" nümerolojisi ortaya çıkmaktadır. 11 sayısı farklı boyuta geçiş portalının ( Yıldız Kapısı ) sembolü olup, şarkının ismi olan "Anahtar" kelimesi bu açıdan da dikkat çekmektedir.

Barış Manço'nun bir süre okült ezoterik cemiyet etkisinde kaldığı da eserlerinden ve kullandığı sembolizmden anlaşılmaktadır. Örneğin "Aynalı Kemer" isimli eseri ve bu eserin albüm görselindeki sembolizm ezoterik mesajlar içermektedir. "Aynalı Kemer" veya batı diliyle "Arched Mirror" esasen ezoterik bir mimari terimi olup, "Aynalı Kapı / Sulu Kapı / Gözlü Kapı" olma özelliği ile boyut portalını sembolize etmektedir.



"Ayna" kelimesinin kökü olan Arapça "Ayn" kelimesi "Göz / Su Pınarı" anlamına gelmektedir. "Star Gate / Yıldız Kapısı" olarak da anılan boyut portalı, ilüstrasyonlarda daima "su ile kaplı bir geçit / kapı" olarak resmedilmektedir. Okült ezoterizmde "Ayna" farklı boyuta / frekansa geçiş arayüzü / kapısı / portalı olarak bilinmektedir. Aşağıda bazı antik "Aynalı Kemer" örnekleri yer almaktadır.







Okültizmde, farklı boyuta geçiş veya farklı boyutla temas kapısı / portalı olarak kullanılan "Ayna", cinler ( üst boyuttaki süptil varlıklar ) ile temas amaçlı olarak satanik ritüellerde / şeytani celselerde kullanılmaktadır. "Aynalı Kemer" albümünün görselinde, Barış Manço'nun giysisindeki sembolizm öğeleri dikkat çekmektedir.





Zincirlerden oluşan üstteki takı esasen "Baykuş" sembolizmi içermektedir. "Baykuş", Bohemian Club olarak bilinen okült ezoterik cemiyetin sembolü olup, bu cemiyet tarafından "Molek / Melik" olarak anılmaktadır. "Baykuş" figürü "Şeytanın herşeyi gören gözü" kavramının sembollerinden biridir.








Baykuş şeklindeki "Bohemian Futbol Kulübü" logosu


Bohemian Club logosu



Bohemian Club cemiyetinin büyük baykuş heykeli önündeki ayininden

Aynalı Kemer isimli şarkıdaki şu sözler de ayrıca dikkat çekmektedir.

"Uzakta bir BAYKUŞ öttü.
Gül bahçemde diken bitti."

Baykuş formundaki zincirin hemen altında yer alan iki adet kafa da "cin kafasını" sembolize etmektedir. Aynalı kemerin aynalarının cin kafası olarak tasarlandığı görülmektedir. Aynanın cin kafası şeklinde olması, boyut portalından cinlerin gelmesinin tasviri niteliğindedir.



Aynalı Kemer'in cin kafası formundaki aynaları

Barış Manço'nun bir süre tarikat ve tasavvuf tesirinde kaldığı "Dört Kapı" isimli eserinden de anlaşılmaktadır. "Dört Kapı" kavramı tasavvufta, nefsin tekamülü için geçilmesi gereken dört aşamayı ( Şeriat, Tarikat, Hakikat, Marifet ) tanımlamaktadır. Ancak genel itibarıyla tarikatçılık ve tasavvuf anlayışı özünde maalesef, tekamül etme kisvesi altında "kula kulluk" yani "şirk" unsurunu barındıran bir olguya dönüşmüştür. Zira tarikat ve tasavvuf öğretisine göre bir insanın hidayete ererek Allah'ı algılayabilmesi yani ruhsal tekamüle erebilmesi ancak ve ancak kendisine bir mürşid edinmesi ve ona koşulsuz itaat etmesi yoluyla mümkün olabilmektedir. "Dört Kapı" eserindeki şu sözler de bu hususu vurgulamaktadır.

"Barış'ım uzaktan geldim.
Dört kapı önünde durdum.
Dört kapıdan geçemezsem,
Geldiğim gibi giderim."

"Bir de kalem tutmayı öğret,
Kırk yıl sana hizmet ederim.
Bana bir harf öğret yeter.
Kırk yıl sana hizmet ederim."

Ayrıca Barış Manço'nun "7'den 77'ye" isimli programı ve evinin önündeki arabasının "34 BM 777"kodlu plakası ilahi ezoterik nümerolojide önemli yeri olan 7 ve 21 ( 7+7+7 ) sayıları açısından dikkat çekmektedir. ( 7 sayısı döngü sonunun, 21 sayısı ise ruhun nümerik sembolleridir. )



Barış Manço "7'den 77'ye" isimli TV programı kapsamında 1988 yılında iki oğluyla birlikte Atatürk'ün Selanik'teki evini ziyaret etmiştir. Atatürk'ün evinin bulunduğu sokağın numarası "17 ..17"'dir. Nümerolojik olarak bu sayılar "8 ... 8" olmaktadır. Ziyaret yılının hem 1988 olması yani 88 içermesi hem de nümerolojik değerinin "8" sayısını ( 1+9+8+8 = 26 ... 2+6 = 8 ) vermesi dikkat çekmektedir. ( Aşağıdaki görüntünün zamanlama olarak videonun 2:22'lik anında ekrana yansıması da ayrıca ilginç bir başka senkron oluşturmaktadır. )



Ölüm yılı olan 1999'daki bir röportajında sanki ölümüne vurgu yaparcasına ÇOCUKLARA hitaben şöyle demektedir.

"Çocuklar BEN GİDİYORUM DİYE öyle ıspanak yememek, süt içmemek, arabanın önünde oturmak falan filan yok. Evet UZAKLARDAYIM AMA ama gözüm daima sizlerle özellikle gönlüm tabi ki sizlerle beraber olacak."

Manço'nun mezarının boyut portalı ( Aynalı Kemer, Star Gate ) formunda yapılmış olması da dikkat çekmektedir. Öndeki mermer kitapta 19 harften oluşan "Doğru bildiğini yaptı." cümlesi bulunmaktadır. Ve bu cümledeki harflerin alfabe sıra numaraları toplamı olan 254 sayısının nümerolojik değeri de halden hale geçişin, boyut portalinden geçişin sembolü olan sayısını vermektedir.



























7 yorum:

  1. Barış manço bir sır muhafazakârıydı.

    YanıtlaSil
  2. Barış Manço'nun bir süre tarikat ve tasavvuf tesirinde kaldığı "Dört Kapı" isimli eserinden de anlaşılmaktadır. "Dört Kapı" kavramı tasavvufta, nefsin tekamülü için geçilmesi gereken dört aşamayı ( Şeriat, Tarikat, Hakikat, Marifet ) tanımlamaktadır. Ancak tarikatçılık ve tasavvuf anlayışı özünde maalesef tekamül etme kisvesi altında "kula kulluk" yani "şirk" unsurunu barındırmaktadır. Zira tarikat ve tasavvuf öğretisine göre bir insanın hidayete ererek Allah'ı algılayabilmesi yani ruhsal tekamüle erebilmesi ancak ve ancak kendisine bir mürşid edinmesi ve ona koşulsuz itaat etmesi yoluyla mümkün olabilmektedir. "Dört Kapı" eserindeki şu sözler de bu hususu vurgulamaktadır.


    Yazıdaki bu kısım beni üzdü açıkçası..


    Peygamber asm ve evliyaullaha yani
    Peygamberin varislerine tabi olmak şirk unsuru barındırmaz. İnsanı kamil olma yolunda mürşide tabi olmak icab eder. Ha üveysi olursun Allah seni seçmiştir. Erdirir belki ona bir şey diyemem. Ancak, mürşidsiz yola çıkarsan şeytan da ilmiyle ayağını kaydırıverir. Cebrail olur mikail olur gelir sana vahyeder mehdiyim diye dolanırsın ortalarda sonra.. az biraz hadis ayet araştırmak lazım arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  3. Geldik 2023 yılına bismillah başladık deprem oldu Abd de ufo vakası yaşandı Hasretle 2023 ''7'' ekim ayını bekliyoruz

    YanıtlaSil
  4. Baykuş; Mason sembolüdür. Barış Masondur. Uzatmayın...

    YanıtlaSil
  5. Baris Manco Masonlari cesitli sarkilarda elestirmistir. Bknz., Barış Manço - Halil İbrahim Sofrası "Kula kulluk edenlerse ömür boyu taş döşeye"

    YanıtlaSil
  6. İnternette Barış Manço'nun sevgi tohumu ekmeye gelmiş görevli bir ruh olduğu minvalinde bir şey okumuştum. Öldüğünde 5 - 6 yaşındaydım. O yaşta bir çocuk olarak çok üzülmüştüm öldüğüne. Ruhumuz/yüksek benliğimiz/bilincimiz Barış Manço gibi yüksek ruh varlıklarını tanıdığı için mi kaybettiğimizde daha çok etkileniyoruz. Barış Manço inisiye olmuş ve baya ilerlemiş biriyidi. Cumhurbaşkanı olmak istediği için öldürüldüğünü iddia edenler olsa bile. Kadıköydeki şu an müze olan evinin yakınında all saint moda adlı kilise olması kendisinin melek gibi bir adam olması vs sizin bu değerli yazılarınızdaki gizem de ortaya koyuyor ki Barış Manço kesinlikle numeroloji, tasavvuf, kabala vs bu konularda bilgiliydi.

    YanıtlaSil