"Kibir" ve "Ben" duygusunun esaretinden henüz kurtulamamış olan insanların, diğer insanlara üstünlük kurabilmek ve onları tahakküm altına alabilmek arzusu ve hırsıyla makam ve ünvan arayışları her gün şahit olunan bir gerçektir.
Oysa ki Kur'an, insan ve diğer tüm varlıklar için en yüksek makamın "Yokluk", en yüksek ünvanın da "Hiçlik" olduğunu bildirmektedir. Zira, tekamül etme cehdi ve gayreti içinde olan varlıkların en büyük hedefleri "düalite" olgusundan kurtulup "üniteye" erişmek olmalıdır. Düalite, yaratılış ile başlamıştır. Yani yokluktan varlığa geçiş olmuştur. Öncesi ve sonrası olmayan, daimi mevcudiyeti söz konusu olan Allahü Teala, "yaratılış" nimetini varlıkların tekamül etmeleri için bahşetmiştir. Sonsuz bir süreç ve döngü olan tekamül yolculuğunun tahayyülü mümkün olmayan nihai durağının, döngüsel yaklaşım ile "Yokluk" olacağı ancak sezgisel olarak idrak edilebilmektedir. "Yokluk" kavramı Kur'an' da "Gayb" kelimesiyle temsil edilmekte ve Bakara suresinin 3. ayetinde "Yokluğa inanç" kavramı zikredilmektedir.
2/3 ELLEZİNE YU'MİNUNE BİL GAYBİ ve yukimunes salate ve min ma razaknahum yunfikun
( O GAYBA İNANANLAR, duaya kalkanlar ve o rızıklandırdıklarımızdan harcayanlar. )
İnsan suresinin aşağıdaki ayetinde, insanın döngü başında "Hatırlanacak bir şey dahi olmadığı" yani "Hiç" olduğu vurgulanmaktadır.
İNSAN 76/1 - Hel eta alel insani hıynün mined dehri LEM YEKUN ŞEY'EN MEZKURA
( İnsana uzun zamandan HATIRLANACAK BİR ŞEY OLMADIĞI zaman gelmedi mi? )
Meryem suresinin aşağıdaki ayetinde de yaratılış öncesinde insanın "Hiçlik" mertebesinde olduğu bildirilmektedir.
19/9 - Kale kezalik kale rabbüke hüve aleyye heyyinün ve kad halaktüke min kablü ve LEM TEKÜ ŞEY'A
( "İşte böyle." dedi. Rab’bin "O bana kolaydır. SEN HİÇBİR ŞEY DEĞİLKEN seni önceden yarattım." dedi. )
İnsanın yaratılışının Rab'bin "ruhundan üflemesiyle" gerçekleştiği hatırlandığında, insanın en yüksek makamının yaratılış öncesinde sadece ve sadece "Kelime" olduğu "Yokluk" makamı olduğu idrak edilebilmektedir.
32/9 - Sümme sevvahü ve NEFEHA FIHİ MİN RUHIHI ve ceale lekümüs sem'a vel ebsara vel efideh kalilen ma teşkürun
( Sonra onu düzenleyip şekillendirdi ve İÇİNE RUHUNDAN ÜFLEDİ. Size kulaklar, gözler ve gönüller oluşturdu. Ne az şükrediyorsunuz. )
Bakara suresinin 2/155 kodlu ayetinde insanların "Eksilmeler, Noksanlıklar" ile yani "Yokluklar" ile sınanacakları, bu durumun sabır gerektiren ancak müjde niteliğinde bir durum olduğu yani tekamül kapısını açtığı bildirilmektedir. Ayetin numarasının ( 155 ) nümerolojik değerinin "11" ( 1+5+5 = 11 ) olması da dikkat çekmektedir. ( 11 sayısı farklı boyuta geçiş portalının / kapısının nümerolojik sembolüdür. )
2/155 - Ve le neblüvenneküm bi şey'in minel havfi vel cuı ve NAKSIN minel emvali vel enfüsi ves semerat ve beşşiris sabirın
( Ve kesinlikle sizi, korkudan, açlıktan, malların, nefislerin ve meyvelerin, ürünlerin NOKSANLIĞINDAN gibi şeylerle sınayacağız. Sabredenleri müjdele. )
İncil'de "İnsanoğlu" olarak anılan Mesih İsa'nın "Kelime" ve "Ruh" olduğunu bildiren 4/71 kodlu ayet te bu bağlamda önem arzetmektedir.
4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve KELİMETÜH elkaha ila meryeme ve RUHUN minhü fe aminu billahi ve rusülih ve la tekulu selaseh intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla
( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu KELİMESİ ve O’ndan RUHTUR. O halde, Allah’a ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )
No comments:
Post a Comment