Çeviri

Saturday, February 24, 2024

Şifanın tanımı ve Titreşim Tıbbı

Bir insanın ilahi kozmik sistemde gerçek anlamda "şifa bulması" onun sadece fizyolojik ( maddi ) hastalıklarının giderilmesi anlamına gelmemektedir. Zira maddi ve dünyevi algı ile tanımlanan "bedeni yaşam" zaten sonlanacaktır. Dolayısıyla şifanın maddi ve süresi sınırlı bir halden geçiş olmadığı, sonsuz bir ruhsal halden hale geçiş ( dönüşüm, değişim ) olduğu aşikârdır.

Şifa esasen "Ruh" ile yani bilgiyle, bilinçle, kelimeyle, frekansla ile ilgili bir olgudur. Düşük frekansların hastalık, yüksek frekansların şifa olduğu bilinmektedir. Kur'an'da ruhun dünyevi ve maddi temsilinin "Kalp" ve "Sadr" ( Göğüs ) kelimeleri olduğu görülmektedir. Şifanın ön koşulu ise hastalığın teşhisi yani "kalpte / göğüste olanın tespitidir.

64/4 Ya'lemu ma fis semavati vel ardi ve ya'lemu ma tusirrune ve ma tu'linune VALLAHU ALİMUN Bİ ZATİS SUDUR

( Göklerde ve yerde ne varsa bilir. Ne gizlerseniz ve ne açıklarsanız bilir. ALLAH GÖĞÜSLERİN ÖZÜNÜ BİLENDİR. )

Tevbe suresinin aşağıdaki ayet ikilisinde şifanın tanımı "Kalbe ( Ruha ) verilen şifa" yani "ruhun "Hayz"dan ( kinden ve öfkeden ) arınması" olarak yapılmaktadır. 

9/14 Katiluhum yuazzibhumullahu bi eydikum ve yuhzihim ve yensurkum aleyhim ve YEŞFİ SUDURA kavmin mu'minin

( Onlarla savaşın ki Allah, sizin ellerinizle onlara azap versin ve onları rezil etsin ve onlara karşı size yardım etsin. İnananlar kavminin GÖĞSÜNE ŞİFA VERSİN. )

9/15 Ve YUZHİB ĞAYZA KULUBİHİM ve yetubullahu ala men yeşa' vallahu alimun hakim

( Ve KALPLERİNİN KİNİNİ, ÖFKESİNİ GİDERSİN. Allah dilediği kimseye tevbe eyler. Allah bilendir hakimdir. )

Kin ve öfke, "kalbe yerleşen kibir hastalığının" en önde gelen belirtileridir.

2/10 Fİ KULUBİHİM MERADUN fe zadehumullahu merada ve lehum azabun elimun bima kanu yekzibun

( KALPLERİNDE HASTALIK VARDIR. Böylece Allah onlara hastalığı artırır ve yalanlamış olduklarından dolayı elim azap onlaradır. )

Yunus ve İsra surelerinin aşağıdaki ayetlerinde Kur'an'ın ruh için yegane şifa kaynağı olduğu bildirilmektedir.

10/57 Ya eyyuhen nasu kad caetkum mev'izatun min rabbikum ve ŞİFAUN Lİ MA FİS SUDURİ ve huden ve rahmetun lil mu'minin

( Ey insanlar size Rab’binizden öğüt ve o GÖĞÜSLERİN İÇİNDEKİ İÇİN ŞİFA, yönlendirme ve inananlar için rahmet geldi. )

17/82 Ve nunezzilu MİNEL KUR'ANİ MA HUVE ŞİFAUN ve rahmetun lil mu'minine ve la yeziduz zalimine illa hasara

( Ve KUR'AN'DAN inananlar için ŞİFA ve rahmet OLANLARI indiririz. Zalimlere hasar haricindekini artırmayız. )

Tevrat'ın aşağıdaki ayetlerinde de Rab'bin "kelimeleri" olan ayetlerin şifa kaynağı olduğu bildirilmektedir.

19-Psalms-30-2 O Ya RAB Tanrım, Sana yakardım, BANA ŞİFA VERDİN. 

19-Psalms-30-3 O Ya RAB, RUHUMU ÖLÜLER DİYARINDAN ÇIKARDIN, YAŞAM VERDİN BANA, beni çukuruna düşürmedin. 

20-Proverbs-12-18 Kılıcın deliciliği gibi konuşan vardır; ama BİLGENİN DİLİ / KELİMESİ İSE ŞİFA VERİR. 

20-Proverbs-16-24 HOŞ KELİMELER petek balı gibidir, RUHA TATLI ve KEMİKLERE SAĞLIKTIR / ŞİFADIR*. 

* Yukarıdaki son ayette, ses frekansı olarak telaffuz edilen "kelimelerin" madde beden üzerindeki şifa tesirine dikkat çekilmekte ve "Kemik sağlığından" bahsedilmektedir. 

https://www.cochrane.org/CD008579/MUSKINJ_ultrasound-and-shockwave-treatment-recently-broken-bones-adults#:~:text=Sound%20waves%20may%20help%20broken,minutes%20on%20a%20daily%20basis.

Ses frekansları vasıtasıyla fizyolojik hastalıkların tedavisine "Vibrational Medicine" ( Titreşim Tıbbı ) adı verilmektedir.

https://biyofrekans.org/2019/09/05/titresim-tibbi-ne-demek/



No comments:

Post a Comment