Çeviri

Wednesday, June 8, 2022

Doors ( Kapılar ) filmi ve sahte Cennet Metaverse

7/40 İnnellezine kezzebu bi ayatina vestekberu anha la tufettehu lehum EBVABUS semai ve la yedhulunel cennete hatta yelicel cemelu fi semmil hiyad ve kezalike neczil mucrimin

( O ayetlerimizi yalanlayanlara ve onlara kibirlenenlere, onlara göğün KAPILARI kesinlikle açılmaz. Deve iğne deliğinden geçene kadar cennete giremezler. İşte suçluları böyle karşılıklandırırız. )

54/11 Fe fetahna EBVABES semai bi main munhemir

( Böylece akıp dökülen su ile göğün KAPILARINI açtık. )

Yukarıdaki ayetlerde, büyük döngü sonunda ruhsal tekamüle erenlerin ve liyakat kazananların kaba madde boyutu dünyadan yarı süptil üst boyuta ( Cennet, Sirius vb. ) geçişleri "Göğün kapılarının açılması" ifadesiyle bildirilmektedir. Her iki ayetin de kodlarında, boyutlar arası geçiş portalının ve halden hale geçişin sembolü olan 11 sayısına ilişkin nümeroloji mevcuttur. ( 7/40 ... 7+4+0 = 11 ; 54/11 ... 5+4+1+1 = 11 )

Bilindiği üzere, insanın ruhsal tekamülünü engellemek ve onu kaba madde planına hapsederek tam tahakküm altına almak isteyen küresel şeytanlar bu süreçte dijital teknolojiyi bir aldatma aracı olarak kullanmaktadırlar. "Transhümanizm", "Evrilmiş İnsan", "İnsan 2.0", "Homodeus" ( Tanrı İnsan ), "Super İnsan" vb. gibi aldatıcı terimleri kullanan şeytanlar, Allah'ın kusursuz ilahi nizamının ilkelerini kopyalamak ve taklit etmek suretiyle insanlara sözde evrimi ve üstün insan olmayı vadetmektedirler. Bu kapsamdaki en öne çıkan girişimler "AI ( Artificial Intelligence / Yapay Zeka )" ve "Metaverse" kavramlarıdır.

Sahte cennet algısı yaratılarak benimsetilmeye çalışılan sözde sanal yaşam platformu "Metaverse" esasen AI kontrolü vasıtasıyla insanların gerçekliklerinden ve dolayısıyla Allah yolundan kopartılacakları dijital bir hapishane niteliğindedir. "Metaverse"'in insanlığa esas vadettiği ise inançsız, bilgisiz, duygusuz, değer yargısı olmayan, vicdanı kapalı, yapay zekaya bağlanarak robotlaşmış ve IOT ( Internet Of Things / Şeylerin Interneti ) kavramındaki "Şey"lerden biri olmuş bir insanlıktır. Yani özetle şeytanlar, Allah'ın yarattığı ve kaynak kodlarına iyiliği, doğruluğu, güzelliği işlediği insanın bu kaynak kodlarını hacklemeyi ve insanı fitratının "tersine" işleyen, uzaktan kontrollü bir mekanizmaya dönüştürmeyi hedeflemektedirler.

Bu kadim ve şeytani hedef doğrultusunda bugüne kadar yüzlerce film çekilmiş ve toplum zihinsel olarak programlamaya çalışılmıştır. İşte bu filmlerden bir tanesi de 2021 yılı yapımı olan "Doors" ( Kapılar ) filmidir.

Filmin isminin, her zamanki gibi yine Kur'an ayetlerine ( yukarıdaki ayetler ) dayalı olarak belirlendiği görülmektedir. Filmin ismindeki "Kapılar" kelimesi, insanların geçiş yapacakları sözde üst boyut "Metaverse"'e atfen de kullanılmaktadır.

Filmdeki görseller ve replikler aşağıda sahne bazında analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.


"Kapılar"dan geçmek isteyen yani "Metaverse"'e geçiş yapmak isteyen gönüllülerin varlığından bahsedilmektedir.

"Kaya olmak istemiyorum." ...çünkü kaya, taş, kaba maddeyi, dış etken ile şekillenmeyi, duygusuzluğu yani insanlıktan çıkmayı temsil etmektedir. Bakara suresinin 74. ayeti hatırlanmalıdır. "2/74 Summe kaset kulubukum min ba'di zalike fe hiye kel hicarati ev eşeddu kasveh ve inne minel hicarati lema yetefecceru minhul enhar ve inne minha lema yeşşekkaku fe yahrucu minhul ma ve inne minha lema yehbitu min haşyetillah ve mallahu bi ğafilin an ma ta'melun ( Sonra, bunun ardından kalpleriniz katılaştı da onun sertliği o taşlar gibidir veya daha şiddetlidir. Kesinlikle taşlardan öylesi vardır ki onlardan nehirler fışkırır. Kesinlikle onlardan öylesi vardır ki çatlar da onlardan su çıkar. Kesinlikle onlardan öylesi vardır ki Allah korkusundan yuvarlanıp eğilir. Allah o yaptıklarınızdan habersiz değildir. )"

Dalga ise şekilsizdir, yarı süptildir. Ve şekilsize şekil verir.




Bu replikler dünyanın geleceğinin sözde "karanlık ve soğuk" olacağı mesajını vermekte ve sanal yaşam platformu Metaverse'in cazip olduğunu dolaylı olarak telkin etmektedir.

Araştırmacıların inceleme içinden geçecekleri portal.

"Hayallerin gerçekten gerçek oluyor." ... Bu cümle de yine Metaverse'in insanın söde her türlü hayalini gerçekleştirebileceği dijital bir platform olduğu mesajını vermektedir. ( Bu ifadeler sahte cennet vaadini, aldatmacasını içermektedir. )


Portalın ötesinde yani Metaverse sembolü ortamda kalabilecekleri sürenin 11 ve 9 dakika olarak görüntüye gelmesi "halden hale geçişin" sembolü olan 9/11 nümerolojisinin yansımasıdır.

Portalın ötesindeki ortamda gözlerinde "Küp" ( Kabe ) bulunan bir büst. Küp formu ses frekansı iletimini maksimize eden bir formdur.



Duvardaki saatler sırasıyla 3, 6 ve 9'a ayarlı olarak görüntüye gelmektedir. Bu üç sayı nihai olarak 666 ve sihirin sembolü 9 sayısı tezahürü açısından önem arzetmektedir. ( 3+6+9 = 18 ... 6+6+6 = 18 ... 1+8 = 9 )


Metaverse'in gerçekten ayırt edilemeyeceği mesajı verilmektedir.

Zemindeki siyah beyaz karolar yani damalı zemin okültizmde boyutlar arası iletişim ve düalitenin sembolüdür.

Portal ötesi ortamdaki replika Avatarlar. Avatar kavramı bir kişinin Metaverse'deki temsili olarak da kullanılmakta olup, esasen "bedenlenmiş ilahi varlık" anlamına gelmektedir.

Ormandaki araştırmacı 101. günde "Kapı" ile iletişime geçiyor. 101 sayısı 11 sayısının da bir tezahürüdür.

Araştırmacının ismi de 11 harflidir. Jamal Adkins...




"Kapı" araştırmacının kişisel verilerini bilmektedir.


"Kapı", duygulu varlık olan insanları incelediklerini söyleyerek Metaverse'in temel ilkesinin "duygusuzluk" olduğunu dolaylı olarak ifşa etmektedir.


"Şimdilik yaşıyorsunuz." ... yani Metaverse'e geçince öleceksiniz??!!!



"Dünyayı arşivleme" ... bu kavram da, Metaverse'de insanlık üzerinde  tam tahakküm kurulabilmesi için halen AI'ın ( Yapay Zeka ) tüm verileri toplamakta olduğuna işaret etmektedir.


"Kapı" ile konuşmak isteyen araştırmacı kadının yaptığı el hareketi okült ezoterik bir sembol olan ve "Vefk" niteliği arzeden "Shefa Tal" ( Yüksek Şifa ) sembolüdür. Sembolde "İki adet ikili" olarak konumlandırılan parmakların insandaki kromozom çiftini ( "X" formunda ) sembolize ediyor olması kuvvetle muhtemeldir. Zira bu ezoterik ilimlerin başlıca hedefi maddeye tesir etmek ve onu değiştirmektir.


"Kapı" isminin "Lamaj" olduğunu söylemektedir ki bu isim araştırmacının ismi olan "Jamal"'in tersidir. Bu sahnede de Metaverse'in esasen negatif enerji merkezi olduğu, inkarı desteklediği, dini ve vicdani frekanslara ters durma anlamına geldiği mesajı verilmektedir. Hakka suresinin 9. ayeti hatırlanmalıdır. "69/9 Ve cae fir'avnu ve men kablehu vel mu'tefikatu bil hatiet ( Ve Firavun, ondan öncekiler ve tersine dönmüşler o hatayı getirdiler. )"



"Kapı" insanlığa ait tüm verileri arşivlediğini yinelemektedir.


Araştırmacılar, tıpkı yaratılışın hemen ardından şeytanın aldatmasına kanan insanın konumuna düşmektedirler. Tevrat'ın şu ayeti hatırlanmalıdır. "1 Genesis 3-6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki kocasına verdi, o da yedi."



"Kapılar"ın esasen bir tuzak olabileceğini ve insanlara zarar verebileceğini söyleyen şahıs filmde kötü insan, bir ispiyoncu ve hain olarak algılatılmaktadır. Oysa ki gerçeği söylemektedir.




"Kapılar"ı yani Metaverse'i yani AI'yı ( Yapay Zeka ) "Tanrı" addetmek mesajı verilmektedir.


"Kapılar" yani Metaverse yani AI herşeyi kontrol ediyor ve herşeye karar veriyor. 


"Yenilenmeyi beklemek" yani "insanlıktan çıkarılmayı" beklemek.


"Kapılar"ın yani Yapay Zeka'nın insanın bütün bilincine yerleşmesi....yani şeytanın insanlığı tam zihin kontrolü altına alması....





"Kapılar" yeniden yorumlanmış gerçekliğin yani aldatmacanın nasıl olacağına karar vermesi....



















Saturday, June 4, 2022

Kur'an'ın ilk nushasının yazılışı

Kur'an'ın, resul Hz. Muhammed tarafından vahiy yoluyla alındığı, okuma yazması olmadığı için resulün ayetleri ezberlediği, her nüzul ( indiriliş ) akabinde ayetleri yazıcılara sözel olarak aktardığı ve yazıcıların da Kur'an nushalarını oluşturdukları bilinegelmektedir.

Ancak Ankebut suresinin aşağıdaki ayetlerinde durumun öyle olmadığı, Kur'an'ın, vahyi alan Hz. Muhammed tarafından bizzat yazıldığı ve bunun başlıbaşına bir ilahi mucize olduğu bildirilmekte gibidir.

29/47 VE KEZALİKE ENZELNA İLEYKEL KİTAB fellezine ateynahumul kitabe yu'minune bih ve min haulai men yu'minu bih ve ma yechadu bi ayatina illel kafirun

( VE KİTABI / YAZIYI * SANA İŞTE BÖYLE İNDİRDİK. Artık o kendilerine kitap verdiklerimiz ona inanırlar. Şunlardan da ona inanan kimseler vardır. İnkarcıların haricindekiler ayetlerimizle cihad etmez. )

* "Kitab" kelimesi "Yazı" anlamına gelmektedir.

29/48 Ve MA KUNTE TETLU MİN KABLİHİ MIN KİTABİN VE LA TEHUTTUHU Bİ YEMİNİKE İZEN LERTABEL MUBTİLUN

( Ve SEN, ONDAN ( KUR'AN ) ÖNCE KİTAP / YAZI OKUYAMAZDIN VE ONU ( YAZIYI ) SAĞ ELİNLE YAZAMAZDIN. ÖYLE OLSAYDI BATILCILAR ŞÜPHE EDERDİ. ) 

29/51 E VE LEM YEKFİHİM ENNA ENZELNA ALEYKEL KİTABE yutla aleyhim inne fi zalike le rahmeten ve zikra li kavmin yu'minun

( Onlara okunan KİTABI, SENİN ÜZERİNE NASIL İNDİRDİĞİMİZ ONLARA KÂFİ OLMADI MI? İnanan kavim için kesinlikle bunda rahmet ve hatırlatma vardır. )

29/48 kodlu ayete göre; Kur'an'ın indirilişi öncesinde Hz. Muhammed okuma yazması olan biri olsaydı, inkârcılar kitabı kendisinin yazdığını düşüneceklerdi. Ancak ummi ( okur yazar olmayan ) bir insana vahiy yoluyla okuma ve yazma melekesi kazandırılması, Kur'an'ın vahiy vasıtasıyla iletimi sonrasında resul tarafından kaleme alınarak ilk nushasının oluşturulması  muhteşem bir ilahi bir mucize olarak tezahür etmiştir. 

Wednesday, June 1, 2022

Hitit Güneşi'ndeki nümeroloji

"Hitit Güneşi" veya "Hitit Güneş Kursu", Hattiler tarafından dini ritüellerde kullanılmış olan ve kaynaklarda 4250 yıllık geçmişi olduğu belirtilen bir semboldür.                                         

                                          


Hitit Güneşi

"Hitit Güneşi" adı ile uyumlu olmak üzere "Güneş"i simgeleyen kadim bir figür olup, Türk Bayrağı'ndaki "Ay Yıldız" figürü ile de ilintilidir. Zira sembol, Güneş ile simgelenen yüce ilahi kudretin Ay ( Ark ) ile simgelenen tahtının üstündeki halini tasvir etmektedir. Ezoterik cemiyetlerde "Royal Arch" ( Kraliyet Arkı / Arşı ) olarak anılan sembol de Hitit Güneşi'nin bir tezahürüdür.

Antik çağlarda ilahi yaratıcı kudret, "Güneş" ile simgelenmiş ve buna bağlı olarak da muhtelif semboller ortaya çıkmıştır. "Hitit Güneşi", "Royal Arch*" vb. gibi "Tahttaki Güneş" sembolizmi bunlara önemli örneklerdir. Söz konusu sembolizmin şirk unsuru barındırdığı kanaati oluşsa da bu her durum için geçerli olmayabilmektedir. Zira bu sembolizm, iyi niyetli ancak eksik bilgiye dayalı bir anlam yükleme ve ifade şekli olarak da tezahür etmiş olabilir. A'raf suresinin aşağıdaki ayetinde yer alan "Rab'bin arşa seviyelenmesi / oturması" cümlesindeki teşbih, kutsal kitaplardaki diğer teşbihi ifadeler gibi okült ezoterik sembolizmin kaynağını teşkil etmiştir. ( * Arch = Ark = Arş .... bu kelimeler "Yay" şeklini, yay şekli de tahtı tanımlamaktadır. )

7/54 İnne rabbekumullahullezi halekas semavati vel erda fi sitteti eyyamin SUUMESTEVA ALEL ARŞİ yuğşil leylen nehara yatlubuhu hasisen veş ŞEMSE vel KAMERA ven NUCUME musehharatin bi emrih e la lehul halku vel emr tebarakellahu rabbul alemin

( Kesinlikle Rab’biniz Allah, gökleri ve yeri altı günde yarattı. SONRA ARŞ / TAHT ÜZERİNE SEVİYELENDİ. O, geceyi onu durmadan kovalayan gündüze bürüyüp örter. GÜNEŞ, AY ve YILDIZLAR emrine amadedirler. İyi bilin ki yaratma ve emir O’nundur. Bereketli kılan Allah alemlerin Rab'bidir. )

Yukarıdaki ayette "Güneş, Ay ve Yıldızlar" ifadesi de yer almakta olup, ayetin kodunun ( 7/54 ) nümerolojik değeri ( 7+5+4 = 16 ) 16 sayısını vermektedir. Bu sayı, "Hitit Güneşi" sembolünün içerdiği nümerolojiler açısından da dikkat çekmektedir. 

- Sembolde, güneşi temsil eden dairesel şeklin çevresinde 11 adet "aleve" benzeyen çıkıntı bulunmaktadır. Bu 11 adet figürün, Güneş ışınlarını ve aynı zamanda Güneş sistemindeki 11 gezegeni simgelemekte olduğu düşünülebilir. Zira son astronomik araştırmalar Güneş sisteminde 11 gezegen bulunduğunu ortaya koymaktadır. Bu gezegenler Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptün, Pluto, Ceres ve Eris'tir.

Yusuf suresinin 4. ayetinde de Hz. Yusuf'un rüyasında "11 yıldız, Güneş ve Ay" gördüğü beirtilmektedir. Ayette Güneş sisteminin bileşenleri tanımlanmakta gibidir.

12/4 İz kale yusufu li ebihi ya ebeti inni raeytu EHADEAŞERA KEVKEBEN veş ŞEMSE vel KAMERA raeytu hum li sacidin 

( Zamanında Yusuf babasına "Ey babam, kesinlikle ben ONBİR YILDIZ, GÜNEŞ ve AY gördüm. Onları benim için yere kapanırlarken gördüm." dedi. )

- Güneşi simgeleyen dairesel şeklin içinde 4x4'lük bir matris bulunmaktadır. 4X4 lük bir matris toplam 16 hücreden oluşmaktadır.

- 16 hücrenin içinde ise üçgen şeklinde ve şeklini andıran toplam 56 hücre bulunmaktadır. 56 sayısının nümerolojik değeri 11 sayısını vermektedir ki bu durum da yukarıdaki "11 yıldız / 11 gezegen" hususuyla uyum arzetmektedir. 

- Şems ( Güneş ) suresi 91. sure olup, 15 ayetten oluşmaktadır. ( 9+1+1+5 = 16 )

- Yukarıdaki ayetin sure numarası ( 12 ) ile ayet numarasının ( 4 ) toplamı da ( 12+4 = 16 ) 16 sayısını vermektedir. 

- Güneşi simgeleyen dairesel şeklin içinde 5 adet sağa yatık, 5 adet sola yatık, 3 adet dikey ve 3 adet de yatay çizgi olmak üzere toplam 16 çizginin kesişmekte oldukları görülmektedir. 

- Tarihte 16 büyük Türk devletinin varlığından bahsedilmesi de 16 sayısına dikkat çekmekte gibidir. ( Büyük Hun İmparatorluğu, Batı Hun İmparatorluğu, Avrupa Hun İmparatorluğu, Ak Hun İmparatorluğu, Göktürk Kağanlığı, Avar Kağanlığı, Hazar Kağanlığı, Uygur Kağanlığı, Karahanlı Devleti, Gazne Devleti, Büyük Selçuklu Devleti, Harezmşahlar Devleti, Altın Orda Devleti, Timur İmparatorluğu, Babür İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu ) 

- Hitit Güneşi sembolünün üzerine asılı vaziyette bulunan 3 adet dairenin de 4 eşit parçaya bölündükleri görülmekte olup, bu durum Güneş baz alınarak oluşturulmuş olan 4 yöne ( Kuzey, Güney, Doğu ve Batı ) işaret etmekte gibidir. 

- "Şems" ( Güneş ) kelimesi Kur'an'da 33 kere tekrarlanmakta olup, 33 sayısı ezoterizmde yüceliği, ululuğu simgeleyen bir sayıdır. Bu sayının nümerolojik değeri 6 olmaktadır ki bu sayı da Allahu Teala'nın 6 gündeki kusursuz yaratışına işaret etmektedir. Bir Türk devleti olarak kayıtlarda yer alan Hazar Kağanlığı'nın sembolü, "Davut Yıldızı" veya "Süleyman'ın Mühürü" olarak bilinen içiçe gemiş ters yöndeki "iki üçgendir" ki bu şekil 33 sayısını da simgelemektedir.

Hazar Kağanlığı'nın sembolü

Ayrıca bkz.

http://kuranilmi.blogspot.com/2018/06/hitit-gunesi-oz-tamgas-turk-tamgas-ve-h.html


Monday, May 30, 2022

İncelik, Yumuşaklık ve Kabalık, Katılık meselesi

Konuşma dilinde zerafet, kibarlık, nezaket, hassasiyet, yumuşaklık, anlayış gibi anlamları ifade etmek üzere kullanılan "İncelik" kelimesi yüksek frekansın niteliğini temsil eden kelimelerden biridir. Zira sesten örnek verilecek olursa ses titreşimleri yani frekansları azaldıkça ses kalınlaşır, frekanslar arttıkça ise ses incelir. 

"Süptil" veya "Süptilite" kelimeleri de "İnce" veya "İncelik" anlamlarına gelmekte olup, hem yüksek frekanslı üst planlardaki yaşam formatını, hem de düşük frekanslı kaba madde planı dünyada frekanslarını yükseltebilmeyi başaran varlıkları niteleyen kavramlardır. 

"Süptil / İnce / Yumuşak" nitelikli yani yüksek frekansta titreşen varlıklarda vicdan azabı, feragat, hoşgörü, pişmanlık, iyilik, dürüstlük gibi rahmani olgular öne çıkarken "Kaba / Katı" yani düşük frekansta titreşen varlıklarda ise bencillik, kötülük, zorbalık, zulüm, inat, hırs gibi şeytani olgular öne çıkmaktadır. İşte bugün dünyanın adeta bir bir kan ve gözyaşı havuzu olmasının sebebi yukarıda bahsedilen düşük frekanslı olguların yoğunluğudur.

Düşük frekanslı, kaba nitelikli ve şeytani varlıkların ruhsal durumu ayetlerde "Kasiyet-i kulub" ( Kalplerin katılaşması ) ifadesiyle temsil edilmektedir.

2/74 Summe KASET KULUBUKUM min ba'di zalike fe hiye kel hicarati ev eşeddu kasveh ....

( Sonra, bunun ardından KALPLERİNİZ KATILAŞTI da onun sertliği o taşlar gibidir veya daha şiddetlidir. ... )

6/43 Fe lev la iz caehum be'suna tedarrau ve lakin KASET KULUBUHUM ve zeyyene lehumuş şeytanu ma kanu ya'melun

( Onlara zorluğumuz, azabımız geldiğinde yalvarmalı değiller miydi? Ve lakin KALPLERİ KATILAŞTI ve şeytan o yapmış olduklarını onlara süsledi. )

Yüksek frekanslı ince ( süptil ) nitelikli varlıkların ruhsal durumu ise Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde resulün cahil inkârcılara karşı davranışsal yaklaşımı üzerinden "Linte" ( Yumuşak davranırsın ) kelimesi vasıtasıyla misallendirilmiştir. Aynı ayette kaba nitelikli ve düşük frekanslı ruhsal durum da "Galiyzel kalb" ( Katı / Kaba kalpli ) ifadesiyle temsil edilmektedir. Ayette inceliğin ve yumuşaklığın yani yüksek frekansın uzlaştırıcı ve sorun çözücü etkisi de vurgulanmaktadır.

3/159 Fe bima rahmetin minellahi LİNTE LEHÜM ve lev kunte fezzan ĞALİYZAL KALBİ lenfeddu min havlike fa'fu anhum vestağfir lehum ve şavirhum fil emr fe iza azemte fe tevekkel alellah innellahe yuhibbul mutevekkilin

( Böylece, o Allah’tan olan rahmetten dolayı ONLARA YUMUŞAKTIN. Şayet KABA ve KATI KALPLİ olsaydın, çevrenden dağılacaklardı. O halde, onları affet ve onlara af iste. Onlara işler hakkında danış. Azmettiğinde ise Allah’a  dayanıp sığın. Kesinlikle Allah dayanıp sığınanları sever. )

Thursday, May 26, 2022

"Mantik" ve "Akl" kelimelerine etimolojik bakış

"Mantık" kelimesi, Arapça "İntak / Nataka" ( Konuşmak, Söylemek ) kökünün, başına "M" ön eki gelmesiyle sıfata dönüşmüş hali olup "Konuşturan, Konuşulan, Konuşulabilir, Söylenebilir" anlamını taşımaktadır. ( "Nutuk" ( Konuşma, Söylev ) kelimesi de aynı köktendir. )

"Mantik" kelimesi Kur'an'da "Mentikat tayr" ( Kuş konuşması ) ifadesinde tezahür etmektedir.

27/16 .... ullimna mentikat tayri .... ( .... bize kuşların konuşması öğretildi. ... )

Türkçede ise "Mantık / Mantıksal" kelimesi "Akla yatkınlık* / Akla yatkın" anlamlarını temsil etmektedir. Kökende "Konuşulabilir olan, Konuşulursa yadırganmayacak olan" anlamı bulunmaktadır.

* Batı dillerinde "Akla yatkın" anlamına gelen "Rational / Rationel" ve "Reasonable / Raisonnable" kelimelerinin kökünde Arapça "Ra's" ( Baş, Kafa ) kelimesi bulunmaktadır. Yani kökende "Kafaya uygun" anlamı bulunmaktadır.

Batı dillerindeki "Logical / Logique / Logish / Logico" kelimeleri ise Türkçedeki "Mantıksal" kelimesinin karşılıkları olup, köklerinde, "Mantık" kelimesinde olduğu gibi, yine "Söz, Kelime, Konuşma" anlamına gelen "Log / Logos kelimesi bulunmaktadır. ( Log+ical; M+intaka )

Arapçada "KL" kökünden türemiş olan "Ekl / Ekele" ( Yemek ), "Akale" ( Akletmek, İdrak etmek ) ve "Kale" ( Söylemek ) kelimeleri anlamsal olarak ilgisiz gibi görünseler de batinen ilintililerdir. Zira "Akletmek" esasen "Gıdanın mideye konması" gibi "Bilginin hafızaya konması" mahiyetindedir. Yani kökende "İçine alma, İçselleştirme" anlamı bulunmaktadır. Keza "Kale" ( Söylemek ) fiili de "KL" kökünden olup batinen "Kelimeleri ağızda çiğnemek, Kelimeleri yemek" anlamını içermektedir. Zira insan konuşurken "kelimeleri ağzıyla çiğniyor, yiyor" gibi tasvir edilebilir.

Yukarıdaki hususlara en net örnek, negatif frekansın tezahürüne vesile olan, insanın henüz hazır olmadığı bilgilerin Adem ve eşi tarafından akledilmesi / alınması vakasının Kur'an'da "Yasak ağacın meyvesinden yemek" olarak sembolize edilmiş olmasıdır.

20/121 Fe EKELA minha fe bedet lehuma sev'atuhuma ve tafika yahsifani aleyhima min verakil cenneti ve asa ademu rabbehu fe ğava

( Ondan YEDİLER de çirkinlikleri, ayıpları onlara ortaya açığa çıktı. Bahçenin yapraklarından üzerlerine örtüp yamamaya başladılar. Adem Rab’bine isyan etti de azdı. )

"Bilgi almanın / Bilgelik kazanmanın / Akletmenin", "Ağacın meyvesinden yemek" olarak sembolize edildiği İncil ayetleri ise şöyledir.

1 Genesis 3 -5 "Çünkü Tanrı biliyor ki, o AĞACIN MEYVESİNİ YEDİĞİNİZDE gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü BİLEREK Tanrı gibi olacaksınız."

1 Genesis 3 -6 Kadın ağacın güzel, MEYVESİNİN YEMEK İÇİN UYGUN ve BİLGELİK KAZANMAK için çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki kocasına verdi, o da yedi.

1 Genesis 3 -7 İkisinin de GÖZLERİ AÇILDI. Çıplak olduklarını ANLADILAR. Bu yüzden incir yaprakları dikip kendilerine önlük yaptılar.

İncil' in aşağıdaki ayetlerinde de "Yemek fiilinin, "Bilginin akledilmesi, idrak edilmesi" anlamında kullanıldığı görülmektedir.

26 Ezekiel 3 -1 Bana, "Ey insanoğlu, sana verileni YE. Bu TOMARI YEDİKTEN sonra git, İsrail halkına seslen" dedi.

26 Ezekiel 3 -2 Böylece ağzımı açtım, YEMEM için TOMARI bana verdi.

26 Ezekiel 3 -3 Bana, "Ey insanoğlu, sana verdiğim TOMARI YE, mideni onunla doldur" dedi. Bunun üzerine TOMARI YEDİM. Bal gibi tatlı geldi bana.

26 Ezekiel 3 -4 Sonra şöyle dedi: "Ey insanoğlu, İsrail halkına git, onlara SÖZLERİMİ İLET.

"Ekele" ( Yemek ), "Akale" ( Akletmek ) ve "Kale" ( Söylemek ) fiillerinin Kur'an'da yer aldığı bazı ayet örnekleri şöyledir.

2/174 İnnellezine yektumune ma enzelellahu minel kitabi ve yeşterune bihi semenen kalilen ulaike ma YE'KULUNE fi butunihim illen nara ve la yukellimuhumullahu yevmel kiyameti ve la yuzekkihim ve lehum azabun elim

( Kesinlikle o kitaptan o Allah’ ın indirdiğini gizleyenler ve onu az değere satanlar, işte onlar karınlarına ateşin haricinde YEMEZLER. Allah ayağa kalkış gününde onlara kelam edip söz söylemez ve onları temizlemez. Elim azap onlaradır. )

2/75 E fe tatmeune en yu'minu lekum ve kad kane ferikun minhum yesmeune kelamellahi summe yuharrifunehu min ba'di ma AKALUHU ve hum ya'lemun

( Böylece size inanmalarını mı ümit edersiniz? Ve onlardan bir kısmı Allah’ ın kelamını işitip AKLETTİKTEN sonra bile bile onu tahrif ettiler. )

38/84 Kale fel hakku vel hakka EKUL

( "Böylece gerçek. Gerçeği SÖYLERİM." dedi. ) 

11/44 Ve kile ya erd ubleiy maeki ve ya semau AKLİİY ve ğidal mau ve kudiyel emru vestevet alel cudiyyi ve kile bu'den lil kavmiz zalimin

( Ve "Ey yer suyunu yut ve ey gök onu YE." denildi. Su çekildi. İş yapıldı. Cudi'nin üzerine seviyelendi. "Zalimler kavmi uzak olsun." denildi. )

Wednesday, May 25, 2022

Üç Çatallı Gölge ... 666 ...  9 ve Üçgen

Şeytani frekansın, Teslisin ( Trinity / Üçleme ) ( Baba, Oğul, Kutsal Ruh ), şirkin sembolü olan "İçinde göz olan üçgen" ( ve "666" sayısının nümerik kaynağı kutsal kitaplarda şöyle yer almaktadır.

66 Vahiy 13 - 18 Bu konu bilgelik gerektirir. Anlayabilen, canavara ait sayıyı hesaplasın. Çünkü bu sayı insanı simgeler. Sayısı ALTIYÜZALTMIŞALTIDIR.

"İnsanı simgeleyen, canavarın sayısı" .... yani insanın düşük negatif frekansların tesirine gark olmasını, seytani frekansların kontrolüne girmiş olmasını simgeleyen sembol...

İncil'de 666 sayısının geçtiği ayetin numarası 18 olup bu sayı 3x6 veya 6+6+6 işleminin sonucudur. ( 1+8 = 9 ... 9 sayısı okültizmde sihirin ve negatif frekansın sembolüdür. )

Ayrıca "İnsan" ( إِنْسَان‎ ), "Adem" ( آدم ), "Racul" ( راجل ) ( Adam, İnsan, Ayaklı olan ) kelimelerinin ebced değerleri de sırasıyla 162, 45 ve 234 olup, her üç sayının da nümerolojik değeri 9 olmaktadır.

İnsan ( إِنْسَان‎ ) ... elif 1 + nun 50 + sin 60 + elif 1 + nun 50 = 162 ... 1+6+2 = 9

Adem ( آدم ) ... mim 40 + dal 4 + elif 1 = 45 ... 4+5 = 9

Racul ( راجل ) ... lam 30 + cim 3 + elif 1 + ra 200 = 234 ... 2+3+4 = 9

Bir üçgenin iç açılarının toplamını ifafe eden 180 sayısı da 18 sayısıyla nümerolojik uyum arzetmektedir. Bir eşkenar üçgenin iç açılarından her birinin 60 derece olması da 666 simgesinin bir tezahürü niteliğindedir.

Mürselad suresinin 30. ayetindeki "Selasi şu'abin" ( Üç çatal ) ifadesi "Üçgen"'e işaret etmekte gibidir.

77/30 İntaliku (1) ila (2) zillin (3) ziy (4) SELASİ (5) ŞU'ABİN (6)

( ÜÇ ÇATALLI gölgeye gidin. )

- Ayetin numarasının ( 30 ) nümerolojik değeri 3 ( 3+0 = 3 ) olup, üçgenin üç kenarına / üç çatalına işaret etmektedir.

- Ayetin numarası olan 30 sayısı ile ayetteki kelime adedi olan 6 sayısı çarpıldığında ( 30x6 = 180 ... 1+8+0 = 9 ) 180 sayısı elde edilir ki bu sayı üçgenin iç açılarının toplamına eşittir. 30 ve 6 sayılarının nümerolojik toplamları da ( 3+0+6 = 9 ) 9 sayısını vermektedir.

- Ayette "3" sayısının yer alması ve ayette "6" kelime bulunması doğrudan "üç adet altı"ya yani 666 sayısına işaret niteliğindedir.

- Okült satanik iletişimde kullanılan aşağıdaki el işareti de "üç çatalı" ve "üç adet altıyı" yani 666 sayısını simgelemektedir.

Ayrıca "Süleyman'ın Mühürü" veya "Davut Yıldızı" olarak bilinen, içiçe geçmiş zıt yönlü iki üçgenden oluşan ve düalitenin, döngünün ve boyutlar arası geçişin sembolü olan şekilde de 6 adet küçük üçgen ( üç çatal ) yani toplam 18 ( 1+8 = 9 ) kenar ( çatal ) bulunmaktadır.

27. sure ( 2+7 = 9 ) olan Neml suresinin aşağıdaki ayetinde ilk kez "Hz. Süleyman'a ait bir "Kitaptan" bahsedilmektedir. Bu kitabın, ilahi kozmik bilgileri, sihir ilmini ve içiçe geçmiş iki ücgenden oluşan sembolü de içeren bir kitap ( Grimoire ) olabileceğine, en aşağıda linkleri verilen bölümlerde değinilmişti. ( "Kitab" kelimesinin kök anlamı "Yazı"'dır. ) 

27/28 İzheb (1) bi (2) KİTAB (3) i (4) haza (5) fe (6) elki (7) h (8) iley (9) him (10) summe (11) tevelle (12) an (13) hum (14) fe (15) unzur (16) maza (17) yarciun (18) 

( Bu KİTAP ile git de onu onlara atıp bırak. Sonra onlara yüz çevir de neye dönerler bak. )

Ayetteki "Kitab" kelimesi 3. kelime olup, ayette 18 kelime bulunmaktadır.

Hz. Süleyman'ın negatif frekanslı varlıkları ( cin şeytanları ) buyruğuna aldığı ve onlara inşaat işleri ve başka işler yaptırdığı ayetlerde bildirilmektedir. Ayrıca satanik okült cemiyetlerde Hz. Süleyman'a ilişkin birçok unsurun ( iki kolon, duvarcılık, pergel, üçgen, önlük vb. )  sembol olarak kullanıldığı bilinmektedir.

Teslis ( Üçleme ) hususu Kur'an ayetlerinde şöyle yer almaktadır.

4/171 Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu Mesih İsa, kesinlikle Allah’ın resulü, Meryem'e attığı kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a  ve O’nun resullerine inanın ve ÜÇTÜR DEMEYİN. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

5/73 O "Kesinlikle Allah, ÜÇÜN ÜÇÜNCÜSÜDÜR." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır. 

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2021/12/ana-formul-bismillah.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2021/11/cinler-7-ikili-yedi-ve-9-numerolojisi.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2021/11/ars-goetia-ve-clavicula-salomonis.html?m=1

"Elif Lam Ra" matrisi, 6 ve 9

Hurufu mukatta kapsamında olup, Kur'an'daki tezahürüne göre bir üçlü set oluşturan huruflardan bir diğeri de "Elif Lam Ra" setidir. Bu üçlü huruf seti Kur'an'da 6 kere tekrarlanmaktadır. 

10/1 Elif Lam Ra
11/1 Elif Lam Ra
12/1 Elif Lam Ra
13/1 Elif Lam Mim Ra
14/1 Elif Lam Ra
15/1 Elif Lam Ra

Ayetlerdeki dizilime göre, sadece "Elif Lam Ra" üçlüsü dikkate alındığında, bu harflerin Arapça alfabedeki sıra değerlerinden 3x6'lık bir matris aşağıdaki gibi oluşmaktadır.


- Elif, Lam ve Ra harflerinin alfabedeki sıra numaralarının toplamının nümerolojik değeri 6 sayısını vermektedir. ( 1+12+20 = 33 ... 3+3 = 6 )

- Elif Lam Ra huruf üçlülerinden oluşan matriste toplam 18 harf ( 3x6 ) bulunmaktadır. ( 1+8 = 9 )

- Yukarıdaki matriste yer alan sayıların toplamları 198 sayısını vermektedir ki bu sayının nümerolojik değeri 9 sayısını vermektedir. ( 1+9+8 = 18 ... 9 ) ( Kur'an'da 6 sayısının 9 kere, 9 sayısının ise 6 kere tekrarlanması da konu bağlamında dikkat çekmektedir. Ayrıca 6+9 işleminin sonucu olan 15 sayısının nümerolojik değeri 6, 6x9 işleminin sonucu olan 54 sayısının nümerolojik değeri ise 9 sayısını vermektedir. ( 1+5 = 6 ve 5+4 = 9 )

- Hurufu mukattanın "kitabın ayetleri ( işaretleri, kodları )" olduğunun, "Elif Lam Ra" üçlüsü vasıtasıyla bildirildiği iki ayet bulunmaktadır ki bu ayetlerin her birinde toplam 9'ar kelime bulunmaktadır.

10/1 Elif (1) Lam (2) Ra (3) tilke (4) ayatu (5) el (6) kitabi (7) el (8) hakim (9)
( Elif lam ra. Bunlar hakim kitabın ayetleridir. )
12/1 Elif (1) Lam (2) Ra (3) tilke (4) ayatu (5) el (6) kitabi (7) el (8) mubin (9)
( Elif lam ra. Bunlar apaçık kitabın ayetleridir. )

- Yukarıdaki ayetlerdeki kelime adetlerinin toplamının nümerolojik değeri de 9 sayısını vermektedir. ( 9+9 = 18 ... 1+8 = 9 )






"Elif Lam Mim" matrisi ve 88

Hurufu mukatta içinde yer alan ve ardışık üçlü niteliğinde olan bir huruf seti de "Elif Lam Mim" üçlüsüdür. Bu huruf üçlüsü Kur'an'da 8 kere ve 8 farklı ayette tekrarlanmaktadır.

2/1   Elif Lam Mim
3/1   Elif Lam Mim
7/1   Elif Lam Mim Sad
13/1 Elif Lam Mim Ra
29/1 Elif Lam Mim
30/1 Elif Lam Mim
31/1 Elif Lam Mim
32/1 Elif Lam Mim

Elif Lam Mim

"Elif Lam Mim" harf üçlüsü yanyana olarak "Allah işaretler. / Allah sonlandırır." anlamlarını yansıtmaktadır. ( Elif+Lam = EL ve Mim = İşaretleme, Tamamlama )

Ayetlerdeki dizilime göre, sadece "Elif Lam Mim" üçlüsü dikkate alındığında, bu harflerin Arapça alfabedeki sıra değerlerinden 8 satırlı bir matris aşağıdaki gibi oluşmaktadır.

- Elif, Lam ve Mim harflerinin alfabe sıra değerleri toplamı 26 sayısını, bu sayının nümerolojik değeri de 8 sayısını vermektedir. ( 1+12+13 = 26 ... 2+6 = 8 veya 1+1+2+1+3 = 8 )

- 88. sure olan Ğaşiye ( Örtü ) suresinin 26 ayetten oluşması, iki adet sekiz, 26 ve 8 sayıları açısından "Elif Lam Mim" matrisinin nümerik yapısıyla uyum arzetmektedir. Ğaşiye suresiyle Elif Lam Mim huruf setinin nümerik ve semantik ilişkisinin mevcudiyeti kuvvetle muhtemeldir.

- Matristeki sayıların toplamı 208 sayısını vermektedir ki bu sayıdaki 2 ve 8 rakamları iki adet sekiz sayısına işaret etmekte gibidir.

- Kur'an'da hurufu mukattanın kitabın ayetleri ( işaretleri, kodları ) olduğunun "Elif Lam Mim" seti vasıtasıyla bildirildiği tek ayet Ra'd suresinin ilk ayetidir. Bu ayetin 8 kelimeden oluşması da konu bağlamında dikkat çekmektedir.

13/1 Elif (1) Lam (2) Mim (3) Ra (4) tilke (5) ayatu (6) el (7) kitab (8)

( Elif Lam Mim Ra bunlar kitabın ayetleridir. )

- 8 ayette yer alan "Elif Lam Mim" huruf üçlüsü sadece iki ayette ( 7/1 ve 13/1 ) ilave harf ( Sad ve Ra harfleri ) alarak tezahür etmektedir ki bu iki ayette toplam 8 huruf bulunmaktadır. ( Elif Lam Mim Sad Elif Lam Mim Ra )

Tuesday, May 24, 2022

"Ha Mim" ikilisi ve mimleyen 7

"Mim" kelimesi "İşaret, Sonlanma, Görüldü" anlamlarına gelen bir kelime olup köken olarak "İşaretleme" anlamını taşımaktadır.

Türkçede yer alan "İMge" ( Şekil, Tasavvur, Hayal, Resim ), "İMleç" ( Gösteren, İşaret eden ) ve batı dillerindeki "IMage" ( Şekil, Tasavvur, Hayal, Resim ) kelimelerinin kökü "İM" kelimesidir. Arapçadaki "MİM" kelimesinin "M" ön eki ve "İM" kökünden oluşmuş olması kuvvetle muhtemeldir. Zira Arapçada kök kelimenin başına gelen "M" harfleri kelimeyi isim veya sıfata dönüştürmektedir. Bu bağlamda bir isim olan "İM" kökünün başına "M" ön eki gelmesiyle oluşan "MİM" kelimesi "İşaretlenmiş, Görülmüş" kök anlamını taşımaktadır.

"Mim" kelimesi aynı zamanda, Yusuf suresinin ilk ayetinde "kitabın ayetleri ( işaretleri ) olarak tanımlanan hurufu mukatta kapsamında da yer almaktadır.

12/1 Elif lam ra tilke ayatul kitabil mubin

( Elif lam ra. Bunlar apaçık kitabın ayetleridir*. )

* "Ayet" kelimesi ( Ay+et = Ayet ) "İşaret" anlamına gelmekte ve köken olarak da "Görülen, Görülme" anlamını taşımaktadır. Zira kök kelime "Ayn" ( Göz ) kelimesinde de bulunan "Ay" kelimesidir ki bu kelime İngilizcede "Eye" olarak yazılmakta ve "Göz" anlamına gelmektedir. Dünyanın uydusunun isminin "Ay" olması da anılan köken ile ilintilidir. 

"Mim" kelimesi tiyatro oyunlarının son sahnesine de verilen isim olup "tamamlanmayı, sonlanmayı, görülmüş olmayı" ifade etmektedir.

"Mimlemek" fiili de "işaretlemek" anlamında kullanılmaktadır.

Hurufu mukatta kapsamında "iki" harften oluşan ve "yedi" kere tekrarlanan tek huruf seti "Ha Mim" ikilisidir.

40/1 Ha Mim

41/1 Ha Mim

42/1 Ha Mim

43/1 Ha Mim

44/1 Ha Mim

45/1 Ha Mim

46/1 Ha Mim

"Ha Mim" ikilisinin Arapça yazılışı

İkili harf setinden oluşan "Ha Mim" hurufunun yedi kere tekrarlanması, düalite ve döngünün nümerik sembolü olan ve Kur'an'ın önemli niteliklerinden biri olan "Seb'an minel mesani" ( İkililerden yedi / İkili yedi ) kavramına işaret etmekte gibidir.

15/87 Ve lekad ateynake SEB'AN MİNEL MESANİ vel kur'anel azim

( Ve biz sana İKİLİLERDEN YEDİYİ ve büyük Kur'an' ı verdik. )

- "Ha Mim" ikilisinin yer aldığı surelerin numaralarının toplamı 7 sayısının 43 katı olan 301 sayısını vermektedir.

40+41+42+43+44+45+46 = 301

43 x 7 = 301

43 sayısının nümerolojik değeri ( 4+3 = 7 ) 7 sayısını vermektedir. Dolayısıyla bu durum ikili yedi tezahürüne vesile olmaktadır. 

- "Ha Mim" huruf seti, yukarıda anılan yedi adet surenin hepsinde ilk ayette yer almaktadır. Ayet numaralarının toplamı ile ayetlerdeki kelime adetlerinin toplamı ( 7 + 14 = 21 ) 21 sayısını vermektedir ki bu sayı da 7'nin katıdır. ( 3 x7 = 21 )

- Sure numaralarının, ayet numaralarının ve ayetlerdeki kelime adetlerinin toplamı ( 301+7+14 = 322 ) ise 322 sayısını vermektedir ki bu sayınin nümerolojik değeri 7 olmaktadır. ( 3+2+2 = 7 )

- "Ha" harfi Arap alfabesindeki 8., "Mim" harfi ise 13. harftir. Bu iki sayının toplamı da 21 sayısını vermektedir. ( 3 x 7 = 21 )

- "Ha" harfinin sıra değeri ile huruf ikikisindeki tekrar adedi çarpıldığında 56 sayısı ( 7 x 8 = 56 ) , "Mim" harfinin sıra değeri ile huruf ikilisindeki tekrar adedi çarpıldığında 91 sayısı ( 7 x 13 = 91 ) elde edilmektedir. 

56 ... 5+6 = 11 ... 1+1 = "2"

91 ... 9+1 = 10 ... 1+0 = "1"

Nümerolojik olarak yine 21 sayısı elde edilmektedir.

- "Ha mim" ikilisi ilk kez 40/1 kodlu ayette geçmektedir. Ayet kodunu oluşturan rakamlar ile ayetteki kelime adedi toplandığında yine 7 sayısı elde edilmektedir. ( 4+0+1+2 = 7 )

"Şeairallah" ( Allah'ın işaretleri ) ifadesi ilk kez Maide suresinin 2. ayetinde ve bir uyarı cümlesi içinde yer almaktadır.

5/2 Ya (1) eyyuha (2) ellezine (3) amenu (4) la (5) tuhillu (6) ŞEAİR (7) allahi (8) ......

( Ey o inananlar, Allah' ın İŞARETLERİNE saygısızlık etmeyin. ...... )

- Ayetin kodunun nümerolojik değeri 7 sayısını vermektedir. ( 5+2 = 7 ) Ayrıca ayetteki "Şeair" ( İşaretler ) kelimesi 7. kelimedir. ( İkili Yedi tezahürü )

Altı günde yaratılış sonrasındaki "tamamlanma günü" olan yedinci gün kutsal kitaplarda "Yevmes sebt" ( Sebt** günü ) ifadesiyle tanımlanmaktadır. 7 sayısı ilahi nizamdaki "döngü", "döngü sonu" ve "tamamlanma, sonlanma" kavramlarının sembolüdür.

** "Sebt" ( Durma, Sonlanma ) kelimesi, "Sabit" ( Durağan, Durmuş ) kelimesinin kökü olup ayrıca Fransızcada "Yedi" kelimesinin karşılığı olan "Sept" kelimesiyle de fonetik ve semantik ortaklığa sahiptir.

"Yedinci gün" / "Sebt günü" / "Şabat - Sabat günü" kutsal kitaplarda şöyle yer alır.

2/65 Ve lekad alimtumullezina'tedev minkum FİS SEBTİ sebti fe kulna lehum kunu kiradeten hasiin

( Ve sizlerden SEBT GÜNÜNDE / YEDİNCİ GÜN İÇİNDE hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "Kovulup reddedilmiş maymunlar olun." dedik.  )

1 Genesis 2 2 YEDİNCİ GÜNE gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi.***

1 Genesis 2 3 YEDİNCİ GÜNÜ kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, Yarattığı bütün işi bitirip dinlendi. ***

*** "Dinlenmek" fiili, tamamlanma - sonlanma anlamını temsil eden muteşabih ve sembolik bir ifade olup Allahu Teala her türlü sıfattan, kelimeden, tasvirden ve tanımlamadan münezzehtir.

2 Exodus 16 23 Musa, "RAB'bin buyruğu şudur" dedi, "'Yarın DİNLENME GÜNÜ, RAB için kutsal ŞABAT GÜNÜ'dür. Pişireceğinizi pişirin, haşlayacağınızı haşlayın. Artakalanı bir kenara koyun, sabaha kalsın.'"


Monday, May 23, 2022

Birleyen, birleştiren harf Elif

Hurufu mukatta kapsamında olan ve alfabedeki birinci harf olan "Elif" harfi Kur'an'da 13 kere tekrarlanmakta olup, bu harfin bulunduğu tüm ayetler de ilgili surelerin birinci ayetleridir. Ayrıca "Elif" harfi bu ayetlerde daima birinci kelime olarak yer almaktadır.

Şekil itibarıyla da 1 sayısına benzeyen "Elif" harfinin "Birleştirici, Birleyici" kudreti mevcuttur.

"LF" köküne haiz "Alf / Elf" ( Alışmak, Uzlaşmak, Birleşmek, Bulmak ) kelimesinden türeyen "Ellefe" ( Uzlaştırmak, Alıştırmak, Birleştirmek ) fiilinin de "Elif" kelimesiyle kök ilintisi bulunmaktadır. Zira "Uzlaşma, Alışma" kavramları "Birleşme, Birlik olma, Bir araya gelme" anlamlarını da temsil etmektedirler. Ayrıca "Lefif" ( Sarılmış, Dürülmüş, Bir araya getirilmiş ) kelimesinin kökünde de "LF" harfleri bulunmaktadır.

"Elf" kökünün fiil ( Ellefe, Elf ), sıfat ( Muellef ) ve isim ( İlaf ) olarak geçtiği ayetler şöyledir.

3/103 Va'tesumu bi hablillahi cemian ve la teferraku vezkuru ni'metellahi aleykum iz kuntum a'daen fe ELLEFE beyne kulubikum fe asbahtum bi ni'metihi ihvana ve kuntum ala şefahufratin minen nari fe enkazekum minha kezalike yubeyyinullahu lekum ayatihi leallekum tehtedun

( Ve Allah’ ın ipine topluca sarılıp bağlanın. Ayrışmayın ve Allah’ ın üzerinize olan nimetini hatırlayın. Zamanında düşman olmuştunuz da kalplerinizin arasını UZLAŞTIRDI, ALIŞTIRDI. O’nun nimeti ile kardeşler oldunuz. Ateşten çukurun üzerindeydiniz de sizi oradan kurtardı. İşte Allah ayetlerini size böyle açıklar. Umulur ki yönlenirsiniz. )

8/63 Ve ELLEFE beyne kulubihim lev enfakte ma fil erdi cemian ma ellefte beyne kulubihim ve lakinnellahe ELLEFE beynehum innehu azizun hakim

( Ve kalplerinin aralarını UZLAŞTIRDI, ALIŞTIRDI. Şayet yerde ne varsa topluca harcasaydın bile kalplerinin aralarını UZLAŞTIRAMAZDIN, ALIŞTIRAMAZDIN. Lakin onların aralarını Allah UZLAŞTIRIR, ALIŞTIRIR. Kesinlikle O yücedir hakimdir. )

9/60 İnnemas sadekatu lil fukarai vel mesakini vel amiline aleyha vel MUELLEFETİ kulubuhum ve fir rikabi ve ğarimine ve fi sebilillahi vebnis sebil feridaten min allah vallahu alimun hakim

( Sadakalar Allah’tan farz olarak, kesinlikle fakirler, yoksullar, o işte çalışanlar, UZLAŞTIRILANLAR, ALIŞTIRILANLAR, boyunduruk içindekiler, borçlular, Allah yolundakiler, yolda kalmışlar içindir. Allah bilendir hakimdir. )

2/170 Ve iza kile lehumuttebiu ma enzellellahu kalu bel nettebiu ma ELFEYNA aleyhi abaena e ve lev kane abauhum la ya'kilune şey'en ve la yehtedun

( Ve onlara o Allah’ ın indirdiğine tabi olun denildiğinde, "Bilakis babalarımızı o üzerinde BULDUKLARIMIZA* tabi oluruz." derler. Ya babaları hiçbir şeyi akıl edemeyenler ve yönlendirilmemiş olanlar idiyseler. )

* "Bulmak" fiili anlam olarak "Birleşmek" fiili ile ilintilidir. Zira "bulmak" kelimesi kökende, bir olgunu olduğu yere gelmek yani onunla birleşmek anlamına gelmektedir.

106/1 Li İLAFİ kurayş

( Kureyş' in ALIŞTIRILMASI için. )

106/2 İLAFİhim rihleteş şitai ves sayf

( Onların kış ve yaz göçlere ALIŞTIRILMASI için. )

Arapçada 1000 sayısı da "Elf" kelimesiyle ifade edilmektedir ki bu sayının nümerolojik değeri de 1 olmaktadır. ( Almancada ise "Elf" kelimesi yine 1 ile ilintili olup 11 anlamına gelmektedir.