3/45 - İz kaletil melaiketü ya meryemü innellahe yübeşşiruke bi kelimetin minhü ismühül MESİHU ıysebnü meryeme vecıhen fid dünya vel ahırati ve minel mükarrabın
( Zamanında melekler, "Ey Meryem, kesinlikle Allah sana kendinden kelimeyi müjdeliyor ki onun ismi Meryemoğlu MESİH İsa’ dır. Dünyada ve ahirette saygındır ve yakınlaşanlardandır." dediler. )
"Mesih" kelimesi "Mesh" ( Ovma, Okşama, Dokunma ) kökünden gelmekte olup, "Ovulmuş, Okşanmış, Dokunulmuş" anlamına gelmektedir. "Mesih" kelimesinin dillerdeki karlşılıkları şöyledir.
Messiah ( İng. )
Messie ( Fra. )
Messias ( Alm. )
Mashiach ( İbr. )
Messiam ( Lat. )
Mesih ( Ar. )
Kur'an'da "Mesh" kökünün geçtiği ayetler;
4/43 - ..... fe lem
tecidu maen fe teyemmemu
saıyden tayyiben feMSEHU bi
vücuhiküm ve eydıküm ....
( .... su bulamazsanız
temiz toprağa niyet edin.
Böylece yüzlerinizi ve ellerinizi
MESHEDİN. Kesinlikle Allah
affedendir bağışlayandır.
5/6 - Ya eyyühellezine amenu
iza kuntüm iles salati fağsilu
vücuheküm ve eydiyeküm ilel
merafikı veMSEHU bi ruusiküm
ve ercüleküm ilel ka'beyn ...
( Ey o inananlar, dua edecek
olduğunuzda, yüzlerinizi ve
dirseklere kadar ellerinizi
yıkayın. Başlarınızı ve iki topuğa
kadar da ayaklarınızı MESHEDİN. ... )
Dikkat edilecek olursa kelimenin "Mess" kökünden türediği görülmektedir. "Mess" kelimesi Arapça'daki "Mess" ( Dokunma ) kelimesi ve batı dillerindeki "Massage" ( Masaj )* kelimesiyle ilntilidir. ( * Masaj, rahatlık ve huzur vesilesi olması amacıyla vücuda el teması ile yapılan bir uygulamadır. Bu cümlede geçen "Temas" kelimesi de "Dokunuş" anlamına gelmekte olup, "Mas" ( Dokunma ) fiili, başına gelen "Te" ile isim olmaktadır. )
"Mess" kökünün bir Kur'an ayetindeki örneği;
41/49 - La yes'emül insanü min düail hayri ve in MESSEhüş şerru fe yeusün kanut
( İnsan hayır çağırışından usanmaz. Eğer ona kötülük DOKUNURSA ümidini kesip ümitsiz olur. )
Bu bağlamda "Mesih" kelimesi, Kutsal Ruh tarafından tesir iletilmiş ( dokunulmuş, temas edilmiş, ) ve arındırılmış anlamını içermektedir. Kutsal Ruh'un teması ( tesiri ) varlıkları negatif tesirlerden arınarak saflaşmalarına vesile olmaktadır.
Aşağıdaki İncil ayetlerinde yer alan "Toprak insan" kavramı, kaba madde aleminde tezahür eden ve nefsaniyet yoğun niteliğe sahip Adem'i ve onun hibrid soyunu*, "Göksel insan" ise saflığı bozulmamış insanı temsil eden Mesih İsa'yı sembolize etmektedir. İncil'de Mesih İsa'nın "İnsanoğlu"** olarak tanımlanmasının sebebi de budur. )
( * Ağaca ( cinlerin soyağacı ) yaklaşan yani cinlerle CİNsel temas kuran Adem'in saflığı bozulmuş soyu.... Bu eylem insanın yarı süptil alem ( boyut, plan, frekans ) olan cennetten çıkarılarak kaba madde alemi olan dünyaya intikaline sebebiyet vermiştir.
** 40-Matthew-13-37 İsa, "İyi tohumu eken, İnsanoğlu'dur." diye karşılık verdi. )
40-Matthew-26-2
"İki gün sonra Fısıh Bayramı olduğunu biliyorsunuz" dedi, "İnsanoğlu
çarmıha gerilmek üzere ele verilecek."
46-1 Corinthians-15-47 İlk insan yerden, yani topraktandır. İkinci insan göktendir.
46-1 Corinthians-15-48 Topraktan olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. Göksel insan nasılsa, göksel olanlar da öyledir.
46-1 Corinthians-15-49 Bizler topraktan olana nasıl benzediysek, göksel olana da benzeyeceğiz.
Dolayısıyla Kur'an'da, Yevmel Kıyameh ( Ayağa Kalkış Günü ), Yevmel Fasl ( Ayrışım Günü ), Yevmed Din ( Din Günü ), Yevmel Hesab ( Hesap Günü ) gibi kelime setleriyle ifade edilen döngü sonunda kutsal ruh tesirlerinin ileticisi olan Mesih İsa'nın tesirleri inanan insanları saflaştıracak, onlara şifa vererek madde obsesyonundan ve nefsaniyetten arındıracak ve ruhsal tekamüle yani üst boyutlara geçişe vesile olacaktır.
Nisa suresinin 159. ayetinde "Kitap sahiplerinin ölmeden önce Mesih İsa'ya inanmalarından" bahsedilmesi, Mesih İsa'nın sonsuz yaşam bilincine kavuşturacak döngü sonu tesirlerine işaret etmektedir.
4/159 - Ve in min ehlil kitabi illa le yü'minenne bihı kable mevtih ve yevmel kıyameti yekunü aleyhim şehıda
( Ve kesinlikle kitap sahiplerinden olanlar ölümlerinden önce mutlaka ona inanacaklardır. Ayağa kalkış gününde o, onlara şahit olur. )
Nisa suresinin 159. ayetinde "Kitap sahiplerinin ölmeden önce Mesih İsa'ya inanmalarından" bahsedilmesi, Mesih İsa'nın sonsuz yaşam bilincine kavuşturacak döngü sonu tesirlerine işaret etmektedir.
4/159 - Ve in min ehlil kitabi illa le yü'minenne bihı kable mevtih ve yevmel kıyameti yekunü aleyhim şehıda
( Ve kesinlikle kitap sahiplerinden olanlar ölümlerinden önce mutlaka ona inanacaklardır. Ayağa kalkış gününde o, onlara şahit olur. )
No comments:
Post a Comment