Çeviri

Friday, February 14, 2020

Ünite ve düalitenin ağaç ile sembolizmi

Üniteden düaliteye geçiş / düşüş vakası kitaplarda "Cennetteki yasak ağaca yaklaşılmasının sonucu" olarak tasvir edilmektedir. Tevrat'ta üniteyi sembolize eden olgu "Yaşam ağacı", düaliteyi sembolize eden olgu ise "İyiyi kötüyü bilme ağacı" olarak tanımlanmaktadır. İki ağaç misali ile düalite kavramına dikkat çekilmektedir. "İyiyi kötüyü bilme ağacı" yani "Düalite ağacı" aynı zamanda yoğun nefsaniyete haiz cinlerin soyunu / soyağacını da sembolize etmektedir. 

Yarı süptil alem olan cennetin "olum" ortamı yani gerçek "yaşam" ortamı olduğu, cennetten çıkılarak kaba madde alemi dünyaya inilmesinin ise "zulüm"* ve "ölüm" olduğu Tevrat ve Kur'an ayetlerinde şöyle bildirilmektedir. ( * Söz konusu zulüm insanın kendisine yaptığı zulümdür. )

1-Tekvin-2-9 Bahçede iyi meyve veren türlü türlü güzel ağaç yetiştirdi. Bahçenin ortasında yaşam ağacıyla iyiyle kötüyü bilme ağacı vardı.

Ayetin kodu olan 2-9, düalite, döngü ve farklı boyuta geçiş portalının sembolü olan"11" nümerolojisini içermektedir. ( 2+9 = 11 )

1-Tekvin-2-16 Ona, "Bahçede istediğin ağacın meyvesini yiyebilirsin" diye buyurdu,
1-Tekvin-2-17 "Ama iyiyle kötüyü bilme ağacından yeme. Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ölürsün."  

2/35 - Ve kulna ya ademüskün ente ve zevcükel cennete ve küla minha rağaden haysü şi'tüma ve la takraba hazihiş şecerate fe tekuna minez zalimın
( Ve "Ey Adem, sen ve eşin cennette iskan edin. Oradan arzuladığınızca, her nereden dilerseniz bolca yiyin. İşte şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." dedik. )

Zümer suresinin 30. ayetindeki "sen ölüsün, onlar da ölüler" ifadesi kaba madde alemine inmiş olan insanın durumunu tanımlamaktadır.

39/30 - İnneke meyyitün ve innehüm meyyitun ( Kesinlikle sen ölüsün ve kesinlikle onlar da ölüler. )

Tevrat'ta ve Kur'an'da Adem'in ( İnsan ) düalite kavramının farkına varması vakası "Çıplaklık" misali ile bildirilmektedir. 

1-Tekvin-3-9 RAB Tanrı Adem'e, "Neredesin?" diye seslendi.
1-Tekvin-3-10 Adem, "Bahçede sesini duyunca korktum. Çünkü çıplaktım, bu yüzden gizlendim" dedi.
1-Tekvin-3-11 RAB Tanrı, "Çıplak olduğunu sana kim söyledi?" diye sordu, "Sana meyvesini yeme dediğim ağaçtan mı yedin?"

"Çıplaklık" yani düalite misalinin geçtiği ayetin numarası "11"'dir. 

7/22 - Fe dellahüma bi ğurur fe lemma zakaş şecerate bedet lehüma sev'atühüma ve tafika yahsifani aleyhima min verakıl cenneh ve nadahüma rabbühüma e lem enheküma an tilkümeş şecerati ve ekul leküma inneş şeytane leküma adüvvün mübın
( Böylece onları aldatma ile aşağı sarkıttı. Ağacı tadınca, ayıpları, çirkinlikleri onlara ortaya açığa çıktı. İkisi bahçenin yapraklarından üzerlerini örtüp yamamaya başladılar. Rab’leri onlara seslendi "Ben size o ağaç hakkında hüküm vermedim mi? Ve "Şeytan kesinlikle size apaçık düşmandır" demedim mi?" )

Kur'an'da "Çıplaklık" kavramının yani düalite misalinin geçtiği ayetin kodunun ( 7/22 ) nümerolojik değeri yine "11"'dir. ( 7+2+2 = 11 )

Bakara suresinin 36. ayetinde Adem'in ve İblis'in kaba madde alemine düşüşleri anlatılmaktadır.

2/36 - Fe ezellehümeş şeytanü anha fe ahracehüma min ma kana fıh ve kulnehbitu ba'duküm li ba'dın adüvv ve leküm fil erdı müstekarrun ve metaun ila hıyn
( Böylece şeytan onları oradan kaydırdı da onları içinde olduklarından çıkardı. "Birbirinize düşman olarak inin. Size yerde belirli zamana kadar durak yeri ve fayda vardır." dedik. )

Düalite planına, yani kaba madde alemine ( boyut, alem ) geçişin / inişin bildirildiği ayetin kodunun nümerolojik değeri yine "11"'dir. ( 2+3+6 = 11 )

No comments:

Post a Comment