Her
bireyin bir diğerinin faydasına olacak farklı ürünleri, hizmetleri temin etmek
için ve zaten birbiri için çalıştığı bir ortamda tekrar birbirlerine dönüp
""Para vermezsen vermem." demeleri çok ilginç bir hipnoz durumu
gibi tezahür etmektedir.
Ticaret
adı altındaki mevcut gasp ve sömürü sistemi, şeytanın negatif tesirleri
nedeniyle, tarih boyunca öylesine içselleştirilmiş, öylesine kalıplaştırılmış
durumdadır ki bunun dışındaki bir sistem ütopik, hayal ürünü ve saçma olarak nitelendirilmektedir.
Ancak döngü sonuna gelinen bu dönemde yükselen idrak seviyesi ve tesis edilen
kolektif bilinç yeni döngünün başlamasına vesile olacaktır.
Ticaret adı verilen şeytani uygulama şirketlerdeki "Satış" ve "Pazarlama" balıkları altında yer almaktadır. Hatta "Satış Stratejisi", "Pazarlama Stratejisi" gibi kavramlar, şirketlerin insanları nasıl sömürüp istismar edeceklerine ilişkin aldatma yöntemlerini ifade etmektedirler.
"Satış ve Pazarlama Stratejisi" ifadesi altındaki bazı aldatma metodları şöyledir.
1- Anchoring ( "Şok İndirim" gibi sloganlar ile zaten yüksek olan fiyatın üzeri çizilerek, aslında yine yüksek olan bir başka fiyatın düşük fiyat olarak yazılmasıdır. )
2- Olmayan Faydanın İletişimi ( "X'e varan ekonomi", "X birim özellik" vb. söylemi...Asla "X'e" varmamasına veya "X birim" olmamasına rağmen büyük puntolarla olmayan faydanın iletişimidir. )
3- Küsuratlı Fiyat İletişimi ( Fiyatı 5 TL olması istenilen ürünün sanki 5 TL ile arasında çok farkmış gibi 4.99 TL olarak iletişiminin yapılması ve insanların algı yanılgısına sebebiyet vererek aldatılması. Üstelik fiyat etiketlerinde "4" büyük, "99" ise çok küçük yazılmaktadır. )
4- Bedava Ürün veya Fayda Kampanyası ( Sanki satış koşuluna bağlı değilmiş de doğrudan bedava ürün veya fayda veriliyormuş algısı yaratılarak ürün ve fayda satışı yapılmasıdır. )
5- Gruen Yönlendirme Tekniği ( İnsanın ihtiyacı dışındakileri de almasını sağlamak üzere yapılan mağaza dizaynı, dekorasyon ve iletişimidir. )
6- Aciliyet Telkinli Satış ( "Çok Kısa Süre İçin", "Tükenmeden Alın", "Sınırlı Sayıda" gibi söylemlerle insanları acele içinde alıma yönlendirmedir. )
7- Dijital Ortamdaki Reklamlar ( Kullanıcının rızası dışında ekrana sürekli reklam pop up'larının gelmesi, pop up penceresi kapatılmak istendiğinde daha da büyümesi veya farklı bir linke yönlendirmesidir. )
8- Bilinçaltı Talimat Verme ve Telkin Metodu ( Reklam ve iletişimde "emir kipinde" fiiller kullanılarak talimat verircesine yönlendirme yapılması veya izleyici o anda yanlış bir şey yapıyormuş veya yapılması gerekeni yapmıyormuş algısı yaratılarak iletişim yapılmasıdır. Örnek : "Hemen alın!", "Daha ne bekliyorsunuz?", "Siz hala almadınız mı?" )
9- Sosyal Sorumluluk Projeleri ( Ürün ve hizmet satışında sosyal sorumluluk projelerinin duygu sömürüsü amacıyla kullanılmasıdır. )
10- Ünlü Kişi ile Reklam ( Herhangi ünlü bir kişinin, söz konusu ürün veya hizmeti belki de hiç kullanmıyor olmasına rağmen sanki o ürünü kullanıyormuş gibi tanıtmasıdır. )
11- Hipnotik Satış ( Belirli kelimelerin belirli adetlerde tekrarlanması yoluyla satın almayı hipnotizma yardımıyla telkin etme yöntemidir. )
10- Ünlü Kişi ile Reklam ( Herhangi ünlü bir kişinin, söz konusu ürün veya hizmeti belki de hiç kullanmıyor olmasına rağmen sanki o ürünü kullanıyormuş gibi tanıtmasıdır. )
11- Hipnotik Satış ( Belirli kelimelerin belirli adetlerde tekrarlanması yoluyla satın almayı hipnotizma yardımıyla telkin etme yöntemidir. )
Tarih boyunca, Allah'ın tüm insanlara karşılıksız olarak bahşettiği sonsuz nimetler küresel şeytanlar tarafından gasp edilerek insanlar bu nimetlerden mahrum bırakılmış ve bu şeytanlara kölelik karşılığında nimetlere ancak kısıtlı olarak erişebilmek durumunda kalmışlardır. İnsanları mahrum bırakan şeytanlar ise "Tüccar" ( Ticaret erbabı ) sıfatının ardına gizlenmişlerdir. Oysa bu şeytanların gerçek sıfatları "Füccar'dır yani "Günahkar"dır.
Kur'an'ın Mutaffifin ( Ölçüde tartıda hile yapan ) suresinin ilk ayetleri aldatarak sömürme hususunu konu almaktadır.
83/1 - Veylün lil mutaffifin ( Vay ölçüde tartıda hile yapanlar için, )
83/2 - İllezine izektalu alen nasi yestevfun ( Onlar insanlardan aldıklarında tam ölçerler. )
83/3 - Ve iza kalühüm ev vezenühüm yuhsirun ( Ve onlara ölçtüklerinde veya onlara tarttıklarında eksiltirler. )
83/4 - E la yezunnu ülaike ennehüm meb'usun ( İşte onlar, kesinlikle onlar diriltileceklerini zannetmiyorlar mı? )
"Füccar" kelimesi ise Kur'an'da aşağıdaki ayetlerde yer almaktadır.
38/28 - Em nec'alüllezıne amenu ve amilus salihati kel müfsidıne fil erdı em nec'alül müttekıne kel FÜCCAR
( O inananları ve iyilikler yapanları, yerde bozguncular gibi kılar mıyız? Sakınanları GÜNAHKARLAR gibi kılar mıyız? )
82/14 - Ve innel FÜCCARE le fi cahım
( Ve kesinlikle GÜNAHKARLAR cehennemin içindedirler. )
83/7 - Kella inne kitabel FÜCCARİ le fi siccin
( Hayır. Kesinlikle GÜNAHKARLARIN kitabı, yazısı siccinin içindedir. )
No comments:
Post a Comment