Büyük döngü sonunu tanımlayan Kıyamet ( Ayağa kalkış ) kavramı esasen ruhsal tekâmül aşamasına gelmiş varlıklar için bir uyanış ve kaba madde planından ayrılış sürecini, henüz ruhsal tekâmüle erememiş varlıklar için ise, ayetlerde bataklık* olarak tasvir edilen madde planına daha fazla batmayı ifade etmektedir.
* 6/91 ... kulillahu summe zerhum fi havdihum yel'abun
( ... De ki: "Allah" Sonra onları bataklıklarının içinde oynamaya bırak. )
Frekans yükselişi vasıtasıyla ruhsal tekâmüle yaklaşan ve boyut atlama fazında olan varlıklarda, üst boyuta hazırlık niteliğinde olan ve kendilerinin de farkettikleri, aşağıdaki bilinçsel ( algısal ve duygusal ) değişimler tezahür etmektedir.
- Yalnızlık ihtiyacı ve tefekkür hali
- Gelişen hoşgörü ve azalan yargılama eğilimi
- Doğaya dönme, doğa ile bütünleşme arzusu
- Mevcut kimliğinden sıyrılma ve öz varlığını sezme, hissetme
- Azalan iştah, azalan öğünler ve azalan tüketme eğilimi
- Maddi öğeler ile bağın kesilmesi
- Bedenin ihtiyaçlarının azalması ve bedensiz varlık safhasının sezgilerinin tezahürü
- Kanaat etme, az ile yetinme ve nefsinden feragat etme eğilimi
- Bireysel veya bireyler arası ( interaktif ) olmak üzere artan senkronizasyonlar ( eşzamanlı tezahürler )
- Birlik duygusunun, Birlesik Varlık Bilincinin yani büyük "Bir"in ( Ünite / Vahdet** ) parçası olunduğu bilincinin gelişmesi
** Bu cümledeki vahdet kavramı tasavvuftaki panteist vahdet kavtamı olmayıp yaratılmışlar arasındaki "Birleşik Varlık Bilincini" temsil etmektedir. Tasavvuftaki panteist vahdet kavramı ise, tüm yaratılışın Allah'ın kendisi ( haşa ) olduğu gibi batıl bir yaklaşıma dayanır ki yaratıcıyı yarattıklarıyla bir tutmak oldukça ilimsizce bir kabuldür. Zira böyle bir kabül, nihayetinde insanın tanrı olduğu, insanın Allah ile bir tutulabileceği ( haşa ) gibi şirksel bir inanca kapı açmaktadır. )
- Toplum için fayda üretme arzusu
- Bilgiyi artırma ve paylaşma eğilimi
- Yükselen bilince dayalı daha hızlı, daha kolay algılama ve öğrenme
- Varlığın, kendisini ve içinde bulunduğu durumları sanki bir gözlemci gibi dışarıdan izliyormuş, gözlemliyormuş hissini deneyimlemesi
- Korku ve endişeden arınma ve yoğun bir güven duygusuna bağlı olarak iç huzurun tesisi
- Gerçek algısı yaratan, çok detay içeren, detaylarıyla hatırlanabilen ve olacakları bildiren rüyalar görülmesi
- Gelişen metapsişik yetenekler ( medyumluk, telepati, durugörü, astral çıkış, şifacılık, telekinezi vb. )
Ayetlerde "Yevmel Kıyameh" ( Ayağa Kalkış Günü ), "Yevmel Fasl" ( Ayrışım Günü ), "Yevmel Huruc" ( Çıkış Günü ), "Yevmel Hisab" ( Hesap Günü ) gibi ifadeler ile tanımlanan büyük döngü sonunda, varlıklarda tezahür eden bilinçsel değişimlerin ayetlerdeki misallendirilmelerine bazı örnekler şöyledir.
50/22 Lekad kunte fi ğafletin min haza fe keşefna anke ğitaeke fe BESARUKEL YEVME HADİD
( Bundan habersizlik içinde oldun. Üzerinden örtünü kaldırdık. Artık BUGÜN GÖZÜN, GÖRÜŞÜN KESKİNDİR. )
21/8 Ve ma cealnahum ceseden la ye'kulunet taame ve ma kanu halidin
( Ve onları yemek yemeyen gövdeler, vücutlar kılmadık. Ebedi de değillerdi. )
Ayette üst süptil boyut varlıkları tanımlanıyor olsa da iştah ile ilgili dünya planında vuku bulacak ön hazırlık niteliğindeki değişime ve bedensiz ebedi yaşama işaret edilmekte gibidir.
43/68 Ya ibadi LA HAVFUN ALEYKUMUL YEVME ve la entum tahzenun
( Ey kullarım, BUGÜN ÜZERİNİZE KORKU YOKTUR. Sizler hüzünlenmeyeceksiniz. )
75/14 Belil insanu ala nefsihi besiretun
( Evet insan kendi nefsini görür. )
14/48 YEVME TUBEDDELUL ERDU ĞAYRAL ERDİ ve semavatu ve berazu lillahil vahidil kahhar
( O GÜN YER BAŞKA YERE DÖNÜŞÜR. GÖKLER DE. Ve tek kahredici Allah için meydana çıkarlar. )
Yukarıdaki ayette, döngü sonunda kaba madde planı dünyanın hem fiziksel, hem de algısal olarak değiştiği yani dünyanın esasen cehennem olduğunun idrak edildiği bildirilmektedir. Ayette ayrıca göklerdeki fiziksel ve algısal değişim de bildirilmekte olup, göklerin boyutlar arası geçiş portalı olduğunun idrak edileceğinden de bahsediliyor olması muhtemeldir.
21/97 VAKTERABEL VA'DUL HAKKU fe iza hiye şahisatun ebsarullezine keferu ya veylena KAD KUNNA Fİ ĞAFLETİN MİN HAZA bel kunna zalimin
( VE GERÇEĞİN VAADİ YAKLAŞINCA, o zaman o inkar edenlerin gözleri büyür beliriverir. "Ey vaylar bize, BİZ BUNDAN HABERSİZLİK İÇİNDE OLDUK. Bilakis zalimlerden olduk." )
Döngü sonunda, tekâmül etmiş insanlarda görülecek metapsişik yetenek gelişimleri İncil ayetlerinde şöyle bildirilmektedir.
41 Mark 16-17 İman edenlerle birlikte görülecek belirtiler şunlardır: Benim adımla cinleri kovacaklar, yeni dillerle konuşacaklar,
41 Mark 16-18 yılanları elleriyle tutacaklar. Öldürücü bir zehir içseler bile, zarar görmeyecekler. Ellerini hastaların üzerine koyacaklar ve hastalar iyileşecek."
42 Luke 21-15 Çünkü ben size öyle bir konuşma yeteneği, öyle bir bilgelik vereceğim ki, size karşı çıkanların hiçbiri buna karşı direnemeyecek, bir şey diyemeyecek.
No comments:
Post a Comment