Evvelki bölümlerde, idrakli varlıkların "Olgu, Algı, Duygu" üçlüsünden oluşan bir sisteme göre varlıklarını sürdürdüklerine ve "Kader" ( Ölçü ) kavramının da esasen döngüsel yapı arzeden bir "değişen duygular trendi" olduğuna değinilmişti. Bu bağlamda yer, kişi, nesne ve mekan olgularının sadece vasıta niteliği arzettikleri ve bu olgulardan bağımsız olarak tüm insanların esasen bir döngü içinde aynı duyguları deneyimlediklerine yani döngüsel olarak "birbirlerinin hayatlarını yaşadıklarına", bunun da büyük "Birlik" olgusunun ( Vahdet ) bir tezahürü olduğuna dikkat çekilmişti.
Rahmani ( Pozitif ) frekans tesirlerine maruz olan varlıkların duygusal mekanizması pozitif olgular vasıtası ile pozitif duyguların ( mutluluk, tatmin ) oluşumu esasına göre işlerken, negatif ( şeytani ) frekans tesirlerine maruz olan varlıkların duygusal mekanizması ise tersine yani negatif olgular vasıtası ile pozitif duyguların oluşumu esasına göre işlemektedir.
Temel "Olgular" ve vasıta oldukları "Duygular" nitelik kategorisine göre şöyle belirtilebilir.
Pozitif Olgular : İyilik, Doğruluk, Yardımseverlik, Özveri, Paylaşım, Alçakgönüllülük, Düzen ......
Pozitif Duygular : Mutluluk, Huzur, Sevinç, Rahatlama, Umut .....
Negatif Olgular : Kötülük, Yalan, Aldatma, Hırsızlık, Gasp, Cinayet, Bencillik, Kibir, Kaos, Hastalık .....
Negatif Duygular : Üzüntü, Depresyon, Stres, Ümitsizlik .....
Dolayısıyla sözde dünyaya hakimlermiş gibi algılanan küresel şeytani varlıklar, pozitif olguları negatif algılamak suretiyle negatif duygulara kapılmaktadırlar ki bu durum yaratılışın başından beri dünyaya hakim olan kan ve gözyaşı ortamının kök sebebini oluşturmaktadır. Negatif frekanslar ile pozitif duygulara kapılma fenomeni "Kötülük ile mutlu olma" veya "Başkasının mutsuzluğundan dolayı mutlu olma" olarak tanımlanabilir. Bu tanım da zaten psikolojideki "Schadenfreude Syndrome" ( Kötülükten Mutluluk Sendromu )'una tam olarak uymaktadır.
Kur'an'daki ifadeyle "Kalpteki hastalık" olarak da tanımlanabilecek yukarıdaki hususa ayetlerde de dikkat çekilmiştir.
3/118 Ya eyyuhellezine amenu la tettehizu bitaneten min dunikum LA YE'LUNEKUM HABALA VEDDU MA ANİTTUM KAD BEDETİL BAĞDAU MİN EFVAHİHİM VE ve ma tuhfi suduruhum ekber kad beyyenna lekumul ayati in kuntum ta'kilun
( Ey o inananlar, sizin dışınızdakilerden sırdaş edinmeyin. SİZDEN SIKINTIYI, DÜZENSİZLİĞİ EKSİK ETMEZLER. O SİZİ MEŞAKKATLE HELAK EDENİ SEVERLER, ARZULARLAR. AĞIZLARINDAN KİN, ÖFKE, ÇİRKİNLİK ORTAYA AÇIĞA ÇIKAR. O GÖĞÜSLERİNİN GİZLEDİĞİ İSE DAHA BÜYÜKTÜR. Eğer sizler akıl etmekteyseniz, sizlere ayetleri açıkladık. )
3/120 İN TEMSESKUM HASENETUN TESU'HUM VE İN TUSİBKUM SEYYİETUN YEFRAHU BİHA ve in tasbiru ve tetteku la yedurrukum keyduhum şey'a innellahe bima ya'melune muhiyt
( SİZE GÜZELLİK VE İYİLİK DOKUNMASI ONLARI ÜZER, KEDERLENDİRİR. EĞER SİZE KÖTÜLÜK İSABET EDERSE ONUNLA FERAHLAYIP SEVİNİRLER. Eğer sabrederseniz ve sakınırsanız, onların hileleri size şey kadar bile zarar veremez. Kesinlikle Allah o yaptıklarını kuşatandır. )
Hakka suresinin 9. ayetinde, kötülükten mutlu olanlar "Mu'tefikat" ( Tersine dönmüşler ) olarak tanımlanmaktadır.
69/9 Ve cae fir'avnu ve men kablehu vel MU'TEFİKATU bil hatiet
( Ve Firavun, ondan öncekiler ve TERSİNE DÖNMÜŞLER o hatayı getirdiler. )
"Tersine dönmüşler" ifadesinin geçtiği ayetin sure numarası 69 olup bu rakam ikilisi düalitenin sembolü ( Yin Yang sembolü gibi ) olup 6 sayısı pozitifi yani "Oluşumu", 9 sayısı ise negatifi yani "Yıkımı" simgelemektedir. Ayetin numarasının 9 olması, ayetin anlamsal içeriği ile uyum arzetmektedir.
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2017/10/kaderdeki-duygular-ve-alglar.html?m=1
https://kuranilmi.blogspot.com/2019/07/birbirimizin-hayatlarn-yasyoruz.html?m=1
No comments:
Post a Comment