“Her şey zıttıyla
mevcuttur.” cümlesi kadim bir söylem olup, esas itibarıyla tam olarak gerçeği
yansıtmamaktadır. Zira aslında zıtlık algısının tezahürüne vesile olan “düalite”
yani “ikilik” özünde “üniteyi” barındırır. Yani gerçek var olan “teklik /
birlik”tir.
Örneğin, “Işık” ve “Karanlık”
düalite teşkil eden ve var olan olgular olarak bilinir. Ancak esas itibarıyla “Karanlık”,
“Işığın” olmama durumudur. Tıpkı “Siyah” rengin aslında “Renksizlik” yani “Rengin
olmaması” olduğu gibi.
Yokluk = Ünite ( Yaratılmış varlıkların idrak kapasitelerine göre olan "yokluk" aslında hayyum ve kayyum ( diri ve daim ) olan Allah'ın birliğidir yani ünitedir.
Varlık = Düalite ( Yokluktan yaratılışa yani varlığa geçiş üniteden düaliteye geçiştir. )
Yokluk = Ünite ( Yaratılmış varlıkların idrak kapasitelerine göre olan "yokluk" aslında hayyum ve kayyum ( diri ve daim ) olan Allah'ın birliğidir yani ünitedir.
Varlık = Düalite ( Yokluktan yaratılışa yani varlığa geçiş üniteden düaliteye geçiştir. )
Düalitenin özünde ünite
olduğunu bildiren örneklerden biri, Mesih İsa’nın sözünü içeren İncil’in Matta
suresinin aşağıdaki ayetinde yer alaktadır.
40
Matta 12-30 "Benden yana olmayan bana karşıdır.
Benimle birlikte toplamayan dağıtıyor demektir.
“Yandaş” olmayan “Muhalif”tir.
Esas olan “Yandaşlık”tır. ( Yandaş = Allah yolunda ve Haberci ile birlikte
olup, destek veren ) Karşı bir söylemde veya davranışta bulunmasa bile destek
verici bir söylemde veya davranışta bulunmadığı sürece düalite yani zıtlık, karşıtlık
oluşmaktadır. Yani yokluk, varlığın zıttı olarak var olan bir olgu gibi işlev
görmektedir. Ancak “Yok” olanın varlığından söz etmek mümkün müdür?
“Toplamayan” “Dağıtıyor
demektir. “ … Yine aynı yaklaşımla izah edilebilecek bir misaldir.
Al’i İmran suresinin 188.
ayetinde de “yapmadığıyla ile övülmek” kavramı yer almaktadır. Bu ifade “olmayanın, yapılmayanın” varmış gibi yapılmış
gibi addedlmesi olgusuna işaret etmektedir.
3/188
- La tahsebennellezine yefrahune bima eten ve yühıbbune en yuhmedu bima lem
yef'alu fe la tahsebennehüm bi mefaziten minel azab ve lehüm azabün elım
( O yaptıklarından dolayı ferahlayıp sevinenleri ve o yapmadıklarıyla
övülmeyi sevenleri hesaba alma. Kesinlikle onları azaptan kurtulanlar
sanma. Elim azap onlaradır. )
After analyzing your article you have to recognize what I surely have written here fruit fly trap apple cider vinegar . This one is being written after you have a proposal from you.
ReplyDelete