Yaratılıştaki en korkak varlıklar Allahü Teala'yı inkar eden, bencil, sevgi bilincinden yoksun ve şeytana tabi olmuş zalimlerdir. Kendilerini çok cesur, kudretli ve seçilmiş algılatma çabası içinde olan hatta bu yönde baskı uygulayan bu zavallılar içlerinde besledikleri korku neticesinde öfke, kin ve nefret enerjilerinin açığa çıkmasına vesile olurlar. Bu negatif enerjilerin toplumları helake götürdüğü de apaçık bir gerçektir. Zalimlerin en büyük korkusu gafil kitle üzerinde kurmuş oldukları egemenliklerini kaybetme korkusudur. Bu korkudan kurtulabilmek için her türlü zulmü ve ahlaksızlığı mübah görürler.
Kutsal kitaplarda "Korkaklık" kavramına ilişkin çarpıcı misaller yer almaktadır.
63/4 kodlu ayette sürekli olarak panik ve korku halinde yaşayarak paranoya belirtileri sergileyenlerden bahsedilmektedir.
63/4 - Ve iza reeytehüm tu’cibuke ecsamuhüm ve in yekulu tesma’ li kavlihim ke ennehüm huşubun musennedeh yahsebune kulle sayhatin aleyhim hümül aduvvu fahzerhüm katelehümullahu enna yu’fekun ( Ve onları gördüğünde cisimlerinden hoşlanırsın. Eğer konuşurlarsa sözlerini dinlersin. Kesinlikle onlar yaslanmış keresteler gibidirler. Her çığlığı onların üzerlerine sanarlar. Onlar düşmanlardır. Onlardan çekin, korun. Allah onları öldürsün. Nasıl da döndürülüyorlar. )
Aşağıdaki ayet setinde korkakların nasıl zalim oldukları, kendilerinden başka hiçbir şeyi düşünmedikleri ve kendi menfaatleri ve selametleri için her şeyi feda edebilecekleri bildirilmektedir.
70/11 - Yubassarünehüm yeveddül mücrimu lev yeftediy min azabi yevmeizin bi benihi ( Onlar birbirlerine gösterilirler. Suçlu o gün, oğullarını fidye vererek azaptan kurtulmayı arzular. )
70/12 - Ve sahıbetihi ve ehıyhi ( Ve eşini arkadaşını ve kardeşini. )
70/13 - Ve fasiletihilletiy tu'viyhi ( Ve onu barındırıp yetiştiren ailesini. )
70/14 - Ve men fil ardı cemian sümme yuncihi ( Ve yerde kim varsa topluca ki sonra kendini kurtarabilsin. )
8/12 kodlu ayette "İnkarcıların korkak oldukları" net olarak bildirilmektedir.
8/12 - İz yuhıy rabbüke ilel melaiketi ennı meaküm fe sebbitüllezıne amenu seülkıy fı kulubillezıne keferur ru'be fadribu fevkal a'nakı vadribu minhüm külle benan ( Zamanında Rab’bin meleklere "Kesinlikle ben sizinle birlikteyim. İnananlara sebat verin. İnkarcıların kalplerine korku atacağım. O halde boyunlarının üstüne vurun ve onların tüm parmaklarına vurun." diye vahyediyordu. )
9/13 kodlu ayette de inananların inkarcılar ile savaşmaktan korkmamaları gerektiği, bir soru cümlesiyle vurgulanmakta ve inananların sadece Allah'tan korkmaları gerektiği hatırlatılmaktadır.
9/13 - E la tükatilune kavmen nekesu eymanehüm ve hemmu bi ıhracir rasuli ve hüm bedeuküm evvele merrah e tahşevnehüm fellahü ehakku en tahşevhü in küntüm mü'minın ( Yeminlerini bozan, resulü yurdundan çıkarmaya taammüd eden ve ilk önce size saldırmaya başlayanlarla savaşmaz mısınız? Onlardan korkuyor musunuz? Allah kendisinden korkulmaya daha gerçektir, eğer inananlar iseniz. )
2/112 ve 2/277 kodlu ayetlerde "İnananların, Allah'a teslim olanların ve iyilikler yapanların korkudan arınmış olacakları" bildirilmektedir.
2/112 - Bela men esleme vechehu lillahi ve hüve muhsinün fe lehu ecruhu inde rabbihı ve la havfün aleyhim ve la hüm yahzenun ( Bilakis. Kim yüzünü Allah’a teslim ederse ve o iyilik yapan olursa böylece Rab’binin indinde ödülü onadır ve üzerlerine korku yoktur ve onlar hüzünlenmezler. )
2/277 - İnnellezine amenu ve amilus salihati ve ekamüs salate ve atevüz zekate lehüm ecruhüm ınde rabbihim ve la havfün aleyhim ve la hüm yahzenun ( O inananlara, iyilikler yapanlara, duaya kalkanlara, zekatı verenlere, Rab’lerinin indinde onlara kesinlikle ödülleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar hüzünlenmezler. )
61 1 Yuhanna 4-18 Sevgide korku yoktur. Tersine, yetkin sevgi korkuyu siler atar. Çünkü korku işkencedir. Korkan kişi sevgide yetkin kılınmamıştır.
66 Vahiy 21-8 Ama korkak, imansız, iğrenç, adam öldüren, fuhuş yapan, büyücü, putperest ve bütün yalancılara gelince, onların yeri, kükürtle yanan ateş gölüdür. İkinci ölüm budur."
66 21-8 kodlu ayette sıralanan kötü tutum ve davranışlardan önce "Korkaklık" kavramı yer almaktadır. Böylelikle ayette bahsedilen kötülüklerin temelinde "korku"nun bulunduğu bildirilmektedir.
No comments:
Post a Comment