Çeviri

Monday, May 20, 2019

İdrakli Varlık sembolü Yıldız


Kutsal kitaplarda “Yıldız” kelimesinin “İnsan / Vazifeli Varlık / Resul / Melek” kavramlarını sembolize etmek amacıyla da kullanıldığına ilişkin deliller söz konusudur. Bu delilleri içeren ayetler aşağıdadır.

Tevrat’ta yer alan Yusuf’un rüyası misali;

1 Tekvin 37-9 Yusuf bir düş daha görüp kardeşlerine anlattı. "Dinleyin, bir düş daha gördüm" dedi, "Güneş, ay ve ONBİR YILDIZ önümde eğildiler."

2 Tekvin 37-8 Yusuf babasıyla kardeşlerine bu düşü anlatınca, babası onu azarladı: "Ne biçim düş bu?" dedi, "Ben, annen, kardeşlerin gelip önünde yere mi eğileceğiz yani?"

Ayette, Yusuf’un babasının sözü vesilesiyle “Yıldız” kelimesinin “İnsanı” sembolize ettiği bildirilmektedir.

Aynı misal Kur’an’da da şu şekilde yer almaktadır.

12/4 - İz kale yusüfü li ebıhi ya ebeti innı raeytü EHADE AŞERA KEVKEBEN veş şemse vel kamera raeytühüm li sacidın ( Zamanında Yusuf babasına "Ey babam, kesinlikle ben ONBİR YILDIZ, Güneş ve Ay gördüm. Onları benim için yere kapanırlarken gördüm." dedi. )

12/5 - Kale ya büneyye la taksus rü'yake ala ıhvetike fe yekıdu leke keyda inneş şeytane lil insani adüvvün mübın ( "Ey oğlum, rüyanı kardeşlerine anlatma. Yoksa sana hile yapıp tuzak kurarlar. Kesinlikle şeytan, insan için apaçık düşmandır." dedi. )

Ayetlerdeki Yıldız sayısının “11” olması da boyutlar arası geçiş sembolizmi açısından önem arzetmektedir.

Kur’an’ın Hicr suresi;

15/16 - Ve lekad cealna fis semai BÜRUCEN ve zeyyennaha lin nazırın ( Ve gökte YILDIZ KÜMELERİ oluşturduk ve onu bakanlar için süsledik.
15/17 - Ve hafıznaha min külli şeytanir racım
Ve onu tüm kovulmuş şeytanlardan koruduk.
15/18 - İlla men isterekas sem'a fe etbeahu ŞİHABÜN mübın
O kulak hırsızlığı yapan kimse hariç. Artık onu apaçık KIVILCIM takip eder.

Ayet setinde, göğün boyutlar arası bir geçiş sınırı olduğu, yıldızların esas itibarıyla farklı boyuttan geçiş yapabilecek varlıklara ( cinler ) karşı koruma sağlayan Vazifeli Varlıklar oldukları bildirilmektedir. “Kulak hırsızlığı yapanı takip eden kıvılcım” ifadesindeki “Kıvılcım” kelimesinin “Yıldızı” sembolize ediyor olması kuvvetle muhtemeldir.

Aynı misal Saffat suresinin aşağıdaki ayetlerinde de yer almaktadır. Ayette Meleül Ala’nın ( Yüksek İleri Gelenler / Yüksek Melek Konseyi ) konuşmalarını duymaya ve bilgi çalmaya çalışan cinlerin Vazifeli Varlıklar tarafından kovuldukları bildirilmektedir.

37/6 - İnna zeyyennes semaed dünya bi zınetinil KEVAKİB ( Kesinlikle biz en yakın göğü YILDIZ süsüyle süsledik. )
37/7 - Ve hıfzan min külli şeytanin marid ( Ve tüm inatçı azgın şeytanlardan koruduk. )
37/8 - La yessemmeune ilel meleil a'la ve yukzefune min külli canib ( Onlar yüksek ileri gelenleri duyamazlar. Her taraftan atılırlar. )
37/9 - Dühuran ve lehüm azabün vasıb ( Uzaklaştırılırlar. Sürekli azap onlaradır. )

En’am suresinin aşağıdaki ayetlerinde “Yıldızların insanlar için yönlendirme” vesilesi oldukları bildirilmektedir.

6/97 - Ve hüvellezi ceale lekümün nücume li tehtedu biha fı zulümatil berri vel bahr kad fassalnel ayati li kavmin ya'lemun ( Ve kara ve denizin karanlıklarında sizi yönlendirmek için, size yıldızları oluşturan O'dur. Ayetleri, bilen kavim için ayrıntılandırdık. )

Rahman suresinin aşağıdaki ayetinde “Yıldızların secde etmesi” sembolizmi yer almaktadır. Ayette yer alan “Şecer” ( Ağaç ) kelimesinin de “İnsanın soyAĞACI” olması kuvvetle muhtemeldir.

55/6 - Ven necmü veş şeceru yescüdan ( Ve yıldızlar ve ağaçlar yere kapanırlar. )

Mürselad ( Gönderilenler ) suresinin aşağıdaki ayet setinde de “Yıldızlar” ve “Resuller” kelimelerinin bir arada kullanımı dikkat çekmektedir. Ayette “Göğün bir kapı gibi açılımasından ve yıldızların ( resullerin ) gökten indikleri” anlamı çıkabilmektedir.

77/8 - Fe izen NÜCUMU TUMİSET ( Böylece YILDIZLAR SİLİNDİĞİNDE. )
77/9 - Ve izes SEMAU FURİCET ( Ve GÖK YARILDIĞINDA. )
77/10 - Ve izel cibalu nusifet ( Ve dağlar eğilip savrulduğunda. )
77/11 - Ve İZER RUSULU UKKITET ( Ve RESULLER VAKİTLERİNE ULAŞTIKLARINDA. )

İncil’deki aşağıdaki ayetlerde aynı kapsamdaki misalleri içermektedir.

40 Matta 2-2 Şöyle dediler: "Yahudiler'in Kralı olarak doğan çocuk nerede? Doğuda O’NUN YILDIZINI gördük ve O'na tapınmaya geldik."

Ayette "Mesih İsa", "Yıldız" ile özdeşleştirilmiştir.

41 Mark 13-25 YILDIZLAR GÖKTEN DÜŞECEK, Göksel güçler sarsılacak.'
41 Mark 13-26 "O zaman İNSANOĞLU’NUN ( İSA ) BULUTLAR İÇİNDE büyük güç ve görkemle GELDİĞİNİ GÖRECEKLER.

Ayette “Mesih İsa’nın ve Meleklerin” sembolik olarak gökten inmeleri kavramı “Yıldızların düşmesi ve İnsanoğlu’nun gelmesi” olarak ifade edilmiştir.

66 Vahiy 2-28 Galip gelene SABAH YILDIZINI DA vereceğim.

Sabah Yıldızı, Kur’an’da “Tarık” olarak yer alan ve Mesih İsa’nın ruhsal tesirlerini ifade eden kavramdır.

50 Filipililer 2-15 aralarında evrendeki YILDIZLAR gibi parladığınız bu eğri ve sapık kuşağın ortasında kusursuz ve saf, Tanrı'nın lekesiz çocukları olasınız. Öyle ki, 

66 Vahiy 6-13 İncir ağacı, güçlü bir rüzgarla sarsıldığında nasıl ham incirlerini dökerse, GÖKTEKİ YILDIZLAR DA ÖYLECE YERYÜZÜNE DÜŞTÜ.

Ayetteki “Ham incirler”, tekamül etmesi amacıyla bir sınav ortamı olan Dünya’ya gönderilen “İnsan”’ı sembolize etmekte gibidir.

66 Vahiy 6-14 GÖKYÜZÜ BİR TOMAR* GİBİ ORTADAN KALKTI. Her dağ, her ada yerinden sökülüp alındı.


*Göğün “Yazı Tomarına” benzetilmesi durumu aynen Kur’an’ın Enbiya suresinin aşağıdaki ayetinde de yer almaktadır.

21/104 - Yevme NATVİS SEMAE KE TAYYİS SİCİLLİ LİL kema bede'na evvele halkın nüıydüh va'den aleyna inna künna faılın ( O gün GÖĞÜ, YAZI TOMARLARINI DÜRER GİBİ DÜRERİZ. Onu, ilk yaratmaya başladığımız gibi, üzerimize vaad olarak onu döndürürüz. Kesinlikle biz yapanlar oluruz. )

No comments:

Post a Comment