Döngü
sonuna ilişkin bazı ayetlerde, insanların "Kabirlerinden / mezarlarından
çıkmaları" kavramı yer almaktadır.
İnsanın
topraktan yaratılmış olduğu düşünüldüğünde;
30/20
- Ve min ayatihı en halekaküm min türabin sümme iza entüm
beşerun tenteşirun (
Ve sizi topraktan yaratması ayetlerindendir. Sonra sizler
yayılan insanlarsınız. )
insanın
bedeni onun, esas itibarıyla süptil olan "Öz Varlığı" için bir mezar
niteliğinde midir? Bir başka deyişle döngü sonunda "kabirden çıkacak
olan" aslında "bedenden kurtulacak olan Öz Varlık mıdır"?
Hatası
yüzünden yaşam nimetinden yoksun bırakılarak kaba madde alemi olan Dünya'ya
atılmış olan insanın esasen "ölü" olduğuna ilişkin Zümer suresinin
30. ayeti önem arzetmektedir.
39/30
- İnneke meyyitün ve innehüm meyyitun ( Kesinlikle sen ölüsün ve
kesinlikle onlar da ölüler. )
Kabirden
çıkma hususuna ilişkin ayetler aşağıda yer almaktadır.
82/1 * - İzes semaun fetaret ( Gök
yarıldığında, )
82/2
- Ve izel kevakibun teseret ( Ve yıldızlar serilip saçıldığında, )
82/3
- Ve izel biharu fucciret ( Ve deniz fışkırtılıp akıtıldığında, )
82/4
- Ve İZEL KUBURU BU'SİRET ( Ve KABİRLERİN İÇİ DIŞINA GETİRİLİP GÖRÜNÜR
OLDUĞUNDA, )
İnfitar
suresinin yukarıdaki ayetlerindeki ifadelerin öz anlamları şöyle olabilir.
-
Göğün yarılması : Üst boyuta geçiş portali açılması. Ayet kodunun ( 82/1
) nümerolojik değeri de "11" sayısını vermektedir.
-
Yıldızların saçılması : Vazifeli Varlıkların tezahürü veya algılanması
-
Denizlerin fışkırması : Boyutlar arası geçiş portali açıldığında oluşan su
ortamı. Göklerin su tabakaları ile ayrıldıkları * kutsal kitaplarda yer alan
bir olgudur.
-
Kabirlerin görünür olması : Öz Varlığın "topraktan inşa edilmiş olan
bedenden arınması, kaba maddeden sıyrılıp çıkarak süptil boyuta / frekansa
geçmesi
*
1 Tekvin 1-7 Ve
Tanrı gökkubbeyi yaptı. Ve gökkubbenin altındaki suları gökkubbenin üstündeki
sulardan ayırdı. Ve öyle oldu.
54/11
- Fe fetahna ebvabes semai bi main münhemir ( Böylece akıp dökülen su ile göğün
kapılarını açtık. ) ( Bu ayetin kodunda da boyutlar arası geçiş portali
kavramının nümerolojik değeri olan "11" sayısı tezahürü
bulunmaktadır. ( 5+4+1+1 = "11" )
Aşağıdaki
ayetlerde de "Mezarlarından çıkanlardan" bahsedilmektedir.
36/51
- Ve nüfiha fis suri fe iza HÜM MİNEL ECDASİ İLA RABBİHİM YENSİLUN ( Ve borunun içine
üflenir de o zaman ONLAR MEZARLARINDAN RAB'LERİNE AKIN EDERLER. )
54/7
- Huşşean ebsarihüm YAHRUCUNE MİNEL ECDASİ ke ennehüm ceradün münteşir ( Gözleri dehşet,
korku içinde MEZARLARINDAN ÇIKARLAR. Kesinlikle onlar yayılan çekirgeler
gibidirler. )
70/43
- Yevme YAHRUCUNE MİNEL ECDASİ sira'an ke ennehüm ila nusubin yufidun ( O gün, sanki
onlar kesinlikle dikili taşlara gönderiliyorlarmış gibi MEZARLARINDAN HIZLICA
ÇIKARLAR.
99/6
- Yevmeizi yasdürun nasü eştaten li yürav a'malehüm ( O gün insanlar,
çalışmalarının gösterilmesi için bölükler halinde meydana çıkarlar. )
İncil’in
Filipililer suresinin 3-20 / 21 kodlu ayetleri dikkat çekmektedir.
50 Filipililer 3-20
Oysa BİZİM VATANIMIZ
GÖKLERDEDİR. Oradan Kurtarıcı'yı, Rab İsa Mesih'i bekliyoruz.
50 Filipililer 3-21* O her şeyi kendine
bağlı kılmaya yeten gücünün etkinliğiyle ZAVALLI BEDENLERİMİZİ DEĞİŞTİRİP
KENDİ YÜCE BEDENİNE BENZER HALE GETİRECEKTİR.
Ayet
numarasının “21” olması “Ruh” kelimesinin nümerik sembolüne dikkat çekmektedir.
Kur’an’ın 4/171 kodlu ayetinde Mesih İsa’nın “Rab’bin KELİMESİ ve O’ndan RUH
olduğu” bildirlmektedir. Ayette esasen süptil olan Öz Varlığın bedeni terkedeceği
ve Ruh’a dönüş olacağı bildirilmektedir.
No comments:
Post a Comment