BÖRÜ kelimesinin, eski Türkçe’de "kurt, yiğit, bahadır ve cesur" gibi farklı anlamlar taşıdığı bilinse de ve bu kelime genel olarak kurt anlamında kullanılsa da BÖRÜ kelimesinin derin ve ilahi anlamı da bulunmaktadır. BÖRÜ kelimesi sadece kurt için değil, kutsal bir varlık olarak kabul gören kurt için de kullanılmaktadır. Türkçe’de birçok farklı anlamı olan BÖRÜ kelimesi, at üzerinde arkasını dönerek ok atabilen savaşçıları, yiğit güreşçileri ve Tanrı Dağı eteklerinde gezdiğine inanılan GÖK TANRILARINI ifade etmek için kullanılmıştır.
Halk dilinde ve masallarda yer alan PERİ kelimesinin BÖRÜ kelimesi ile aynı kökten ve aynı anlama sahip olması kuvvetle muhtemeldir. Peri kelimesi, "Cisimleri çok lâtif* ve görünmez olan hoş mahluk. İnsana muhabbet eden ( sevgi gösteren ), muvahhid ve müslim lâtif mahluk." anlamına gelmektedir. ( * "Latif" kelimesi "İnce, zarif" anlamını barındırmakta olup, kainattaki süptil varlık formuna da işaret eder niteliktedir. )
Allahü Teala'nın izniyle ilahi nizamdaki "yaratış" ve "kader mekanizmasında" görev alan süptil nitelikli ( madde ötesi, bedensiz varlık ) Vazifeli Varlık ( Melek ) kavramı bu noktada dikkat çekmektedir. Zira Kur'an'da insanın ve cinlerin yaratılışına ilişkin ayetlerde "Biz yarattık" ( Halakna ) ifadesinin yer alması da Allahü Teala'nın yetkilendirmesi çerçevesinde yaratıştan ve kader mekanizmasından sorumlu varlıklar olduğunu ortaya koymaktadır.
Tin suresinin 95/4 kodlu ayetindeki "Yarattık" ifadesi önem arzetmektedir.
95/4 - Lekad HALAKNEL insane fi AHSENİ takvim ( İnsanı kıvama koymanın EN GÜZELİ içinde YARATTIK. )
BÖRÜ ve PERİ kelimelerinin köken açısından ilintisi olması kuvvetle muhtemel bir diğer kelime de BARİ' kelimesidir. Bu kelime, "Bir kalıptan döker gibi, düzgün, tertipli ve güzel yaratan. Aza ve cihâzatları birbirine mütenasip ve kâinattaki umumî nizama ve gayelere uygun ve münasebettar olarak halkeden. Üstün, mükemmel" anlamına gelmektedir. ( Aynı kökten türemiş olan "BARİK" kelimesi de "İnce, narin" yani "Süptil" anlamını taşımaktadır. )
Kur'an'da "Bari'" kelimesi sadece 2/54 kodlu ayette geçmektedir.
2/54 - Ve iz kale musa li kavmihı ya kavmi inneküm zalemtüm enfüseküm bittihazikümül ıcle fe tubu ila BARİİküm faktülu enfüseküm zaliküm hayrun leküm inde BARİİküm fe tabe aleyküm innehu hüvet tevvabür rahim ( Ve zamanında Musa kavmine "Ey kavmim siz buzağıyı kendinize edinerek kesinlikle nefislerinize zulmettiniz. O halde tevbe edip GÜZEL YARATANINIZA tabi olun da nefislerinizi öldürün. Bu, YARATANINIZIN indinde size hayırlıdır." dedi. Böylece üzerinize tevbe eyledi. Kesinlikle O, O tevbeyi kabul edendir merhametlidir. )
"Bari'" kelimesinin geçtiği ayetin kodunun nümerolojik değerinin "11" olması da ayrıca dikkat çekmektedir. ( 2+5+4 = 11 )
Batı dillerinde "Peri" kelimesi "Çevreleyen, Çevresinde olan" anlamını taşımaktadır. ( Örnek: Period, Periscope, Periphere )
Kur'an'da "Allah'ın" ve "Vazifeli Varlıkların" ( Melekler ) varlıkları "Kuşattıklarına" ( Çevrelediklerine ) ilişkin bilgi verilmektedir. Bu kapsamda "Peri" kelimesinin bir başka sembolik anlamı da açığa çıkmaktadır.
4/126 - Ve lillahi ma fis semavati ve ma fil ard ve kanellahü bi külli şey'in mühıyta ( Ve göklerde ne varsa ve yerde ne varsa Allah içindir. Allah, herşeyi kuşatandır. )
18/91 - Kezalik ve kad ehatna bima ledeyhi hubra ( İşte böyleydi. Onun yanında olanları ilimle kuşattık. )
Batı dillerinde "Peri" kelimesi "Çevreleyen, Çevresinde olan" anlamını taşımaktadır. ( Örnek: Period, Periscope, Periphere )
Kur'an'da "Allah'ın" ve "Vazifeli Varlıkların" ( Melekler ) varlıkları "Kuşattıklarına" ( Çevrelediklerine ) ilişkin bilgi verilmektedir. Bu kapsamda "Peri" kelimesinin bir başka sembolik anlamı da açığa çıkmaktadır.
4/126 - Ve lillahi ma fis semavati ve ma fil ard ve kanellahü bi külli şey'in mühıyta ( Ve göklerde ne varsa ve yerde ne varsa Allah içindir. Allah, herşeyi kuşatandır. )
18/91 - Kezalik ve kad ehatna bima ledeyhi hubra ( İşte böyleydi. Onun yanında olanları ilimle kuşattık. )
This comment has been removed by the author.
ReplyDelete