"Nöronlar" insan beyninde bulunan ve bilgi / veri transferi işlevini gören sinir hücreleridir. Bir nöronun anatomik yapısı aşağıdaki gibidir.
Kur'an ayetlerindeki "Şecer" ( Ağaç ) kelmesi, öz anlamı ve "Soyağacı" anlamı dışında, "Veri ileti aracı" anlamını da taşımaktadır. ( Ve daha birçok bilinmeyen anlamı da bulunmaktadır. ) Örneğin Hacc suresinin 30. ayetinde Hz. Musa'ya ilahi kozmik bilgilerin vahyedilmesi sürecinde "ilahi sesin bir Ağaç vasıtasıyla iletildiğinden" bahsedilmektedir.
28/30 Fe lemma etaha NUDİYE min şatiil vadil eymeni fil buk'atil mubaraketi mineş ŞECERATİ en ya musa inni enellahu rabbul alemin
( Oraya yettiğinde, bereketli yerdeki vadinin sağındaki AĞAÇTAN "Ey Musa, kesinlikle ben, ben alemlerin Rab’bi Allah' ım." diye SESLENİLDİ. )
Ayette "ağacın" açıkça "veri transfer aracı" işlevi gören bir varlık olduğu bildirilmektedir.
31/27 Ve lev enne ma fil erdi min ŞECERATİN AKLAMUN vel bahru yemudduhu min ba'dihi seb'atu ebhurin ma nefidet KELEMATULLAH innellahe azizun hakim
( Ve şayet kesinlikle o yerdeki AĞAÇLAR KALEMLER olsa ve deniz de ona destek olsa, ondan sonra da yedi deniz, Allah' ın KELİMELERİ tükenmez. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )
Kur'an'da "Şecer" ( Ağaç ) kelimesi 27 kere tekrarlanmaktadır. Yukarıdaki ayetin numarası da 27'dir. 27 sayısı "Seb'an minel mesani" ( İkililerden Yedi / İkili Yedi" ) kavramını sembolize eden bir sayı olup, Hicr suresinin 87. ayetinde Kur'an, "İkili Yedi" kavramı ile eşleştirilmiştir.
15/87 Ve lekad ateynake SEB'AN MİNEL MESANİ vel KUR'AN el azim
( Ve biz sana İKİLİLERDEN YEDİYİ ve büyük KUR'AN' ı verdik. )
lan dayı şecere kelimesi ağaç manasıyla 26 kez geçer. 27.geçiş fiildir yani o kelime ağaç manasına gelmez. niye sallayıp duruyorsun :D
ReplyDelete"Şecer" kök kelimesi 27. ve son kez olmak üzere Vakia suresinin 72. ayetinde "İsim" olarak yer almaktadır.
ReplyDelete56/72 E entum enşe'tum
ŞECERETeha em nahnul munşiun
( Onun AGACını siz mi inşa
ettiniz? Biz miyiz inşa eden? )
Ayrıca "Geçiş fiil" diye bir kavram bulunmamaktadır. "Geçişli fiil" kavramı vardır ki onun da anılan ayette "Şecer" kökü vasıtasıyla kullanımı tezâhür etmemektedir.
Karşılıklı bilgi paylaşımı, doğrulara birlikte yaklaşabilmenin ve kolektif bilinci yükseltmenin yegâne koşuludur. Ancak bu süreçte karşılıklı hitap şekli de önem arzetmektedir. Zira negatif frekans yüklü kelimelerin maalesef ruhsal tekâmülü geciktirmekten başka işlevi yoktur. Bu bağlamda "Temiz kelime, Pis kelime" başlıklı bölümün faydalı olacağını ümit ederim.
Selâmlarımla,
nisa 65'te ağaç olarak geçmez.
Delete