Çeviri

Monday, January 27, 2025

Metapsişik yetenekler

Grek kökenli bir kelime olan "Metapsişik" kelimesi, "Meta" ( Yeni, Bir sonraki, Değişim, Farklılaşma, Sonra, Sonrası, Ötesi ), "Psukh, Psikh" ( Ruh ) ve "ikos" ( gibi, ile ilgili ) kelimelerinden oluşmakta ve "Ruh ötesi / Ruhen değişmiş / Farklı ruhsal" anlamına gelmektedir.

"Metapsişik yetenekler" olarak tanımlanan ve paranormal algısı yaratan, ancak insanın kodlarında zaten yer almakta olan levitasyon, telekinezi, şifacılık, durugörü, medyumluk vb. gibi doğal yeteneklerin açığa çıkabilmesinin ve maddeye hükmedilebilmesinin yolu, Allah'ın rızası ve izni başta olmak üzere, frekans yükselmesi suretiyle farklı idrak seviyesine ulaşılmasından, maddeden yani düşük maddi frekansların ürünü olan kibir, korku, şüphe, hırs, nefret, öfke, mülkiyet, riyaset, şehvet, iştah vb. gibi duygulardan arınılmasından geçmektedir. Bir insanda, bu duygulardan arınma isteğini oluşturacak yegane unsur ise "İman"dır. Allah'a ve ahirete ( sonrası, ötesi ) iman... 

Kur'an'ın ilk ayetinin "Bismillahirrahmanirrahim" (  Rahman ve Rahim Allah'ın ismiyle ) ifadesi ile başlamasının sebebi, yaratılıştaki her şeyin "Allah'ın ismi" ile yani O'nu zikrettiren "kelimeler" ile tezahür edebilmesindendir.

17/110 De ki: "Allah diye çağırın veya Rahman diye çağırın. Hangisi ile çağırırsanız. GÜZEL İSİMLER O’NADIR. DUANLA açığa çıkma, sesini yükseltme ve onunla gizlenme de. Bunların arasında bir yol ara."

10/82 Ve suçlular hoşlanmasalar da, ALLAH GERÇEĞİ KELİMELERİ İLE GERÇEKLEŞTİRİR. 

Kur'an kelimelerinin ruh ve madde üzerindeki tesirine ve gerçekleştirme kudretine Ra'd suresinin aşağıdaki ayetinde "maddesel misaller" yoluyla değinilmiştir.

13/31 VE ŞAYET KESİNLİKLE KUR'AN Kİ, ONUNLA DAĞLAR GEZSEYDİ VEYA ONUNLA YER KESİLİP PARÇALANSAYDI VEYA ONUNLA ÖLÜLER KONUŞTURULSAYDI. BİLAKİS TÜM İŞLER ALLAH İÇİNDİR. .....

İncil ayetlerinde de "İman seviyesinin", metapsişik yetenekler ile olan ilintisine vurgu yapılmakta ve Mesih İsa üzerinden misaller verilmektedir. ( İncil'de, Mesih İsa'nın "İnsanoğlu" olarak da anılması, bu yeteneklerin insan ile ilintisine vurgu niteliğindedir. )

Matta suresinin aşağıdaki ayet grubunda, maddeye hükmetme fenomeni olan levitasyona işaret edilmektedir.

40-Matthew-14-25 Sabaha karşı İSA, GÖLÜN ÜSTÜNDE YÜRÜYEREK ONLARA YAKLAŞTI.

40-Matthew-14-26 Öğrenciler, O'nun gölün üstünde yürüdüğünü görünce dehşete kapıldılar. "Bu bir hayalet!" diyerek korkuyla bağrıştılar.

40-Matthew-14-27 Ama İsa hemen onlara seslenerek, "Cesur olun, benim, korkmayın!" dedi.

40-Matthew-14-28 Petrus buna karşılık, "Ya Rab" dedi, "Eğer sen isen, buyruk ver suyun üstünden yürüyerek sana geleyim."

40-Matthew-14-29 İsa, "Gel!" dedi. Petrus da tekneden indi, SUYUN ÜSTÜNDEN YÜRÜYEREK İsa'ya yaklaştı.

40-Matthew-14-30 Ama rüzgarın ne kadar güçlü estiğini görünce korktu, batmaya başladı. "Ya Rab, beni kurtar!" diye bağırdı.

40-Matthew-14-31 İsa hemen elini uzatıp onu tuttu. Ona, "EY KIT İMANLI, NEDEN KUŞKU DUYDUN?" dedi.

Aşağıdaki ayette ise, Mesih İsa'nın "göle ve rüzgara talimat vermesi" misali vasıtasıyla maddeye hükmetme fenomenine dikkat çekilmektedir.

41-Mark-4-39 İsa kalkıp RÜZGARI AZARLADI, GÖLE, "SUS, SAKİN OL!" DEDİ. Rüzgar dindi, ortalık sütliman oldu.

Aşağıdaki ayet grubunda ise farklı frekanslar ile iletişim yeteneğinin kazanılmasının yolunun yine "imandan" geçtiği, tıpkı Kur'an'daki gibi "dağın hareket ettirilmesi" misaliyle bildirilmektedir. Ayette ayrıca "Dua"ya yani kelime zikrine ve "Oruç"a yani maddi bağımlılıktan arınmaya vurgu yapılmaktadır.

40-Matthew-17-19 Sonra öğrenciler tek başlarına İsa'ya gelip, "BİZ CİNİ NEDEN KOVAMADIK?" diye sordular.

40-Matthew-17-20 İsa, "İMANINIZ KIT OLDUĞU İÇİN" karşılığını verdi. "Size doğrusunu söyleyeyim, bir hardal tanesi kadar İMANINIZ OLSA ŞU DAĞA, "BURADAN ŞURAYA GÖÇ" DESENİZ GÖÇER; SİZİN İÇİN İMKANSIZ BİR ŞEY OLMAYACAKTIR."

40-Matthew-17-21 BU TÜR SOY DUA ve ORUÇ DIŞINDA DIŞARI GİTMEZ.

Aşağıdaki ayette de şifacılık fenomenine dikkat çekilmektedir.

43-John-5-8 İsa ona, "Kalk, şilteni topla ve yürü" dedi.

43-John-5-9 Adam o anda iyileşti. Şiltesini toplayıp yürümeye başladı. O gün Şabat Günü'ydü.

Netice itibarıyla her insanın, "iman seviyesini" samimi bir şekilde değerlendirmesi, eksikliklerini tespit etmesi ve gerekenleri yapması, ona, "varlığından haberdar olmadığı kapıların açılmasını" sağlayacaktır.

Ancak unutulmamalıdır ki, Allah kime hangi tür yetenek bahşederse bahşetsin gerçek anlamda aralarında hiç bir fark yoktur. Çünkü hepsinin de niha amacı ilmi ve bilinç seviyesini yükseltmek ve iyilik yapmaktır. Bunun da muhtelif yolları zaten aşikardır. Dolayısıyla her türlü yetenek, nihayetinde iyiliğe vasıta olacak bir amaca yönelik olarak kullanılmalıdır. Bunun dışındaki hedefsiz, amaçsız veya farklı amaçlı arzu ve talepler beyhudedir, helake götürür.

46-1-Corinthians-14-1 HAYIRSEVERLİK PEŞİNDE KOŞUN VE RUHSAL YETENEKLERİ İSTEYİN ve özellikle habercilik yeteneğini isteyin. 

En büyük yetenek olan "iyilik" ve "iyilik yapabilme" yeteneği Bakara suresinde şöyle tanımlanmaktadır.

2/177 Yüzünüzü doğu ve batı yönüne, doğrultusuna çevirmenizde İYİLİK yoktur. LAKİN İYİLİK, o Allah’a, sonraki güne, meleklere, kitaba, habercilere inananlara, sevdiklerine, yakınlarına, yetimlere, yoksula, yolda kalmışa, dilenenlere, boyunduruk içindekilere sevgiyle mal verenlere, duaya kalkanlara, zekatı verenlere, ahdettiklerinde ahdlerini ifa edenlere, zorlukta, sıkıntıda, darlıkta ve zor savaş zamanında sabredenleredir. İşte onlar doğrudurlar ve işte onlar sakınırlar.

1 comment: