Çeviri

Tuesday, April 8, 2025

Demiri yumuşattık, Bakırı akıttık

Demirin erime noktası 1538 c olarak tespit edilmiştir. Bu sayının nümerolojik değeri 17 ( 1+5+3+8 = 17 )'dir.


Zümer suresinin aşağıdaki ayetinde  "demirin yumuşatılması" kavramı yer almakta olup, ayetteki 17 nümerolojisi de dikkat çekmektedir. 

34/10 Ve (1) lekad (2) ateyna (3) davude (4) min (5) na (6) fadla (7) ya (8) cibalu (9) evvibi (10) mea (11) hu (12) ve (13) el (14) tayr (15) ve (16) ELENNA (17) lehu (18) el (19) HADİD (20) 

( Ve Davud'a bizden üstünlük verdik. Ey dağlar ve kuşlar, onunla birlikte dönün. Ona DEMİRİ YUMUŞATTIK. )

- Ayetin sure numarasının ve ayet numarasının nümerolojik değerleri 7 ve 1 sayıları olmaktadır. ( 3+4 = 7 ve 1+0 = 1 )

- Ayetteki "Elenna" ( Yumuşattık ) kelimesinin sıra numarası da 17'dir.

Bakırın erime noktası 1085 c olarak tespit edilmiştir. Bu sayının nümerolojik değeri 14 ( 1+0+8+5 = 14 )'tür. 


Zümer suresinin aşağıdaki ayetinde de  "erimiş bakırın akıtılması" kavramı yer almakta olup, ayetteki 14 nümerolojisi dikkat çekmektedir. 

34/12 Ve (1) li (2) suleymane (3) el (4) riha (5) ğuduvvu (6) ha (7) şehrun (8) ve (9) ravahu (10) ha (11) şehr (12) ve (13) ESELNA (14) lehu (15) ayne (16) el (17) KİTR (18) ve (19) min (20) el (21) cinni (22) men (23) ya'melu (24) beyne (25) yedey (26) hi (27) bi (28) izni (29) rabbi (30) h (31) ve (32) men (33) yeziğ (34) min (35) hum (36) an (37) emri (38) na (39) nuzik (40) hu (41) min (42) azabi (43) el (44) seir (45) 

( Ve Süleyman için rüzgar. Onun gidişi bir aydı ve onun dönüşü bir aydı. Ona ERİMİŞ BAKIR pınarı AKITTIK. O’nun önünde çalışanlar Rab’binin izniyle cinlerden kimselerdi. Onlardan kim emrimizden çıkarsa, ona ateş azabından tattırırız. )

7 comments:

  1. Dünyada vuku bulan olayların kutsal denilen kitaplarda tasvir edilmiş olmasının sıradan bir insan için kıymeti harbiyesi nedir ki? Sonuçta dünya, bütün güzelliklerine rağmen nihayetinde insana ve diğer bütün canlılara acı veren nihayetinde de ölüm gibi dehşet verici bir sonla canlılara acı veren bir işkence yeri. Tanrının veya Tanrı olduğunu söyleyenlerin yazdıkları kutsal kitaplarda dünyadan referans vermeleri veya dünyadaki fiziksel yaratımla iftihar etmeleri bir ülkede refahı sağlamakla görevli bir otoritenin güzel ve fazla hapishane yapmakla övünmesi gibi bir şey. Tanrının en nihayetinde yapması gereken herkesi mutlu etmektir bunu yapmıyorsa konuşulan her şey boştur. Rahman ve rahim olduğunu iddia edenin koruması ve şefkat göstermesi lazımdır, gazabıyla öğünmesi değil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Birini sadece kendi doğruluk algımıza uyuyor diye seviyorsak bu koşullu sevgidir. Gerçek sevgi,aşk herşeye rağmen sürer. Sonuçta BİR tanrı olmak zorundadır ve sonuçta dünyada yine bu acılar vardır. Allah hepimize kolaylık versin lakin belkide bu işkence mekanından öğreneceğimiz şey koşulsuz muhabbettir. Aşktır.

      Delete
    2. Tanrının sunduğu sevgi de koşulludur. Koşullarına uymayanları lanetiyle korkutur.

      Delete
    3. Yani yarattıklarında varolan sevgi tanrıda yok mu? Bir iyi özellik bizde varsa bu tanrıda bunun sonsuzu bulunduğundan ileri geliyor. Bahsettiğin lanetleme gibi durumlarıda bu noktada bir hikmete bina edilmiş olduğunu kabul edip teslim olmak gerekiyor. Yaradanın sözlerinde teşbih ve bir takım görünenin dışında hikmetler bulunması çok normal.Yaradan sözünü bir insan sözü gibi anlayamayabiliriz. Müslüman olmasan bile hanif olabilirsin. Ne kadar kızsakda sevginin kaynağından daha çok sevgiye sahip olamayız , iyiliğin kaynağından daha iyi olamayız, ya da ondan daha bilgili değiliz onun kararlarına yaptığımız eleştiriler sınırlı zihin algımızda haklı gözüksede hakikatte öyle değildir. Ama şunu diyebiliriz tanrı beni yarattıysa sonunda güzel günler olacaktır.

      Delete
    4. Yeryüzünde cenneti ve canlıların iyiliğini istiyorsak çözüm tanrıya kızmak değil ondan güç alıp birbirimiz için yaşamaktır. Allah bizi bizi birbirimize emanet etmiş belli ki.

      Delete
    5. Ne denilirse denilsin var olmayı kendi seçmemiş bir varlığın “sonunda cennet olsa” bile acı çekmek zorunda kalması rahman ve rahim tanrı anlatısıyla bağdaşmıyor. Tanrının yüzde yüz iyi olduğu kabulü bir kenara bırakılırsa konu objektif olarak değerlendirilebilir.

      Delete
    6. Bi nebze haklısın bende pek anlayamıyorum

      Delete