Çeviri

Wednesday, May 22, 2019

Sebt Günü ( Şabat Günü / Yedinci Gün ) ve Eylemsizlik Momenti

“Sebt” kelimesi değişiklik göstermeme, daim olma anlamlarındaki “Sebat, Sabit” kelimelerinin kökü olmakla birlikte aynı zamanda “Yedi” sayısı anlamını da içermektedir. ( Fransızca'da "Sept" kelimesi "Yedi" anlamına gelmektedir. ) Kur’an’da “Sebt Günü”, Tevrat ve İncil’de “Şabat Günü” olarak yer alan kavram, Allah’ın göğü ve yeri altı günde yaratması sonrasında onları kamil kıldığı, tamamlayıp olgunlaştırdığı yedinci güne atfolunmaktadır. Tevrat ve İncil’de “Sebt” gününde “Çalışılmayacağı” yönünde bilgiler mevcuttur. Ancak “Sebt” kelimesinin daha farklı ve derin bir anlamı olması kuvvetle muhtemeldir.

1 Tekvin 1-31 Tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü. Akşam oldu, sabah oldu ve altıncı gün oluştu.

1 Tekvin 2-1 Gök ve yer bütün öğeleriyle tamamlandı.

1 Tekvin 2-2 YEDİNCİ güne gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi.

1 Tekvin 2-3 YEDİNCİ günü kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, Yarattığı bütün işi bitirip dinlendi.

YEDinci gün ... YEDi ... YETtiği, YETerli olduğu gün adedi. 70,000 yıllık döngü sonunun ifadesidir.

SEBT ... SABİT ... SEBAT ... ŞABAT ... Bu nedenle 7 bir döngülük birimi ifade etmektedir. YETiyor / YEDiyor.

Kur’an’da ise “Sebt” kelimesi “7” kere tekrarlanmaktadır.


“Sebt” kelimesinin ilk kez geçtiği ayette 16 ( 1+6 = “7” ) kelime bulunmaktadır.

2/65 - Ve (1) lekad (2) alimtüm (3) ellezıne (4) a'tedev (5) min (6) küm (7) fi (8) es (9) SEBTİ (10) fe (11) kulna (12) lehüm (13) kunu (14) kıradeten (15) hasiın (16) ( Ve sizlerden YEDİNCİ GÜN içinde hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "Kovulup reddedilmiş maymunlar olun." dedik. )

“Sebt” kelimesinin son kez geçtiği 16/124 kodlu ayetin kod nümerolojisi “İkili Yedi” tezahürü içermektedir. ( 1+6 = “7” ve 1+2+4 = “7” )

16/124 - İnnema cüıles SEBTÜ alellezinahtelefu fıh ve inne rabbeke le yahkümü beynehüm yevmel kıyameti fıma kanu fıhi yahtelifun ( Kesinlikle YEDİNCİ GÜN, onun hakkında ihtilafa düşenlerin üzerine oluşturuldu. Kesinlikle Rab’bin ayağa kalkış gününde, o hakkında ihtilaf ettikleri hakkında aralarında hüküm verecektir. )

“7.” sure olan A’raf suresinin aşağıdaki ayetinde “Sebt Günü” kavramına ilişkin örneğe dayalı açıklayıcı bilgi bulunmaktadır.

7/163 - Ves'elhüm anil karyetilletı kanet hadıratel bahr iz ya'dune fis SEBTİ iz te'tıhim hıytanühüm yevme SEBTİhim şürraan ve yevme la YESBİTUNE la te'tıhim kezalike nebluhüm bima kanu yefsükun ( Ve onlara deniz kıyısındaki şehir hakkında sual et. Zamanında, yedinci günde hududu aşıyorlardı. O zaman balıkları onlara yedinci günlerinde muhtelif ve akın akın geliyorlardı ve yedinci gün olmadığında onlara gelmiyorlardı. Günah işlemiş olmalarından dolayı onları işte böyle sınıyorduk. )

Esas itibarıyla Sebt Günü’nün, azgınlıktan, tutum ve davranışta kitabın öğrettiği hudutları aşmaktan imtina edilmesi yani “İyilikte daha fazla SEBAT edilmesi” gereken bir gün olması kuvvetle muhtemeldir. Zira çalışmak, emek sarfedip üretimde bulunmak ve iyi işler yapmak Allahü Teala’nın varlıklardan daimi olarak istediği birincil unsurdur.

Ayrıca "Yedinci Gün" olan "Sebt / Şabat" günü 70,000 yıllık döngünün sonuna da işaret etmektedir. Yani "dünyevi işlerin" sona ereceği, ve insanların kaba madde alemi olan dünyada ölümü deneyimleyerek Spatyoma yani A'raf'a geçişlerine işaret edilmektedir. Kur'andaki A'raf suresinin 7. sure olması da bu minvalde önem arzetmektedir. Aklı hala dünyevi işlere, dünyevi menfaatlere takılı kalanların tekâmül liyakatine eremeyecekleri bildirilmektedir. Kur'an'da "Yevmel Sebt" ( Yedinci Gün ) bu husus "Maymuna indirgenmek" ve "Kapıdan geçmek" ( Üst boyuta geçiş ) misalleriyle bildirilmektedir.

2/65 - Ve lekad alimtümüllezına'tedev minküm fis SEBTİ fe kulna lehüm KUNU KIRADATEN HASİIN ( Ve sizlerden YEDİNCİ GÜN içinde hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "KOVULUP, REDDEDİLMİŞ MAYMUNLAR OLUN olun." dedik. )

Ayette tekâmül edemedikleri için üst plana kabul edilmeyen hatta bulundukları boyuttan alt boyuta indirgenenlerden bahsedilmektedir.

4/154 - Ve rafa'na fevkahümüt tura bi mısakıhim ve kulna lehümüDHULÜL BABE SÜCCEDEN ve kulna lehüm LA TA'DU FİS SEBTİ ve ehazna minhüm mısakan ğalıyza ( Ve sözlerinin ardından Tur dağını üzerlerine yükselttik.Onlara "KAPIDAN YERE KAPANARAK GİRİN." dedik. Onlara "Yedinci gün içinde hududu aşmayın." dedik. Onlardan sağlam söz aldık. )

Ayette üst boyuta açılan geçiş portalden ( Star Gate ) bahsedilmektedir.

İncil'de "Yedinci Gün" / "Şabat Günü", "Dinginlik Günü" olarak bildirilmektedir.

58 İbraniler 4-4 Çünkü Kitap’ın başka bir yerinde YEDİNCİ GÜNDEN şöyle söz ediyor: “Tanrı YEDİNCİ GÜN tüm işlerini noktalayıp dinlendi.”

58 İbraniler 4-5 Yine bu konuda şöyle konuşuyor: “DİNGİNLİĞİME hiç GİRMEYECEKLER.”

58 İbraniler 4-6 Sevinç Getirici Haber’i önceden duyanlar söz dinlemediklerinden DİNGİNLİĞE GİREMEDİ. Öyleyse bu DİNGİNLİĞE GİRME HAKKI hakkı bazıları için saklı duruyor.

58 İbraniler 4-9 Demek ki, TANRI HALKINA O’nun YEDİNCİ GÜN dinlendiği gibi bir DİNGİNLİK SAKLI DURUYOR.

58 İbraniler 4- 10 Çünkü O’nun DİNGİNLİĞİNE GİREN kişi de işlerini bırakıp dinginliğe kavuşmuştur. Tıpkı Tanrı’nın kendi işlerini bütünleyip dinlendiği gibi.

58 İbraniler 4- 11 Bu yüzden bizler de o DİNGİNLİĞE* girmek için çaba gösterelim. Böylece kimse aynı sıradan söz dinlemezliğe sürüklenmesin.

* Dinginlik = Spatyom = A'raf

Tevrat'ta "Yedinci Gün" kavramının geçtiği aşağıdaki ayette "Kutsal Toplantıdan" ( Haşr ) bahsedilmektedir.

3 Leviticus 23-3 "'Altı gün çalışacaksınız. Ama YEDİNCİ GÜN olan ŞABAT DİNLENME ve KUTSAL TOPLANTI günüdür. Hiçbir iş yapmayacaksınız. Yaşadığınız her yerde Şabat'ı RAB'be ayıracaksınız."

Sebt Günü'nün dinginlik, EYLEMSİZLİK günü olmasıyla fizik bilimindeki Eylemsizlik Momenti'nin ( Momentum of Inertia ) formülü arasındaki ilintiye 7/163 kodlu ayette dikkat çekilmekte gibi görünmektedir.

7/163 - Ves'elhüm anil KARYETİLLETİ kanet HADIRATEL BAHR iz ya'dune fis SEBTİ iz te'tıhim HIYTANÜHÜM yevme sebtihim ŞÜRRAAN ve yevme la yesbitune la te'tıhim kezalike nebluhüm bima kanu yefsükun

( Ve onlara DENİZ KIYISINDAKİ ŞEHİR hakkında sual et. Zamanında, YEDİNCİ GÜNDE hududu aşıyorlardı. O zaman BALIKLARI onlara yedinci günlerinde muhtelif ve AKIN AKIN GELİYORLARDI ve yedinci gün olmadığında onlara gelmiyorlardı. Günah işlemiş olmalarından dolayı onları işte böyle sınıyorduk. )

Eylemsizlik Momenti'nin formülü;

I = Σ m.r2

I = Eylemsizlik
Σ m = Kütle / Kitle toplamı
R = Mesafe

Bu üç değişken 7/163 kodlu ayette aşağıdaki gibi yer alıyor olabilir.

I = Yedinci Gün
Σ m = Akın akın gelen toplu balık kitlesi
R = Deniz kıyısındaki şehir ( Mesafe algısı vermektedir. )

"Sebt" kavramının bu şekilde kullanıldığı tek ayet "7". sure olan A'raf suresinde bulunmaktadır.



Tuesday, May 21, 2019

Süleyman Tapınağı ve 11 Gizemi

Allahü Teala, habercilik görevi kapsamında Haberci Süleyman'a yüksek ilim ve imkanlar bahşetmiştir. Kitaplarda yer alan ilgili ayetlerde rüzgarın, cinlerin, insanların ve kuşların Süleyman'a yardımcı kılındığı, O'na kuşların konuşmasının da öğretildiği bildirilmektedir. Süleyman kelimesinin Kur'an'da "8" kere tekrarlanması da yeni döngü, boyutlar arası geçiş kavramları açısından önem arzetmektedir. Ayrıca Süleyman kelimesi 8 harften oluşmaktadır.

27/16 - Ve verise süleymanü davude ve kale ya eyyühen nasü ullimna mentıkat tayri ve utına min külli şey' inne haza le hüvel fadlül mübın ( Ve Süleyman Davud' a varis oldu. "Ey insanlar, bize kuşların konuşması öğretildi. Bize herşeyden verildi. Kesinlikle bu, o apaçık üstünlüktür, lütuftur." dedi. )

27/17 - Ve huşira li süleymane cünudühu minel cinni vel insi vet tayri fe hüm yuzeun ( Ve cinlerden, insanlardan ve kuşlardan oluşan orduları, askerleri Süleyman için toplandı. Artık onlar düzenlenip hizalanıyorlardı. )

38/36 - Fe sehharna lehür rıha tecrı bi emrihı ruhaen haysü esab ( Böylece rüzgarı onun buyruğuna verdik. Onun emriyle, yumuşak eserek nereye isabet ederse akardı. )

38/37 - Veş şeyatıne küllü BENNAİN ve ğavvas ( Ve şeytanlar ki hepsi BİNA YAPICI ve dalgıç. )

38/37 kodlu ayette Süleyman Tapınağı'nın inşasında Süleyman'a yardım eden cinlerden "şeytan" olarak bahsedilmektedir. Tapınak binasının inşasının geçtiği sure numarası 38 olup, bu sayı "11" nümerolojisine işaret etmektedir. ( 3+8 = 11 )

34/12 - Ve li süleymaner rıha ğudüvvüha şehrun ve ravahuha şehr ve erselna lehu aynel kıtr ve minel cinni men ya'melü beyne yedeyhi bi izni rabbih ve men yeziğ minhüm an emrina nüzıkhü min azabis seır ( Ve Süleyman için rüzgar. Onun gidişi bir aydı ve onun dönüşü bir aydı. Ona erimiş bakır pınarı gönderdik. Önünde çalışanlar Rab’binin izniyle cinlerden kimselerdi. Onlardan kim emrimizden çıkarsa, ona ateş azabından tattırırız. )

34/12 kodlu ayetteki "Gidişi 1 ay ve dönüşü 1 ay" ifadesi "11" nümerolojisine dikkat çekmekte gibidir.

34/13 - Ya'melune lehu ma yeşaü min meharıbe ve temasıle ve cifanin kel cevabi ve kudurir rasiyat ı'melu ale davude şükra ve kalılün min ıbadiyeş şekur ( Ona mihrablardan, timsallerden resimlerden heykellerden, havuzlar gibi çanaklardan ve sabit çömleklerden ne dilerlerse yaparlardı. Şükrederek çalışın Davud ailesi. Kullarımdan çok azı şükreder. )

Tevrat'ta, Süleyman'ın babası olan Davut'un "11" çocuğu olduğu bildirilir.

10 2 Samuel 5-14 Davut'un Yeruşalim'de doğan çocuklarının adları şunlardı: Şammua, Şovav, Natan, Süleyman,
10 2 Samuel 5-15 Yivhar, Elişua, Nefek, Yafia,
10 2 Samuel 5-16 Elişama, Elyada ve Elifelet.

Tevrat'ın Tarihler suresinin aşağıdaki ayet setinde Davud'a destek veren aslan yüzlü "11" yiğit adamdan bahsedilir. Ve bu ayet setinin ilk ayetinin kod nümerolojisi "11" sayısına eşittir. ( 12-8 ... 1+2+8 = 11 )

13 1 Tarihler 12-8 DAVUT çölde saklandığı yerdeyken bazı Gadlılar da ona katıldı. Bunlar savaşa hazır, kalkan ve mızrak kullanabilen yiğit adamlardı. Yüzleri aslan yüzü gibiydi, dağlardaki ceylanlar kadar çeviktiler. 

13 1 Tarihler 12-9 Önderleri Ezer'di. İkincisi Ovadya, üçüncüsü Eliav, 

13 1 Tarihler 12-10 dördüncüsü Mişmanna, beşincisi Yeremya, 

13 1 Tarihler 12-11 altıncısı Attay, yedincisi Eliel, 

13 1 Tarihler 12-12 sekizincisi Yohanan, dokuzuncusu Elzavat, 

13 1 Tarihler 12-13 onuncusu Yeremya, ONBİRİNCİSİ de Makbannay'dı.

Süleyman Tapınağı'nın bıyutlarının bildirildiği Tevrat'ın aşağıdaki ayeti "11" nümerolojisi içermektedir.

11 1 Krallar 6-2 Kral Süleyman'ın RAB için yaptığı tapınağın uzunluğu ALTMIŞ, genişliği YİRMİ, yüksekliği OTUZ arşındı.

- Sure numarası "11"'dir.
- Ayet kodunun ( 11 1 6-2 ) nümerolojik değeri "11" sayısını vermektedir. ( 1+1+1+6+2 = 11 )
- Ayette bildirilen tapınağın bıyutlarının nümeroloki toplamı "11" sayısını vermektedir. ( 6+0+2+0+3+0 = 11 )

Aşağıdaki ayette ise tapınakta, ilahi ilmi yani kozmik bilgilerin saklanacağı bir odadan bahsedilmektedir. 

11 1 Krallar 6-19 Tapınağın içinde RAB'bin ANTLAŞMA SANDIĞI'nın konacağı iç oda hazırlandı.

Tapınağın tamalanma zamanı da, 38. ( 3+8 = 11 ) ayette  "11" ve "8" sayıları ile bildirilmektedir.

11 1 Krallar 6-38 ONBİRİNCİ yılın SEKİZİNCİ ayı olan Bul ayında tapınak tasarlandığı biçimde bütün ayrıntılarıyla tamamlandı. Tapınağın yapımı Süleyman'ın yedi yılını almıştı.

En'am suresinin 35. ( 3+5 = "8" ) ayetinde ise "SÜLLEMEN FİS SEMAİ" ( Göğe MERDİVEN ) kavramı yer almaktadır. "Yükselmek, Yükseğe Çıkmak" kavramı ile ilintili olan SÜLLEMEN" kelimesinin SÜLEYMAN kelimesi ile olan fonetik benzerliği dikkat çekmektedir. Batı dillerinde Süleyman kelimesi SOLOMON olarak telafuz edilmekte ve bu kelimenin SOL ( Güneş ) ve MON ( Ay ) kelimelerinin birleşmesinden oluştuğu ifade edilmektedir. "Güneş" ve "Ay" kelimeleri yüksekte olmayı simgeleyen kavramlardır. 

6/35 - Ve in kane kebüra aleyke ı'raduhüm fe in isteta'te en tebteğıye nefekan fil erdı ev SÜLLEMEN FİS SEMAİ fe te'tiyehüm bi ayeh ve lev şaellahü le cemeahüm alel hüda fe la tekunenne minel cahilın ( Ve eğer onların dönmeleri sana büyük sıkıntı olduysa, o halde yerin içinde delik veya GÖĞE MERDİVEN aramaya istidatın varsa, haydi onlara ayet getir. Şayet Allah dileseydi, onları yönlendirme üzerinde toplardı. O halde kesinlikle cahillerden olma.

"Süleyman" kelimesi İncil'de ilk kez aşağıdaki ayette geçmektedir.

40 Matta 1-6 İşay Kral Davut'un babasıydı, Davut, Uriya'nın karısından doğan *Süleyman* 'ın babasıydı, 

İncil'de Süleyman kelimesinin ilk kez geçtiği ayetin kod nümerolojisi "11" olmaktadır. ( 4+0+1+6 = "11" )

Ünlü fizikçi ve alkimist ISAAC NEWTON, Süleyman Tapınağı'nın kodları ve mimarisi konusunda derin ve okült araştırmalarıyla bilinmektedir. İlginçtir ki ISAAC NEWTON kelimesi "11" harften oluşmaktadır.

"İki Yarıklı" anlamına gelen "ŞAKAK" kelimesi "ŞAK" ( Yarık ) ve "AK" ( İki ) kelimelerinden oluşur. Arapça'da da ŞİKAK kelimesi "Yarık, Yarılmış, İki Parçaya Ayrılmış" " anlamına gelmektedir. ŞAKAK kelimesinin İngilizce'deki karşılığı ise "Tapınak" anlamına da gelen TEMPLE kelimesidir. Bu noktada yine "Tapınak" kelimesi ile "11" sayısı arasında bir ilinti tezahür etmektedir. Süleyman Tapınağı'nın çizimlerinde tapınağın girişinde / "kapısında" iki büyük kolon dikkat çekmektedir. Bu iki kolon "11" sayısını yani boyutlar arası geçiş "portalini" / kapısını sembolize etmektedir.

                                              
Süleyman Tapınağı ve Girişindeki İki Sütun


Isaac Newton ve Süleyman Tapınağı hakkında bir kitap




                         
Isaac Newton'un Süleyman Tapınağı'nın vaziyet planına ilişkin çalışması

11 sayısnın portal açılmasıyla üst boyuta geçişi sembolize etmesi kapsamında Müzemmil suresinin 73/19 kodlu ayeti dikkat çekmektedir.

73/19 - İnne (1) hazi (2) hi (3) tezkiretun (4) fe (5) men (6) şae (7) ittehaze (8) ila (9) rabbi (10) hı (10) SEBİLEN (11) ( Kesinlikle işte o hatırlamadır. O halde dileyen kimse Rab’bine yol edinir. )

-        “Rab’be giden yol” kavramının yer aldığı 73/19 kodlu ayetin kodunda “11” nümerolojisi bulunmaktadır. 73 ... 7+3 = 10 ... “1” ; 19 ... 1+9 = 10 ... “1” ..... “11” )

- 73/19 kodlu ayette “11” kelime bulunmaktadır.

Monday, May 20, 2019

Madde saplantısı ve Karun'un akıbetinden kurtuluş

Kalplerinde kibir hastalığı olanların kaba madde alemi olan Dünya'daki madde obsesyonunun ibret verici sonucu Kasas suresindeki Karun örneği ile de bildirilmektedir. Aşağıdaki ayet setinde varlıkları helâke sürükleyen kibir, şirk, kıskançlık, kötülük, bozgunculuk, mülk saplantısı ve inkar kavramları vurgulanmakta, kurtuluşa ise ancak sabırla, iyilikler ve güzellikler yaparak, takdir ettiği rızık ve nimetlerden dolayı Rab'be şükrederek , Kur'an okuyarak ve ahireti arzulayarak erişilebileceği bildirilmektedir.

28/78 - "Kesinlikle o indimdeki ilim üzerine verildi." dedi. Kesinlikle Allah' ın ondan önce, kuvvet  olarak ondan daha şiddetli ve topluluk olarak daha çok olan nesillerden kimseleri helak ettiğini bilmez mi? Ve suçlular günahları hakkında sual edilmezler.

28/79 - Böylece süsleri içinde kavmine çıktı. O dünya hayatını isteyenler "Ey keşke o Karun' a verilenlerin aynısı bize olsaydı. Kesinlikle o büyük pay ve haz sahibidir." dediler.

28/80 - Ve o ilim verilmiş olanlar "Vaylar size, o inanan ve iyilikler yapan kimse için Allah' ın sevabı daha hayırlıdır. Ona sabredenlerin haricindekiler kavuşamaz." dediler. 

28/81 - Böylece onu ve yurdunu batırıp yere geçirdik de ona Allah’tan başka yardım eden topluluk olmadı. Kendisine yardım edenlerden de olamadı. 

28/82 -  Ve dün onun mekanını temenni etmiş olanlar "Demek ki kesinlikle Allah, kullarından dilediği kimseye rızkı genişletir, yayar ve daraltır. Şayet Allah üzerimize nimet vermeseydi, bizi batırıp yere geçirirdi. Kesinlikle o, inkarcıları iflah etmez."  derler.

28/83 - Ahiret yurdu budur. Onu, yerde ululuk, büyüklük ve bozgun istemeyenler için oluştururuz. Sonuç sakınanlar içindir. 

28/84 - Kim güzelliği getirirse ondan daha hayırlısı onadır. Kim kötülüğü getirirse, artık kötülük yapanlar o yapmış olduklarının haricinde karşılıklandırılmazlar. 

28/85 -  Kesinlikle Kur'an' ı senin üzerine o farz kılan, seni dönüş yerine döndürecektir. De ki: "Rab’bim kimin yönlendirmeyle geldiğini ve kimin apaçık sapıklık içinde olduğunu bilir. 

28/86 - Ve sen kitabın sana atılacağını ummamaktaydın. Ancak Rab’binden rahmettir. O halde inkarcılara arka çıkıp destekleyen olma. 

28/87 - Ve sana indirilmesinden sonra, kesinlikle seni Allah' ın ayetlerinden döndürmesinler. Rab’bini çağır. Kesinlikle ortak koşanlardan olma. 

28/88 - Ve Allah ile birlikte başka ilahı çağırma. O’nun haricinde ilah yoktur. O' nun yüzü haricinde herşey helak olur. Hüküm O'nadır ve O'na döndürülürsünüz.

Dünya hayatı obsesyonuna tutulmuşların tasvir edildiği bazı İncil ayetleri ise şöyledir.

45 Romalılar 16/ 18 Böyle kişiler Rabbimiz Mesih'e değil, kendi midelerine kulluk ediyorlar. Saf kişilerin yüreklerini kulağı okşayan tatlı sözlerle aldatıyorlar

46 1 Korintliler 6/ 13 "Yemek mide için, mide de yemek içindir" diyorsunuz, ama Tanrı hem mideyi hem de yemeği ortadan kaldıracaktır. Beden fuhuş için değil, Rab içindir. Rab de beden içindir.

50 Filipililer 3/19 Onların sonu yıkımdır; tanrıları mideleridir. Ayıplarıyla övünür, yalnız bu dünyayı düşünürler.

İdrakli Varlık sembolü Yıldız


Kutsal kitaplarda “Yıldız” kelimesinin “İnsan / Vazifeli Varlık / Resul / Melek” kavramlarını sembolize etmek amacıyla da kullanıldığına ilişkin deliller söz konusudur. Bu delilleri içeren ayetler aşağıdadır.

Tevrat’ta yer alan Yusuf’un rüyası misali;

1 Tekvin 37-9 Yusuf bir düş daha görüp kardeşlerine anlattı. "Dinleyin, bir düş daha gördüm" dedi, "Güneş, ay ve ONBİR YILDIZ önümde eğildiler."

2 Tekvin 37-8 Yusuf babasıyla kardeşlerine bu düşü anlatınca, babası onu azarladı: "Ne biçim düş bu?" dedi, "Ben, annen, kardeşlerin gelip önünde yere mi eğileceğiz yani?"

Ayette, Yusuf’un babasının sözü vesilesiyle “Yıldız” kelimesinin “İnsanı” sembolize ettiği bildirilmektedir.

Aynı misal Kur’an’da da şu şekilde yer almaktadır.

12/4 - İz kale yusüfü li ebıhi ya ebeti innı raeytü EHADE AŞERA KEVKEBEN veş şemse vel kamera raeytühüm li sacidın ( Zamanında Yusuf babasına "Ey babam, kesinlikle ben ONBİR YILDIZ, Güneş ve Ay gördüm. Onları benim için yere kapanırlarken gördüm." dedi. )

12/5 - Kale ya büneyye la taksus rü'yake ala ıhvetike fe yekıdu leke keyda inneş şeytane lil insani adüvvün mübın ( "Ey oğlum, rüyanı kardeşlerine anlatma. Yoksa sana hile yapıp tuzak kurarlar. Kesinlikle şeytan, insan için apaçık düşmandır." dedi. )

Ayetlerdeki Yıldız sayısının “11” olması da boyutlar arası geçiş sembolizmi açısından önem arzetmektedir.

Kur’an’ın Hicr suresi;

15/16 - Ve lekad cealna fis semai BÜRUCEN ve zeyyennaha lin nazırın ( Ve gökte YILDIZ KÜMELERİ oluşturduk ve onu bakanlar için süsledik.
15/17 - Ve hafıznaha min külli şeytanir racım
Ve onu tüm kovulmuş şeytanlardan koruduk.
15/18 - İlla men isterekas sem'a fe etbeahu ŞİHABÜN mübın
O kulak hırsızlığı yapan kimse hariç. Artık onu apaçık KIVILCIM takip eder.

Ayet setinde, göğün boyutlar arası bir geçiş sınırı olduğu, yıldızların esas itibarıyla farklı boyuttan geçiş yapabilecek varlıklara ( cinler ) karşı koruma sağlayan Vazifeli Varlıklar oldukları bildirilmektedir. “Kulak hırsızlığı yapanı takip eden kıvılcım” ifadesindeki “Kıvılcım” kelimesinin “Yıldızı” sembolize ediyor olması kuvvetle muhtemeldir.

Aynı misal Saffat suresinin aşağıdaki ayetlerinde de yer almaktadır. Ayette Meleül Ala’nın ( Yüksek İleri Gelenler / Yüksek Melek Konseyi ) konuşmalarını duymaya ve bilgi çalmaya çalışan cinlerin Vazifeli Varlıklar tarafından kovuldukları bildirilmektedir.

37/6 - İnna zeyyennes semaed dünya bi zınetinil KEVAKİB ( Kesinlikle biz en yakın göğü YILDIZ süsüyle süsledik. )
37/7 - Ve hıfzan min külli şeytanin marid ( Ve tüm inatçı azgın şeytanlardan koruduk. )
37/8 - La yessemmeune ilel meleil a'la ve yukzefune min külli canib ( Onlar yüksek ileri gelenleri duyamazlar. Her taraftan atılırlar. )
37/9 - Dühuran ve lehüm azabün vasıb ( Uzaklaştırılırlar. Sürekli azap onlaradır. )

En’am suresinin aşağıdaki ayetlerinde “Yıldızların insanlar için yönlendirme” vesilesi oldukları bildirilmektedir.

6/97 - Ve hüvellezi ceale lekümün nücume li tehtedu biha fı zulümatil berri vel bahr kad fassalnel ayati li kavmin ya'lemun ( Ve kara ve denizin karanlıklarında sizi yönlendirmek için, size yıldızları oluşturan O'dur. Ayetleri, bilen kavim için ayrıntılandırdık. )

Rahman suresinin aşağıdaki ayetinde “Yıldızların secde etmesi” sembolizmi yer almaktadır. Ayette yer alan “Şecer” ( Ağaç ) kelimesinin de “İnsanın soyAĞACI” olması kuvvetle muhtemeldir.

55/6 - Ven necmü veş şeceru yescüdan ( Ve yıldızlar ve ağaçlar yere kapanırlar. )

Mürselad ( Gönderilenler ) suresinin aşağıdaki ayet setinde de “Yıldızlar” ve “Resuller” kelimelerinin bir arada kullanımı dikkat çekmektedir. Ayette “Göğün bir kapı gibi açılımasından ve yıldızların ( resullerin ) gökten indikleri” anlamı çıkabilmektedir.

77/8 - Fe izen NÜCUMU TUMİSET ( Böylece YILDIZLAR SİLİNDİĞİNDE. )
77/9 - Ve izes SEMAU FURİCET ( Ve GÖK YARILDIĞINDA. )
77/10 - Ve izel cibalu nusifet ( Ve dağlar eğilip savrulduğunda. )
77/11 - Ve İZER RUSULU UKKITET ( Ve RESULLER VAKİTLERİNE ULAŞTIKLARINDA. )

İncil’deki aşağıdaki ayetlerde aynı kapsamdaki misalleri içermektedir.

40 Matta 2-2 Şöyle dediler: "Yahudiler'in Kralı olarak doğan çocuk nerede? Doğuda O’NUN YILDIZINI gördük ve O'na tapınmaya geldik."

Ayette "Mesih İsa", "Yıldız" ile özdeşleştirilmiştir.

41 Mark 13-25 YILDIZLAR GÖKTEN DÜŞECEK, Göksel güçler sarsılacak.'
41 Mark 13-26 "O zaman İNSANOĞLU’NUN ( İSA ) BULUTLAR İÇİNDE büyük güç ve görkemle GELDİĞİNİ GÖRECEKLER.

Ayette “Mesih İsa’nın ve Meleklerin” sembolik olarak gökten inmeleri kavramı “Yıldızların düşmesi ve İnsanoğlu’nun gelmesi” olarak ifade edilmiştir.

66 Vahiy 2-28 Galip gelene SABAH YILDIZINI DA vereceğim.

Sabah Yıldızı, Kur’an’da “Tarık” olarak yer alan ve Mesih İsa’nın ruhsal tesirlerini ifade eden kavramdır.

50 Filipililer 2-15 aralarında evrendeki YILDIZLAR gibi parladığınız bu eğri ve sapık kuşağın ortasında kusursuz ve saf, Tanrı'nın lekesiz çocukları olasınız. Öyle ki, 

66 Vahiy 6-13 İncir ağacı, güçlü bir rüzgarla sarsıldığında nasıl ham incirlerini dökerse, GÖKTEKİ YILDIZLAR DA ÖYLECE YERYÜZÜNE DÜŞTÜ.

Ayetteki “Ham incirler”, tekamül etmesi amacıyla bir sınav ortamı olan Dünya’ya gönderilen “İnsan”’ı sembolize etmekte gibidir.

66 Vahiy 6-14 GÖKYÜZÜ BİR TOMAR* GİBİ ORTADAN KALKTI. Her dağ, her ada yerinden sökülüp alındı.


*Göğün “Yazı Tomarına” benzetilmesi durumu aynen Kur’an’ın Enbiya suresinin aşağıdaki ayetinde de yer almaktadır.

21/104 - Yevme NATVİS SEMAE KE TAYYİS SİCİLLİ LİL kema bede'na evvele halkın nüıydüh va'den aleyna inna künna faılın ( O gün GÖĞÜ, YAZI TOMARLARINI DÜRER GİBİ DÜRERİZ. Onu, ilk yaratmaya başladığımız gibi, üzerimize vaad olarak onu döndürürüz. Kesinlikle biz yapanlar oluruz. )

Saturday, May 18, 2019

Börü ... Bari' ... Peri ... Vazifeli Varlık

BÖRÜ kelimesinin, eski Türkçe’de "kurt, yiğit, bahadır ve cesur" gibi farklı anlamlar taşıdığı bilinse de ve bu kelime genel olarak kurt anlamında kullanılsa da BÖRÜ kelimesinin derin ve ilahi anlamı da bulunmaktadır. BÖRÜ kelimesi sadece kurt için değil, kutsal bir varlık olarak kabul gören kurt için de kullanılmaktadır. Türkçe’de birçok farklı anlamı olan BÖRÜ kelimesi, at üzerinde arkasını dönerek ok atabilen savaşçıları, yiğit güreşçileri ve Tanrı Dağı eteklerinde gezdiğine inanılan GÖK TANRILARINI ifade etmek için kullanılmıştır.

Halk dilinde ve masallarda yer alan PERİ kelimesinin BÖRÜ kelimesi ile aynı kökten ve aynı anlama sahip olması kuvvetle muhtemeldir. Peri kelimesi, "Cisimleri çok lâtif* ve görünmez olan hoş mahluk. İnsana muhabbet eden ( sevgi gösteren ), muvahhid ve müslim lâtif mahluk." anlamına gelmektedir. ( * "Latif" kelimesi "İnce, zarif" anlamını barındırmakta olup, kainattaki süptil varlık formuna da işaret eder niteliktedir. )

Allahü Teala'nın izniyle ilahi nizamdaki "yaratış" ve "kader mekanizmasında" görev alan süptil nitelikli ( madde ötesi, bedensiz varlık ) Vazifeli Varlık ( Melek ) kavramı bu noktada dikkat çekmektedir. Zira Kur'an'da insanın ve cinlerin yaratılışına ilişkin ayetlerde "Biz yarattık" ( Halakna ) ifadesinin yer alması da Allahü Teala'nın yetkilendirmesi çerçevesinde yaratıştan ve kader mekanizmasından sorumlu varlıklar olduğunu ortaya koymaktadır. 

Tin suresinin 95/4 kodlu ayetindeki "Yarattık"  ifadesi önem arzetmektedir.

95/4 - Lekad HALAKNEL insane fi AHSENİ takvim ( İnsanı kıvama koymanın EN GÜZELİ içinde YARATTIK. )

BÖRÜ ve PERİ kelimelerinin köken açısından ilintisi olması kuvvetle muhtemel bir diğer kelime de BARİ' kelimesidir. Bu kelime, "Bir kalıptan döker gibi, düzgün, tertipli ve güzel yaratan. Aza ve cihâzatları birbirine mütenasip ve kâinattaki umumî nizama ve gayelere uygun ve münasebettar olarak halkeden. Üstün, mükemmel" anlamına gelmektedir. ( Aynı kökten türemiş olan "BARİK" kelimesi de "İnce, narin" yani "Süptil" anlamını taşımaktadır. )

Kur'an'da "Bari'" kelimesi sadece 2/54 kodlu ayette geçmektedir.

2/54 - Ve iz kale musa li kavmihı ya kavmi inneküm zalemtüm enfüseküm bittihazikümül ıcle fe tubu ila BARİİküm faktülu enfüseküm zaliküm hayrun leküm inde BARİİküm fe tabe aleyküm innehu hüvet tevvabür rahim ( Ve zamanında Musa kavmine "Ey kavmim siz buzağıyı kendinize edinerek kesinlikle nefislerinize zulmettiniz. O halde tevbe edip GÜZEL YARATANINIZA tabi olun da nefislerinizi öldürün. Bu, YARATANINIZIN indinde size hayırlıdır." dedi. Böylece üzerinize tevbe eyledi. Kesinlikle O, O tevbeyi kabul edendir merhametlidir. )

"Bari'" kelimesinin geçtiği ayetin kodunun nümerolojik değerinin "11" olması da ayrıca dikkat çekmektedir. ( 2+5+4 = 11 )

Batı dillerinde "Peri" kelimesi "Çevreleyen, Çevresinde olan" anlamını taşımaktadır. ( Örnek: Period, Periscope, Periphere )

Kur'an'da "Allah'ın" ve "Vazifeli Varlıkların" ( Melekler ) varlıkları "Kuşattıklarına" ( Çevrelediklerine ) ilişkin bilgi verilmektedir. Bu kapsamda "Peri" kelimesinin bir başka sembolik anlamı da açığa çıkmaktadır.

4/126 - Ve lillahi ma fis semavati ve ma fil ard ve kanellahü bi külli şey'in mühıyta ( Ve göklerde ne varsa ve yerde ne varsa Allah içindir. Allah, herşeyi kuşatandır. )


18/91 - Kezalik ve kad ehatna bima ledeyhi hubra ( İşte böyleydi. Onun yanında olanları ilimle kuşattık. )








Friday, May 17, 2019

Gaia ... Gayya ... Ateş Kuyusu ... Dünya

Grek mitolojisinde "GAİA" kelimesi, Dünya'nın kadın olarak kişiselleştirilmiş ismidir.


Kur'an'ın 19. suresi olan Meryem suresinin 59. ayetinde geçen "Ğayya / Gayya" kelimesi "İçine düşenin kolay kolay çıkamayacağı yer, Ateş kuyusu" anlamlarını taşımaktadır.

19/59 - Fe halefe min ba'dihim halfün edaus salate yettebeuş şehevati fe sevfe yelkavne ĞAYYA( Böylece onlardan sonra takip edenler halef olup arkasından geldiler. Duayı bıraktılar da şehvetlere tabi oldular. Artık yakında GAYYAya, ateş kuyusuna kavuşacaklar, atılacaklar. )

Kaba madde alemi olan Dünya*, öz varlık safhasındaki insanın, hatası nedeniyle yarı süptil alem olan cennetten ( Sevgi Planı, Sirius ) çıkarılarak gönderildiği ortamdır. Ve bu ortam daimi sıkıntıların ve sorunların mevcut olduğu sınav niteliğinde bir ortam, bir mekandır. Bir başka deyişle ateş kuyusudur, cehennemdir. Halk dilinde "Gayya Kuyusu" olarak da yer alan Gayya kelimesinin anlamında da yer aldığı üzere "Dünya'ya düşen buradan kolay kolay kurtulamaz." Zira kurtulabilmesi için, kibir ve nefsaniyetten arınabilmesi için kendisine fırsat ve sınav olarak bahşedilen yüzlerce reenkarnasyon döngüsünü tamamlaması gerekmektedir. Grek mitolojisindeki kadın karakter "Gaia" da doğurganlık özelliği ile reenkarnasyon döngüsünü sembolize etmekte gibidir.

* "Dünya" kelimesi "Dûn" ( Aşağı, Alt, Sefil ) kökünden türemiş olan ve zaten özünde "Aşağılıklık, Altlık, Sefillik" anlamını taşıyan bir kelimedir. Dolayısıyla "Dünya", içinde bulunan varlıkların bir an önce ruhal tekamüle ererek kurtulmaları gereken alt seviye bir yaşam ortamıdır.














"Gemi" boyutlar arası nakil vasıtası mı ?


Hatırlanacağı üzere "11" sayısı portal açılması ile boyutlar arası geçişin, döngünün ve düalitenin okült ezoterik sembolüdür. 

Bu kapsamda, kutsal kitaplarda geçen "Gemi" * kelimesinin ilk kez geçtiği ayetler incelendiğinde "11" nümerolojisi göze çarpmaktadır. ( * "Gemi" kelimesinin kökünde Arapça "Cem" ( Toplanma ) kelimesi bulunmaktadır. Latince'de "G" harfi "C" olarak telafuz edilmektedir. "Gemi" yolcuların "toplandığı" bir deniz vasıtasıdır. Ancak "deniz" Hidrojen atomlarından oluşan bir olgu olduğuna ve tüm madde kainatının da Hiderojen atomlarından oluştuğu düşünüldüğünde "Gemi" kelimesinin uzayda nakil sağlayan bir vasıta olma ihtimali de kuvvetlenmektedir.

Tevrat

1 Tekvin 6-14 Kendine gofer ağacından bir GEMİ yap. İçini dışını ziftle, içeriye kamaralar yap. 

İncil

40 Matta 24-38 Nuh'un GEMİYE bindiği güne dek, tufandan önceki günlerde insanlar yiyip içiyor, evlenip evlendiriliyorlardı.

"Gemi" kelimesinin İncil'de 29 kere tekrarlanması da "11" nümerolojisi oluşturmaktadır. ( 2+9 = 11 )

Kur'an

22/65 - E lem tera ennellahe sehhara leküm ma fil erdı vel FÜLKE tecrı fil bahri bi emrih ve yümsiküs semae en tekaa alel erdı illa bi iznih innellahe bin nasi le raufün rahım ( Görmedin mi ki kesinlikle Allah, o yerde olanları, denizde O’nun emriyle akan GEMİLERİ buyruğunuza verdi. Göğü, izni dışında yerin üzerine düşmesin diye tutar. Kesinlikle Allah insanlara esirgeyendir merhametlidir. )

Ayet numaralarındaki 11 nümerolojisi şu şekildedir.

Tevrat : 6-14 ... 6+1+4 = "11" 
İncil : 38 ... 3+8 = "11"
Kur'an : 65 ... 6+5 = "11"

Wednesday, May 15, 2019

Melek taklidi yapan şeytanlar


"Şeytan" kelimesinin "Şeyt" ( Helak olmak, Mahvolmak, Yanmak ) köküne sahip ve sonuna "An" ( Gibi olan ) eki alarak türemiş "Helak olan, Mahvolan, Yanan" anlamında bir kelime olduğuna evvelki bölümlerde de değinilmişti. Kötülük ve dolayısıyla helaka, ateşe sürüklenme vesilesi olan varlıklara "Şeytan" sıfatı verilmektedir. ( Dolayısıyla Şeytan bir özel isim değildir. Özel isim olan ise nefsaniyet  ve kibir olgusunu tetiklemek suretiyle varlıkların şeytan sıfatını kazanmalarına vesile olan cin imamının ismi olan İblis'tir. İblis kelimesi de "Ümit yitirten" anlamına gelmektedir. )  

Şeytanların, saptırma amacıyla uyguladıkları en temel metod kendilerine "İyi, Güzel, Hoş, Şefkatli, Sevecen, Doğru, Hayırsever" izlenimi vermeleridir. Bunu öylesine başarılı bir şekilde yaparlarki ilmi seviyesi yetersiz olan muhataplarını kolaylıkla ikna edebilir ve onları gizli planlarına araç olarak kullanabilirler. Bugün dünya insanları, cinayetlerini, hırsızlıklarını, ahlaksızlıklarını ve yalanlarını hayırseverlik kisvesi altında gizleyen nice şeytanların baskısı altındadırlar.

Şeytanların, bu "taklide dayalı" aldatma metodlarının sayısal delili Kur'an'da, "Melek" ve "Şeytan" kelimelerinin tekrar adetlerinin aynı olması yoluyla bildirilmiştir. Kur'an'da Melek kelimesi 88 kere tekrarlanırken Şeytan kelimesi de 88 kere tekrarlanmaktadır.

Allahü Teala şeytanın insana kesinlikle düşman olduğunu Bakara suresinin 2/168 kodlu ayetinde bildirmiştir.

2/168 - Ya eyyühen nasü külu min ma fil erdı halalen tayyiben ve la tettebiu hutuvatiş şeytan innehu leküm adüvvün mübın ( Ey insanlar o yerde olanlardan helal ve temiz olarak yiyin. Şeytanın adımlarına tabi olmayın. Kesinlikle o size apaçık düşmandır. )

Münafikun suresinin 63/4 kodlu ayetinde de "Münafık" ( İkiyüzlü ) niteliğe sahip olan şeytanların aldatıcı izlenim bıraktıkları ancak esasında insana düşman oldukları müteşabih olarak bildirilmektedir.

63/4 - Ve iza reeytehüm tu’cibuke ecsamuhüm ve in yekulu tesma’ li kavlihim ke ennehüm huşubun musennedeh yahsebune kulle sayhatin aleyhim hümül aduvvu fahzerhüm katelehümullahu enna yu’fekun ( Ve onları gördüğünde cisimlerinden hoşlanırsın. Eğer konuşurlarsa sözlerini dinlersin. Kesinlikle onlar yaslanmış keresteler gibidirler. Her çığlığı onların üzerlerine sanarlar. Onlar düşmanlardır. Onlardan çekin, korun. Allah onları öldürsün. Nasıl da döndürülüyorlar.

İncil'in aşağıdaki ayetlerinde de şeytanların taklid yoluyla aldatışlarına ilişkin net tanımlamalar yer almaktadır.

47 2 Korintliler 11-14 Buna şaşmamalı. Şeytan da kendisine ışık meleği süsü verir.

47 2 Korintliler 11-15 Ona hizmet edenlerin de kendilerine doğruluğun hizmetkârları süsü vermesi şaşırtıcı değildir. Onların sonu yaptıklarına göre olacaktır.

Tuesday, May 14, 2019

Öz Varlık ve Nefs Tanımı

İnsanın özü, ruh tesiri altındaki göksel bir varlık yani süptil madde formundaki Öz Varlık'tır. Öz Varlık, kendisine tesir eden ruhun tekamülü için tabi tutulduğu reenkarnasyon süreci içinde kaba madde alemi olan Dünya’da bedenlenmektedir. Bedenlenmiş Öz Varlık liyakate erişmesi durumunda kaba madde bedenini terketmiş göksel, süptil ve ebedi olan “Öz Varlık” haline dönebilecektir. 

Alt boyut varlıkları olan ve süptil yapıya sahip olan cinler, Öz Varlığı kontrol altına almak suretiyle onun kaba madde aleminde içine hapsolmuş olduğu bedenden çıkmasını ve göksel plana yani öz mekanına kavuşmasını engellemeye çalışmaktadırlar. ( Kur’an’da Öz Varlığın bedenlenerek oluşturduğu varlık “Nefs” olarak tanımlanmaktadır. Cin tesiri ve tasallutu altına girmiş Nefs kötülüğe meyilli hale gelmektedir. )

Nefs kelimesinin Kur’an’da 293 kere tekrarlanması bu sayıdaki 14 yani İkili Yedi nümerolojisi açısından önem arzetmektedir. Zira “İkili Yedi” kavramı Nefs’teki düaliteyi yani “iyiyi” ve “kötüyü” sembolize etmektedir.

Kur’an’da “Nefs” kelimesinin ilk kez yer aldığı Bakara suresinin 2/48 kodlu ayetinde de Nefs kelimesine ilişkin “İkili Yedi” nümerolojisi yer almaktadır. "İkili Yedi" kavramı yaratılıştaki düalitenin nümerolojik sembollerinden biridir.

2/48 – Ve (1) itteku (2) yevmen (3) la (4) teczı (5) NEFSÜN (6) an (7) NEFSİN (8) şey'en ve la yukbelü minha şefaatün ve la yü'hazü minha adlün ve la hüm yünsarun ( Ve nefsin nefse hiçbir şeye karşılık veremediği ve ondan af için vesile olmasının kabul edilmediği ve ondan fidye alınmadığı ve onlara yardım edilmediği o günden sakının. )

Ayetin kod numarasının nümerolojik değeri 14 sayısını ( 2+4+8 = 14 ) vermektedir. ( 14 = 2x7 veya 7+7 … İkili Yedi )

- Ayetteki ilk Nefs kelimesi 6., ikinci Nefs kelimesi ise 8. kelimedir. Bu sıra numaralarının toplamı da 14 sayısını vermektedir. ( 8+6 = 14 ... İkili Yedi )

Öz Varlığa ilişkin İncil ayetleri ise aşağıdadır.

46 1 Korintliler 15-35 Ama biri çıkıp, "Ölüler nasıl dirilecek? Nasıl bir bedenle gelecekler?" diye sorabilir.

46 1 Korintliler 15-40 GÖKSEL BEDENLER vardır, dünyasal bedenler vardır. Göksel olanların görkemi başka, dünyasal olanlarınki başkadır.

46 1 Korintliler 15-41 Güneşin görkemi başka, ayın görkemi başka, yıldızların görkemi başkadır. Görkem bakımından yıldız yıldızdan farklıdır.

46 1 Korintliler 15-42 Ölülerin dirilişi de böyledir. Beden çürümeye mahkûm olarak gömülür, çürümez olarak diriltilir.

46 1 Korintliler 15-43 Düşkün olarak gömülür, görkemli olarak diriltilir. Zayıf olarak gömülür, güçlü olarak diriltilir.

46 1 Korintliler 15-44 DOĞAL BEDEN olarak gömülür, ruhsal beden olarak diriltilir. DOĞAL BEDEN olduğu gibi, RUHSAL BEDEN de vardır.

46 1 Korintliler 15-45 Nitekim şöyle yazılmıştır: "İlk insan Adem yaşayan can oldu." Son Adem'se yaşam veren ruh oldu.

46 1 Korintliler 15-46 Önce ruhsal olan değil, doğal olan geldi. RUHSAL olan sonra geldi.

46 1 Korintliler 15-47 İlk insan yerden, yani TOPRAKTANDIR. İkinci insan GÖKTENDİR.

46 1 Korintliler 15-48 Topraktan olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. GÖKSEL İNSAN nasılsa, GÖKSEL OLANLAR da öyledir.

46 1 Korintliler 15-49 Bizler TOPRAKTAN OLANA nasıl benzediysek, GÖKSEL OLANA da benzeyeceğiz.

Selanikliler suresinin 5-23 kodlu ayetinde yaratılıştaki 3 idrakli öğenin isimleri, Ruh, Can ( Öz Varlık* ) ve Beden** olarak bildirilmektedir. ( İncil'in İngilizce metinlerinde bu kavramlar Spirit, Soul ve Body olarak, Kur'an'da da Ruh, Nefs ve Beden olarak yer almaktadır. ) ( * "Öz Varlık" süptil madde, "Beden" ise kaba madde halindedir. )

52 1 Selanikliler 5-23 Esenlik kaynağı olan Tanrı'nın kendisi sizi tümüyle kutsal kılsın. RUHUNUZ, CANINIZ ve BEDENİNİZ Rabbimiz İsa Mesih'in gelişinde eksiksiz ve kusursuz olmak üzere korunsun.

İncil’in Filipililer suresinin 3-20 / 21 kodlu ayetleri dikkat çekmektedir.

50 Filipililer 3-20 Oysa BİZİM VATANIMIZ GÖKLERDEDİR. Oradan Kurtarıcı'yı, Rab İsa Mesih'i bekliyoruz.

50 Filipililer 3-21* O her şeyi kendine bağlı kılmaya yeten gücünün etkinliğiyle ZAVALLI BEDENLERİMİZİ DEĞİŞTİRİP KENDİ YÜCE BEDENİNE BENZER HALE GETİRECEKTİR.

Ayet numarasının “21” olması “Ruh” kelimesinin nümerik sembolüne dikkat çekmektedir. Kur’an’ın 4/171 kodlu ayetinde Mesih İsa’nın “Rab’bin KELİMESİ ve O’ndan RUH olduğu” bildirlmektedir. Ayette esasen süptil olan Öz Varlığın bedeni terkedeceği ve Ruh’a dönüş olacağı bildirilmektedir. Öz Varlık, spiritüalizmde Astral Beden olarak tanımlanan varlıktır. ( Star / Astar / Sitra kelimeleri aynı kökten türemiş olup, “İnce Kat, Süptil Katman / Plan / Örtü” anlamlarını taşımaktadırlar. )