Aile kelimesi, bilinen çerçevede aralarında kan bağı olan varlık kitlesi anlamına gelmektedir. Temelde Anne, Baba, Çocuk ve Anne Baba'nın ebeveynleri kapsar. Ancak gerçekten Aile kelimesinin anlamı nu mudur? Yoksa birleştirici belirli bir düşünsel yapıya, belirli bir yaratılış koduna yani kolektif bilince sahip olan varlıkların teşkil ettikleri kitle midir? İnananlar ve İnkarcılar gibi ...
11/40 - Hatta iza cae emruna ve farat tennuru kulnahmil fıha min küllin zevceynisneyni ve EHLEKE illa men sebeka aleyhil kavlü ve MEN AMEN ve ma amene mea hu illa kalıl ( Nihayet emrimiz geldiğinde ve fırın ateşlendiğinde, "Hepsinden iki çift eş ve üzerlerine söz geçmişlerin haricinde AİLENİ ve İNANANLARI onun içine yükle." dedik. Onunla birlikte inananlar ancak çok azdı. )
11/40 kodlu ayette geçen "Aileni VE* İnananları" ifadesinde iki ayrı kitle mi tanımlanmaktadır? Yoksa "İnanan Ailen" anlamı mı söz konusudur?
( * "Ve" ifadesinin Kur'an'da bütünleyici ve tamamlayıcı işlevi de bulunmaktadır. Örnek: 12/106 - Ve ma yü'minü ekseruhüm billahi illa ve hüm müşrikun ( Ve onların çoğunluğu, ortak koşanlar olmadan Allah’a inanmazlar. ) Ayette "Çoğunluğun" hem inanmadığı hem de ortak koştuğu "ve" bağlacı ile ifade edilmiştir. Yani aynı kitle olan "Çoğunluk" hem "inanmayan" hem de "inkarcı"dır. Bu kapsamda 11/40 kodlu ayette yer alan "Ehleke ... ve men amen" ifadesinin "İnanan ailen" anlamını içermesi, 11/45-46 kodlu ayetlerdeki bilgilerin de ışığında, kuvvetle muhtemeldir.
Aile kelimesinin bilinegelen anlamı içermediği Hud suresinin 11/45-46 kodlu ayetlerinde bildirilmektedir.
11/45 - Ve nada nuhun rabbehu fe kale rabbi İNNEBNI MİN EHLI ve inne va'dekel hakku ve ente ahkemül hakimın ( Ve Nuh Rab’bine seslendi de "Rab’bim KESİNLİKLE OĞLUM AİLEMDENDİ. Senin vaadin kesinlikle gerçektir. Sen hakimlerin en hakimisin." dedi. )
11/46 - Kale ya nuhu İNNEHU LEYSE MİN EHLİK innehu amelün ğayru salihın fe la tes'elni ma leyse leke bihı ılm innı eızuke en tekune minel cahilın ( "Ey Nuh, KESİNLİKLE O SENİN AİLENDEN DEĞİLDİ. Kesinlikle o iyi olmayanı yaptı. O halde, o sana asla ilmi olmayanı bana sual etme. Kesinlikle ben seni cahillerden olursun diye öğütlerim." dedi. )
11/45-46 kodlu ayetlerden de anlaşılacağı üzere cinsel ( maddi ) soy ilişkisi ilahi sistemde "Aile" kelimesi ile ifade edilmemektedir. Haberci Nuh, oğlu olarak bildiği inkarcı şahısın da tufandan kurtulması için Rab'be yalvardığında aldığı cevap "O senin ailenden değildi." olmaktadır. Demek ki belirli bir varlık kitlesinin aile oluşturabilmesi için aralarında zihni birliğin bir başka deyişle kolektif bilincin tesis edilmiş olması gerekmektedir.
Haberci Nuh'a, tufan ile gelen döngü sonunda üst plana ( boyut ) geçiş liyakatine erişmiş inananları yani ailesini kurtarması için gemi inşa etmesi* talimatının verildiğini bildiren ayette yer alan "Ehl" kelimesi tüm inananları ifade etmektedir. ( * Vazifeli Varlıklar, kainatta var olan ancak kaba madde alemi ( dünya ) varlıkları tarafndan bilinmeyen madde cevherlerinden ( materyel ) cisimler oluşturup, kaba madde aleminde materyalize olabilmektedirler. Söz konusu materiyalizasyon kaba madde alemindeki enkarnasyondan ve oluşumdan farklı özellikler arzetmektedir. )
23/27 - Fe evhayna ileyhi en isnaıl fülke bi a'yünina ve vahyina fe iza cae emruna ve farat tennuru feslük fıha min küllin zevceynisneyni ve EHLEKE illa men sebeka aleyhil kavlü minhüm ve la tühatıbnı fillezıne zalemu innehüm muğrakun ( Böylece ona, gözetimimiz ve vahyimiz ile gemiyi üretmesini vahyettik. Emrimiz gelip de fırın ateşlendiğinde, hepsinden iki çift eşi ve onlardan üzerlerine önceden söz geçen kimseler haricinde AİLENİ onun içine sok. Bana o zulmedenler hakkında arzuda, istekte bulunup hitap etme. Kesinlikle onlar boğulacaklardır. )
Keza Kur'an'da geçen "Ali Fir'avne" ( Firavun Ailesi ) kavramı da zalim ve inkarcı olan Firavun'u ve ona tabi olan yandaşlarını ifade etmektedir.
40/45 - Fe vekahüllahü seyyiati ma mekeru ve haka bi ALİ FİR'AVNE suül azab ( Böylece Allah onu o yaptıkları hilelerin, tuzakların kötülüklerinden korudu. FİRAVUN AİLESİNİ kötü azap kuşattı.)
40/45 - Fe vekahüllahü seyyiati ma mekeru ve haka bi ALİ FİR'AVNE suül azab ( Böylece Allah onu o yaptıkları hilelerin, tuzakların kötülüklerinden korudu. FİRAVUN AİLESİNİ kötü azap kuşattı.)
Lut kavminin, azgınlık ve inkar sonucunda helak edilmesinden bahsedilen ayette de Haberci Lut ve ailesinin kurtarıldığı bildirilmektedir.
29/33 - Ve lemma en caet rusülüna lutan sıe bihim ve daka bihim zer'an ve kalu la tehaf ve la tahzen inna müneccuke ve EHLEKE illemraeteke kanet minel ğabirın ( Ve resullerimiz Lut' a geldiğinde, onlardan dolayı kötüleşti ve onlardan dolayı savrularak daraldı. "Korkma ve hüzünlenme. Kesinlikle biz, geride kalanlardan olan karın haricinde seni ve AİLENİ kurtaracağız." dediler. )
Gerçek ailenin, inananlar kitlesi olduğu, Haberci İsa'nın İncil' de yer alan sözleri ile netlik kazanmaktadır.
40 Matta 12-47 Birisi İsa'ya, "Bak, ANNENLE KARDEŞLERİN dışarıda duruyor, seninle görüşmek istiyorlar" dedi.
40 Matta 12-48 İsa, kendisiyle konuşana, "KİMDİR ANNEM, KİMDİR KARDEŞLERİM?" karşılığını verdi.
40 Matta 12-49 Eliyle ÖĞRENCİLERİNİ GÖSTEREREK, "İŞTE ANNEM, İŞTE KARDEŞLERİM!" dedi.
40 Matta 12-50 "GÖKLERDEKİ BABAM'IN İSTEĞİNİ KİM YERİNE GETİRİRSE, KARDEŞİM, KIZKARDEŞİM VE ANNEM ODUR."
Tevrat'ta ise Haberci İbrahim ile ilgili şu ayet yer alır.
48 Galatyalılar 3-7 Öyleyse şunu bilin ki, İbrahim'in GERÇEK OĞULLARI İMAN EDENLERDİR.
Tevrat'ta ise Haberci İbrahim ile ilgili şu ayet yer alır.
48 Galatyalılar 3-7 Öyleyse şunu bilin ki, İbrahim'in GERÇEK OĞULLARI İMAN EDENLERDİR.
No comments:
Post a Comment