Nemrud, Mezopotamya'da ilk krallık olan Babil'i kuran ve Babil Kulesi'ni inşa ettiren tiran olduğu bilinmektedir. Mezopotamya, Fırat ve Dicle nehirleri arasında bulunan ve "arz-ı mev'ud" ( vadedilmiş topraklar )'un içinde kalan ve "medeniyetlerin beşiği" addedilen bölgedir.
"Nemrud" kelimesinin sözlük açıklaması ise şöyledir; "Zâlim ve gaddar olarak tanınmış ve Allaha karşı kibir ve isyan ile büyüklük taslamış bir kralın ismidir. Milâddan evvel 2640 yılında yaşadığı sanılmaktadır. Peygamber İbrahim Aleyhisselâm zamanında yaşamış ve onu ateşe atarak yakmak istemiş, mu'cize ile İbrahim Aleyhisselâm ateşten kurtulmuştur. Bâbil'in müessisi ve hükümdarı olup, en evvel hükümranlık ve tecebbür eden bu olduğu mervidir." Ayrıca halk arasındaki "Nemrud gibi" söylemi de kötü ve olumsuz kişilik tanımlamaları için kullanılmaktadır.
Nimrod ile ilgili 9 nümerolojisi dikkat çekmektedir. Tevrat bilgilerine göre Nemrud, "9" kavmin ( Misrayim, Lud, Anam, Lehav, Naftuh, Patrus, Filist, Kasluh ve Kaftor ) atası sayılmaktadır.
Tevrat'ta ilk Nimrod kelimesinin geçtiği ayet Genesis suresinin 10-8 kodlu ayetidir ki bu ayetin kodunun nümerolojisi "9" sayısını vermektedir. ( 1+0+8 = 9 )
1 Genesis 10-8 Kûş'un NEMRUT adında bir oğlu oldu. Yiğitliğiyle yeryüzüne ün saldı.
1 Genesis 10-9 RAB'bin önünde yiğit bir avcıydı. "RAB'bin önünde NEMRUT gibi yiğit avcı" sözü buradan gelir.
1 Genesis 10-10 İlkin Şinar topraklarında, Babil, Erek, Akat, Kalne kentlerinde krallık yaptı.
1 Genesis 10-11 Sonra Asur'a giderek NİNOVA*, Rehovot-İr, Kalah kentlerini ve Ninova'yla önemli bir kent olan Kalah arasında Resen'i kurdu.
1 Genesis 13 Misrayim Ludlular'ın, Anamlılar'ın, Lehavlılar'ın, Naftuhlular'ın, Patruslular'ın, Filistliler'in ataları olan Kasluhlular'ın ve Kaftorlular'ın atasıydı.
13 1 Chronicles 1-10 Kûş'un NEMRUT adında bir oğlu oldu. Yiğitliğiyle yeryüzüne ün saldı.
13 1 Chronicles 1-11 Misrayim Ludlular'ın, Anamlılar'ın, Lehavlılar'ın, Maftuhlular'ın, Patruslular'ın, Filistliler'in ataları olan Kasluhlular'ın ve Kaftorlular'ın atasıydı.
Nimrod ilüstrasyonu ( Eski Ninova / Nineveh )
* NİNova veya NINEveh kelimesi "Nine" kökünü barındırmakta olup, bu kök İngilizcedeki "Nine" ( Dokuz ) ve Almancadaki "Neun" ( Dokuz ) kelimeleriyle fonetik benzerlik arzetmektedir. Kur'an'da "bozgunculuk yapan dokuz çete"den bahsedilmesi de 9 sayısının düalitedeki negatif frekansın sembolü olduğunu teyid eder niteliktedir.
27/48 - Ve kane fil medıneti TİS'ATÜ RAHTIN YÜFSİDUNE fil erdı ve la yuslihun ( Ve şehirin içinde, yerde BOZGUN YAPAN ve iyileştirmeyen, iyileşmeyen DOKUZ ÇETE vardı. )
Adıyaman ilinde yer alan ve 2150 Nemrud Krallığı ( Kommagene* uygarlığı ) ile Nimrod kelimesi arasında hem fonetik benzerlik, hem de kutsal kaynaklardaki bilgiler açısından dolaylı bir ilinti var gibi görünmektedir. Nemrud Dağı'ndaki antik tapınakta bulunan heykel kafası kalıntılarına göre toplam 9 adet heykel olduğu bilinmektedir. Heykellerin sıralandığı hattın arkasında ise tapınak olduğu düşünülen piramit şeklinde bir bölüm bulunmaktadır. ( * "Kommagene" kelimesinin Common ( Ortak ) ve Gene ( Gen, Cin ) kelimelerinden oluşmuş olması ve "Ortak Gen" anlamına gelerek cin - insan melezi varlıkları tanımlıyor olması kuvvetle muhtemeldir. )
Nemrut Dağı'nda Nimrod'un kafası;
9 adet heykel
Nimrod'un, Illuminati piramidine benzer bir dağa ( Nemrut Dağı ? ) çıkarken resmedilmiş rölyefi de ilginçtir. Rölyefteki dağın tepesinde de Güneş ( Her şeyi gören göz pagan ilah Ra ) bulunmaktadır. Bir satanik kavram ve şirkin sembolü olan teslis ( üçleme ) Mısır kültüründe "Osiris - İsis - Horus" olarak, Hinduizmde "Brahma - Vişnu - Şiva", İslam kültüründe "Lat - Menat - Uzza", Sümer kültüründe "An - Enlil - Enki" ( Anunnaki reptilian soyu kavramı ), Babil kültüründe "Nimrod - Samiramis - Temmuz" olarak yer alır. Teslis ( Üçleme ) kavramı, İncil'de teşbihi olarak zikredilen "Baba - Oğul - Kutsal Ruh" kavramına farklı anlam yüklenmek suretiyle üretilmiştir. Teslis hususu Kur'an'daki aşağıdaki ayetlerde açık günah olarak tanımlanmıştır.
5/73 - Lekad keferallezıne kalu innellahe salisü selaseh ve ma min ilahin illa ilahün vahid ve in lem yentehu an ma yekulune le yemessennellezine keferu minhüm azabün elım
( O "Kesinlikle Allah, üçün üçüncüsüdür." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır. )
4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve kelimetüh elkaha ila meryeme ve ruhun minhü fe aminu billahi ve rusülih ve la tekulu selaseh intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla
( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu Mesih İsa, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )
Nimrod'u piramit şeklindeki dağa çıkarken resmeden rölyef.
Nimrod'un aslanla boğuştuğunu gösteren bir rölyef. Nimrod'un dev cüsseli olduğu yani bir Nefil* olduğu görülmektedir.
* "Nefil" kelimesi, Tevrat'ta dev cüsseli cinleri ( düşmüş melekler ) tanımlamaktadır. Nefillerin farklı boyuttan gelen dev cüsseli varlıklar olduğu Tevrat'ın Genesis suresinde bildirilir.
1
Genesis
6-4
İlahi varlıkların
insan kızlarıyla evlenip çocuk
sahibi oldukları günlerde ve
daha sonra yeryüzünde Nefiller vardı. Bunlar eski çağ
kahramanları, ünlü kişilerdi.
4
Numbers
13-33
Nefiller'i,
Nefiller'in soyundan gelen
Anaklılar'ı gördük. Onların
yanında kendimizi çekirge gibi
hissettik, onlara da öyle
göründük."
Urfa Kalesi'nde bulunan iki kolon Nimrod'a atfedilmektedir.
İslami kaynaklara göre Hz. İbrahim, Nimrod tarafından Urfa'da ateşe atılarak yakılmak istenmiş ancak Rab'bin merhametiyle ateş ona etki edememiştir.
21/62 - Kalu e ente fealte haza bi alihetina ya ibrahım ( "Bunu ilahlarımıza sen mi yaptın ey İbrahim?" dediler. )
21/68 - Kalu harrikuhü vensuru aliheteküm in küntüm faılın ( "Onu yakın ve ilahlarınıza yardım edin. Eğer yapanlar olursanız." dediler. )
21/69 - Kulna ya naru kunı berden ve selamen ala ibrahım ( "Ey ateş, İbrahim' e soğuk ve güvenli ol." dedik. )
Sümer metinlerinde yer alan Gılgamış karakteri de Babil'in kurucusu olan ve Nimrod olarak anılan karakterdir.
Gılgamış'ın heykellerinin Nimrod ile aynı temaya ve şekile sahip olduğu görülmektedir.
Dev cüsseli Gılgamış / Nimrod ( Aslan, yanında kedi gibi kalmış... )
"GILgamış" kelimesinin kökündeki "GIL" kökü esasen Arapça'daki "GUL" ( Ahmak, Bön, Sersem, Cin, Dev gibi olan ) kelimesidir. "GUL" kelimesi ayrıca "ĞULL" ( Bağ, Bağlamak, Pranga vurmak ) kelimesinin de köküdür. Cinler, basiretleri "bağlandığı" için nefsaniyet batağına saplanmış olan ve zekalarını aptalca davranış ve eylemler için kullanan varlıklar olduğundan "GUL" kelimesi cinleri de tanımlamaktadır.
Ayrıca "GUL" kelimesinin İngilizce'deki "GLUE" ( Tutkal ) kelimesiyle de ilintisi bulunmaktadır. Zira "tutkal" bir nesneyi bir başka nesneye "bağlayan" olgular için kullanılan bir kelimedir. Bu noktada cinlerin insana tasallut etmesi yani "yapışması, bağlanması, TUTunup KALması" kavramı ile olan ilinti de ortaya çıkmaktadır.
Cüceler ülkesinde, dev gibi kalması nedeniyle yere bağlanarak esir edilen bir insanın ismi olan "GULiver" kelimesinin kökünde de "GUL" kelimesi bulunmaktadır. Ayrıca Anadolu kültüründe cin tayfasından olan ve "GULyabani" olarak anılan bir yaratık da bulunmaktadır.
Bu minvalde "GILgamış" kelimesi "GULgamış" olarak da telaffuz edilebilir. "Gul" kelimesinden sonra gelen "Gamış" kelimesinin ise Arapça'daki "Kamis" ( Gömlek, Kaplayan ) kelimesi olması muhtemeldir.
Kur'an'da "Ğull" kelimesinin geçtiği bazı ayetler şöyledir.
5/64 - Ve kaletil yehudü yedüllahi MAĞLULeh ĞULLet eydıhim ve luinu ..... ( Ve Yahudiler, "Allah' ın eli BAĞLIDIR." dediler. Söyledikleri nedeniyle onların elleri BAĞLANSIN ve lanetlensinler. .... )
69/30 - Huzuhu fe ĞULLuhu ( Onu yakalayın da BAĞLAYIN. )
No comments:
Post a Comment